Šogad Volkswagen koncerns Volkswagen, Audi, ŠKODA un SEAT automobiļos ieviesīs modulāro platformu, kas saīsinājumā no vācu valodas saucas MQB - Modularen QuerBaukasten.
MQB stratēģija būs pagrieziena punkts nākotnes automobiļu ar šķērsām iebūvētu dzinēju projektēšanā un ražošanā. MQB platforma visiem zīmoliem un visās klasēs standartizē daudzu automobiļu sastāvdaļu parametrus. Vienlaikus tā ļauj izmantot jaunas tehnoloģijas. MQB izmantojama, sākot no A0 segmenta līdz B segmentā. Tā tiks pielietota, piemēram, šādos Volkswagen zīmola modeļos: Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat un Volkswagen CC. Nākotnē visus šos modeļus teorētiski varēs būvēt vienā montāžas līnijā – neskatoties uz to atšķirīgajām riteņu garenbāzēm un šērsbāzēm. Būs iespējams vienā vietā būvēt dažādu zīmolu MQB modeļus. Pirmais jaunais uz MQB platformas būvētais automobilis būs Audi A3 pēctecis un nākamā Golf paaudze.
Viena no redzamākajām MQB platformas īpašībām ir kopēja dzinēja atrašanās vieta. Divas svarīgākās MQB stratēģijas sistēmas ir modulārā benzīna dzinēju sistēma MOB ar jaunu EA211 dzinēju sēriju (40 kW / 60 ZS līdz 110 kW / 150 ZS) – šajā klāstā ietilpst pasaulē pirmais četru cilindru dzinējs ar cilindru deaktivizācijas sistēmu ACT – un modulārā dīzeļdzinēju sistēma MDB ar jauno EA288 dzinēju sēriju (66 kW / 90 ZS līdz 140 kW / 190 ZS). Jaunās dzinēju sērijas samazinās koncerna dzinēju un transmisiju versiju skaitu MQB sistēmā par aptuveni 90 procentiem, neradot negatīvas sekas. Turpretī, papildus parasto iekšdedzes dzinēju standartizēšanai, MQB ļauj bez ierobežojumiem uzstādīt dzinējus vienā pozīcijā visos šobrīd pieejamajos piedziņas variantos – sākot no dabasgāzes un hibrīdversijām līdz elektropiedziņām. Volkswagen jau ir paziņojis par MQB elektorpiedziņas automobiļa – jaunā Golf Blue-e-Motion – tirdzniecības uzsākšanu 2013. gadā.
MQB sniedz Volkswagen koncernam jaunas iespējas, ļaujot ražot augstākās kvalitātes sērijveida un luksus modeļus par ļoti konkurētspējīgām izmaksām ilgu laika periodu un visā pasaulē – tie ir transportlīdzekļi, kas ir pielāgoti dažādu tirgu, piemēram, Eiropas, Ķīnas un ASV, kā arī jauno tirgu, piemēram, Indijas, dažādajām prasībām. Vienlaikus, laižot tirdzniecībā pirmo MQB modeļu sēriju, Volkswagen koncerns ievērojami samazina automobiļu svaru un drošības, informācijas un izklaides jomās ievieš daudz jauninājumus, kas līdz šim bija pieejami tikai augstāku segmentu automobiļos.
Jauninājumu klāstā ietilpst jaunas multicollision bremzes – pēc sadursmes tās palīdz mazināt sekojošu sadursmju intensitāti, automātiski pielietojot bremzes. Pavisam nesen ADAC piešķīra šai sistēmai „Dzeltenā eņģeļa” balvu par inovācijām. Multicollision bremzes nākamo paaudžu Audi A3 un Golf automobiļos būs iekļautas standarta komplektācijā.
Volkswagen zīmola aizbildnībā izstrādātā MQB sistēma koncerna ietvaros tiek papildināta ar MLB (Modular Longitudinal System) sistēmu no Audi, MSB (Modular Standard System) sistēmu no Porsche un, visbeidzot, ‘Jauno mazo automobiļu ģimeni’ – viskompaktāko transportlīdzekļu modeļu sēriju, kurā ietilpst Volkswagen up!, SEAT Mii un ŠKODA Citigo.
Viens indikators, kas norāda uz modulāro sistēmu stratēģijas nozīmīgumu un ar šiem jaunajiem transportlīdzekļiem un ražošanas arhitektūru radīto inovatīvo potenciālu, ir tas, ka Volkswagen par tā MQB sistēmu kļuva par vienu no „Vācijas tautsaimniecības inovāciju balvas – pasaules pirmās inovāciju balvas®” finālistu. Reinas-Mainas Ekonomikas klubs piešķir šo prestižo balvu par izciliem tehniskajiem, zinātniskajiem un intelektuālajiem sasniegumiem katru gadu kopš 1980. gada, bet kopš 2011. gada dara to sadarbībā ar laikrakstu „Frankfurter Allgemeine Zeitung” . 11. februārī balvas ieguvējus „Thurn und Taxis” pilī Frankfurtē, Vācijā, paziņos Ginters Etingers (Günther Oettinger), ES enerģētikas komisārs. Gaidas aug augumā!