Šodienas ekoloģija un taupība

16.oktobris 2012 9:50

Pēc Nissan „Leaf” testiem visi „Gada auto” žūrijas biedri bija vienprātīgi spriedumā – elektropiedziņa ir transporta nākotne. Taču – diezgan tāla nākotne, jo pie plašas un izšķērdīgas mobilitātes pieradušiem laikabiedriem „degvielas” ierobežotie krājumi nav pietiekami, izraisa stresu, nepilnvērtības simptomus.

Šodien labākais – modernie dīzeļi. Tajos pašos „Gada auto” testos priecē daudzi. Honda „Civic” un Kia „Optima”, piemēram, ar nepilniem 5 litriem uz simtu šosejas trasēs. Subaru „XV” – ar 5,5 grants ātrumposmos un vidējas grūtības pakāpes meža ceļos.


Opel tikko paziņojis par savu visu laiku ekonomiskāko „Corsa” versiju. Lūk, saīsināta firmas preses relīze.


„70 kW/95 ZS trīsdurvju „Corsa” ar 1,3 CDTI ecoFLEX dzinēju, kas aprīkots ar Start/Stop tehnoloģiju, patērē tikai 3,3 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, kas savukārt atbilst priekšzīmīgam CO2 daudzumam – vien 88 g/km (piecdurvju versijai: 3,4 l/100 km un 89 g/km CO2). Tas Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX padara par visu laiku ekonomiskāko un degvielu visefektīvāk izmantojošo dīzeļdzinēja Opel modeli.
Jau iepriekšējās paaudzes Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX 2011. gada modelis bija ļoti ekonomisks, patērējot 3,5 litrus uz 100 km un izdalot 94 g/km CO2, jaunākie uzlabojumi ietver par 0,2 litriem zemāku degvielas patēriņu un CO2 daudzuma samazinājumu par sešiem gramiem, tādējādi modeli padarot par absolūto degvielas ekonomijas čempionu Opel portfolio. Tika veikti neskaitāmi uzlabojumi, lai degvielas patēriņu un emisiju daudzumu samazinātu vēl par 7 procentiem. Dīzeļdegvielas turbodzinējs aprīkots ar mainīga darba tilpuma eļļas sūkni, kas nodrošina tikai nepieciešamo eļļas spiedienu. Sūknis variē eļļas daudzumu atkarībā no noslodzes, tādā veidā līdz minimumam samazinot enerģiju, kas nepieciešama eļļas cirkulācijai. Speciālas zemas viskozitātes transmisijas eļļas lietošana nodrošina efektīvu degvielas patēriņu.
Sākot no 2012. gada novembra, Corsa modelis būs pieejams arī ar Opel izstrādāto jaunākās paaudzes manuālo transmisiju, kas rūpējas par vēl precīzāku un plūstošāku pārnesumu pārslēgšanu. Inženieri panākuši berzes, pārslēga spēku un brīvkustības samazināšanu. Pamata pārnesumkārba tika vispusīgi pārstrādāta – jauni pārnesumi un uzlabotas daļas, kas ietver pārslēga sviru un ātrumpārslēga dakšu. Gala rezultātā ir uzlabojies pārslēgšanas komforts un vispārējā funkcionēšana gan auksta, gan karsta laika apstākļos. Corsa modeļa draudzīgumu pret dabu vēl vairāk izceļ jaunās 185/65 R15 zemas rites pretestības riepas.
Piekares un amortizatoru sistēma tagad nodrošina vēl maigāku un plūstošāku balansējumu nelīdzinu ceļa apstākļu gadījumos, tādējādi vēl vairāk uzlabojot braukšanas komfortu. Tam ir lielas priekšrocības, kad pārvietošanās notiek pa nelīdzeniem ceļiem vai arī ar zemu ātrumu pa apdzīvotām vietām. Tagad ecoFLEX braucējiem, kas rūpējas par dabu, ir iespēja izbaudīt šīs šasijas, kas nodrošina veiklu vadāmību un komfortablu pārvietošanos, sniegtos labumus.
Pat ņemot vērā visus šos uzlabojumus ekonomijas paaugstināšanai, automašīnas veiktspēja nav ietekmēta. 190 Nm griezes moments ir pieejams sākot no 1,750 līdz 3,250 apgr./min. Corsa 70 kW/95 ZS dīzeļdegvielas turbodzinējs ātrumu no nulles līdz 100 km/h ļauj attīstīt 12,3 sekundēs un nodrošina maksimālo ātrumu līdz 177 km/h.”


Skeptiķiem, kuri iebildīs – mazs taču ļoti šis auto, nepieciešams atgādināt, ka 21. gadsimta mazā klase (jeb B segments) vairs nav mazi auto. To garums ir tāds pats, kā 90. gados pasaules „kompaktajiem” auto „Golf” un „Corolla”, ietilpība pilnīgi pietiekama pat četru cilvēku tāliem ceļojumiem. Ļoti labi pārvietošanās līdzekļi. Un – vairāk nekā 1000 km ar vienu bāku jeb 40 latiem!


 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA hibrīds, kuram uz plašu pircēju ievērību būs jāpagaida (+VIDEO) 27

Jāatzīst, ka arī plug in hibrīdi nav nekādi lētie, tomēr šad un tad parādās automašīnas, kas ar laiku varētu kļūt pirktākas. Šoreiz TV Autoziņas testē vienu tādu auto. Tas ir Kia Xceed plug in hibrīds. Lasīt vairāk

 

Noguruši autovadītāji rada draudus ceļu satiksmē (+ VIDEO) 5

Nogurums pēc darba un neizgulēšanās ir vēl viens būtisks risks un iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Kaut arī Latvijā pieņemts, ka autovadītāja apliecību nedrīkst izsniegt cilvēkiem ar miega apnoju, tomēr praksē tiesības var iegūt arī cilvēki ar miegainības problēmām, norāda ceļu satiksmes drošības speciālisti. Lasīt vairāk

 

Toyota Yaris nokārto EuroNCAP testus pēc jaunajiem kritērijiem (+ VIDEO) 10

Toyota Yaris hibrīds kļuvis par pirmo modeli, kas izturējis EuroNCAP triecientestus pēc jaunākās metodikas. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms": vai gaisa kondicionētājam jābūt darba kārtībā arī rudenī un ziemā ? (+VIDEO) 16

TV Auto ziņas sāk tehnisko padomu ciklu sadarbībā ar Bosch Car Service. Šoreiz atbildēsim uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par visiem pazīstamu komforta iekārtu - gaisa kondicionētāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti