Kā nomierināt ātruma „rekordistus”? 21

13.jūnijs 2012 8:53

Ātruma rekordisti ir „mērķtiecīgi ļaudis”, un dažādi ārēji kavēkļi kā fotoradari tos maz ietekmē. Par to liecina jaunie ātruma rekordi, kur Olaines novadā atļauto 90 km/h vietā kāds traucies ar 191 km/h, bet Rīgas pilsētā, vietā, kur atļautais ātrums bija 50 km/h, kāds „izspiedis” 165 km/h.

Autoklubs LAMB jau sen paudis viedokli, ka automašīnas īpašnieka automātiska sodīšana par fotoradara fiksētu pārkāpumu, nenoskaidrojot īsto vadītāju, varētu nebūt tiesiska, jo tādejādi jāsaņem sods par pārkāpumu, kurš nav veikts, bet „ātruma rekordists” iespējams tā arī netiek atklāts. Tādēļ atbalstām Tiesībsarga iniciatīvu, iesniedzot jautājumu izskatīšanai Satversmes tiesā, lai šī kompetentā un autoritatīvā institūcija lemj, kam taisnība.

Zīmīgi, ka pirmo vietu pārkāpēju vidū ieņem tautā labi zināmo „ golfiņu” nevis par ātro braukšanu izdaudzināto un bieži aprunāto BMW automašīnu vadītāji. Tātad iespējams, ka dzīvojam stereotipu varā, un vidēji statistiskais ātruma pārkāpējs brauc nevis ar „četrlitrīgu BMW”, bet piecpadsmitgadīgu golfiņu.

Galvenais gan ir biežo pārkāpumu skaits, nevis ar kādas markas auto tas izdarīts. Fakts, ka kādam autovadītājam fotoradari jau fiksējuši 24 pārkāpumus, neliecina par atsevišķu neuzmanības gadījumu, bet drīzāk par absolūtu vienaldzību. Ja iedziļināmies, tad brīdis, kad neapmaksāta pārkāpuma soda kvīts rada reālas problēmas, ir laiks, kad jāveic kādas manipulācijas CSDD, piemēram, jāiziet tehniskā apskate. Nav samaksāts, pie apskates netiekam, tomēr, ja apskate vēl nav aktuāla, var turpināt traukties gar radariem un vākt soda naudu. Tāpat teorētiski var arī neiet tehnisko apskati kā to pamanījies kāds autovadītājs, kurš saņēmis jau astoņpadsmit soda kvītis par neizietu tehnisko apskati un droši vien ripo tālāk.

Var nopirkt vecu golfiņu ar derīgu tehnisko apskati par pāris simtiem latu, braukt gar radariem cik ātri vien iegribas, savākt kādu tūkstoti latu soda naudās un pirms kārtējas apskates auto vienkārši izmest vai atdot metāllūžņos, un nopirkt līdzīgu auto. Autokluba LAMB rīcībā esošā informācija liecina, ka šādas iespējas tiek izmantotas, un tas ir vēl viens apliecinājums viedoklim, ka noskaidrot konkrēto auto vadītāju, kurš izdara pārkāpumu pie fotoradara, būtu nepieciešams. Nekonkrētība ir potenciāls risks visatļautības izplatībai.

Fotoradaru ieviesēju, uzņēmuma „Vitronic Baltija” pārstāvju teiktais, ka ar esošajiem radariem, tos pārregulējot, var panākt autovadītāja sejas atpazīstamību, liecina, ka lietas praktiskā puse nav tik sarežģīta, kā sākotnēji varētu domāt, nepieciešamas tikai atbilstošas izmaiņas likumdošanā. Ņemot vērā, ka diskusija par sodīšanas veidu ir jau ilgstoša, un katrs no iesaistītajiem strikti aizstāv savu pozīciju, ceram, ka Satversmes tiesa drīzumā viesīs objektīvu un tiesisku skaidrību.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
286308. viesis 13.jūnijs 2012 11:17
0 0 Atbildēt

Jānis ,

Jāņi ir ātrākie braucēji :-)

A_P

286310. viesis 13.jūnijs 2012 12:15
0 0 Atbildēt

Nē, Juris var ātrak :)

286314. viesis 13.jūnijs 2012 14:46
0 0 Atbildēt

Nu kā, mums tak ir ''cilvēktiesības'' un to speciālisti, piemēram Seene, kuri par visām varēm cīnās pret to,lai tādus ībļus varētu sodīt.

286316. viesis 13.jūnijs 2012 15:30
0 0 Atbildēt

Dekster, nemelo. Es cīnos tieši PAR to, lai "tādi ībļi" tiktu sodīti.

286320. viesis 13.jūnijs 2012 20:12
0 0 Atbildēt

Nē, tu cīnies pret, jo radi tādos visatļautības sajūtu, ka visus sodus jāpārsūd,ka tie nelikumīgi. Vairo cilvēkos tieksmi ignorēt citu vajadzības- drošu ātrumu.

286321. viesis 13.jūnijs 2012 20:50
0 0 Atbildēt

Ne jau fotoradars nosaka "drošu ātrumu". Ja nezini ko nozīmē "drošs ātrums" tad labāk nelieto tādu terminu. Gājējam drošs ātrums ir tad ja auto pa ielu brauc ar 0km/h, vot tad ir pavisam droši.

286323. viesis 13.jūnijs 2012 22:10
0 0 Atbildēt

Ļoti labi zinu, ko nozīmē un to arī gribēju pateikt. Iespējams, pats nesaprati,ko tas nozīmē. Pēdējais tavs teikums to apliecina.

286324. viesis 13.jūnijs 2012 23:00
0 0 Atbildēt

kas taa par *******u? rakstijis kautkads pajolins :D

286325. viesis 13.jūnijs 2012 23:17
0 0 Atbildēt

Nu interesanti,a kapēc lai es brauktu tā kā visi?Var ari bikiņ ātrāk,nevis vilkties pa otro ar 50 km/h.Labums no fotoaparātiem ir,ka menti tagad nefēno neparedzamās vietās un sazin kad,bet tu tagad zini,te ir aparāts,brauc lēnām ,tur nav ,var ātrāk.Nu pastāv varbūtība uz kādu trijkāji norauties,bet parasti jau tauta pabrīdina,un pareiz dara.Grib lai reāli būtu droši,vajag vairāk plakanos mentus un biežāk,tāpat veļasdēļu līnijas,lai piespiestu sabremzēties utt,bet tas jau drošībai,a mums vajag budžētam un pisnesam,pareizi reiz kāds satiksmes ministrs par šo valstiņu izteicās,nu tā.

286330. viesis 14.jūnijs 2012 12:27
0 0 Atbildēt

[c]DekstersFF : Ļoti labi zinu, ko nozīmē un to arī gribēju pateikt.[/c]

Drošs ātrums nav tas pats, kas maksimālais ātrums. Fotoradari ierobežo maksimālo atļauto ātrumu, drošāk no tā nekļūst. Švakas tavas zināšanas.

286337. viesis 14.jūnijs 2012 16:47
0 0 Atbildēt

:D:D kā tad, ja brauc lēnāk vai ātrāk , nekas nemainās. Tev gan ir varen ''plašas'' zināšanas.

286341. viesis 14.jūnijs 2012 20:04
0 0 Atbildēt

Gan jau fotoradari ar savām taksēm tos "lidotājus"izmācīs. Kā rietumu valstīs. Pēc pāris gadiem situacija atkal uzlabosies. Ja situacija neuzlabosies, atkal izdzīs ielās CP darboņus ar jauniem stalkeriem.Iepriekšējos pāris gados CSN statistika bija uzlabojusies tikai tāpēc, ka krīzes dēl daudzi desmiti tūkstoši ar auto tikpat kā nebrauca. Tagad jau visi atkal brauc kā agrāk, pat neskatoties uz augstām degvielas cenām. Ja degviela uzkāps virs 1,20 ls, tad atkal braucēju skaits samazināsis.

286343. viesis 14.jūnijs 2012 22:20
0 0 Atbildēt

Vislabākais līdzeklis - pāris grami dzelzs no sākuma gumijās, ja neizārstē, tad miesā...

286352. viesis 17.jūnijs 2012 20:05
0 0 Atbildēt

to 286341 ; Visur fotoradarus nepieliksi un visus neizkontrolēsi.Vari man iepūst,bet ja man gribēsies lidot ,es lidošu,un neatturēs ne ments ,ne fotoaparāts.Pat lidojot cenšos būt zolīds un nemaisīties pa labo pusi,pretstatā lielai daļai šeit irsēju par taisnību.Sākumā būtu jaiemāca braukt šādi auni un pareizie,bet tad domāt par ātrumu,jo tas ,diemžēl,bieži provocē uz neiecietību pret šiem "ļoti pareizajiem"braucējiem.

286380. viesis 25.jūnijs 2012 4:07
0 0 Atbildēt

Viss ir sameeraa normaali. Psihu, kas brauc taados aatrumos, kaa te mineets, sameeraa maz. Ja kas - papildus sodam dereetu arii obligaataa praata paarbaude pie psihoterapeita. Iespeejams, ka tiesiibas izsniegtas slimiem cilveekiem. Tas iipashi attiecaas uz dazhiem motociklistiem, kuri miica taados aatrumos pat pa pilseetu.

286385. viesis 25.jūnijs 2012 13:39
0 0 Atbildēt

352. viesi, nomierinās un vēl kā. Agri vai vēlu tu brauksi normāli. Ja ne, gan noliksi pats sevi pie vietas ar puķu pušķi ceļmalā, tik lai dod Dievs, ka nepaņemsi citus līdzi, džigit.

Brauc trasē un tur parādi spējas, bezsmadzeņu indivīd. Bet tur jau tu nevari :D

286386. viesis 25.jūnijs 2012 14:25
0 0 Atbildēt

Braukšana trasēs ir priekš staipītājiem, īsti veči gāž ielās. Trasē braukt ir garlaicīgi, droši un izdalās pārāk maz adrenalīna.

286400. viesis 26.jūnijs 2012 11:34
0 0 Atbildēt

Īpašnieku drīkstētu sodīt tikai tad, ja mašīna nav pieteikta kā nozagta un nav skaidri redzams auto vadītājs. Sodam jābūt vismas 50:50 dalītam

286404. viesis 26.jūnijs 2012 19:43
0 0 Atbildēt

[c]DekstersFF:kā tad, ja brauc lēnāk vai ātrāk, nekas nemainās. Tev gan ir varen ''plašas'' zināšanas.[/c]

Ja es jau tagad braucu uz 90km/h tad kā fotoradars mani piespiedīs braukt "lēnāk" ar drošu ātrumu galvu reibinošajos 90km/h? Pieleca?

286407. viesis 27.jūnijs 2012 8:27
0 0 Atbildēt

286400. viesis

Bet ja automašīnu vada ar tālvadību??? Kuru tad sodīt??? Tas nav nekas nereāls, tādas tehnoloģijas pastāv jau pārdesmit gadus.

286415. viesis 28.jūnijs 2012 17:23
0 0 Atbildēt

A ja noripina no kalniņa? Sods ir par ātrumu vai auto neuzlikšanu uz bremzes?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 18

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 53

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 

Bīstams satiksmei - Diseldorfas policija evakuē „zelta” BMW X5 3

Vācijas pilsētas Diseldorfas policija uz laiku konfiscējusi ar zelta krāsas līmplēvi izdaiļotu BMW X5, kas atzīts par pārāk bīstamu koplietošanas satiksmei. Iemesls – automašīna žilbinājusi acis citiem satiksmes dalībniekiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti