Vispirms urb, vecīt! 2

 
9.decembris 2012 12:24

Gandrīz katra auto slīde ir labojama, ja stūrētāja iemaņas ir šādiem apstākļiem piemērotā līmenī. Labs braucējs katrā ziemas kilometrā dzēš vairākas tādas.

Dzēš ar beznosacījumu refleksu līmenī noslīpētu ātru, precīzu, savlaicīgu stūres kustību.
Viņš ir sarežģītiem ceļa apstākļiem gatavojies. Trenējies drošos apstākļos, bez augstprātības un slinkuma uzklausījis pieredzējušāku kolēģu padomus.
Cita ceļa uz drošību nav. Iespējamās novirzes no vasarā pašsaprotamās auto paklausības nedrīkst saspringti gaidīt uz ielas vai ceļa, tās ir tīši jāsastop mācību trasē, jāiepazīst, jāsaprot savlaicīgi. Kur?

Gunāra Brauna komentārs:

- Cilvēki jau pērn uz speciālajā trasēm brauca mazāk nekā agrāk. Lai gan apstākļi ir ideāli, un cenas nav augstas. Vidēji pieci lati par stundu gan „Brīvkalnos”, gan „Biķerniekos, gan „333”. Vēl mazāk izmanto visur piedāvātos instruktoru pakalpojumus (ap Ls 20). Laikam vainīgs stingras ekonomijas režīms. Bet ledus, plašs, līdzens ledus, bez pretēja virziena kustības, bez iespējām kaut ko sasist, vilina. Re – dīķis! Re – ezers! Uz priekšu, veči! Doma laba. Taču – nestreb karstu, vecīt! Braukt pa ezera ledu „uz dullo” ir neprāts.


Pirmkārt – vai drīkst? Principā Latvijā nav kopīga likuma, kas aizliegt braukt ar auto pa aizsalušu ūdenstilpni. Ļaut vai neļaut – atstāts konkrētās pašvaldības vai privātīpašnieka ziņā. Tie reizēm un vietām aizliedz. Bet liegumu nepietiekami izziņo un vēl vājāk kontrolē. Vietām oficiāli atļauj (Alūksnes ezers, piemēram). Visbiežāk izliekas neredzam. Lai dullie dara ko grib...

Te nu nāk „otrkārt”. Dulls būsi, ja brauksi „uz dullo”. Ja paļausies uz to, ka jau nedēļu naktīs bargi salst. Daudzviet Latvijā šoziem bagātīgi sniga pirms lielajiem saliem. Zem sniega ir nesasalusi zeme, zem zemes siltāki avoti uz citas straumes. Biezumā neizaudzis, bet agri apsnidzis ledus neturpina augt un pat mīnus 20 grādos kādā vietā var nebūt drošs.
Ja neesi dulls – ar bļitkotāja urbi ir jāurbj caurums. Jābāž tajā zara kāsītis, jāaizķer aiz ledus apakšmalas un jāmēra. Cik vajag? Vienīgās man zināmās vietas pasaulē, kur braukšanu pa ledu uzrauga speciāli dienesti ir ASV ziemeļi un Kanāda. Tur viņi paceļ atļaujas zīmes, ja ledus biezums ir desmit collas (25 cm). Ar ko plānāku nevajadzētu riskēt arī mums. Un urbt vajadzētu nevis vienā vietā, bet pa visu iecerēto trasi.

Izplatīts, vienkāršāks, ātrāks, bet izpildītājam un viņa īpašumam riskants paņēmiens ir izbraukt trasi ar smagu un lēnu braucamo. Ar traktoru, vienlaikus vai vēlāk nošķūrējot lieko sniega kārtu. Ja kas tāds veiksmīgi izdarīts, vieglāks un ātrāks auto būs drošībā.
Ja lamatas pavasarim tuvojoties neizliks kāda zemūdens straume, ja vienvietus nesabrauks un neapstāsies (lai no kupenas izstumtu vai izvilktu draugu, piemēram) vairāki auto...

Vārdu sakot, pa ezera ledu braukt var – ja (pats vai trases saimnieks) esi iepriekš pamatīgi urbis. (Siksnas nesprādzējiet – frontālas sadursmes vai apgāšanās šādās trasēs mazāk iespējamas, nekā kāds ledus krakšķis, pēc kura ātra mukšana būs galvenais uzdevums). Absolūti drošas ledus izpriecas mūsu platuma grādos nav. Es personīgi labāk tomēr jūtos „Brīvkalnos” uz cietas zemes.
 

 
Visi komentāri
 
288503. viesis 10.decembris 2012 10:52
0 0 Atbildēt

Vajadzētu atļaut braukt tikai tad, ja braucējs uzņemās segt visus paša auto glābšanas, kā arī ūdens attīrīšanas izdevumus.

288525. viesis 12.decembris 2012 12:28
0 0 Atbildēt

Ofigenno0))))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti