84 gadus – kopš grūtajos krīzes laikos no Austin aizlienētās lētās konstrukcijas ar vārdu DIXI – BMW nav ražojis priekšējās piedziņas auto. Un ar to skaļi lepojies. Nu būšot citādi...
Nu sākas skaidrojumi, ka klasiskās piedziņas šasijas ir dārgas, ka daļai lietotāju ir pilnīgi vienalga, kuri riteņi tos velk vai stumj (esot pat aptauja, kura liecina, ka lielākā daļa 1. sērijas lietotāju domā, ka jau tagad brauc ar priekšpiedziņas auto)...
Un – Parīzē būs konceptuāls hečbeks Active Tourer, kurā dzinējs uzstādīts šķērsam un piedzen tas priekšejos riteņus. Tā pamatā būšot Mini šasija. Gabariti – kaut kur pa vidu starp pirmo un trešo sēriju (435 cm). Riteņu bāze tāda pati kā Range Rover Evoque – 267 cm.
Vēl viena revolūcija – motors. Dzinēji ar indeksiem B38 (benzīns) un B37 (dīzelis) būs trīscilindru. Faktiski tās būs „pusītes” no agrākajiem „seši rindā”. Paredzēts, ka šādi agregāti drīzumā aizstās arī pirmās un trešās sērijas kā arī Mini četrcilindru motorus. Tie nebūt nebūs vārgi – ar palielināta turbokompresora palīdzību jaudas „niknākajās” versijās sasniegs gandrīz 200 ZS.
Paredzēts, ka Active Tourer varēs būt arī pilnpiedziņas – hibrida versijā tā aizmugurējos riteņus griezīs elektromotors (litija-jonu batereja). Kopā ar iekšdedzes dzinēju priekšā jauda sasniegs 190 ZS.
Priekšpiedziņas BMW - pirms 84 gadiem - DIXI
Priekšpiedziņas BMW - Parīzē 2012.
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
beidzot ar galvu draudzējas. Nav jau arī variantu eko normas prasa savu.