Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ar labiem rezultātiem noslēgusi valdības deleģēto 100 stacionāro fotoradaru ieviešanas programmu, jo ir izpildīts projekta galvenais mērķis – radaru tuvumā samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits.
2018. gadā fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits bija samazinājies par 18%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku. Savukārt stacionāro fotoradaru vietās visā darbības periodā ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 33%, bet par 36% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits.
Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība dos “zaļo gaismu” radaru turpmākās darbības nodrošināšanai, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.
Papildus tam, CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese 6,9 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi. Šīs sistēmas galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, bet jau konkrētā ceļa posmā. Sistēmas testēšana notiks līdz š.g. 1.aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma protokoli autovadītājiem netiks noformēti.
Papildināts no iAuto ar video no drošības padomes sēdes 28.02.2019:
Šodien braucu garām vienam fotoradaram, kas ir uzstādīt 2 km taisna posma pašā galā pirms līkuma.
Man bija ārkārtīgi pretīgi, ka bariņš kurš brauca uz 100 - 1005 km/h ieraugot zīmi fotoradars sabremzējās uz 80 km/h!! Pie kam pretī brauca ik pa laikam un šos mēslus apdzīt nebija iespējams.
Viss kas ir panāks, ka gumijas (jeb precīzāk sakot krepeču) staipītāji izliekas ka baigi ievēro noteikumus!
Pēc radara darbības zonas pirmajā brīvajā vietā es šos staipītājus uz 130 apdzinu, lai man nepiš smadzenes!
----------------
Kāds ir ieguvums???