Kompānija BMW izplatījusi pirmo oficiālo informāciju par pilnīgi jaunās paaudzes modeli Mini. Auto debija ieplānota šī gada rudenī Parīzes autosalona ietvaros, bet pārdošanā tas nonāks tikai gada beigās.
Jaunais Mini kļuvis nedaudz lielāks: versija Mini Cooper būs par 60 milimetriem garāka par iepriekšējo modeli, bet Mini Cooper S – par 61 milimetru. Turklāt, par 20 milimetriem augstāks kļuvis auto dzinējs pārsegs, zem tā tagad ievietojas pilnīgi jaunais spēka agregāts - 1,6 litru benzīna dzinējs, ko BMW speciālisti izstrādājuši sadarbībā ar PSA Peugeot-Citroen.
Otrās paaudzes Mini Cooper tiks aprīkots ar šī dzinēja atmosfērisko versiju ar 120 Zs jaudu. Jaunais dzinējs aprīkots ar firmas izstrādāto gāzu sadales fāzu maiņas sistēmu Valvetronic un ir ievērojami ekonomiskāks. Mini Cooper S 1,6 litru dzinējs tiks aprīkots ar turbīnu un tā jauda būs 175 Zs. Maksimālais griezes moments šim dzinējam sasniedz 240 Nm un pie strauja paātrinājuma var palielināties līdz 260 Nm.
Mini One bāzes versija parādīsies nedaudz vēlāk. Tā tiks aprīkota ar gluži jaunu 1,4 litru benzīna diznēju, kur secifikācijas pagaidām netiek izpaustas.
Pirmajā brīdī šķiet, ka auto dizains nav būtiski mainījies – nedaudz auto priekšējā daļa – jauns dzinēja pārsegs, optika un buferis ar lielu gaisa savācējlūku. No aizmugures auto var atpazīt pēc jauniem lukturiem, modernizētām virsbūves aizmugures statnēm un jauna bufera. Versijā Cooper S dubultā izplūdes sistēmas caurules uzgalis ierīkots tieši bufera vidū. Visas šīs izmaiņas ne tikai padarījušas jauno Mini modernāku, bet arī samazinājušas pretestības koeficientu no 0,35 līdz 0,33.
Nopietnas izmaiņas piedzīvojis Mini interjers – tajā gan saglabājusies līdzšinējā stilistika, bet iespaids ir pieaugušāks un nopietnāks. Kā līdz šim, lielais spidometrs novietots instrumentu paneļa centrā, bet vadītāja priekšā atrodas tikai tahometrs, kurā iestrādāts borta dators un vairākas signāllampiņas. BMW dizaineri pilnībā pārtaisījuši arī mikroklimata vadības bloku – tagad tas stilizēts markas logotipa viedā oriģiālā formā.
Jaunais Mini ir būvēts uz modernizētas šasijas bāzes un ar jaunu piekari. Turklāt gan Mini Cooper, gan Mini Cooper S pircēji varēs pasūtīt komplektu ar sportisku piekari - īsākas atsperes, kā arī cietākus amortizatorus un stabilizatorus.
Praidistiem svētki, jaunais gejmobīlis ir klāt!