Latviešu “Flash Racing” komandai ambiciozi mērķi Baltijas izturības čempionātā (+ foto)

 

Foto: Publicitātes attēls

23.marts 2016 7:03

Latvijas sacīkšu komanda „Flash Racing” 2015. gadā Baltijas autošosejas izturības čempionātā (BEC 4H) bija vienīgā Latvijas komanda, kas varēja sastādīt konkurenci lietuviešu komandām. Šogad latviešu komandas apetīte ir augusi – uzbūvēta jauna sacīkšu automašīna, attīstīta tehniskā bāze un augušas arī ambīcijas. Mērķis šai sezonai ir cīnīties par uzvaru absolūtajā vērtējumā.

„Flash Racing” braucēji tēvs un dēls, Vilnis un Artūrs Batraki, ir ar iepriekšēju pieredzi autosportā. Vilnis joprojām piedalās vēsturisko automašīnu sacensībās, bet Artūrs iepriekš startējis amatieru autosporta pasākumos.

2014. gadā, mēnesi pirms „Riga Summer Race” sacensībām, spontāni nolēmuši uzbūvēt sporta auto izturības sacīkstēm. Aizvadījuši pilnu 2015. gada sezonu, šobrīd „Flash Racing” komanda kļuvusi par nopietnu spēku uz Baltijas autošosejas skatuves.

„Prātā iešāvās doma, ka vēlamies pamēģināt spēkus izturības sacensībās, piezvanījām sacensību organizatoriem un, uzzinājuši nepieciešamo pamatinformāciju, sākām darboties, pabeidzot automašīnas sagatavošanas darbus agri no rīta sacensību dienā,” par idejas rašanos stāsta Artūrs Batraks, „Flash Racing” komandas vadītājs un pilots. „Protams, ka ar tik sasteigtu gatavošanos un absolūtu pieredzes trūkumu sacīkstes neizdevās – nobraucām vien pāris apļus, bet āķis bija lūpā.”

Tā sākās „Flash Racing” komandas ceļš pretī mērķim – uzvarai Baltijas autošosejas čempionāta 4 stundu izturības sacensībās. „Pērn, piedaloties sacensībās, sapratām, ka ir tehniskās nianses, kuras ir jāuzlabo automašīnā, lai sasniegtu labāku rezultātu. Pašreizējā auto būvēšanas laikā pieļautās kļūdas izlabot nevaram, tāpēc izlēmām pilnībā no nulles būvēt jaunu auto – BMW „E46” - startam „Diesel” klasē. Tam būs vieglāks drošības karkass, jaudīgāks dzinējs (375 ZS, 720 Nm), „Samsonas Racing” 6-pakāpju sekvenciālā ātrumkārba un uzlabotas vairākas nianses, kas ir ļoti būtiskas izturības sacensībās. Galvenais uzdevums ir samazināt svaru, tāpēc sveram katru skrūvīti un uzgriezni, kā arī automašīnā daudz detaļu būs no karbona.”

Zīmīgi, ka teju visus sporta auto sagatavošanas un detaļu izgatavošanas darbus „Flash Racing” veic savā bāzē.

Foto: Publicitātes attēls

„Pašreiz nevaram veikt tikai krāsošanas darbus. Tepat uz vietas būvējam dzinēju, izgatavojam piekares detaļas, pašrocīgi izgatavojam visas kompozīta materiāla detaļas, tās piedāvājam iegādāties arī interesentiem. Esam iegadājušies speciālu krāsni jeb autoklāvu, kur vakuumā tiek gatavotas šīs karbona detaļas,” stāsta Artūrs Batraks.

„Vēlamies visu darīt kvalitatīvi un augstā līmenī. Kad sākām piedalīties sacensībās, nebija kam pajautāt padomu vai konsultāciju. Kaut vai uzzināt spiedienu riepās, jo Latvijā neviens nebrauc ar sliku riepām. Tāpēc visam procesam gājām cauri paši, un uzskatu, ka BMW „E46” auto esam izkoduši pilnībā – varam ātri un kvalitatīvi uzbūvēt sacīkšu auto gan izturības, gan sprintu sacīkstēm.”

Baltijas autošosejas čempionāta (BaTCC) rīkotājs Andis Meilands atzīst: „Apmeklējot komandas bāzi, jāatzīst, ka komanda šobrīd pēc profesionalitātes un tehniskajām iespējām ieņem pirmo vietu Latvijas autošosejas komandu rangā. Ir izdarīts liels darbs, lai būtu augsts rezultāts arī trasē. Kā rīkotāji ceram, ka Batraku ģimenes apņēmība un centība rādīs pozitīvu piemēru citiem.”

2015. gada sezonas kopvērtējumā „Flash Racing” ieņēma 12. vietu abosolūtajā vērtējumā, savukārt „Diesel” klasē, kurā lietuvieši vienmēr bijuši ļoti spēcīgi, palika soli aiz pjedestāla. Sasniegtais liek domāt, ka ar veiksmes palīdzību var pacīnīties par visaugstākajām vietām. Kādi ir mērķi jaunajai sezonai? „Tiecamies uz uzvaru absolūtajā vērtējumā – ar jauno auto domājam, ka tas ir sasniedzams. Jau pērn līkumos un pagriezienos bijām vienā līmenī ar vadošajām komandām, bet mazliet pietrūka jaudas taisnēs un līkuma izejās. Ar mazāku svaru un mazliet jaudīgāku motoru šajos elementos vairs nezaudēsim.” Komanda savos plānos ir iezīmējusi arī dalību kādās 24h stundu sacīkstēs Eiropas trasēs.

Foto: Publicitātes attēls

„Flash Racing” iepriekšējo auto piedāvā īrēt uz sacensībām. Interese ir un, visticamāk, to redzēsim trasē. Komandas pārstāvji atklāj vīziju komandas attīstībai: „Vēlamies izveidot kārtīgu sacīkšu komandu ar profesionālu vairāku automobiļu apkalpošanu sacensību laikā. Rallijā tādas komandas Latvijā ir daudz, vēlamies ko līdzīgu piedāvāt arī autošosejā – dot cilvēkiem no malas iespēju kvalitatīvi piedalīties sacensībās.”

„Flash Racing” komandas aktivitātes autosportā atbalsta uzņēmums "P&B Port". Komanda saka lielu paldies arī komandas mehāniķiem - Ivaram Velmem, Laurim Ruskulim, Ivaram Kramiņam, Jānim Rozenšteinam un Ingum Andrevičam - un visiem komandas līdzjutējiem.

Pirmais Baltijas autošosejas čempionāta posms norisināsies 30. aprīlī un 1. maijā Pērnavā, “auto24ring” trasē. Paralēli Baltijas 4 stundu izturības čempionātam norisināsies arī Latvijas, Lietuvas un Baltijas čempionāti īsajās autošosejas distancēs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā elektroauto Škoda Elroq prezentācija Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO)

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Mercedes varētu svītrot krosoverus GLC un GLE

Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz plāno samazināt savu modeļu klāstu, kas šobrīd sastāv no 40 modeļiem un virsbūvju variantiem. Lasīt vairāk

 

Saražoti 100 miljoni Hyundai

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumam ir pamats lepoties – visā pasaulē 57 gadu laikā ir saražoti 100 miljoni Hyundai automobiļu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Izmēģinām jauno Porsche Panamera e hybrid (+ VIDEO)

Porsche ne pa jokam ir aizrāvies ar elektromobilitāti, tāpēc četras no septiņām jaunā Panamera modeļa versijām ir nopietni elektrificētas. Tās saucas e-Hibrid un aprīkotas ar jaudīgu spraudņa tipa hibrīdiekārtu. TV Autoziņas izmēģinās Porsche Panamera 4 e-Hybrid ar 470 ZS, un jā - arī tas ir lādējamais hibrīds Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti