Nereti autobraucēji saskaras ar nestandarta situācijām, kuras nodara nopietnus zaudējumus auto īpašniekiem un liek lauzīt galvu par iespējām, kā atlīdzināt neplānotas un apdrošināšanā nesegtas izmaksas.
Arī apdrošināšanas sabiedrības „Balta” un „Latvijas Faktu” 2011. gada oktobrī veiktajā fokusgrupu aptaujā secināts, ka klientu vajadzības ir specifiskas un dažādas. Bieži vien standarta KASKO nosacījumi neapmierina prasīgo klientu vajadzības, tāpēc autovadītājiem būtu interese par KASKO polisi ar paplašinātu risku segumu. Tāpat nereti klientu auto ir par vecu, lai pirktu KASKO, tāpēc klientiem saistoša būtu OCTA polise ar atsevišķu risku segumu.
Atsaucoties uz nestandarta gadījumiem un klientu vajadzībām, apdrošināšanas sabiedrība „Balta” ir izstrādājusi īpašu auto apdrošināšanas piedāvājumu, kas palīdzēs autobraucējiem izvairīties no nevēlamām papildus izmaksām situācijās, kuras iepriekš netika iekļautas standarta OCTA vai KASKO segumā. Vienam šoferim tās var būt mājas mīluļa saskrāpētas durvis, ar sajūsmu sagaidot mājās savu saimnieku, citam tās ir dusmās aizcirstas durvis, kā rezultātā saplīsis stikls, vēl citam – nozagts jumta bagāžnieks.
Jaunais auto apdrošināšanas piedāvājums ir izstrādāts trīs līmeņos – pirmais līmenis ir uzlabota OCTA polise ar iespēju izmantot daļu no KASKO seguma, piemēram, klientu un īpaši sieviešu iecienīto palīdzības servisu uz ceļa 24 h diennaktī visā Eiropā. Kā liecina arī „Baltas” un „Latvijas Faktu” 2011. gada oktobrī veiktā fokusgrupu aptauja, sievietes labprāt izmanto apdrošinātāja piedāvāto palīdzību uz ceļa. Savukārt otrais un trešais apdrošināšanas variants ir KASKO polise un visu risku KASKO. Jaunais apdrošināšanas risinājums būs aktuāls ikvienam auto īpašniekam - ģimenei ar vienu auto, uzņēmumam ar pāris spēkratiem vai kompānijai ar plašu autoparku.
„Klienta novērtējums vienmēr ir svarīgs, attīstot jaunus darbības virzienus un pakalpojumus. Tā kā esam uz klientu orientēti un sekojam līdzi atsauksmēm, esam gandarīti, ka autovadītāji ir bijuši aktīvi un meklējuši risinājumus sarežģītām un šķietami neiespējamām situācijām. Lai spertu soli pretī mūsu auto īpašniekiem, tagad varam piedāvāt uzlabotu risku segumu, kurš gan fiziskām, gan juridiskām personām ļaus izvairīties no strīdīgām situācijām un nelaimes piemeklēšanas gadījumā nodrošināt tieši tādu auto servisu, kādu gaida klients,” skaidro apdrošināšanas sabiedrības „Balta” pārdošanas direktors un valdes loceklis Aivars Vilnītis.
Balta garantē auto servisa kvalitāti
Jaunā piedāvājuma ietvaros visiem KASKO klientiem tiks piemērots inovatīvs atlīdzību koncepts – „Auto remonta kvalitātes garantija”. 2012. gada februārī „Balta” atlīdzību dienests veica aptauju klientiem, kuru automašīnas bija cietušas auto avārijās un saņēmušas auto remonta pakalpojumus. Šīs aptaujas ietvaros „Balta” ir noskaidrojusi, ka TOP 3 laba autoservisa pazīmes klienta skatījumā ir pragmatiski prasījumi: auto remonta kvalitāte (gan kosmētiskais remonts, gan mašīnas tehniskais stāvoklis), remonta izpildes laiks un autoservisa darbinieku apkalpošanas kultūra saskarsmē ar klientiem. Šajā TOP respondenti norādījuši arī interesantas un servisu apmeklētājiem būtiskas detaļas, piemēram, negaidīti iztīrīts auto salons pēc virsbūves remonta, sīki papildu uzlabojumi, kas nav iekļauti remontā, laipna attieksme un kafija, viesojoties pie auto meistariem. Jāatzīmē, ka „Baltas” piedāvāto auto servisu novērtējumā visi TOP 3 kritēriji sasniedz visaugstākos rādītājus – kopumā teju 90 procenti no aptaujātajiem ir apmierināti ar „Baltas” ieteiktā auto servisa darbu kvalitāti. Tāpat 85 procenti aptaujāto labprāt turpinātu sadarboties ar „Baltu” auto apdrošināšanas jomā.
Plašas iespējas gan lielo, gan mazo autoparku uzturētājiem
Jaunais apdrošināšanas piedāvājums īpaši saistošs ir ne tikai ģimenēm un citiem spēkratu īpašniekiem ar vienu auto, bet arī ikvienam uzņēmumam ar autoparku, jo tas pāršķir jaunu lappusi līdzšinējai sadarbībai ar „Baltu”. Pieredze liecina - lielie uzņēmumi, kuriem ir plašāks autoparks un kapacitāte, spēj nodrošināt tā uzturēšanu un apsekošanu, zina savas vajadzības un spēj skaidri pieprasīt apdrošināšanas pakalpojumus. Savukārt mazo un vidējo uzņēmumu autoparki ir mazāki, bet to vajadzības - plašākas. Šādu uzņēmumu interesēs ir uzņemties arī mazāku atbildību, taču saņemt lielāku atbalstu no apdrošinātāja. Tāpēc šim uzņēmējdarbības segmentam noderēs īpaši tam izstrādātā „Baltas” apkalpošanas programma, kas palīdz rast labākos risinājumus izdevīgai ilgtermiņa sadarbībai. Tajā apdrošinātājs ir partneris, kas atvieglo autoparka apsaimniekošanu, regulāri veic tā apsekošanu, iesaka labākos sadarbības nosacījumus, veic zaudējumu analīzi, sniedz atgriezenisko saiti, meklē citus risinājumus, kā ilgtermiņā samazināt apsaimniekošanas un papildu izdevumu riskus.
Es tā arī nesapratu, ar ko īpaši šis pasāciens ir labāks par parasto kasko. Izņemot laikam kaut kādi papildus riski, piemēram, dzīvnieku bojājumi (kas dažiem apdrošinātājiem ir standarta segumā).