Kas autovadītājiem jāzina par OCTA Bonus – Malus, ietekmē pēdējie 11 gadi 49

 
LTAB | 6.septembris 2013 10:41

Katra autoīpašnieka Bonus – Malus klase tiek aprēķināta izrietot no apdrošināšanas dienu skaita, kuru nosaka, ņemot vērā apdrošināšanas līgumu spēkā stāšanās un beigu datumu, un izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu pēdējo 11 gadu laikā.

Izrietot no abiem parametriem, katram autoīpašniekam tiek noteikta riska pakāpe jeb Bonus – Malus klase. Lai gan Bonus – Malus ir galvenais parametrs, kas tiek ņemts vērā aprēķinot OCTA cenu, autovadītāju vidū valda daudz stereotipu un mītu par to, kā Bonus – Malus klase tiek aprēķināta un kādi faktori to var ietekmēt.

Lai izprastu autovadītāju informētību par Bonus – Malus klasēm un to ietekmējošajiem faktoriem, LTAB ir veicis pētījumu. Iegūtie dati liecina, ka tikai 34 % autovadītāju var pateikt, ka pirmreizēji iegādājoties transportlīdzekli tiek piešķirta 6 Bonus – Malus klase. Savukārt 35 % respondentu uzskata, ka Bonus – Malus klase tiek aprēķināta transportlīdzeklim nevis tā īpašniekam. Pētījuma rezultāti uzskatāmi liecina, ka autovadītāji ir informēti par Bonus – Malus sistēmu un to, ka tas ir viens no galvenajiem kritērijiem pēc kā tiek aprēķināta OCTA cena. Tomēr tiklīdz tiek uzdoti padziļināti jautājumi, piemēram, kāda Bonus – Malus klase tiek piešķirta autoīpašniekam pirmreizēji iegādājoties mašīnu, autovadītājiem ir sarežģīti sniegt atbildi.

„Ikdienas darbā esam novērojuši, ka autovadītāji bieži kļūdās jautājumos par Bonus – Malus, pirmkārt jau jautājumā – kam tiek rēķināta Bonus - Malus klase, jo ne visi ir informēti, ka tā tiek piešķirta autoīpašniekam nevis vadītājam. Arī citos jautājumos autovadītāji vadās pēc ļoti subjektīviem kritērijiem. Piemēram, tiek uzskatīts, ka, ja kaimiņam ir tādas pašas markas un gada auto, tad Bonus – Malus klasēm ir jābūt vienādām. Tas pats attiecas, ja auto īpašniekiem ir līdzīgs braukšanas stāžs. To spilgti arī attaino pētījuma dati. Tāpēc vēlos atgādināt, ka katra autoīpašnieka vēstures dati tiek analizēti pēc diviem parametriem: CSNg skaits un apdrošināšanas dienu skaits. Autoīpašnieka vai autovadītāja braukšanas pieredze, auto marka vai krāsa netiek ņemta vērā aprēķinot Bonus – Malus klasi. Šādus parametrus var ņemt vērā apdrošinātāji, kuri bez Bonus – Malus klases, aprēķinot OCTA cenu, var vērtēt vēl citus riska parametrus”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Jautājumi, kuros autovadītājiem rodas vislielākās neskaidrības.

Ja autoīpašniekam pieder vairāki transportlīdzekļi

Ja vienam transportlīdzekļa īpašniekam pieder vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi piemēram, vieglās automašīnas, tad visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati Bonus – Malus klase. Savukārt, ja ar vienu no transportlīdzekļiem tiks izraisīts CSNg, tas ietekmēs visu, šīs kategorijas automašīnu Bonus – Malus klasi. Turpretim, ja autoīpašniekam pieder vairāki dažādu kategoriju transportlīdzekļi, piemēram, gan vieglās automašīnas, gan kravas auto, tad Bonus - Malus klases var atšķirties un katras kategorijas transportlīdzeklim būt cita.

Kas notiek transportlīdzekļu maiņas gadījumā

Nomainot transportlīdzekli pret tādas pašas kategorijas spēkratu, tās īpašniekam tiks piešķirta iepriekšējā Bonus – Malus klase. Tas attiecas arī uz gadījumiem, ja atšķiras iepriekšējās un jaunās mašīnas izdošanas gads un marka. Savukārt, ja vieglā transportlīdzekļa vietā tiek iegādāts citas kategorijas, piemēram, kravas, tad mainīsies arī Bonus – Malus klase. Būtiski atzīmēt, ka Bonus – Malus klase nekad netiek pārmantota no iepriekšējā transportlīdzekļa īpašnieka. Arī pārdodot auto, ar kuru izraisīts CSNg, un nopērkot tā vietā jaunu (tādas pašas kategorijas auto), netiek piešķirta jauna Bonus - Malus klase.

Kā Bonus – Malus klasi ietekmē ceļu satiksmes negadījumi

Bonus – Malus klasi ietekmē jebkurš CSNg, kā rezultātā nodarīti zaudējumi citas personas mantai vai veselībai, neatkarīgi no tā, vai CSNg tiek noformēts ar Saskaņotā paziņojuma palīdzību vai izsaucot Ceļu policiju. Tas attiecas arī uz CSNg, kurus ir izraisījusi cita persona, kurai ir uzticēts lietot spēkratu. Piemēram, ja automašīnas īpašnieks ir vīrs, bet ceļu satiksmes negadījumu ar automašīnu, kas reģistrēta uz vīra vārda ir izraisījusi sieva, konkrētais CSNg ietekmēs vīra Bonus – Malus klasi, jo tā tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam.

Gadījumā, ja CSNg rezultātā tiek noteikta dalītā atbildība, Bonus – Malus samazinājums tiks piemērots visiem transportlīdzekļa īpašniekiem.

 
Visi komentāri
 
GB12 6.septembris 2013 11:08
2 0 Atbildēt

Atbilde uz paredzamo jautājumu - autovadītāju civiltiesiskās atbildības apdrošināšana un līdz ar to pakārtotas BM klases uz auto vadītājiem, nevis īpašniekiem/turētājiem tuvāko divdesmit gadu laikā NEBŪS, jo, pirmkārt, tādas nav nekur civilizētajā pasaulē, otrkārt, tas nav izdevīgi vairumam Latvijas iedzīvotāju un īstenībā arī valstij kopumā.

REX 9.septembris 2013 20:22
0 0 Atbildēt

" jo, pirmkārt, tādas nav nekur civilizētajā pasaulē, otrkārt, tas nav izdevīgi vairumam Latvijas iedzīvotāju un īstenībā arī valstij kopumā."

Pierādi tāds gudrs un zinošs man tādam nesaprašam šito. Ja es pateikšu, ka tev taisnība, tad turpmāk pilnā balsī slavināšu LTAB un sistemu kopumā.

GB12 10.septembris 2013 9:15
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika tas, ko tu pateiksi, tiek atzīstams par patiesību?

Palaidniex 6.septembris 2013 21:19
0 0 Atbildēt

Lielbritānijā ir. Vai tā nav civilizācija uz kurieni mūk vietējie bāleliņi? :D

GB12 7.septembris 2013 12:41
0 0 Atbildēt

Lielbritānijā tā NAV gan. Tur tāpat apdrošināšana ir uz konkrētu mašīnu vai mašīnām. Tur tāpat ir jāapdrošina mašīna nevis vadītājs. Un, ja ar tavu mašīnu kāds izraisīs negadījumu, cietējs tāpat kā šeit, būs mašīnas īpašnieks. 100% nezinu, bet iespējams jā, tur ir arī sankcija vadītājam, jo riska izvērtēšanas kritēriji tur ir daudz vairāk kā šeit, bet, kā jau minēju, arī īpašniekam maz neliksies. Te cena pieaugs par desmit-pārdesmit latiem gadā, tur būs ļoti paveicies, ja pieaugs par 4 ciparu skaitli ar vieninieku priekšā.

GB12 7.septembris 2013 12:50
1 0 Atbildēt

Ar to gribu teikt, ka, ieviešot 1997. gadā "sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu", nekāds divritenis izgudrots netika - tika paņemts Eiropas modelis un stipri novienkāršots, pielāgojot mūsu situācijai un maksātspējai. Un kopš tā laika pastāvīgi modificēts (uz labo vai slikto pusi, nav šī stāsta temats).

Manu klientu vidū ir vairāki ārzemnieki - norvēģi, holandieši, amerikāņi, francūži, krievi... visi kā viens saka, ka, salīdzinot ar viņu mītnes zemēm, Latvijas OCTA sistēma ir paradīze (OCTA pircējam un mašīnas lietotājam).

iAuto 8.septembris 2013 11:24
0 0 Atbildēt

Tas par cenu paradīzi, vai vēl kas?

GB12 8.septembris 2013 13:43
0 0 Atbildēt

Ne tikai. Arī attiecībā uz lietotājiem. TUR tu nevari vienkārši apdrošinat mašīnu un ar to braukt katrs, kam iedod.

Palaidniex 7.septembris 2013 19:55
0 0 Atbildēt

Gb, redzi tur apdrošina KOMBINĀCIJU auto un braucējs. Jo, ja tēvam ir M3 tad ar to par salīdzinoši "nelielo" tēva apdrošināšanu var braukt tikai tēvs, dēlēnam, lai brauktu ar to ir atsevišķa apdrošināšana un šīs kombinācijas izmaksas ir reāls kocmoc! Tas attur neoieeedzējušus vadītājus no jaudīgiem braucamajiem ar reizēm pat neadvpekvāti lielajām apdrošināšanām, bet - sistēma strādā, tur tīņi brauc ar 0,8 litru fiestām un lupo, jo viss, kas niknāks maksā nevēlamu cīparu apdrošināšanā...

GB12 8.septembris 2013 14:03
0 0 Atbildēt

Tas nenozīmē, ka tā kombinācija ir autovadītāju apdrošināšana. Autovadītāja civiltiesisko bez mašīnas apdrošināt nevari. Jā, tevis pieminētais variants par M3 ir korekts, bet tas nenozīmē, ka darbojas autovadītāju civiltiesiskā apdrošināšana. Tas nozīmē jau iepriekš pieminēto, ka apdrošina mašīnu, bet, lai apdrošināšana darbotos, ar to drīkst braukt tikai konkrēti auto vadītāji. Nevis - autovadītājs nopērk polisi un brauc ar jebkuru auto. Un vēlreiz - skaties, no kura gala gribi, pat, ja dēls tiks ierakstīts fāterīša M3 polisē un izraisīs avāriju, nebūs tā, ka tēvs nākamā gadā dēlu polisē neieliks un viņam būs normāla "fāterīša cena". Lielākais cietējs no tā tāpat būs tēvs - mašīnas īpašnieks un arī bez dēla apdrošināšanas cena būtiski pieaugs. Tā ka, vienīgā atšķirība turienes un šejienes sistēmā ir, ka šeit ar apdrošinātu auto drīkst braukt dajebkurš, turienes - ir ierobežots auto vadītāju loks, kas ar konkrētu auto drīkst braukt. Daļēji tas varētu būt tāpēc, ka tur nav atsevišķi izdalīta OCTA un KASKO. Tur ir vienkārši "inšūrens", kas ietver sevī atbildību pret 3. personām kā arī sedz paša izraisītus negadījumus. Ja šeit tā būtu, iespējams, būtu visai līdzīgi. Jau šobrīd mūsu KASKO lielākajā daļā apdrošinātāju paredz jaunākā lietotāja vecumu (dažās arī stāžu). Un arī šeit OCTA rēķina mašīnas īpašnieka vecumu un mašīnas jaudu (ja to iespējams noteikt).

Manuprāt, ir vēl viena lieta - konkurence. Tik labi nepārzinu UK un citu Eiropas valstu likumdošanu, bet, manuprāt, tur apdrošinātājam nav obligāti jāizvirza šādi nosacījumi par konkrētiem vadītājiem, cenām, nosacījumiem utt. Paši apdrošinātāji izvērtējuši riskus un piedāvā šādus nosacījumus. Bet iedomājies pie mūsu jau tā zemajām cenām, ja, piemēram, BTA vai Ifs sāktu kaut ko tādu pasākt. Vai nu viņiem OCTAs būtu jātirgo par 5-10 latiem gabalā vai arī varētu klapēt to bodīti ciet.

Palaidniex 10.septembris 2013 8:50
0 0 Atbildēt

Lielbritānijā ņem vērā ne tikai kas par auto, bet ļoti pat interesē, kas/kāds ir vadīājs, cik daudz/bieži pārkāpumi, ikdienas vai brīvdienu auto, pasta indekss utt - tur OCTAi vajag vismaz 12 lappuses aizpildī, pirms tiec pie kārotā... :D Līdz ar to var uzskatī ka tomēr apdrošina KONKRĒTA VADĪTĀJA atbildību kombinācijā ar noteiktu auto...

Palaidniex 10.septembris 2013 8:50
0 0 Atbildēt

Lielbritānijā ņem vērā ne tikai kas par auto, bet ļoti pat interesē, kas/kāds ir vadīājs, cik daudz/bieži pārkāpumi, ikdienas vai brīvdienu auto, pasta indekss utt - tur OCTAi vajag vismaz 12 lappuses aizpildī, pirms tiec pie kārotā... :D Līdz ar to var uzskatī ka tomēr apdrošina KONKRĒTA VADĪTĀJA atbildību kombinācijā ar noteiktu auto...

GB12 10.septembris 2013 9:11
0 0 Atbildēt

Raksti 2reiz... :D

Jā, es tev piekrītu. BET vēlreiz saku - tā nav vadītāja CTA. Jo, ja arī nākamajā gadā īpašnieks to vadītāju neliks polisē, viņam dēļ avārijas tāpat BM būs zemē un tāpat būs jāmaksā ievērojami vairāk.

Palaidniex 8.septembris 2013 18:02
0 0 Atbildēt

Gb, bet piekritīsi, ka nav normāli, ja piereģistrējot M5 uz omi šmurgulis pa lēto var ar tādu braukt...

GB12 9.septembris 2013 8:56
0 0 Atbildēt

Tam, protams, nepiekristu tikai paši šmurguļi. Es domāju, ka ar laiku tas mainīsies... tikai keine ahnung, ar cik lielu laiku. Bez tam, man neliekas, ka tādu gadījumu būtu baigi daudz. Vismaz mani klienti pārsvarā, nu, tie jaunie, kam jaudīgi braucamie, tos ir uz sevi sareģistrējuši.

Starp citu, nezinu, kā oficiālā statistikā, bet ikdienā, tobiš, darbā kaut kā nākas novērot, ka avārijas salīdzinoši reti izraisa "jaunie šmurguļi". Lielākoties izpildās cilvēki ar 10-20 gadu stāžiem. Nesen viens no apdrošinātājiem diezgan būtiski pacēla cenu tieši augstajām - 15-17. BM klasei. Viņi arī teica, ka pēc statistikas īstenībā ļoti daudzi ar šīm klasēm izraisot avārijas. Kaut kā - ja visu mūžu nobrauc bez avārijām un tad kaut kā, sēžot uz lauriem, aiz neuzmanības... atceros arī visai nesenu gadījumu iz darba dzīves. Man uzradās jauna kliente - kundze gados apm. 55. Nekad dzīvē nekas nav noticies, braukusi visu laiku akruāti, arī bija kaut kāda 16. vai 17. BM. Karoče, saformējām KASKO, OCTu. Pēc pāris dienām, kad jaunās polises vēl nebija stājušās spēkā, viņa man zvana, ka braukusi krustojumā kaut kā neuzmanīgi un nepalaidusi vienu čalīti ar BMW. Abi autiņi bija norakstāmi. Pati brīnījās, kā tas varēja būt.

Palaidniex 9.septembris 2013 9:27
0 0 Atbildēt

Tiklīdz ierubīs cenu par jaudīgi auto jaunizceptajiem, ātri vien pārreģistrēs uz omēm...

Pr to 15-17 BM klasi. Jocīgi, līdz tai klasei taču ir kaut kā jātiek... Tie kas regulāri šķiļ auto to klasi neredz kā savas ausis.

Kaut kas neiet kopā... Ja tiek vilkts uz to, ka vienā jaukā dienā tāpat notiks crash - sanāk kaut kā negodīgi, jo lai dabūtu 15-17 BM klasi, ir kāds laiciņš jāpabraukā godīgi... Jo regulāri šķiļot auto tādu klasi nevar dabūt...

GB12 9.septembris 2013 9:53
0 0 Atbildēt

Ir jau ierubīts. Nu jā, acīmredzot ne pietiekami. Tie, kas var tos auto nopirkt un vēl uzturēt, tiem tie 100-150 lati par OCTu nolocīt štrunts vien ir. Te, starp citu, ir vēl viena lieta. Obligāti dzinēja tilpumam un jaudai tehpasē ir jābūt mašīnām, kas ražotas sākot ar 2005. gadu. Līdz tam varēja būt, varēja nebūt. Lidz ar to jungas, kas parasti pērk deviņdesmito gadu benzīnkapsētas, var izsprukt sveikā, jo motora tilpumu vai jaudu vairumā gadījumu nemaz nav iespējams noteikt.

Lai nu kā, skatoties uz to, ka apdrošināšana kopumā tomēr ir bizness, nevis labdarība, domāju, ka, ja OCTas zaudējumi būtu dēļ jungām, sen jau būtu izlobēti uzlabojumi OCTA sistēmā vai arī izdomāti visādi citādi mehānismi, kā cīnīties ar pārrakstīšanu uz omēm. Acīmredzot, nav nemaz tik interesanti šito mainīt.

Par tām klasēm - neiet jau runa par regulāru šķilšanu. Bet par to vienu liktenīgo reizi, kad tu esi visu mūžu nobraucis bez avārijām un tad pie 15. BM, vot, gadās. Godīgi vai negodīgi, bet, nu, to saka nepielūdzamā statistika. Te gan nevajadzētu pārprast, nav jau tā cena tāda pati kā 6., 7 vai pat 10. klasei. Bet, nu, ja pagājušajā gadā tādam klientam OCTA ir rakstīta par, teiksim, 15 latiem gadā, tad šogad tas cipars ir ap 20-25.

REX 9.septembris 2013 10:41
1 0 Atbildēt

Labrīt visiem! Beidzot lasu arī kādu patiesu atziņu (no GB- par to, ka apdrosinašana arī ir bizness...:) ). OK.

Manuprāt, autovadītaja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana būtu gan visgodīgakā (ka brauc, tā maksā) gan izdevīgakā cilvekiem. Īpaši tiem, kas ikdienā lieto vairāk, kā vienu transporta līdzekli. Godīgāka arī attiecībā pret autoīpašnieku, kurš netiek sodīts par pārkapumu, kuru pats nav veicis.

Bet vai to atbalstītu apdrošinātaji? Diez vai. Jo ko tad tu no taksista paņemsi. Analīzes, un tās pašas ne visai...

GB12 9.septembris 2013 13:23
0 0 Atbildēt

"Beidzot lasu arī kādu patiesu atziņu (no GB- par to, ka apdrosinašana arī ir bizness...:)" vari uzrādīt kādu vietu, kur esmu apgalvojis pretējo?

Par pārējo - pret tiem, kas ikdienā lieto vairākus auto, jā, bet pret daudz lielāku daļu autobraucēju, kurus sastāda 1) tie, kuriem uz vairākiem cilvēkiem ģimenē ir viens auto; 2)tie, kuriem auto nav vispār un viņi, piemēram, nevarētu iekārtoties darbā, jo nav naudas, par ko nopirkt civiltiesisko, - gan nē...

Pret autoīpašnieku - jā, bet tajā pašā laikā veicinātu viņa bezatbildību, dodot mašīnu katram, kam ienāk prātā, jo pašam nekāds risks un atbildība nav jāuzņemas.

Par pēdējo jau pagājušajā reizē ar skaitļiem parādīju, kurš variants ir izdevīgāks apdrošinātājiem, bet, nu, ja izvēlies turpināt dzīt tuftu, lai tikai būtu kaut kāds čīkstulīgs viedoklis, lai būtu, katram savs. Starp citu, es kā apdrošinātājs būtu kāreiz par tavu vēlamo variantu. Algas dienā smaids sejā daudz lielāks būtu... :)

REX 9.septembris 2013 17:33
0 0 Atbildēt

Diezgan agresīva aizstāvība:). BET (lielais Godmaņa bet):

-Nekad neesmu teicis, ka esošā OCTA sistēma ir jālikvidē. Ja kāds vēlas, lai apdrošina savu kā īpašnieka atbildību, un dod auto, kam vēlas, sievai, bērniem, utt.

-Par darbāiekārtošanos- nekad neesmu teicis, ka autovadītāja atbildības apdrošināšanu (tāpat, kā darbinieka veselības apdrošināšanu) nevarētu veikt darba devējs. Un tad kā reiz būtu jauki- atnāk tāds gudrītis darbā, kur jābrauc ar auto, a viņam- PIRMĀ KLASE! un kurš ta tādu ņemtu? Un tev nav jāzīlē vai jāmēģina izdibināt, kāda tad potenciālajam mikriņa šoferim tā vēsture ir. Un nereģistretu tad šmurguļi emkas uz omēm ar.

-Autoīpašnieks ne vienmēr ir policijas izmeklētājs vai profesionāls psihologs ar melu detektoru, lai izzīletu, kas konkrētajam indivīdam aiz ādas. Bet tā- apdrošināšanas vēsture parāda visu....

Čīkstulīgs viedoklis, saki? Hmmm. Tufta?? Nu labi. Kad nav argumentu, var jau sākt izrādīt savu "gudrību". Piedod, šīs tavas muļķības adresātu "neuzrunā".

GB12 9.septembris 2013 19:05
0 0 Atbildēt

Jā, saku. Un, protams, ka neuzrunā, tāpēc ka tu nespēj vai negribi saprast pāris ļoti elementāras lietas. Tieši tu esi tas, kuram nav argumentu, tikai sazvērestības teorijas par ļaunajiem slaucējiem apdrošinātājiem, kas negrib ļaut tev dot savu auto pa labi un pa kreisi.

Par darba devējiem - veselības apdrošināšana ir tikai dažos, ļoti mazā daļā, uzņēmumos. Tātad, arī auto vadītājam civiltiesisko pirktu ļoti maza daļa darba devēju. Līdz ar to būtu tā, ka pie sludinājuma - tādas un tādas kategorijas apliecība, būtu vēl klāt - obligāta civiltiesiskā apdrošināšana.

"Autoīpašnieks ne vienmēr ir policijas izmeklētājs vai profesionāls psihologs ar melu detektoru, lai izzīletu, kas konkrētajam indivīdam aiz ādas. Bet tā- apdrošināšanas vēsture parāda visu...."

Arī kredītdevēji, auto nomas u.c. nozaru uzņēmumi nav zīlnieki, bet viņi ir pamanījušies izveidot savas datu bāzes ar sliktajiem klientiem. Un tas ir iekļauts viņu biznesa riskā, kurš nav jāizvērtē citam, bet gan pašam. Bet, ja privāti - nedod nevienam un nebūs nekas jāzīlē vai jāizmeklē. nesaprotu, kur problēma?

REX 9.septembris 2013 19:54
0 0 Atbildēt

Ja jau tu esi tik gudrs, un es tāds neko nesaprotošs, tad pierādi man savu apgalvojumu (argumentēti), ka esošā sistema, pēc taviem vārdiem, ir visizdevīgakā OCTA pircējiem un valstij, un - man galu galā? Piebilde- es nebūt neesmu PRET obligato atbildības apdrošināšanu.

Sabiedrība gan esot pieņemts citādi (es te par došanu pa labi un pa kreisi)- par savu rīcību katrs indivīds atbild pats. Tapat būtu jābūt arī te.

Tālāk. Es kā darba devējs ļoti labprāt iepazītos ar potenciālā autovadītaja amata kandidāta "vēsturi", kuru tik viegli, kā jaui reiz minēju, būtu izsekot no apdrošināšanas vēstures (ai, bet tev jau to grūti saprast

GB12 10.septembris 2013 9:02
0 0 Atbildēt

"Ja jau tu esi tik gudrs, un es tāds neko nesaprotošs, tad pierādi man savu apgalvojumu (argumentēti), ka esošā sistema, pēc taviem vārdiem, ir visizdevīgakā OCTA pircējiem un valstij, un - man galu galā?"

Pirmkārt, nesaku, ka neko, nevajag pārspīlēt kā tirgussievai. :) Bet jā, ir lietas, kuras tev tiešām ir grūti saprast, jo skaties tikai no sava visai šaurā redzes leņķa. :) Redzi, man ir tā priekšrocība būt gan vienā, gan otrā ierakumu pusē. Esmu gan apdrošinātājs, gan auto vadītājs/īpašnieks... patiesībā visās 3 pusēs, jo, nu, darba devējs neesmu, bet esmu atbildīgs arī par darba vietas auto parka apdrošināšanas lietām.

Bet kas tavā uztverē būtu argumentēts pierādījums? Nu, tāds, lai tu uzskatītu, ka ir argumentēti pierādīts? Spriežot pēc tava rakstītā, vairāk gan izskatās, ka tāpat nav jēgas, jo tev ir ērtāk čīkstēt par to, cik sistēma slikta un kā tā tevi apbižo. Un jā, kas šajā visā būtu tu - tas pats OCTA pircējs vai kas vēl?

"Sabiedrība gan esot pieņemts citādi (es te par došanu pa labi un pa kreisi)- par savu rīcību katrs indivīds atbild pats. Tapat būtu jābūt arī te."

Bet tas jau ir tas, ko tev mēģinu iestāstīt. Vadītājs atbild ar soda punktiem, zaudējumu segšanu tev, tu atbildi par to, kam iedod savu auto. Visi atbild par savu rīcību un tās sekām. Nu, nekā nespēju iebraukt, kas te ir tik šausmīgi sarežģīts, ka pieaugušam cilvēkam to ir tik grūti saprast???

"Tālāk. Es kā darba devējs ļoti labprāt iepazītos ar potenciālā autovadītaja amata kandidāta "vēsturi", kuru tik viegli, kā jaui reiz minēju, būtu izsekot no apdrošināšanas vēstures (ai, bet tev jau to grūti saprast"

Pēdējo teikumu varēji nelikt. Izklausies pēc histēriskas tantes, kura to vien meklē, kā "iekost". Vispār jau smieklīgi. Bet, ja par tēmu, es ļoti labi saprotu, ko tu labprāt gribētu, bet ņemot vērā tevis vēlamās sistēmas neizdevīgumu man kā auto īpašniekam un OCTA pircējam (es jau iepriekš minēju, ka kā apdrošinātājs es tevis vēlamo sistēmu, tā teikt, savtīgu interešu dēļ, labprāt varētu atbalstīt) nepavisam negribas papildus maksāt par to, ka tu nevari izdomāt veidus, kā izvērtēt potenciālos darba ņēmējus. Kā jau minēju, nebūtu nekādas lielās problēmas darba devēju kādai nebūt apvienībai izveidot vienotu datu bāzi ar sliktajiem vadītājiem, līdzīgi kā to dara autonomas, bankas u.c. Tas būtu daudz objektīvāk kā šī "vēsture", jo te tu redzi tikai OCTA gadījumus, bet cik nav tādu gadījumu, ka, agresīvi braucot, ieskrien grāvjos vai visādi citādi apskādē mašīnu, kam ar OCTu nav nekāda sakara. Plus vēl šādi varētu noteikt arī noteikumu pārkāpējus, kuri sataisa ziepes, aiziet no darbiem un darba devējam jāmaksā šamā sodi.

"Tas atkarīgs, kāds un cik vērtīgs ir kandidāts."

"Bingo! ŽETONS tev!!!

Labam autobraucējam 1) tā nav problēma 2)labam darba devējs nopirks pats,ja netici- parunā ar saviem klientiem, cik viegli ir atrast patiešām labu šoferi."

Laikam pārāk švkai esi informēts par darba tirgu un darba devēju prasībām. Tas, ka tu varbūt pirktu, nenozīmē, ka lielākā daļa darba devēju to darītu. Varbūt vēl pateiksi, ka tu arī labam cilvēkam nosponsorētu auto vadītāja apliecību? Lai nu kā, vēl viens arguments - sistēma ir neizdevīga arī darba meklētājiem, kuriem nav sava auto.

"Es patiešām ceru, ka tavi (pats gan jau pārvieto sevi iekš sava auto) tuvie nekad neiekāps kāda slikta šofera vadītā mikriņā- firmas īpašniekam var nebūt informācijas par to, cik avārijas viņš ir izraisījis, un kādas."

Spēlējam uz jūtām par tuvajiem? Mikriņi, starp citu, nemaz tik daudz avārijas neizraisa. Un, ja arī viņam pagātnē ir tādas bijušas vairākas, tas nenozīmē, ka viņam tās būs arī nākotnē. Man arī patālā pagātnē ir 3 izraisītas avārijas. Nu un? Vai tas ir kaut kāds baigais rādītājs šodien, kad jau n-tos gadus braucu bez avārijām? Bez tam, avārijas var izraisīt arī tie, kuriem nekad tās nav bijušas.

"Problēma ir tur, ka man kā apdrošināšanas polises pircējam nav iespējas izvelēties tādu variantu, kas paredz manas kā autovadītaja atbildības apdrosināšanu, lietojot jebkuru transporta līdzekli, kuru esmu tiesīgs vadīt; tādu variantu, ka trešā persona, kura lieto man piederošu(tieši vai pakārtoti) transporta līdzekli, pati atbild par SAVAS rīcības sekām. Pēc analoģijas- tad jau ceļu policijai arī būtu jāsoda TIKAI autoīpašnieki par CSN pārkapumiem? Fotoradar "sāgu" nepiemini."

Vai tad tikai pasliktināta BM klase skaitās sods? Sods nav zaudējumu segšana par tavu TL? Soda nauda vai soda punkti nopietnāku avāriju gadījumā?

Par pārējo - nē, kopumā tā nav problēma. Problēma tā ir tikai tik, cik tā aizskar tavas kā minoritātes intereses. Vairumam LV iedzīvotāju, kuri vai nu ģimenē lieto vienu auto vairāki cilvēki, vai nu viens brauc ar vairākiem TL un vēl ar tādu pirktspēju, kāda tā nu pie mums ir, tā nebūt nav problēma. Un vēlreiz saku - nedod citam savu mašīnu un arī tev tā nebūs problēma.

"Beidz te baurot, ka esi visgudrākais, neredzi, ka esi viens ar tādu, kā tev, viedokli?"

Kurš tad te bauro? Un kopš kura laika pāris anonīmo internetkomentētāju, kuriem pārsvarā nekad nekas nav labi, viedoklis ir rādītājs? Starp citu, savā laikā Galilejs arī vienīgais bauroja, ka zeme ir apaļa... :)

REX 9.septembris 2013 20:20
0 0 Atbildēt

Kaut kas neaizgaja tai elektronikai.

"Tātad, arī auto vadītājam civiltiesisko pirktu ļoti maza daļa darba devēju"

Tas atkarīgs, kāds un cik vērtīgs ir kandidāts.

"Līdz ar to būtu tā, ka pie sludinājuma - tādas un tādas kategorijas apliecība, būtu vēl klāt - obligāta civiltiesiskā apdrošināšana. "

Bingo! ŽETONS tev!!!

Labam autobraucējam 1) tā nav problēma 2)labam darba devējs nopirks pats,ja netici- parunā ar saviem klientiem, cik viegli ir atrast patiešām labu šoferi.

Es kā darba devējs, tici man, labprāt nopirku polisi labam darbiniekam. Labam šoferim.

"Arī kredītdevēji, auto nomas u.c. nozaru uzņēmumi nav zīlnieki, bet viņi ir pamanījušies izveidot savas datu bāzes ar sliktajiem klientiem. Un tas ir iekļauts viņu biznesa riskā, kurš nav jāizvērtē citam, bet gan pašam."

Es patiešām ceru, ka tavi (pats gan jau pārvieto sevi iekš sava auto) tuvie nekad neiekāps kāda slikta šofera vadītā mikriņā- firmas īpašniekam var nebūt informācijas par to, cik avārijas viņš ir izraisījis, un kādas.

"Bet, ja privāti - nedod nevienam un nebūs nekas jāzīlē vai jāizmeklē. nesaprotu, kur problēma?"

Problēma ir tur, ka man kā apdrošināšanas polises pircējam nav iespējas izvelēties tādu variantu, kas paredz manas kā autovadītaja atbildības apdrosināšanu, lietojot jebkuru transporta līdzekli, kuru esmu tiesīgs vadīt; tādu variantu, ka trešā persona, kura lieto man piederošu(tieši vai pakārtoti) transporta līdzekli, pati atbild par SAVAS rīcības sekām. Pēc analoģijas- tad jau ceļu policijai arī būtu jāsoda TIKAI autoīpašnieki par CSN pārkapumiem? Fotoradar "sāgu" nepiemini. Nebūs korekti. Tur vismaz ir variants, kā īpašniekam tikt cauri sveikā.

Galu galā- izvēlēties man izdevīgako variantu?

Un vēl. Beidz te baurot, ka esi visgudrākais, neredzi, ka esi viens ar tādu, kā tev, viedokli?

Sandis_UR 9.septembris 2013 11:06
0 0 Atbildēt

Man nav iisti skaidrs ar situāciju kad ir vairāki tr- līdzekļi. Vai BM klases pieaug ātrāk nekā par 365 dienam, ja vienlaikus ir padrosinati vairaki tr lidzeklji.

Palaidniex 9.septembris 2013 12:34
0 0 Atbildēt

Ne vienmēr.

ja pietrūks apdrošināšanas periodā kaut viena no nepieciešamajām 275 dienām - klase paliks bez izmaiņām, neskatoties uz to, ka gadus 3 pa fiksēto periodu ir tik daudz summārās apdrošināšanas dienas, ka pietiktu 2 klašu pieaugumam.

Ja ej un plēsies un uz to norādi, tad mistiskā kārtā viena gada laikā var paaugstināt arī pa 2 klasēm. Citādi to izskaidrot nevaru...

krix 9.septembris 2013 13:09
0 0 Atbildēt

a kas tur ko skaidrot?

neskatoties uz visu smuko cenu pret citām Eiropas valstu sistēmam, visa apdrošināšanas sistēma ir balstīta uz klientu labticību un labprātīgu maksāšanu... un ja tā vēl maksāšanu uzliek kā obligātu, tad avenes garantētas.

viss notiek pēc principa, kāpēc nenoplēst lieku santīmu, ja formāli likums to atļauj.

visos pakalpojumos notiek līdzīgi, bet tikai ar satiksmes drošibu saistītajos pakalpojumos tas notiek slēpjoties aiz mistiskas sabiedrības drošības - slikto autovadītāju apzinasanas un obligato maksajumu uzspiešanas.

GB12 9.septembris 2013 13:26
0 0 Atbildēt

Nē, klase mainās katru gadu 15. septembrī, kā reiz, pēc nedēļas. :) Lai nu kā, BM ceļas tikai par 1 klasi, nevis 10 mašīnu gadījumā no 6. uz 16. Tajā pašā laikā, ja ir vairākas mašīnas un sanāk izraisīt avāriju, arī tiek ņemts vērā, ka ir vairākas mašīnas un nebūs tā, ka no 6. nokritīs uz 4., kā tas ir 1 mašīnas gadījumā. Ja ir 3 mašīnas, tad 1 avārija vispār neko neietekmē. Nu labi, ietekmē, jo neaug BM, bet arī nekrīt.

Palaidniex 9.septembris 2013 13:52
1 0 Atbildēt

GB - man pa pēdējo gadu pacēla BM klasi pa 2 klasēm.

vienu gadu nepacēla vispār.

Tie ir mani dati no LTAB mājaslapas.

01.09.2002. - 31.08.2003. 320 0 +1

01.09.2003. - 31.08.2004. 366 0 +1

01.09.2004. - 31.08.2005. 365 0 +1

01.09.2005. - 31.08.2006. 326 0 +1

01.09.2006. - 31.08.2007. 296 0 +1

01.09.2007. - 31.08.2008. 584 0 +1

01.09.2008. - 31.08.2009. 271 0 -

01.09.2009. - 31.08.2010. 553 0 +1

01.09.2010. - 31.08.2011. 542 0 +1

01.09.2011. - 31.08.2012. 357 0 +2

GB12 9.septembris 2013 14:27
0 0 Atbildēt

Ne tu vienīgais. Dažreiz gadās, ka apdrošinātāji pārāk vēlu atsūta datus, citreiz veic sistēmā kādas izmaiņas. Ceru, ka neesi no tiem, kas perina sazvērestības teorijas par to, ka kāds speciāli cenšas tavu BM laist zemāk... :D Ja nepiekrīti savai BM klasei, vari rakstīt iesniegumu LTAB, lai pārskata. Tev pa divām uzleca, jo kaut kā kompensējās tās 4 dienas (kuru dēļ tev nepacēla), kuras nesavāci 2008./2009. gada periodā. Īsti nesaprotu, kāpēc, bet tas kaut kā saistīts ar to, ka pirms 3 gadiem mainījās BM aprēķināšanas kārtība - ņemti vērā tiek tikai pēdējie 11 gadi un BM visiem vienas kategorijas auto vienāds. Tu neesi vienīgais, kuram tā noveicās. Ir bijuši gadījumi, ka apdrošinātājs kaut kādi sev vien zināmu iemeslu dēļ nenosūta LTAB datus par avāriju un klientam 15. septembrī BM pieaug par vienu. Tad pēc gadiem 2 apdr. attopas, aizsūta un klientam BM nokrīt.

Palaidniex 9.septembris 2013 14:44
0 0 Atbildēt

tad jau tomēr tā sistēma nav caurspīdīga un līdz galam nav izprotama! :D

Vienu brīdi kaut ko muldēja, ka 4 dienas pietrūkst - ij basta, a ko tagad pēkšņi nokompensierēja? :D

Kā tur sanāk pa pēdējiem 11 gadiem ir vidēji 362 dienas apdrošinātas - tākā tāpat daudz - vajadzētu pietikt 17 klasei ka čaukst..., bet, ja rēķina pa katrām 275 tad sanāk 14 klašu kāpumam... :D

Tas, ak pacēla, protams ir forši, bet tas ka nav skaidrs kā un kāpēc - galīgi neiepriecina...

Un jā - ja 10 gadus nobrauc ar 17. klasi - tad tāpat pie CSN raus vienu vai 2 klases nost uzreiz, vai tomēr ņems vērā ilgo bez atlīdzībām nobraukto laiku. Stulbi kaut kā ja neņēm to vērā...

GB12 9.septembris 2013 16:26
0 0 Atbildēt

Es pieļauju, ka tas tā varētu būt, nevis apgalvoju, ka tas tā ir. Kā jau minēju, lai arī neesi pirmais un šī nav standarta situācija un iespējams, ka kāda kļūda sistēmā. Nav man bijis laika, lai prasītu LTAbam kāpēc tā. Klienti pārsvarā ir priecīgi un neuzdod liekus jautājumus. Bet, ja tu nepiekrīti savam BM, tu jau vari uzrakstīt LTABam iesniegumu, ka nepiekrīti savam BM, domāju, ka viņi pietiekami caurspīdīgi atbildēs, varbūt noņems tev to nepelnīto 1 punktu nost... :) Tad būs caurspīdīgi, iepriecinoši un saprotami, kā tu vēlējies. :)

"Un jā - ja 10 gadus nobrauc ar 17. klasi - tad tāpat pie CSN raus vienu vai 2 klases nost uzreiz, vai tomēr ņems vērā ilgo bez atlīdzībām nobraukto laiku. Stulbi kaut kā ja neņēm to vērā..."

Es neko stulbu tur neredzu. Viss ir loģiski, jo 17. BM tiek dots par 11 pēdējo ar pietiekamu apdrošināšanas dienu bez avārijām nnobrauktajiem gadiem. Ja tev tādi ir 10, tad tikai loģiski, ka arī BM ir tāds, kā par 10 gadiem nobraukts. Bez tam, cena starp 16. un 17. BM atšķiras labi ja par kādiem 1-2 procentiem. Ir apdrošinātāji, kuriem vispār neatšķiras, tāpat kā par 6. un 7.

krix 9.septembris 2013 13:17
0 0 Atbildēt

Ja par rakstu, tad šeit vismaz ir pareizi uzrakstīts - autoīpašnieka civiltiesiska atbldība.

Un ar slikto autovadītaju vai tiešo CSNg izraisītaju apzināšanu, kas ir galvenais OCTA sistēmas sauklis, tiešā nozīmē ir maz sakara(vismaz LV).

Tas būs iespējams tikai tad, ja mūsu OCTA varēs ielikt konkrētus vadītājus un kopējais BM būs atkarīgs no visu vadītāju pārkāpumu vēstures.

Kamēr tā nav, tikmēr nākas pieņemt sistēmu tādu kādu to uzspiež, bet visa slikto izskaušana ir uzlikta uz slaucamo autoīpašnieku.

GB12 9.septembris 2013 13:32
0 0 Atbildēt

Tikai tad, kad tev pašam būs arī jāpērk visiem tiem autovadītājiem (teiksim, nupat pilngadību sasniegušajiem bērniem) tās octas vai arī jāpiemaksā pie jebkura pakalpojuma, kas saistīts ar kādu citu, kas vada tavu auto - nu, teiksim, no baļļuka jāaizved mājās vai jāaizdzen mašīna līdz servisam, būsi pirmais bļāvējs par kārtējo slaukšanu.

Un ārprāc, kāda slaukšana, paskatoties uz OCTA rentabilitāti. Ai ai ai! :D

REX 9.septembris 2013 20:46
0 1 Atbildēt

Ai, nu kaitinošs tu esi!

Jaunais drīzak gribes savu auto, ne manu octu, jo ar savu auto braucu es pats. Japiemaksā? Tapat jau jamaksā. Par taksi. nedzen tuftu, čīkstuli.

GB12 10.septembris 2013 9:09
0 0 Atbildēt

Esi kāds suns, ko var kaitināt? Bet, ja tā kaitina, nav jau spiesta lieta diskutēt. Mazāk sēdi netā, ja nervi netur. Ieguvējs būsi pats un apkārtējie... :)

"Jaunais drīzak gribes savu auto"

Ja vari atļauties nopirkt, tad jau viss forši. Bet ja nevari, kā lielākā daļa LV iedzīvotāju?

"Japiemaksā? Tapat jau jamaksā. Par taksi"

Bet, ja sarunātu ar to pašu sīko, lai atbrauc pakaļ, nebūtu.

REX 10.septembris 2013 11:01
0 0 Atbildēt

Ahā, mēģinām bārstīt asprātības. Bet diskusija ir tad, ja iesaistītās puses argumentē savu viedokli, nevis apgalvo, ka viņējais ir tas pareizais. Vai arī- mēģina visādus uzbraucienus tipa histēriska tante, utt. Nu nepatīk man šī sistēma, un viss. Nu nav, manuprāt, tā tik laba, kā varētu būt. Nu uzskatu, ka sistemu varētu uzlabot. Nu nepārliecini tu mani, ka man nav taisnība. Par anonīmitati- tu esi tikpat anonīms, kā es vai citi netā. UN?

Sandis_UR 9.septembris 2013 13:21
0 0 Atbildēt

Mazliet mani nesapratāt.

Piemēram uzņēmumam ir 5 transportlīdzekļi, ja būs apdrošināti un nebūs nega'dijumi, vai BM klase pieaaugs ātrāk (atkarībā no tr skaita) vai vienalga tikpat ātri cik ja īašumā būtu viens tr-līdzeklis.

GB12 9.septembris 2013 13:36
0 0 Atbildēt

Nevis mēs nesapratām, bet tu neizlasīji komentāru 13:26 :) Otro teikumu...

Sandis_UR 9.septembris 2013 14:38
0 0 Atbildēt

Ko dara tāda slielas transporta firmas kā KREISS? gan jau visamz kādas 30 avārijas gadā sanāk?

brauc ar 1 BM klasi, vai katras desmit mašīnas reģistrētas zem sava SIA?

Jo ar 5 kravas am saglabāt Bm kalsi ir sarežģiti, pat ja cng izraisa viena no am.

GB12 9.septembris 2013 16:45
0 0 Atbildēt

Spriežot pēc tā, ka viena izraisīta avārija no 6. BM klases atmet uz ceturto (man šķiet, ka bija tā, ka 1. avārija samazina par 30%, katra nākamā par 20%, slinkums tagad meklēt) Tātad, vajag vēl 2 mašīnas, lai BM nemainītos. Tātad, 4. mašīna jau nes peļņu (1 BM klāt). Līdz ar to, 6 mašīnu parkam dedlains būs 2 avārijas. Utt. PLus vēl 4 visu gadu apdrošinātās mašīnas dod papildus 275 dienas (90 dienas uz katrām 365, lai dabūtu obligātās 275), kas arī dod sava veida backup...

Sandis_UR 9.septembris 2013 14:43
0 0 Atbildēt

IMHO šajā variantā apdrošinātāji krapjās un gūst varku!!!

pareizi būtu ja tiktu ņemti vērā visi tr līdzekļi un BM klase pieaaugtu atbilstoši apdrošināšanas dienu summai apr visiem transporta līdzekļiem.

GB12 9.septembris 2013 16:39
0 0 Atbildēt

Uzjautrina tie teksti par krāpšanos... Drukā tik vēl... :D

Bet tevis minētajā variantā tad pareizi būtu arī, ja 2 avārijas no sestā visiem tiem 5 TL nosviestu uz 3. Kā saka, ja kāpj pa pilno uz augšu, tad arī pa pilno uz leju. Gribētos redzēt, kādu dziesmiņu tu kā autoparka vadītājs tad dziedātu. Tad tu izjustu, ko nozīmē varka un krāpšanās... :D

Par "kreisu" runājot, nezinu, cik viņiem ir mašīnu, bet uzņēmumam, kurā es strādāju, ir apmēram tevis nosauktās 30 mašīnas. Šobrīd ir 12. BM klase. Kā jau jebkurā šādā parkā, pie tam Rīgā, tiek arī izraisītas avārijas (gadā kādas 3-5). Šī 12. klase stāv jau kuro gadu, pirms 2 gadiem bija uzkāpusi līdz 13. Tā ka, nav tik traki. Pie manis ir apdrošināti vairāki autoparki vai vismaz daļa no tiem. Lielākajai daļai ir apt. 10. - 13. BM klases.

REX 9.septembris 2013 17:44
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji nekrāpjas. Tikai gūst nosacītu "varku" likumā nolobētajā (atvainiojos- noteiktajā) kārtībā.

"Kreiss" lietošanā varētu būt vismaz 500( bet varbūt arī vairāk) mašīnu, bet ar tik lielu klientu vienmēr strādā individuāli, un,ņemot vērā iespējamo avāriju procentu, ja te darbotos tie paši likumi, kas uz "cilvēku parasto",tad firma dēļ OCTA polisēm vien dabūtu krietni patērēties.

Nevienam nav liegts kļūt par diženlielo, ar kuru tiek strādāts individuāli.

GB12 9.septembris 2013 19:09
0 0 Atbildēt

Tikai piemirsi piebilst - ar lielo individuāli ir izdevīgi strādāt tikai tad, ja viņš rentabls, ar pozitīvu bilanci, tobiš, samaksā vairāk kā paņem.

"Apdrošinātāji nekrāpjas. Tikai gūst nosacītu "varku" likumā nolobētajā (atvainiojos- noteiktajā) kārtībā."

Nu, un kas tur būtu slikts? Un jā, kurš likuma pants konkrēti nosaka, kādai varkai apdrošinātājam ir jābūt? Un kurš konkrēti apdrošinātājs vai tam pietuvināta persona konkrēti nolobēja OCTA sistēmu?

REX 9.septembris 2013 20:00
0 0 Atbildēt

Kā tad. Nav jau biznesa citādi. Tas ir loģiski.

Man nav žēl, tici vai nē, ka apdrošinataji gūst peļņu. Droši vien es arī gūstu peļņu no kaut kādas darbības.

Ir šajā lietā kāda nianse, kuru jau sen mēginu tev ieskaidrot- lai atbildība par kādas tiešas rīcības tiešām sekām gulstas uz tieši to indivīdu, kurš šajā tiešajā rīcībā ir tieši iesaistīts. Un nevis uz kādu, kurš neesot kaut ko paredzējis.

Palaidniex 10.septembris 2013 8:52
0 0 Atbildēt

Skaisti, bet tomēr ir jēga izvērtēt kam dod auto.

Piekrītu - uzņēmumos būtu vajadzīga savādāka pieeja, un tas likumā ir jāatrunā un kaut kā jānoformulē.

REX 10.septembris 2013 9:03
0 0 Atbildēt

Nu ja. Iedod muļķim stikla p...., viņs to sasitīs un vēl rokas sagriezīs.

KillerMiller 11.septembris 2013 10:09
1 0 Atbildēt

Pie mums apdrošina ne vadītāju, ne mašīnu, bet īpašnieka civiltiesisko atbildību.

Īpašniekam jāatbild par to, kura rīcībā viņš auto nodod (vai vada pats).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti