Enduro sezona atklāta; rezultāti

 

Foto: Publicitātes attēls

Luīze Vīksna | 16.aprīlis 2019 11:48

Pagājušajā nedēļas nogalē, 13. aprīlī, Ķesterciema Bušu karjerā, Tukuma novada Sēmes pagastā notika ilgi gaidītā enduro sezonas atklāšana.

Šajā posmā dalībnieki cīnījās par Latvijas čempionāta pirmā posma enduro un Latvijas kausa pirmā posma enduro sprintā godalgotajām vietām.

Sacensību dienā bijā jūtama priecīga un pozitīva gaisotne, jo pēc garā pārtraukuma, sportisti bija gatavi sacensību garam un atmosfērai. Kuplā dalībnieku pulkā –  127 sportisti no Baltijas valstīm startēja Ķesterciema Bušu karjerā un cīnījās par uzvarām. Sacensību organizators bija padomājis par tiem motosporta entuziastiem, kuri ne reizes nebija piedalījušies īstās enduro sacensībās. Arī šie braucēji pozitīvi atsaucās par iespēju piedalīties un izjust sacensību garu.

Enduro/enduro sprinta sezonas atklāšanas posmā ātrākos un labākos apļa laikus spraigajā cīņā šoreiz uzrādīja 22 gadus jaunais igauņu sportists, E2 klases uzvarētājs Priits Biene (“RedMoto Racing”), kurš pārliecinoši guva uzvaru absolūtajā vērtējumā. Aiz sevis atstājot E1 klases uzvarētāju Gintu Filipsonu (“CEC I.S. Racing”) un E1 klases otrās vietas ieguvēju Edgaru Siliņu (“Motosports RT”).

Sarunā ar spēcīgo igauņu enduro braucēju Priitu Bieni, viņš pastāstīja, ka ar motosportu nodarbojas kopš bērnības. “Ar motociklu braucu jau no sešu gadu vecuma. Ja reiz esi sācis ar šo sporta veidu nodarboties, tad vairs nav “iespēju” atkāpties,” saka talantīgais igauņu sportists. Līdz šim viņa augstākie sasniegumi sportista karjerā ir uzvara Igaunijas čempionātā enduro un 1. vieta Bronzas klasē Roof of Africa hard enduro. 2018. gadā Priits pirmo reizi startēja Pasaules čempionātā enduro un Juniori 2 klasē finišēja 8. vietā, par ko ļoti priecājās.

Sacensībās Ķesterciemā, viņš ir ļoti gandarīts par pirmā posma uzvaru. “Visu ziemu strādāju trenējot ātrumu, un tagad tas beidzot sāk parādīties,” atklāj sportists. “Pirms starta man neizdevās iepazīt trasi, tāpēc pirmais aplis man bija pilnīgi svešs, bet tik un tā guvu uzvaru. Man tiešām ļoti patika sacensības, abi testi bija ļoti, ļoti labi. Tie bija ātri, tehniski un man patiesi bija jautri. Kopējais aplis bija salīdzinoši viegls, bet es to izbaudīju, jo tas nebija garlaicīgs,” stāsta Priits Biene. Jautāts, kā izdomājis piedalīties Latvijas čempionātā un kausā, jo paralēli Igaunijā notika nacionālais posms Cross Country. “Izvēlējos piedalīties sacensībās Latvijā, tāpēc, ka pirms divām nedēļām Pasaules čempionātā GP guvu traumu un nebiju braucis ar motociklu divas nedēļas. Šobrīd mans treniņa plāns ir atgūt ātrumu un to nevar izdarīt divu stundu Cross Country sacensībās. Ir nepieciešami ātruma testi, sprinti, tāpēc atbraucu uz enduro/enduro sprinta sacensībām Latvijā, kurās paralēli varēju arī trenēties,” stāsta uzvarētājs Priits Biene.

Sarunā ar E1 klases uzvarētāju Gintu Filipsonu (“CEC I.S. Racing”), viņš pastāstīja, ka sacensībās Ķesterciemā veicies ļoti labi. „Bez kritieniem un bez lielām kļūdām. Pēc šīs sezonas pirmā posma saprotu, ka pieredze rodas tikai trešajā gadā. Viss izdevās, bet līdz absolūtā vērtējuma uzvarai pietrūka nedaudz. Igauņu sportists Priits Biene trešajā aplī tomēr pārspēja mani,” stāsta Gints, kurš arī bija noilgojies pēc sacensību gara. “Ir „forši” atgriezties un atsākt jauno sezonu. Tagad tikai sāku saprast, kas ir enduro. Šogad mans plāns ir startēt visos enduro/enduro sprinta posmos,” stāsta sportists. “Iepriekšējos gados man visas enduro/enduro sprinta trases bija jaunas, bet tiem sportistiem, kuri braukuši vairākus gadus, viss aptuveni zināms. Es teiktu, ka tā ir priekšrocība. Man patika Ķesterciema trase. Karjera tests bija “foršs”, viss bija kārtībā. Protams, bija vietas, kur varēja nokļūdīties, vietas, kur vajadzēja arī mierīgāk braukt – tehniskāk,” stāsta Filipsons, kurš atzīst, ka enduro testā bailes vajadzēja „nolikt malā”. “Tests vietām bija sarežģīts. Šķēršļu pārbraucienos bija maz, bet bija iespējas tos apbraukt. Dažviet nācās pārbraukt pāri baļķiem. Pēc otrā testa, pārbraucienā bija purvs. Arī to varēja apbraukt un nesmērēt drēbes. Bet bija arī tādi, kas brauca cauri. Tas bija interesanti, jo tur bija jāapstājas, jāpaskatās pa labi, pa kreisi, kur labāk izbraukt, nevis vienkārši braukt taisni. Visu atradu, nekur nenomaldījos, sekoju zīmēm un viss bija kārtībā.” Gints Filipsons sev un pārējiem sportistiem šajā sezonā novēl domāt līdzi, kur un kā labāk izbraukt. Lai viss sanāk un “neiet pāri” savām spējām, “varbūt brīžiem piebremzēt, padomāt, bet nobraukt sacensības līdz galam,” tā Gints Filipsons.                                                

E1 klases otrās vietas ieguvējs Edgars Siliņš (“Motosports RT”) savu enduro sezonu atklāja Portugālē gan treniņu ziņā, gan piedaloties Eiropas čempionāta pirmajā posmā enduro, kur savā klasē ieguva otro vietu. “Atbraucot uz Latviju, nedaudz pārsteidza vēsais laiks, bet nosalušie pirksti netraucēja aizvadīt labas sacensības Ķesterciemā. Šajā posmā nebraucu ar savu motociklu, jo pēc Eiropas čempionāta tas vēl aizkavējies Portugālē. Komandas biedra aizlienēto motociklu dabūju tik iepriekšējā vakarā. Līdz ar to “nesanāca uzbraukt” nevienu treniņu,” stāsta Edgars. “Protams, sacensībās jutu, ka šis ir krosa motocikls, jo bija grūti pierast pie ātrumiem un amortizācijas. Prieks, ka konkurenti ir spēcīgi, tas vairo adrenalīnu sacensībās, bet nogurums no Eiropas čempionāta un garā mājup ceļa bija jūtams. Testi ļoti patika, it īpaši lielie, garie līkumi. Pārbraucienos bija jāuzmanās no saknēm un celmiem, nevarēju ne mirkli atslābt,” atceras sportists. “Milzum liels prieks par Arvja Bumbiera sarūpētajām balvām. Maisiņa rokturi plīsa no svara, cik daudz tur bija salikts. Un vēl tie smukie kausi. Malači. Tiekamies nākamnedēļ turpat, tikai jau Cross Country otrajā posmā. Veiksmīgu visiem nedēļu,” pozitīvs ir Edgars Siliņš.

Sacensību organizators Arvis Bumbiers ir gandarīts par aizvadītajām sacensībām un ieguldīto darbu. „Ņemot vērā to, ka gan Lietuvā, gan Igaunijā paralēli notika viņu organizētās Cross Country sacensības un to, ka enduro sacensībās kvadriciklu braucēji nepiedalās, ar dalībnieku skaitu esmu ļoti apmierināts. Priecīgs, ka arī igauņu un lietuviešu sportisti bija ieradušies uz Latvijas čempionāta posmu enduro un Latvijas kausa posmu enduro sprintā. Viss izdevās kā iecerēts. Pasākumam gatavojos nopietni. Arī laikapstākļi mūs lutināja, spīdēja saule, nokrišņu nebija” stāsta organizators.

Pārdomājot sacensību dienu, Arvis saka, ka sacensību laikā daži sportisti, tai skaitā arī pieredzējušākie, teikuši, ka jaunajā un interesantajā posmā notiekot maldīšanās, neskatoties uz to, ka zīmes saliktas perfekti redzamas. “Ar galveno tiesnesi Jāni Bauni aizbraucām uz mežu apskatīties – ar zīmēm viss kārtībā, visas savās vietās. Problēma tā, ka daži sportisti bija piemirsuši enduro būtību. Šajā meža posmā pirms tam nebija iebraukta neviena taciņa. Tas bija atklāts mežs, zīmes pie kokiem, dažādi šķēršļi. Daudzi sportisti, iebraucot mežā, veltīja uzmanību kritušajiem kokiem un citiem šķēršļiem, purvainākām vietām, kas ir normāli. Pārvarot šos šķēršļus, sportisti vietām novirzījās no trases, no izliktajām zīmēm un tad arī sākās maldīšanās un trases meklēšana. Līdz ar to, iebraukāja citas „pēdas”, nākamais braucējs seko šīm pēdām un arī nomaldās. Taču šajā posmā tieši izpaudās enduro būtība – enduro sportistam ir jāpārvar vai jāapbrauc šķērslis un viņš nedrīkst pazaudēt trases virzienu. Lūk, šī iemesla dēļ, viens otrs pamaldījās. Par laimi, tie bija tikai atsevišķi gadījumi. Šajā posmā parādījās īsts enduro, jo faktiski, lielākā daļa trases bija ierasta, gadu laikā iebraukta, kur pat varēja iztikt bez zīmēm. Protams, tā gadās. Arī šoreiz ar zīmēm viss bija kārtībā,” apgalvo sacensību organizators Arvis Bumbiers. Organizators no sportistiem saņēma tikai pozitīvas un labas atsauksmes. “Iztikām bez nopietnām traumām un, manā skatījumā, aizvadījām ļoti labas sacensības. Tiesneši strādāja ļoti labi un diena bija izdevusies. Paldies arī sportistiem un viņu faniem, līdzbraucējiem, atbalstītājiem par cieņu pret dabu. Par to, ka pēc sacensībām nometnes vieta palikta tīra un kārtīga.”

Arī absolūtās iesācēju klases sportisti bija priecīga par iespēju pirmo reizi piedalīties enduro/enduro sprinta sacensībās. “Daži pat apsver domu turpināt piedalīties nākamajos posmos, jo pēc pirmās sacensību pieredzes sapratuši, ka šis sporta veids patīk un interesē,” tā Arvis Bumbiers.

Lielu, lielu paldies organizators saka šo sacensību atbalstītājiem, bez kuriem, noorganizēt šīs sacensības, būtu neiespējami – Tukuma novada domei, Engures novada domei, “Red Bull”, “Force Fix”, “Tupla”, “Kex”, “Isostar”, “Motul”un personīgi Mairim Levanam, “Ramirent” un personīgi Aldim Rozem, “Meža dārzs” un personīgi Rūdolfam Grahoļskim, “Ingrid D”, Jānim Vinteram un īpašs paldies Laurim Ermanim!

Latvijas čempionāta enduro un Latvijas kausa enduro sprintā TOP 3 klašu uzvarētāji:

E1 klasē:

1.      Gints Filipsons (“CEC I.S. Racing”)

2.      Edgars Siliņš (“Motosports RT”)

3.      Gints Bērziņš (“Jāņa Vintera Moto Team Rīga”)

E2 klasē:

1.      Priit Biene (“RedMoto Racing”)

2.      Jānis Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Rīga”)

3.      Andris Grīnfelds (“CEC I.S. Racing”)

E3 klasē:

1.      Lauris Ermanis (“Motosports RT”)

2.      Mārtiņš Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Rīga”)

3.      Lauris Liepiņš (“RaceON”)

Juniors 16+ klasē:

1.      Miks Rasmanis (“CEC I.S. Racing”)

2.      Markuss Daniels Jauntirāns (“Motosports RT”)

3.      Ģirts Kalniņš (“Motosports RT”)

Seniors 40+ klasē:

1.      Einārs Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Rīga”)

2.      Sandris Kļaviņš (“Motosports RT”)

3.      Jānis Rasmanis (“CEC I.S. Racing”)

A 18+ klasē:

1.      Valdis Šakins (“Jāņa Vintera Moto Team Rīga”)

2.      Rolands Neimanis (“Motosports RT”)

3.      Rihards Stārostnieks (“RaceON”)

H30+ klasē:

1.      Jānis Lubāns (individuāli)

2.      Kaspars Ērkulis (“Kalsnava MB”)

3.      Jānis Freimanis (“L.R.K.”)

Iesācēju klasē:

1.      Jurģis Rauza (“RaceON”)

2.      Vitālijs Podskočijs (“Tukuma Motoklubs”)

3.      Kaspars Lukstiņš (individuāli)

Veterāni 50+ klasē:

1.      Ivars Miķelsons (individuāli)

2.      Andris Kalniņš (“Motosports RT”)

3.      Pēteris Sliede (“apPasaule”)

Open LV klasē:

1.      Kārlis Liepiņš (“Motosports RT”)

2.      Jurijs Žižkuns (“Moto AZ”)

3.      Roberts Jānis Rubenis (“CAMK Latgale”)

Absolūtais iesācējs”

1.      Āris Bebrišs (individuāli)

2.      Reinis Vate (individuāli)

3.      Nauris Stalidzāns (individuāli)

Latvijas kausa klubu komandu ieskaitē pirmajā vietā “CEC I.S. Racing” – Miks Rasmanis, Gints Filipsons, Jānis Rasmanis un Andris Grīnfelds.

Ar vienādu punktu skaitu otro vietu dala – “Jāņa Vintera Moto Team Rīga” – Einārs Vinters, Jānis Vinters, Mārtiņš Vinters un Gints Bērziņš un “Motosports RT”, komandā – Lauris Ermanis, Sandris Kļaviņš, Edgars Siliņš un Markuss Daniels Jauntirāns.

Trešajā vietā “RaceON” – Lauris Liepiņš, Rihards Strārostnieks un Jurģis Rauza.

Nākamais Baltijas kausa pirmais posms enduro sprintā un Latvijas čempionāta un kausa otrais posms enduro/enduro sprintā notiks 11. maijā Madonā.

 

Šajā nedēļas nogalē, 20. aprīlī turpat Ķesterciema Bušu karjera trasē norisināsies Latvijas kausa otrais posms Cross Country.  

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti