Liela daļa autovadītāju, kas uz darbu dodas no Pārdaugavas, spiesti šķērsot Mūkusalas ielas apli, lai uzbrauktu uz Salu tilta. Vai viss tur ir kārtībā?
Pavisam nesen iAuto publicēja eksperta E.Griģa fotogrāfijas, kur redzamas no apļa nepareizas izbraukšanas sekas.
Bieži vadītāji aizmirst "apļa" šķērsošanas pamatprincpus. Godīgi sakot, tādu nemaz nav! Aplis jāšķērso (jāveic) tieši tāpat, kā viss pārējais ceļš.
Iedomāsimies ikdienas situāciju: pa pirmo (ārējo) joslu kustas transports, pa otro - arī. Gandrīz visiem ir viens mērķis - Salu tilts centra virzienā. Gandrīz visi, kas brauc pa ārējo joslu, gatavojas nogriezties pa labi - uz Salu tiltu. Tomēr - ne visi. Daži dodas tālāk - taisni pa apli... Tajā pašā laikā pa otro joslu kustas automobiļi, kas arī "plāno" nogriezties uz Salu tiltu. Ja pirmās joslas trajektorija sakrīt ar otrās joslas vadītāju domām - itkā viss ir OK, tomēr ne vienmēr tā ir.
Aptuvena shēma. Ar sarkano krāsu apzīmēta NEPAREIZĀ trajektorija.
Ņemiet vērā, ka labais pagrieziens ir atļauts tikai no labās joslas.
Nereti var gadīties situācija, ka auto pa pirmo joslu brauc "taisni", bet otrajā joslā braucošais cer, ka tomēr tas brauks pa labi. Un rezultāts - lielāka vai mazāka avārija. Ņemiet vērā, ka bieži šo apli pa ārējo joslu taisni veic mācību auto, kuru instruktori vēlas sagādāt saviem kursantiem "asas emocijas"...
Tātad - arī no apļa nogriešanās pa labi atļauta tikai no labās joslas!
iAuto
Vanšu tilta teleportācija :)
Vispār jau atsaldētam loham jābūt, lai no otrās joslas tur mestu uz tiltu.