CSDD uzskata, ka pirmās radaru programmas mērķis izpildīts – samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits 8

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 5.marts 2019 17:32

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ar labiem rezultātiem noslēgusi valdības deleģēto 100 stacionāro fotoradaru ieviešanas programmu, jo ir izpildīts projekta galvenais mērķis – radaru tuvumā samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits.

2018. gadā fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits bija samazinājies par 18%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku. Savukārt stacionāro fotoradaru vietās visā darbības periodā ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 33%, bet par 36% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība dos “zaļo gaismu” radaru turpmākās darbības nodrošināšanai, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.

Papildus tam, CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese 6,9 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi. Šīs sistēmas galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, bet jau konkrētā ceļa posmā. Sistēmas testēšana notiks līdz š.g. 1.aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma protokoli autovadītājiem netiks noformēti.

Papildināts no iAuto ar video no drošības padomes sēdes 28.02.2019:

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 5.marts 2019 20:30
4 3 Atbildēt

Šodien braucu garām vienam fotoradaram, kas ir uzstādīt 2 km taisna posma pašā galā pirms līkuma.

Man bija ārkārtīgi pretīgi, ka bariņš kurš brauca uz 100 - 1005 km/h ieraugot zīmi fotoradars sabremzējās uz 80 km/h!! Pie kam pretī brauca ik pa laikam un šos mēslus apdzīt nebija iespējams.

Viss kas ir panāks, ka gumijas (jeb precīzāk sakot krepeču) staipītāji izliekas ka baigi ievēro noteikumus!

Pēc radara darbības zonas pirmajā brīvajā vietā es šos staipītājus uz 130 apdzinu, lai man nepiš smadzenes!

----------------

Kāds ir ieguvums???

Pļurkt 5.marts 2019 18:49
2 1 Atbildēt

Pizģīt nav labi!!!

Tikko blakus rakstā tika teikts pretējais!

Freijers 6.marts 2019 9:13
2 1 Atbildēt

Radariem būtu jābūt vienīgi krustojumos un pie vietām, kur piekļaujas/sakļaujas ceļi, varbūt arī skolu vai dzīvojamās zonas atsevišķās vietās. Viss !! Vairāk tie nav napieciešami un noteikti ne taisnos gabalos (ja nu vienīgi dēļ ceļa nelīdzenumam pa horizontāli, lai atturētu no pārgalvības) un noteikti nav vajadzīgas kādas izsekošanas vidējās ierīces.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Citroen e-Jumpy godalgots un elektrisks (+VIDEO)

Elektriskais Citroen e-Jumpy kopā ar PSA grupas radiniekiem saņēmis International Van of the Year jeb, vienkārši sakot, gada furgona godalgu. Vai balva piešķirta avansā un tikai par to, ka mašīna ir elektriska? Noskaidrosim! Lasīt vairāk

 

Pilnībā atjaunota vilcienu satiksme virzienā no un uz Tukumu 1

Trešdien, neilgi pirms pusdienas laika, izdevies no dzelzceļa sliedēm pārvietot Zasulauka-Torņakalna posmā iestrēgušo automašīnu, tādā veidā pilnībā atjaunojot vilcienu satiksme virzienā no un uz Tukumu, liecina AS "Latvijas dzelzceļš" informācija. Lasīt vairāk

 

Vai pašam mazgāt elektromobili ir droši? (+VIDEO) 3

Tiklīdz pārstājam elektromobili uzskatīt par kaut ko ārkārtēju un eksotisku, sākas arī ikdienišķās rūpes par to. Piemēram - vai elektromobili drīkst mazgāt rokas automazgātuvē vai labāk tomēr birstēs? Bet varbūt nedrīkst nekur? Lasīt vairāk

 

Ar ALTUM zaļo finansējumu Latvijā saražoti pirmie elektriskie mikroautobusi pasažieru pārvadāšanai (+ VIDEO) 9

Auto pārbūves uzņēmums SIA Electrify Ventspils pasažieru pārvadāšanas vajadzībām ir uzbūvējis pirmos elektriskos mikroautobusus, un to pārbūves darbi tiek pilnībā veikti Latvijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti