Eksperts: Idejas par auto tehnisko apskati reizi divos gados var rasties no izpratnes trūkuma par drošu auto 50

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.decembris 2016 8:39

Iniciatīva par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados var rasties no izpratnes trūkuma par drošu automašīnu, intervijā aģentūrai LETA norāda Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Kā skaidro Rūtiņš, raugoties no drošības aspekta, jāņem vērā, ka ievērojami vairāk nekā puse Latvijā esošo auto, kas ir desmit gadus veci un vecāki, tehnisko apskati nemaz neiziet ar pirmo reizi. Tas nozīmē, ka gadījumā, ja tehniskā apskate būtu jāiziet reizi divos gados, uz Latvijas ceļiem atrastos ļoti daudz satiksmei bīstamu auto, kuriem vienlaikus būtu apliecinājums par to, ka auto drīkst piedalīties satiksmē.

Taču Rūtiņš atzīmē, ka apskate reizi gadā ir vienkārši nepieciešamība. Tāpat autovadītājiem būtu vērts ņemt vērā, ka ikgadējā tehniskā apskate ir absolūtais minimums un apliecinājums tikai tam, ka pārvietošanās ar pārbaudīto auto ir leģitīma, un autovadītājs nav likumpārkāpējs, kas ir bīstams apkārtējiem. Izņēmums varētu būt relatīvi jauni auto, kuriem, iespējams, arī varētu kādu laika periodu noteikt apskates iešanu retāk nekā reizi gadā. Bet labāku priekšstatu par tehnisko stāvokli var gūt no regulāriem servisa apmeklējumiem, vai arī veicot pilnu auto diagnostiku vismaz reizi gadā.

"Taču ir jautājums - cik daudz no tā, kas uzrādās diagnostikā, un, par ko stāsta servisa konsultants vai mehāniķis, automašīnas īpašnieks vai turētājs novērš. Proti, vai tiek novērsts pats minimums tehnisko ķibeļu, lai varētu, piemēram, iziet ikgadējo tehnisko apskati, vai arī tiek izdarīts viss, lai varētu droši braukt. Bieži vien tas ir tikai pats minimums, lai auto atkal kustētu," atzīst Auto asociācijas valdes loceklis.

Par apskati vēl runājot, Rūtiņš piebilst, ka lielā sabiedrības daļā ir izveidojies priekšstats, ka tā noteikti ir nenovēršams ļaunums, kas automašīnas īpašniekam ir jāizcieš.

Kamēr tas tā būs, nekādu būtisku uzlabojumu Latvijas autoparkā nebūs, secina Rūtiņš.

"Sabiedrībai kopumā trūkst izpratnes par drošu pārvietošanos ar auto, kas nozīmētu, ka par auto ir jārūpējas visu gadu, nevis tikai uz tehniskās apskates reizi. Un nevajadzētu aizmirst, ka finansiālais ietaupījums no retākām apskates reizēm būtu ļoti niecīgs, jo gada nodoklis būtu jāmaksā katru gadu," skaidro Auto asociācijass valdes loceklis.

Kā ziņots, Saeima decembra sākumā nolēma uzdot parlamenta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai līdz 2017.gada 1.jūlijam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā izstrādāt grozījumus likumos, lai transportlīdzekļu tehniskās apskates Latvijā noteiktu reizi divos gados, līdzīgi kā Lietuvā un Igaunijā.

Iniciatīva "Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados", kuru parakstījuši vairāk nekā 11 000 pilsoņi, Saeimā iesniegta šī gada augustā. Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

iAuto aptaujas rezultāti:

Auto asociācija dibināta 1994.gadā. Patlaban tajā ir 31 biedrs, kuri pārstāv 44 automobiļu un motociklu ražotāju zīmolus un Latvijas tirgū pārdod virs 90% jauno transportlīdzekļu, nodrošinot vairāk nekā 2500 darba vietu. No 2003.gada Auto asociācija ir Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) biedrs.

Portālā iAuto vēl par šo tēmu lasi:

 
Visi komentāri
 
Tedis 16.decembris 2016 8:59
27 5 Atbildēt

KaukāC āpāC! Tik daudz nejēgu..

Tie paši igauņi - nu pilnīgi nekādas izpratnes par drošu auto.

TA šābrīža izpildījumā ir naudas kāstuve, tāpēc arī negrib pieļaut reizi divos gados.

anonimikis 16.decembris 2016 9:22
25 0 Atbildēt

Igauņiem ir daudz mazāka lielās austrumvalsts "kultūras" ietekme uz iedzīvotāju izpratni par dzīvi.

AnsisR 16.decembris 2016 12:32
7 0 Atbildēt

Tas arī ir iemesls kāpēc Igaunija daudz ātrāk attīstas. Visur kur lielais kaimiņš pagadās ir bads un posts klāt.

iAuto 16.decembris 2016 16:07
1 1 Atbildēt

Kā reiz nesen nonācu pie līdzīgām atziņām!

DidzisKalnietis 16.decembris 2016 9:38
29 8 Atbildēt

Nez gan! Diez ko daudz šis eksperts nesaprot - māk lasīt CSDD pasniegtos statistikas datus, kurus CSDD mākslīgi "uzlabo", kā viņiem tīk. Tādi paši "eksperti", kā mūsu Saeima un valdība, kas ar sev piešķirtajām tiesībām "slauc" tik, cik viņiem gribas un vajag!

Ulass 16.decembris 2016 21:06
0 2 Atbildēt

Kā skaidro Rūtiņš, raugoties no drošības aspekta, jāņem vērā, ka ievērojami vairāk nekā puse Latvijā esošo auto, kas ir desmit gadus veci un vecāki, tehnisko apskati nemaz neiziet ar pirmo reizi.

----------------

Rūtiņ k-gs, kas Jums liedz noteikt a/m gadu limitu un noteikt TA 1x2 gados, piemēram a/m līdz 6 vai 8 gadi? Manējai ir 8 un visas apskates izietas ar 1x.

nejēga 16.decembris 2016 10:06
11 3 Atbildēt

Nesaprotu, ko jūs gribat iegūt no apskates reizi divos gados? Ja mašīnu uztur tehniski labā kārtībā, tad apskati nav problēmas iziet kaut 2x gadā.

reku 16.decembris 2016 10:41
8 8 Atbildēt

Visa problēma izmaksās,nav jau problēma iziet to apskati.

Janozaurs 16.decembris 2016 15:46
9 6 Atbildēt

Kādas izmaksas. 20 eiro par apskati?

Ceļa nodoklis taču tik un tā būtu jāmaksā katru gadu.

reku 16.decembris 2016 18:16
14 2 Atbildēt

Tev labāk piestāvētu niks kakuzaurs!Par to arī ir runa ,sauc kā gribi,ceļu nodoklis par ceļiem kuru nav?Esi braucis pa lauku rajoniem,neesi tad pazudi.Pie kases ir jānoskaita 200eu,par ko.

Mārtiņš 17.decembris 2016 0:08
5 4 Atbildēt

Tu pats saprati, ka tu pārslēdzies uz citu tēmu?

kiki-reku 17.decembris 2016 19:44
3 4 Atbildēt

Lasīt nepratēiem tiesības nost,auto lūžņos,pašu pārdot seksa verdzībā.Šeit kašķējas par Tehnisko Apskati!Par nodokļiem di.š citur!

2x garāks 17.decembris 2016 19:45
3 5 Atbildēt

Ja noskaita pie kases 2x200,tad uzreiz jūties 2x vīrišķīgāks.

Experts 16.decembris 2016 10:11
9 7 Atbildēt

TA vajadzetu iet kaut 2x gada,bet tai ir jabut par velti!!!!!!!!Ludzu rupejaties par auto un musu drosibu,nevis par savu labklajibu !!!!Lu tas butu pieradijums jusu labi gribai!!Bet neka,,,,jums vajag naudu luk kur tas suns ir aprakts.......padomajiet logiski ---samaksat nodoklus salabaot auto samaksat par apskati,un vel pirkt apdrosinasanu,,,plus degviela utt automobilim.....pie musu ekonomiska stavokla:)No valsts puses nav nekadas pretimnaksanas .nekadas,pat celus nejedz salabot un uzbuvet,visur ir acu aimalesana un fikkcija uz papira,,,,bet dzive ir pavisam kas cits....

nejēga 16.decembris 2016 10:23
5 8 Atbildēt

par ko tu gribēji, lai tev nāk pretī? cilvēki dara darbu, par to jāmaksā. Apdrošināšanu vispār nesaprotu kāpēc te iepini.

Kanibaals 16.decembris 2016 10:34
14 1 Atbildēt

cilvēki dara darbu, kuru neviens viņiem nav prasījis darīt. Tas tāpat kā iestādēs, kur tev pieprasa izziņas no citas iestādes un tur atkal par izziņu vēl jāmaksā, jo redz darbs esot to sagatavot. Mļedz ne jau man to izziņu vajag, bet gan iestādes pašas izdomā tās izziņas un pieprasa, lai gan var apmainīties datiem savstarpēji pa tiešo. Adidas networking rullē.

Tas pats arī nesen pie auto iegādes iepriekšējais īpašnieks gribēja paturēt "īpašo" numuru. Biju klāt pie parrakstīšanas ārpus Rīgas CSDD īsi pirms darba laika beigām. Kādas acis ieplēta darbiniece par šo un bija smaga nopūta, ka būšot jāveic daudzas darbības. Kādas vēl nafig daudzas darbības? Nekur likumā nav teikts, ka CSDD pārrakstot auto atstājot numuru ir vispirms jānoņem no uzskaites, jāuzliek uz uzskaites, jāmaina īpašnieki un vēl visādas rokādes. Paši izdomā kaut kādas nodokļus par nodokļu iekasēšanu.

gribu nopelnīt 17.decembris 2016 19:47
2 0 Atbildēt

Lai man maksā par TA!Es taču rūpējos par drošību uz ceļiem!!

Kanibaals 16.decembris 2016 10:29
10 2 Atbildēt

Nu jau uz ceļa ir praktiski tikai 90. gadu un jaunāki auto ar inžektormotoriem un pašdiagnostikas vadības blokiem. Nav nekādas nepieciešamības veikt auto tehnisko apskati un mērīt atgāzes, ja vadības bloks ir kārtībā. Ja Check engine/MIL lampiņa nedeg tātad auto neuzskata, ka ir kāda problēma. Tehniskā apskate kā reiz ir vajadzīga ārpus kārtas, lai pārbauda tos auto, kas reāli uz ielām vai nav nelegālie xenon, riepas lisas un bremzes kārtībā, un dūmojošos dīzeļus. Ok, sarūsējušākos eksemplārus var aizdzīt uz ārpus kārtas pārbaudēm. Nav nekādas vajadzības pārbaudīt visus auto katru gadu. Atstāt tehniskās uzlīmes, kuras izsniedz dīleri un tad auto kamēr ir garantija pārbaudi neveikt vispār.

Visa jezga jau patiesībā par nodokļu nomaksu, jo tehniskā uzlīme apliecina nevis, ka auto kārtībā, bet ka nodokļi nomaksāti, lai to dabūtu.

changals 16.decembris 2016 10:35
10 1 Atbildēt

Ja kaut kur ir iejaukta nauda, tad lēmumi ir sarežģīti. Mūsu valstī pat soda naudas plāno. Ja kādā valstī paceļ iedzīvotājiem nodokļus, tad tas arī mūsu valstī aizies uz urrā, bet apskati reizi divos gados....nu,nu....i nedomājiet. Vai varat iedomāties, kāda nauda aizies gar degunu CSDD??? Ārprāts....Mūs tik drāž un mums par to paldies jāsaka.

niknais 16.decembris 2016 10:57
1 8 Atbildēt

Krievu laikā pārvilka ar tehniskā talona stūri gar gaisa filtra spraugu,ja palika eļlains (toreiz nebija sausie bet eļļas gaisa filtri),tāpat ja akumulatorā elektrolīta līmenis par kādu milimetru bija zemāks par normu skati nevarēja iziet.Tagad ir daudz vairāk ,,bīstamu bojājumu, kas ietekmē satiksmes drošību''. Stulbie jevropisti.

niknais 17.decembris 2016 19:36
4 0 Atbildēt

Tad dzīvo un brauc savos krievu laikos,krieviski pieticīgais,b...!

xx89 16.decembris 2016 11:18
8 2 Atbildēt

Prieks, ka beidzot visi domā vienādi/ Tas vien norāda, ka ekspertam nav taisnība. Visi argumenti netur kritiku. Visu diktē nauda!

Kristaps 16.decembris 2016 12:21
2 2 Atbildēt

Liek MOT ka UK un miers , lai valsts lielie servisi veic tas apkopes , lai viņi skatās kas un ka . Un lai arī dod to atļauju cik ilgi tad ar to auto bez apkopem var pārvietoties . Tad arī jaunākas mašīnas visi sāks pirkt

nevar būt 17.decembris 2016 19:53
3 0 Atbildēt

Vai tad A.Š. un Ā.Š.,un Aivars nopirkuši pusi no autoservisiem?Tad jau mēs tiešā esam dir.ā!

. 16.decembris 2016 13:01
3 1 Atbildēt

Nu a pag. kas par drošu auto? Ir divu veidu auto īpašnieki, viens ir gādīgs un tiešām mīl un uztur mašīnu kā no salona un otrs, kurš par auto domā tikai apskates laikā.

Nu a es pērn sataisīju savu 17gadus veco mašīnu, tā ka izgāja tehnisko pa nullēm, šogad neko nedarot(tikai apkopi) gāju uz skati un re kā, atkal ar pirmo izgāju, dabūju to 1nieku pa nenozīmīgu rūsu, veidojās mazs pleķītis, kurš jau tagad ir likvidēts.

Es nesaprotu, kāpēc gan neļaut apskati reizi divos gados, ja TA iziet pa nullēm. Man tas izskatās pēc atbildības noņemšanas no ceļu pārvaldes, tāpat kā tās zīmes(ieteicamais drošais ātrums).

Tiks 16.decembris 2016 13:01
9 2 Atbildēt

Piemērs statistikai..

Vectēvs joprojām brauc ar 1983.gadā paša no Maskavas atdzīto VAZ 21063. Pirms diviem gadiem atkārtotu apskati dabūja par to, ka kādai caurulei bija sācis dilt auduma apvalks.

šogad melno dabūja par to, ka ..... nummura apgaismojuma lampiņām neesot vienāds tonis. Ne jau tā, ka viena dzeltena otra balta. Nē.

Nu lūk arī statistikā viens no daudzjiem, kuri ar pirmo reizi nevar iziet tehnisko apskati, jo automašīna nav tehniskā kārtībā..

Janozaurs 16.decembris 2016 15:53
2 8 Atbildēt

Ja deg tikai viena lampiņa, dabū 1 punktu. Par dažādu toni nedotu melno. Tā ka nemuldi. Tur bija vēl citi defekti arī.

Otrkārt, par neapgaismotu vai slikti apgaismotu numura zīmi pienākas sods.

Tāpēc pasaki vectēvam, lai priecājas, ka protokolu nesarakstīja.

Pļurkt 16.decembris 2016 19:52
8 0 Atbildēt

Paziņam iedeva evakuatora biļeti par to ka uz vienas no bremžu šļaukām bija Litola pēdas!

Nu pieskārās tam mēslam ar sasmērētām rokām!!!

pats vectēvs 17.decembris 2016 19:56
2 2 Atbildēt

Vecs auto,tādēļ čakarē.Mazdēl,uzsauc Vectēvam jaunāku autiņu.

nezin 16.decembris 2016 13:41
2 0 Atbildēt

Vis jau ok lai butu ar katru gadu ta apskate,bet tas trakas nodevas un nodoklji par ko cilveki ir soka un kraj naudu kartejai apskatei,un tai pat laika celji ir pabriesmigi kur masinas ar tik biezi luzt.nu par drosibu tas jau ka kura csdd veic apskati jo var ar pa blatu iziet apskati un drosiba nule.

nonākam pie politikas 17.decembris 2016 19:50
3 0 Atbildēt

Aitas izvēlējušas savus ganu suņus un cirpējus,un tagad sūrojas.Svītro visus,ja citādi nevar!

ro 16.decembris 2016 15:07
5 0 Atbildēt

ka par blatu CSDD apskati var iziet mandomāt tie laiki ir beigušies, ja vien kādam nav uzskatāms piemērs..bet par nodokļiem- tas ir tāpat kā visās citās sfērās..atliek noplātīt tik rokas kur tā nodokļos iekasētā nauda paliek.. barona ielās un līdzīgos projektos rodas iespaids..fakts, ja ceļi mums būtu kā Vācijā un tml., iespējams arī mazāk tērētos uz ritošās remontiem..bet pie mums tik māk iekasēt nodokļus un izģērbt..tas pats piemēram ar atkārtoto TA..pagājušo gadu čoma 95g. audikam gāju tehnisko atkārtoto..piesējās par priekšējo spārnu-caurums esot..nu bog sņim, aizskrēju turpat netālu līdz pazīstamam servim un viņi fiksi uzlika ielāpu..braucu tajā pašā dienā pēc stundas atpakaļ uz TA un atkal maksāju tos padsmit eiro!!! visu jau var saprast, ka tur uzlīme un tā kautko maksā, bet pēc manas saprašanas loģiski tikai būtu, ja tu cilvēks defektu novērs uzreiz, un tajā pašā dienā atgriezies, tad maksā tikai par uzlīmi..un ja šosejas un ielas būtu ideālā stāvoklī, tad vēl varētu piedot to CSDD naudas slaukšanas politiku,bet taa...

Kārlis 17.decembris 2016 13:55
1 0 Atbildēt

Kad pirku savu hobijauto, tam bija svaigi izieta skate. Pa ceļam no CSDD uz servisu (zināju, ka pērku konstruktoru) vienam ritenim noķīlēja bremzes un servisā konstatēja, ka viena bremžu trubiņa tek, lai gan izrūsējušas un maināmas ir visas. Pat pēc gada, kad auto bija sakopts atbilstoši manām prasībām, atrada lietas, ko lika mainīt un kas noteikti bija bojātas jau tad, kad skati "izgāja" auto tirgotājs. Tik tālu par to blatu neeksistēšanu...

Janozaurs 16.decembris 2016 15:56
2 5 Atbildēt

Es par to, ka lai paliek kā ir. Pārāk daudz mums to lūžņu braukā.

Pļurkt 16.decembris 2016 19:46
2 1 Atbildēt

Par 2 gadi pilnīgi jaunu auto var uztaisīt par pilnīgu sagrabējušu miskasti, un 20 gadus ar auto var braukt un braukt, bet šis kā izskatījās pēc jauan auto tā izsakatās... un ir arī kā jauns.

Ar to arī atšķirās kam rokas no pakaļas aug, un kam no pareizās vietas! Šis te ekspertiņš visus grib pataisīt par pakaļroķiem.

arba 16.decembris 2016 18:37
12 1 Atbildēt

Ja es iedomājos, ka visi ir apzinīgi kā es, tad apskati nevajag vispār !!!

Nekad savas dzīves laikā neesmu tur bijis 2x, jo auto kopju

Bet kad iedomājos kādas lamatas pa ielām pārvietojas, ka maina pirms apskates ķīnas xenonus, liek atpakaļ kvēpu filtrus, aizņemas riepas, liek moču izpūtējos atpakaļ iekšas u.t.t., tad man liekas, ka apskati vajag katru mēnesi !!!

lynx85 16.decembris 2016 19:33
2 0 Atbildēt

uz ceļa tad vajag pārbaudi, tad tādus sāks izķert, neba nu ieplānota vizīte kaut kādā pie siles pietuvināto kantorī (lasi - apskatē) kaut ko mainīs cilvēku paradumos uz ielām. Bullšits tā visa apskate vien ir.

Pļurkt 16.decembris 2016 19:40
6 0 Atbildēt

Kārtējais vāvuls nevis eksperts!

Īsi sakot tas saucas lobijs, pašreiz CSDD un nodokļu izkāšanas lobijs.

Gluži tā pat kā pilnīgi visi tiek nostādīti par zagļiem pērkot DVD disku, pat ja tur es iemūzīņāšu savu bērnu kāzas ir jāmaksā autortiesību nodoklis.

Tā pat šeit - visi tiek nostādīti nejēgu lomā, kas pilnīgi neko nesajēdz par sava auto tehniska'm lietām.

Man auto ir 25 gadus vecs, 17 reizes Latvijā ir gājis tehnisko apskati un TIKAI divas reizes bija jāiet atkārtoti. Kāda mārutka pēc man ir jāatprasās no darba, jākuļļas 40 km uz TA apskates vietu, jāstāv tur 3 - 5 stundas rindā.... nezinot vai šodien vispār tiks pieņemts.

Man tas prasa vēl papildus izdevumus un kašķi darbā! Es nevaru atļauties iet pa vairākām reizēm TA, gan augstāk minētā pēc, gan tāpēc ka auto man ir vajadzīgs lai es vispār varētu sktrādā!!!

Naudas kāsēju kantoris vairāk nekas! Vēl jo vairāk ka šī nodīrātā nauda aiziet deputāteļu un ministreļu algām, nevis reāliem ceļu uzturēšanas darbiem!

Maris 16.decembris 2016 20:36
4 1 Atbildēt

No vienas puses gandrīz gribas viņam piekrist, bet tas būtu tikai tad, ja tā pat kā viņš, tupi skatītos uz statistiku. Ideja jau pareiza, daudzi tiešām nesaprot un nezin, ka sarūsējušas bremžu caurulītes ir bīstamas. Ja man skatē atklāj, ka ir brīvkustība kādā šarnīrā, es ar prieku to nomainu, jo rūpējos par savu auto, lai tas būtu uzticams un drošs, bet kā jau tika minēts tā ir naudas kāšana, pēc tam es braucu vēlreiz un maksāju 15 eiro tikai par to, lai viens pārgudrais konstatētu, ka tas ir nomainīts. Tā pat arī daudzus vērtējumus, kas tiek vērtēti ar 2 varētu mierīgi aizstāt ar 1. Piemēram, nedarbojas signāltaure. Savu mūžu viņu satiksmē nēsmu lietojis, un ar drošību tur sakars praktiski nekāds, ja nu vienīgi ar agresivitāti uz ceļa. Tagad dēļ šīs vienas lietas pēkšņi ir jāatrod nauda autoelektriķim, lai to salabotu, un atkal jāved vienam gudrītim atrādīt, lai šis nospiež pogu un par to no manis paprasa 15 eiro. Dārgs priekš priekš nevajadzīgas lietas, nekad to tauri nēsmu nevienam taurējis un netaurēšu!

Man patiktu ideja, ka atkārtotā apskate būtu bez maksas un, ja tad nav salabots, tad nākamās par maksu. Bet es jau par daudz sapņoju. :D

Pļurkt 16.decembris 2016 21:11
6 2 Atbildēt

Brīnums kā Spānijā vēl visi nav apsitušies!!

Pēc šitādui Sexpertu domāšanas toč visiem būtu bijis jābūt beigtiem!!

Tur TA ir asfaltēts laukums, kur paprasa lai nospiež bremzes (jebkuras!!!!!) un mašīnu pastumj, tad paprasa lai iedarbina motoru... Un ja tur nekas totāli negaudo, nekrīt nost, nevar pastumt, tad TA ir zieta!!! Pie kam tas viss ir par 35 Eur, jo pārējīe nodokļi ir pie degvielas!!

Lieki piebilst, ka lielākajā daļā Spānijas DUS degviela NAV DĀRGĀKA par Latvānijas DUSu cenām!

Viss tas ir naudas izkāšanas ādere un nekas vairāk!

no Latvijas 17.decembris 2016 19:59
6 1 Atbildēt

Vai pļurkšķi no saulainās Spānijas?

mehanikis 16.decembris 2016 23:19
0 0 Atbildēt

Ir slaanis ,kas brauks ar veciem(sliktiem) auto un ir slaanis ,kas brauks ar veciem ,tacu laba kaartība uztureetiem autiniem!

Tas pats arii ar jauniem auto! saakumaa vins biezajam buus svaigs un ok ,bet atradiisies taads saimnieks ,kura rokaas auto ,kaut nesen bijis jauns ,paaris gadu laika paliks par sliktu ,jo cilveeks vnk nerupeejas par auto un auto vinam iisti neintresee!

Ta kaa tie kas brauks ar suudiem,taa arii turpinaas un vienalga vai divos gados reizi iesim TA vai reizi gadaa!

Mārtiņš 17.decembris 2016 0:07
1 2 Atbildēt

30 euro lieki gadā tiem, kas rūpējās par savu auto. Galīgi nav žēl, vismaz mudina reizi gadā atrast laiku un savest savu braucamo kārtībā. Mēs, protams, esam apdalīti ar ceļu kvalitāti, ja ceļi būtu kā citās pieminētās valstīs, tad arī būtu vērts runāt par apskati 2 gados reizi. Un vēl. Mašīnas vecums nav rādītājs, rādītājs ir auto saimnieka vēlme uzturēt auto labā stāvoklī.

latveetis 17.decembris 2016 7:17
6 0 Atbildēt

Šis tā sauktais "eksperts" visticamāk ir tuvs cilvēks CSDD, šis pats uzņēmums taču ir privātais, kas ta būs kad sāks divos gados iet ? Samazināsies ienākumi un no kā ta tiem visiem inspektoriem maksās algas. Te ir tā sakne kapēc negrib pieļaut šo divu gadu variantu. Bet ja tautai pēkšņi kautkāds aptumsums uznāktu un gribētu lielāku nodoklīti, tas jau būtu nākošās dienas rītā izdarīts

rt 17.decembris 2016 10:52
7 2 Atbildēt

Piedāvāju TA iešanas modeli pēc sliktākā vērtējuma regulārajā TA. Ja TA pa nullēm, tad nākošā pēc 2 gadi, ja pamatpārbaudē 1, tad nākošā pēc gada, ja 2, tad pamatpārbaudes 2x gadā. Nu ja 3, tad 3 pamatpārbaudes nākošajā gadā.

bitite 17.decembris 2016 16:03
2 1 Atbildēt

Man pieder 16 gadus vecs auto,katru gadu tehnisko apskati izeju ar pirmo reizi,jo uzskatu, ka auto jāremontē regulāri ne tikai uz tehnisko apskati.Es esmu par teh. apskati reizi gadā.

skumji veros logā 17.decembris 2016 19:40
2 3 Atbildēt

Vispār nekādas TA.Pārbaudes uz ceļiem,12 kilo naudas sods un ārā uz austrumiem.Duraku skaits ir jāsamazina radikāli!

esmu redzējis globusu 17.decembris 2016 21:46
2 0 Atbildēt

gan jau ir valstis,kur tādu jēdzienu TA nemaz nepazīst.

rt 19.decembris 2016 10:50
0 0 Atbildēt

Ir, ir. Piemēram, Gruzija, kur TA ir atcelta, lai tauta vispār spētu pārvietoties.

E.B. 21.decembris 2016 1:21
0 0 Atbildēt

Kas Jūs domājat par to ka apskate 1 reizi divos gados maksās tik pat cik 1 reizi gadā?Ja arī kādreiz pieņems 1 reizi 2 gados apskati,tad daudzi pat nespēs vienā piegājienā nomaksāt ceļa nodokli par 2 gadiem,nerēķinot to cik izmaksās notriektais auto pa 2 gadiem lai sataisītu pirms apskates.Otrkārt,cik dzirdu no paziņām,mūsdienu skrejošais cilvēks brauc līdz pēdējam.Tātad paša auto pārvietošanās drošība arī ir virspusēja,ja kāds to nepieprasa.Un atkal lielākai daļai būs lieli iebildumi,vienā mēnesī šķirties no diezgan prāvas naudas summas citiem pat visa mēneša ienākumi vai pat vairāk lai sataisītu,izietu un samaksāt vēl ceļa nodokli par 2 gadiem.Padomājiet vai iedodot to ko prasat katram individuāli būs tas uz ko tiecaties,nedomājiet ka varētu būt tā ka maksāsiet nemainīgu summu uz doto brīdi tikai reizi divos gados.Tādi brīnumi nenotiek lai arī kā negribētos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti