J.Liepiņš no CSDD argumentē portālam iAuto.lv, kāpēc "Tehniskās apskates nakts" statistiku attiecina uz visu valsti 61

 

Foto: iAuto.lv

CSDD / iAuto.lv | 27.oktobris 2016 16:28

Šobrīd aktīvi tiek apspriesta iniciatīva, kura ierosina pagarināt tehnisko apskašu biežumu līdz 2 gadiem. Statistiku var interpretēt un pasniegt dažādi, tāpēc iAuto.lv pievērš uzmanību šai diskusijai un argumentācijai.

Portāla iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš Foto: iAuto.lv

Portālā iAuto.lv jau publicējām redaktora Māra Ozoliņa viedokli, ka Jāņa Liepiņa minētais arguments, ka pasākuma "Tehniskās apskates nakts" rezultāti parāda, ka 80% automobiļu ir būtiski defekti, ir nekorekts. Šie 80% nav rādītājs šajā diskusijā, jo liela daļa autovadītāju to izmanto, lai bezmaksas noskaidrotu savu automobiļu stāvokli pirms apskates. Turklāt pasākumā tehniskā pārbaude ir bezmaksas, kas pulcē vairāk tos, kuri nav droši par sava auto tehnisko stāvokli un vēlas ietaupīt līdzekļus gadījumā, ja neizdodas iziet tehnisko apskati. Ja pie nodokļu apspriešanas tiek pieminēta "Tehniskās apskates nakts" statistika, tad es autovadītāju vietā nākošajos gados neapmeklēt šo pasākumu vai arī brauktu uz to tikai ar jauniem auto. Zināmā mērā ar šo iespaidīgo skaitli 80% tiek maldināta sabiedrība un arī kaitēts Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sniegtās informācijas uzticamībai. Taču statistikas dati, kuri ir satraucoši ir jau J.Liepiņa pieminētie 45% (automobiļu, kuri neiziet tehnisko apskati ar pirmo reizi). 45% ir tiešām daudz, bet, ņemot vērā, kā tika interpretēti pasākuma "Tehniskās apskates nakts" dati, gribētos arī šo skaitli pārbaudīt.

iAuto.lv aicināja Jāni Liepiņu (CSDD) sniegt komentāru, kāpēc "Tehniskās apskates nakts" statistikas dati tiek izmantoti kā arguments, apspriežot tehnisko apskašu periodikas maiņu atbildīgajā Saeimas komisijā.

CSDD Transportlīdzekļu tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka Jāņa Liepiņa komentārs

Skaitļi raksturo reālo situāciju. Un tas nozīmē, ka ne jau viens skaitlis raksturo Latvijas autoparku, tas ir jāvērtē kompleksi, paļaujoties uz visu pieejamo datu kopumu. Esmu vairākkārt minējis, ka “Tehniskās apskates nakts” pasākumos vidējais izbrāķēto auto daudzums - 80%, un regulārajās tehniskajās apskatēs vidējais izbrāķēto auto skaits – virs 40%. Bojāto auto rādītāji var svārstīties šajā diapozonā, tāpēc varam puslīdz droši pieņemt, ka šie skaitļi arī raksturo situāciju uz Latvijas ceļiem.

Kas satrauc? “Tehniskās apskates naktīs” izbrāķētie 80% auto ir transportlīdzekļi, kas ikdienā pārvietojas pa ceļiem. Tie nebija auto, kas apauguši ar sūnām, vai noputējuši un izvilkti pēc vairāku gadu stāvēšana no garāžas. Izpētot “Tehniskās apskates nakts” statistiku, konstatējām, ka lielākā daļa transportlīdzekļu – līdz pat 75%, tehniskā apskate ir derīga vairāk nekā trīs mēnešus. Un šis ir viens no faktiem (bet ne vienīgais!), kāpēc vēršam sabiedrības uzmanību uz to, ka transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis Latvijā nav spīdošs, un katram no mums - autovadītājiem ir jārūpējas par auto.

Pēc SKDS aptaujas datiem - 42% auto uz servisiem tiek vesti vienu reizi gadā (visticamāk pirms TA), 44% biežāk kā reizi gadā no faktiem, pie tā visa, ka 2015.gadā būtiski vai bīstami defekti (vērtējums “2” vai “3”) tehniskās apskates laikā tika konstatēs 41% auto. Te rodas jautājums – kas tad notiek ar mūsu auto? Ko ar auto izdara viss tas, kas ietekmē tā tehnisko stāvokli: gan ceļi, pa kuriem pārvietojamies, gan klimatiskie apstākļi, gan arī pats auto vecums, kas noteikti dod savu ietekmi. Un atbilde ir skaidra, lai brauktu ar drošu auto, par to ir jārūpējas!

Tāpat gribu vērst uzmanību, ka bieži paliek nepamanīts viens svarīgs fakts - 79% Latvijas iedzīvotāju domā, ka obligātā tehniskā apskate jāveic tādēļ, lai pārliecinātos, ka automašīna ir droša ceļu satiksmei (SKDS dati). Tas nozīmē, ka absolūti lielākā sabiedrības daļa uzticās tehniskajām apskatēm.

Jau 2014. un 2015. gadā CSDD sadarbībā ar Valsts policiju veica vieglo auto pārbaudes uz ceļa, pārbaudot tikai gaismas ierīcas un riepas. Pārbaužu rezultāti pārsteidza - vismaz 10% auto bija bīstami satiksmei. Ko tas nozīmē? Pirmkārt, 10% ir daudz, jo pārbaudīti tikai divi elementi, kas garantē auto drošību, otrkārt – arī autovadītāju attieksmi pret auto, kas ir ne mazāk svarīgs faktors.

2015.gadā TA visā Latvijā 41% auto tika konstatēti būtiski vai bīstami bojājumi (vērtējums “2” vai “3”). Vērtējums “2” 22% gadījumu tika piešķirts par problēmām gaismas ierīču darbībā, 21% bremžu darbībā, 17% - balstiekārtā. Savukārt vērtējumu “3” 62% auto tika piešķirts par problēmām bremžu darbībā, t.sk. konstatētas nedarbojošās bremzes. 2016.gadā TA 45% auto tika konstatēti būstiski vai bīstami bojājumi (statistika par janvāri – septembri ieskaitot). Sadalījums pa pozīcijām šobrī nav pieejams, jo CSDD šādu informāciju apkopo tad, kad kalendārais gads ir beidzies.

iAuto.lv aicina izvērtēt un analizēt publiskajā telpā pieejamo informāciju. Lūdzu rakstiet savu viedokli komentāros.

Portālā iAuto vēl par šo tēmu lasi:

 
Visi komentāri
 
Erix 27.oktobris 2016 14:58
22 1 Atbildēt

Interesanta demagoģija. Veiktās pārbaudes uz ceļa un augstais procents ikdienas satiksmē konstatēto bīstamo defektu tieši pierāda apskašu bezjēdzīgumu.

Savukārt augstie konstatēto defektu procenti un vešana uz servisu tikai vienreiz gadā tikai pirms apskates ir tiešas sekas tam, ko patreizējā apskates kārtība panāk - auto netiek remontēts regulāri, bet gan apskate tiek izmantota kā lēta un atbilstoši nekvalitatīva diagnostika, saremontējot tikai tos bojājumus, ka inspektors ir pamanījis.

Vienlaikus ar nevajadzīgiem papildus izdevumiem un laika patēriņu tiek sodīti tie, kas savus auto uztur kārtībā. Patreizējā kārtība ir izdevīga tai auto īpašnieku daļai, kas savus auto kopj vienreiz gadā un monopoluzņēmumam, kas ar to pelna naudu.

Shkaljiks 27.oktobris 2016 15:38
6 1 Atbildēt

Ja gribētu noskaidrot patieso situāciju, tad ir jāorganizē negaidītas pārbaudes uz ceļiem (cik atceros tad padlaikos tādas bija, lai gan ne masveidā). Tas protams būtu "gemorojs" autobraucējiem, bet reālā situācija būtu pilnīgi savādāka nekā CSDD atspoguļo!

aaa 27.oktobris 2016 17:51
6 1 Atbildēt

buutu veel drausmiigaaka

iAuto 27.oktobris 2016 20:12
11 0 Atbildēt

Riepu protektoru dziļums Ceļu policijai būtu gan jāpārbauda, tam nevajag kampaņas, apturi par ātrumu un pārbaudi.

Turklāt vēl būtu labi zināt avārijās iesaistīto automobiļu riepu stāvokli.

GB12 27.oktobris 2016 23:23
2 0 Atbildēt

Nu, es, piemēram, negribētu, lai mani aptur uz ceļa brīdī, kad steidzos uz tikšanos vai darbu un tad 10 minūtes neplānoti marinē, lai pārbaudītu mašīnas tehnisko stāvokli.

Damn 28.oktobris 2016 8:38
2 1 Atbildēt

Riepas / gaismas (vai pareizi noregulēts, kreisais xrenons) pārbaudīt nevajag 10 minūtes.

Piemēram, šorīt viena kaza ar ieslēgtu aizmugurējo miglinieku brauca. Slapjā pustumsā tomēr nedaudz spiež acīs. Šādi braucēji ar būtu "jādrāž"

GB12 28.oktobris 2016 10:31
7 0 Atbildēt

Ja tikai to, tad jā, bet redzi - te daži iestājas par to, ka apskati nevajagot vispār, bet kontrolēt tehnisko stāvokli uz ceļa. Tad nu rodas jautājums - kā pārbaudīs, piemēram, bremžu darbību un eļļas noplūdes? Nerunāsim par to, ka policists to darīt nevarētu.

Damn 27.oktobris 2016 15:48
2 0 Atbildēt

Lai pakomentē cik kvalitatīvas apmācības tika veiktas TA inspektoriem, kas slēdzas pie auto ar datoru, lai nolasītu kļūdas?

Ieraugot kļūdas paziņojumu, inspektors nemāk nodefinēt kas tā ir par kļūdu, bet izsaka minējumu :D

+ ja kļūda nav aktuāla, tad sanāk, ka turpmāk katru gadu pirms TA jāieplāno arī servisa apmeklējums neaktuālo kļūdu dzēšanai :)

Segments 28.oktobris 2016 11:48
0 0 Atbildēt

Kļūda parasti ir kaut kāda cipara virknējuma formā. Ja CSDD nav speciāla programma, tad konkrēti, kas ir pie vainas jāskatās konkrētā ražotāja instrukcijās (elektroniskajā katalogā), kur katram nr ir savs kļūdas paskaidrojums.

Es gan domāju, ka CSDD ir PC ar visu auto datiem ,kur attiecīgi tu arī uzreiz redzi, kas ir pie vainas. Ja tāda nav, tad domāju, ka var pasūtīt CSDD darbinieku piecas mājas tālāk, ja viņš nevar pateikt kas tieši ir sabojājies. Piemēram, manam autiņam chek engine iedegas arī pie problēmām ar aķīti (nenotiek uzlāde vai tamlīdzīgi).

Kanibaals 28.oktobris 2016 14:41
2 1 Atbildēt

Check Engine(MIL) lampiņa kā reiz bija domāta tam, lai tai iedegoties tehnisko iziet nedrīkstētu. Slēgt pie datora ir bezjēdzīgi un lieka resursu tērēšana, tam jau tā lampiņa bija domāta un ne jau CSDD kļūdu atrisinās.

fg 27.oktobris 2016 16:48
17 4 Atbildēt

Uz nakts pasākumu brauc tik tiem kam nav ko darīt ,normāli cilvēki kam ir mašinas ir majās

iAuto 27.oktobris 2016 20:16
4 0 Atbildēt

Es teiktu, ka drīzāk tie, kuriem ir stipri pamatotas aizdomas, ka apskati ar pirmo reizi neizies. Pēc pasākuma slimības lapa uz rokas, tad uz autoservisu un uz tehnisko apskati.

Tie 80% ir jau iekšā tajos 45% un tas tik un tā ir liels skaitlis, ļoti liels skaitlis. Mēs ceram dabūt sīkāku atšifrējumu šiem 45%, par ko tad brāķē un tad publicēsim rezultātus iAuto.lv

Letiņš 27.oktobris 2016 21:20
15 8 Atbildēt

Pirms gadiem 15, ja tehn.apskatē konstatēja, ka gaismas nav pareizi noregulētas, paņēma skrūvgriezni un noregulēja, bet tagad 2 protokolā un brauc vēlreiz! Un tas ir piemērs, kā veidojas statistika!

forcemajeure 27.oktobris 2016 16:50
7 0 Atbildēt

labprāt redzētu faktus, cik liela peļņa ir teh apskates veicošajam uzņēmumam. kas nekādā gadījumā nav CSDD, bet gan bāleliņu kantoris. un protams, ka šis kantoris labprāt ieviestu teh apskati reizi mēnesī

GB12 27.oktobris 2016 19:31
0 0 Atbildēt

Uzņēmumu gada pārskati vai tad nav publiski pieejami?

gunn 27.oktobris 2016 17:49
27 1 Atbildēt

TA nevajag pagarinat terminu, bet gan vajag esplutacijas nodokli atcelt.

ha 27.oktobris 2016 18:52
1 0 Atbildēt

abi ar šalkiju pie ārsta reizi mēnesī ejiet!

Andrejs. 27.oktobris 2016 19:41
2 0 Atbildēt

Arī tie 45% kuri neiziet ar pirmo reizi tehnisko apskati, nav pareizi statistikas rādītāji. Piemēram es. Katru gadu braucu uz auto apskati, nezinot kādā stāvoklī ir mans auto. Izejot pirmo auto apskati, vienmēr atrodas kāds defektiņš kurš jānovērš. Tāpēc uzskatu ka šie 45%, kuri neiziet ar pirmo reizi auto apskati ir nepareizi statistikas rādītāji, un zinu tādus auto vadītājus ļoti daudzus. Ne visiem mājas apstākļos ir iespēja pārbaudīt auto tehnisko stāvokli, pirms došanās uz auto apskates punktu.

gunn 28.oktobris 2016 9:55
2 0 Atbildēt

elementari gaismas, riepas piem. stiklu slotinas u.c. sikumus katrs var parbaudit.

sitas 27.oktobris 2016 20:01
4 0 Atbildēt

uz TA vienmēr braucu PĀRBAUDĪT, vai viss ir OK. Esmu strādājis autoservisā, un nevajadzīgi mainīt detaļas tiešām nevajag.

Par 10% gaismu defektiem - arī manam auto ir izdegušas lampiņas ceļā uz CSDD, nu un tad?

1% stūres iekārtas defektu un riepu defekti ir daudz bīstamāki par 99% gaismu defektiem un 100% bīstamāki par aizmugures sēdekļu drošības jostu defektiem vai logu pacēlāju defektiem. Lai gan tieši dēļ pēdējo elementu pārbaudes tika palielinātas TA izmaksas.

TA uzlīmi jāatļauj izsniegt visiem dīleru servisiem un atestāciju? vai ko citu nokārtojušiem servisiem.

Problēma - valsts TA saista ar nodokļu iekasēšanu, to nevarēs sasaistīt ar daudzo autoservisu iespējām vai neiespējām. Tātad piesaistiet ceļu nodokli degvielai! Kurš vairāk brauc, tas vairāk arī izmanto autoceļus!

Jānis 27.oktobris 2016 20:27
8 0 Atbildēt

Runājot par defektu bremžu sistēmā vajag izdalīt stāvbremzi no pamat bremžu sitēmas. Tam ir būtiska atšķirība satiksmes drošībā.

Letiņš 27.oktobris 2016 21:24
2 0 Atbildēt

Runājot par stāvbremzi, kādreiz to pārbaudīja braucot lejā no estekādes slīpumā apstājās, novilka to, atlaida pedāli, ja auto stāvēja, tad bija OK, nu tā Siguldā bija, bet tagad to pārbauda kustībā, kā darba bremzi, bet ir auto, kam tas nav pieļaujams!!!

gunn 28.oktobris 2016 10:01
1 0 Atbildēt

un tad kuram auto nav atlauts baudit stavbremzi gaita??? padalies ar info,veletos uzzinat!

lynx85 28.oktobris 2016 15:08
2 0 Atbildēt

folksvāģa sinhro pilnpiedziņa reāli no ruļļiem kāpj ārā, kad pakaļtiltam roceni bauda - un reāli arī lauž kardānus/diferus, jo tehnoloģiski tiešām nav paredzēts tā baudīt.

gunn 28.oktobris 2016 19:00
1 0 Atbildēt

vecajien vw netiek merits pr tilts ja nevar nodrowinat ka stends mera pa 1 ritenim. jaunakiem stav haldekss pie meriwanas ir jaizsledz aizdedze un nekad neko nesalauzisi.

Segments 28.oktobris 2016 11:53
0 0 Atbildēt

Vot par to stāvbremzi arī labs jautājums. OK, ja ir mehāniskā tad nekas traks notikt nevar ,tik daudz cik trosīte pēkšņi pārtrūkt. Bet kā ir ar tām elektroniskajām? Tur tak man liekas var sačakarēt to pašu mehānismu paŗbaudot tā kā to dara tagad? Bet varbūt kļūdos.

gunn 28.oktobris 2016 19:14
2 0 Atbildēt

el. roceni vienigais kam ir iznemums baudot tas ir bmw 7 serijai ir jaizsledz aizdedze tad tik stradaa, bet f10 virsbuvei 2011-2012 gads ir japiesledz dilera programma lai pieslegtu diagnostiku, lai mawina saprastu ka vinja ir uz rulluem un tas tikai atiecas uz roceni. parejiem visiem ir paredzets parbaude gaitaa vai uz rullie.

MARIS 27.oktobris 2016 21:10
0 0 Atbildēt

Biju Valmierā uz skati masīnai, kad nebija kur piekasīties sāka blakussēdētāja beņķi kustināt. Tā kā tas kustējās, tad izsvilpa.

Ierakstīja arī ka eļlas noplūde, tiko biju mainījis eļlu un lei kā servisā slaucīja eļla sāka pilēt no nez kurienes kad pakratīja mašīnu.

R(8) 27.oktobris 2016 21:58
5 4 Atbildēt

Varbut, ka tie TA darbinieki nav tik godigi, bet Latvijas autoparks ir nozelojama stavokli, msu atovaditaju kultura, uzturet savu braucamo perfecta kartiba ir loti nieciga, brauc ar aizbildumu, kad nograbes, tad ari mainisu, lej baka kreiso degvielu, autodetslas jau perk no srotiem nolietotas, pats savas majas garza kautko tur megina sameistarot vai ari dzen uz kaktu servisiem, tada luk ir ta realitate, tapec ari nevajag izbrinities, ka musu autoparks ir nozelojama stavokli

Kanibaals 27.oktobris 2016 22:27
0 0 Atbildēt

Jo vairāk CSDD spirināsies un piesegsies ar pseidostatistiku un citu demagoģiju, jo ātrāk paliks bez sava monopolstāvokļa. Cik var. Kaut kādi svēto kārtā iecelti AUTEKO un LATSIGN, kam ir valsts pasūtījumi un garantēta peļņa.

GB12 27.oktobris 2016 23:26
0 0 Atbildēt

Ko tu ar to gribi teikt? Kurš tad būs tas, kas šo monopolstāvokli atcels? neesmu dzirdējis, ka kāds tur augšā kaut cik nopietni šādu ideju apsvērtu...

DidzisKalnietis 27.oktobris 2016 22:51
3 6 Atbildēt

Gribētos no Liepiņa kunga izdzirdēt kā tieši drošību ietekmē aizmugures tilta amortizatoru nošķiebušās bukses, jā - tieši nošķiebušās, nevis izdilušas, saplaisājušas, sabirušas, saplīsušas, bet nošķiebušās?! Vēl jo vairāk - ja konstruktīvi aizmugurējie amortizatori ir stiprināti nelielā leņķī attiecībā pret aizmugurējo tiltu, raugoties no aizmugures. Šādā konstrukcijā tās nemaz nevar nebūt nošķiebušās, bet arī šis bija 2 vērts defekts Liepiņa statistikā šā gada jūlijā. Un gan jau tamlīdzīgu nebija mazums!

Naudas kāšamā mašīna!!!

iAuto 27.oktobris 2016 23:37
2 0 Atbildēt

Varu tikai atgādināt, ja autovadītājs nepiekrīt tehniskās apskates rezultātam, tad viņam ir tiesības to uzreiz apstrīdēt piek konkrētās tehniskas apskates vadītāja. Šo lietu neesmu dzirdējis, kad kāds būtu praktizējis, bet tāda iespēja esot. Ja esi to darījis, lūdzu uzraksti.

GB12 27.oktobris 2016 23:59
2 1 Atbildēt

Vieglāk tač ir anonīmi paīdēt internetā, ka viņa trīsdesmitgadīgo perfektā stāvoklī esošo Auto nepamatoti izbanoja.

iAuto 28.oktobris 2016 7:18
0 0 Atbildēt

Domāju, ka daudzi autovadītāji par šādu iespēju nav lietas kursā!

GB12 28.oktobris 2016 14:49
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka vienīgais, ko internetā jēdz izdarīt, ir rakstīt agresīvus vai gaudulīgus komentārus. Bet lai pameklētu informāciju... Labi, ka tu šo lietu esi sācis kustināt. Varbūt ieliec arī kaut kādu rakstu ar kāda jurista komentāru par šo (tikai, lūdzu, ne Džeriņa :) ).

Aigarcix 29.oktobris 2016 11:23
0 0 Atbildēt

Oi,esmu saucis vecāko un tas tikpat stulbs,pasaka,ka ,jā,špūrstienim jabūt zem lāgām,tev ir liftēts auto

Damn 28.oktobris 2016 8:45
5 0 Atbildēt

Kāda jēga apstrīdēt, ja atnāks maiņas vecākais un parādīs likumā konkrēto punktu par kuru ielikts 2. (99% gadījumu). Varbūt būtu nepieciešams pārvērtēt sistēmu - par ko liek 2.

Lielāka problēma ir atzīme 1. - satiksmē piedalīties ļauj, bet "ļaunajā" statistikā parādās - lūk vēl viens auto ar bojājumiem. Lai gan bieži vien, dēļ inspektoru nekompetences, šis 1. ir ielikts nepamatoti, jo vēlāk servisos bojājums netiek konstatēts.

GB12 28.oktobris 2016 14:50
0 0 Atbildēt

Nu, ja likumā ir paredzēts, ka par to liek 2, tad jau nav nepamatoti. Mēs te runājam par nepamatotiem gadījumiem.

smiegs 28.oktobris 2016 17:33
0 0 Atbildēt

Apstridet jau var un pēc tam meklet treili lai tiktu prom kam to vajag...

Kingringovich 29.oktobris 2016 17:31
0 0 Atbildēt

Ja aiz Tevis stāv serviss ar ieguldītiem pārdesmi tūkstošiem vēl pārbaudīs Tavu vadītāja stāžu un... manā gadījumā atvainojās. Ja tā ir uzvara, protams.

nomiks 28.oktobris 2016 9:00
6 0 Atbildēt

Statstikas dati tie varbūt arī ir, bet jebkuriem statistikas datiem lielāku ticamību piesķir arī daudzi blakus faktori, kas ir ņemti vērā, tos analizējot.

Te ir būtiski ņemt vērā, ka tie, kam transportlīdzekļi ir labā tehniskā stāvoklī, diez vai brauks naktī uz TA vietu un tērēs savu miegam paredzēto laiku, lai tikai vēlreiz gūtu apstiprinājumu tam, ko tāpat jau zin un par ko ir pārliecināts.

Šāds TA nakts pasākums nav peļams, jo tas dod iespēju reiz gadā bez maksas saņemt sava transportlīdzekļa novērtējumu. Objektīvāki ir kopējie ikgadējās TA dati, kas, cik saprotu, ir virs 40% no kopējo veikto TA skaita. Pareizi būtu ņemt vērā tieši šos datus, jo tie ņemti objektīvākos apstākļos, jo šāda pakalpojuma saņemšana ir katra transportlīdzekļa īpašnieka pienākums nevis brīva izvēle.

kristaps 28.oktobris 2016 11:01
5 1 Atbildēt

Ja CSDD grib likt lietā savu statistiku, tad, lai nodrošina, ka tā ir objektīva. Tikko gāju skati, un saskāros ar pārsteigumu. Pirms pārbaudīt dīzeļa atgāzes, prasa - kura gada auto. Atbildu, ka 08, un cilvēciņš man prasa, lai konkretizēju. Paņēma mani uz pārsteigumu. Nu ko, velku ārā TA, skatos, ka marts. Viņš saka, ka tad labi, spēkā vēl vecās normas. Izrādās, ka norma 1,5 sākās tikai auto, kuri reģistrēti pēc 01.07.2008. Viss jau būtu skaisti, ja vien tehnisko apskati es ar šo auto nebūtu gājis 3o gadu un visas iepriekšējās reizes man nebūtu bijusi norma 1,5 (turklāt, pāris gadus atpakaļ man bija 2 ar astīti, un TA neizgāju...). Tagad arī izskatās, ka ir jauna kārtība, jo visiem auto inspektori pēc apskates palūdz, lai ar auto izbrauc ārā un pagaida tur uzlīmi un papīru. Gaidu, atnāk čalītis un ielīmē uzlīmi, iedod papīru, skatos – 1. par nenozīmīgu eļļas noplūdi no transmisijas. Tā bija veca vaina, kura jau gadu kā atpakaļ novērsta, pat tajā rītā vēl servisā apskatījās, ka viss sauss. Nezinu, vai viņi redz iepriekšējo TA punktus, bet sajūta, ka vienkārši pārkopēja no iepriekšējā gada. Stāvētu auto uz pacēlāja, būtu gājis, lai rāda, kur viņš saskata to eļļas noplūdi, bet tā kā esmu jau ārā un galu galā uzlīme uz gadu ir iedota, braucu vien prom.

Kārlis 28.oktobris 2016 13:16
0 0 Atbildēt

Inspektori sistēmā redz iepriekšējās skates rezultātus un tiešām labprāt aizraujas ar kopēšanu. Mana gadījumā biju saņēmis 1 par eļļas noplūdi no motora. Pie vainas bija tik sarūsējis bleķa karteris, ka tur nebija nekā labojama. Tā nu tika uzlikts jauns tūlīt pēc skates. Nākamajā reizē inspektors paspēja protokolā ierakstīt "2" (it kā par vienu un to pašu problēmu atkārtoti "1" nevarot likt). Kad prasīju, lai parāda to eļļas noplūdi, atbildēja, ka karteris esot aprūsējis un dubļains, tātad es neko neesmu darījis. Izdevās gan viņu pārliecināt bez priekšnieka saukšanas, ka tas tomēr ir mainīts, tikai ne pēc viņa iedomātās shēmas - svaigi uz skati, bet jau gadu atpakaļ.

boliks 28.oktobris 2016 11:28
2 0 Atbildēt

Cik dzirdēts pēdējā laikā CSDD skatēs īpaši tiek ķidātas vecāka gada gājuma auto piekasoties pie visiem sīkumiem un nelaižot cauri.

iAuto 28.oktobris 2016 12:25
6 0 Atbildēt

Ceram, ka tas mēģinājums ietekmēt statistiku, kura šobrīd diskusijā par periodiku ir izvirzījusies priekšplānā!

Pļurkt 29.oktobris 2016 11:20
1 0 Atbildēt

Atļaušos iebilst!

Man septembra skatē 1991 gada augto tika ierakstīti divi vieninieki (jau padsmito skati pēc kārtas): rūsa neietekmējoša ... stiprību (kuras vispār nav redzamās vietās) un nenozīmīgas eļļas noplūdes (kas ir gan).

Skati izgāju krietni ātrāk par jauniem auto, kuriem patiešām nebija pie kā piekasīties.

Mutiski aizrādīja uz labi redzamu zilu dūmainību dīzaļa izplūdēs, bet tā kā pribori konstatēja normu jau pirmajā gāzēšanas reizē, tad ierakstīt neko nevarēja.

Pie reizes es noprasīju kam būtu tuvākajā laikā jāpievērš uzmanība (ko es daru KATRU REIZI), laipni parādīja un nodemonstrēja.

Es uz skati braucu nevis lai izlīstu, bet lai saņemtu konsultāciju, jo bez auto darba man nav un auto jābūt VIENMĒR braukšanas kārtībā.

DidzisKalnietis 28.oktobris 2016 11:31
5 0 Atbildēt

Nu man ar tām buksēm gāja līdzīgi, kā Kristapam, tikai saņēmu "plāksteri"! Ne ar pušplēstu vārdu "inspektors" nelika saprast, ka būs 2. Palūdza pagaidīt aiz vārtiem. Biju patiesi pārsteigts, reāli apjuku un maiņas vecāko nesaucu! Klients arī tikai nosmaidīja - ai, ko tur čakarēties - tās jau tikai buksītes, nav dārgi, atbraukšu vēlreiz. Tā arī aizbraucām.

kristaps 28.oktobris 2016 12:51
0 0 Atbildēt

Jautājums arī, kā CSDD statistikā uzskaita vairākus divniekus vienā apskatē. Ir gadījies, ka pa vienu riepu iedod 2reiz 2 punktus.

anonimikis 28.oktobris 2016 16:19
0 0 Atbildēt

šodien Dienas Biznesā uz pēdējās lapas ir pilna statistika pa gadiem.

Edgars 28.oktobris 2016 21:38
1 0 Atbildēt

Nodokli pie degvielas un auto ar garantiju ta iet nevajag jo tiek apkalpotas oficiala dilera servisā. Pārējie turpina reizi gadā. Pēc manās domam samazinās rindas un atvieglos bezjēdzīgo darbu daudziem.

Koks 29.oktobris 2016 7:24
1 0 Atbildēt

Vajag izlietot nodkļus ceļu remontiem un atjaunošanai tad nebus tada stastitika , jo automašinas ir tada stāvoklī ceļu dēļ!

Renars 29.oktobris 2016 9:05
0 1 Atbildēt

Labas dienas.... Lasot so rakstu saprotu tikai to ka tadu lietu ka lietuva vares ieviest tikkai tad kad visiem bus ne vecaka masina par 2015 gadu... pats gaju tiko TA... un secinaju to ja Latvija ieviestu reizi divos gados dazi no CSDD manuprat bankrotetu... tikai tapec ka kase ieripotu krietni retak naudas.... Atgriezoties pie temas par auto kuri ir kritiska stavokli un tam pamulku rikotajam naktim.. Logiski ka cilveks gribes ietaupit jo Tauta to vien dara ka maksa maksa maksa... Musu gastranomiskie nodokli par celu , par kadu celu bet ne viniem vel nepietiek...

Robis 29.oktobris 2016 11:08
0 0 Atbildēt

Mistiskā CSDD statistika beigtos reizē ar monopolu, ja būtu iespēja tehnisko apskati iziet autorizētā servisā, tad būtu pavisam cita statistika. Tas viss ir balstīts uz naudas plēšanu, lai cilvēki brauc uz atkārtotām apskatēm un maksā naudu. Tas ir jo izteikts ar kravas automobiļiem, esmu pircis no Vācu transporta kompānijām, kravas auto un piekabes, 7 gadus vecas, ar jaunām Dekra TA pārbaudēm, un, praktiski neviena mašīna un piekabe nevar iziet Latvijas TA ar pirmo reizi.... lūk kā rodas tā statistika!!!

Pļurkt 29.oktobris 2016 16:39
0 0 Atbildēt

Nezi vai!! Pagaidām CSDD ir bezpeļņas kantoris.

Kurā algas paši sev kā deputāti nevar noteikt.

Erix 29.oktobris 2016 23:55
0 0 Atbildēt

Apskates neveic CSDD, bet gan Auteko, kas ir privāts kantoris. Peļnu dala ar "bezpeļņas" Lukstiņu, kas no savas puses parūpējas par monopolstāvokļa nodrošināšanu.

GB12 30.oktobris 2016 2:59
1 0 Atbildēt

"Mistiskā CSDD statistika beigtos reizē ar monopolu, ja būtu iespēja tehnisko apskati iziet autorizētā servisā, tad būtu pavisam cita statistika."

Esi pārliecināts? Privāta servisa ieinteresētība atrast defektus, manuprāt, būtu daudz lielāka kā CSDD.

Uzvards 29.oktobris 2016 11:51
0 0 Atbildēt

Tehniskās apskates pārbaudēm neuzticos vispār. Vai nu viņi speciāli pie ar acis vai vnk nepievērš pienācīgu vērību. Pēdējo reizi aizvedu auto, gadu nostāvējis, ar beigtām amortizatoru buksēm, grab nenormāli, ielika 1 par kkādu rūsu. Par bremžu šļūtenēm 1 tiek vispār piešķirti pēc noklusējuma. Uz TA inspektoriem paļauties nedrīkst noteikti.

Pļurkt 29.oktobris 2016 16:36
0 0 Atbildēt

Uz jaunajiem šmurguļiem toč nevar paļauties! Tiem vai nu vysluzhitsja vajag, vai čuras galvā sakāpūšas un aste kā pāvam.

Centies tikt pie vecākiem inspektoriem - tiem smadzeņu ir vismaz 5 reizes vairāk kā jaunajai pepsikolas paaudzei!

Ar divām terhnikas vienībām pa VISU neatkarības laiku mani 2 reizes TA izčakarēja, kur vienu reizi naturāli gribējās iegāzt pa resno mūli tā lai izšķīst! Abas reizes čakarētāji bija pepsi paaudze.

xx 29.oktobris 2016 17:23
6 0 Atbildēt

Aha, 2014/2015 gada auto lukturus un riepas pārbaudīja vecām grabažām, ko pats redzēju vecie bemwe e36, fordi, mazdiņas utt. Neviena jauns auto netika pārbaudīts , nekads porche, vw jaunie, bmw utt. Protams viss tika ķert tur kur varētu palaimēt un pabrīdinat. Bet ja tiktu apstādināti visi? Tad no tiem 40% nokristu vismaz 4x.

Statistika 2.novembris 2016 16:51
0 0 Atbildēt

Es cilvēks no laukiem braucu uz Rīgu, mani apturēja policists un par pārkāpumu, la nesastādītu protokolu, pieņēma kukuli. Savukārt cits mani apturējušais policists kukuli nepieņēma. Tagad es pa visu Latviju mēdijos pasludinu, ka 1/2 ceļu policistu ir kukuļņēmēji..... CSDD nekorekti atspoguļo pārbaužu rezultātus, publiski netaisās atvainoties un precizēt, ka statistika attiecas tikai uz pārbaudītajām automašīnām. Labākās padomju laiku birokrātijas u čekas tradīcijas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 1

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti