33 tūkstoši* kilometru pa Vidzemi 15

19.jūnijs 2009 0:00

Maija pēdējās sestdienas rītā, braucot pa VIA Baltica šoseju gar DUS/kafejnīcu „Kurši”, nevarēja nepamanīt tur esošo neparasti lielo automobiļu skaitu.



Tur tika dots starts nu jau ceturtajam „Lielajam Orientēšanās Braucienam”. Šoreiz izbraukāt Ziemeļvidzemes ceļus un atrast kartē atzīmētos interesantākos apskates objektus pieteicās 64 ekipāžas. Jaunākajam sacensību dalībniekam bija tikai 2 mēneši. Arī šoreiz dalībnieku uzdevums bija - 10 stundās atrast pēc iespējas vairāk kontrolpunktu un nofotografēties pie tiem. Vidēji dalībnieki veica 500-600 kilometrus.

Un tā – starts!
„Lēni, mierīgi, nu nē...nekādā gadījumā!!! Mums tik daudz punktu jāsameklē! Uz priekšu, bez kavēšanās!”

Dalībnieku sejās manāms saspringums – konkurence ir liela, kontrolpunktu daudz... un vēl tie nezināmie papilduzdevumi...

Atšķirībā no iepriekšējā reizēm, šoreiz divās vietās dalībnieki varēja savākt ļoti vērtīgus punktus - Saulkrastos un Naukšēnu muižas ekskursijā.

Pirmais papilduzdevums – atrast Saulkrastu Tūrisma Informācijas Centru, saņemt tur vairākus papilduzdevumus. Šoreiz dalībniekiem pašiem, bez kartes bija jāatrod un jānofotografējas pie Baltās Kāpas, pie „Eirenpreis” velosipēda Saulkrastu Velomuzejā, pie Skultes ostas akmens, kā arī jānopērk kāds gardums Bemberu maiznīcā, atvedot uz finišu čeku par pirkumu. Jāsaka, ne visi to spēja viegli paveikt.

Bija arī daudz vietu, līdz kurām dalībniekiem bija jādodas ar kājām, atstājot savu auto ceļmalā - Mīlas akmens, Ainažu vecais savdabīgais dzelzceļa mols, Sarkanās klintis, Lībiešu upuralas, Skaņākalna dabas parks un citas skaistas vietas, kurās ir vērts atkal atgriezties un apskatīt tās nesteidzīgā gaisotnē.

Pasākuma „nagla” dalībniekus gaidīja „viduspunktā” – Naukšēnu muižā. Lai atbildētu uz startā uzdotajiem jautājumiem, dalībniekiem bija jāpiedalās ekskursijā pa muižas parku un Naukšēnos ražotās produkcijas (eļļas, kvasa, minerālūdens, maizes) degustācijā. Uzmanīgi klausoties, varēja uzzināt atbildes uz tiem. Ekskursijas beigās – uz ugunskura vārītā gardā siera/sīpolu zupa.

Daudziem dalībniekiem šāda „auto-foto-orientēšanās izklaide” bija jaunums. Bet tas viņiem netraucēja ieņemt vietas labāko desmitniekā. Galvenais šoreiz bija pareizi izplānot savu stratēģiju, jo katram punktam bija sava vērtība. 

Ekipāža Nr. 31: „Sākām distanci ar Saulkrastu Baltās kāpas skatu torni, Velo muzeju (kāddien noteikti jāaizbrauc ar ģimeni), Ostu un Maiznīcu (rindas pēc kūkām kā vecos laikos Ādažu kukulītī), tālāk jau caur Raganas punktiem rāpāmies pa kartes vidu uz otru pasaules malu - Naukšēniem, kur mums bija jābūt 16:00- tāds savādāks viduspunkts, kuru neņemt nebija iespējams. Atpūta tur nāca pašā laikā! Pirmoreiz mūžā degustēju zupu, kuras vienīgā pagaršotā karote un uzkostā rupjmaize ar ķiploku eļļu man visu atlikušo brauciena laiku atgādināja, ka mans organisms sīpolu/ķiploku izstrādājumus nepanes nekādās devās:). Naukšēnu disko un kvass gan ir baudāmi, vieta exellenta, kāddien noteikti vērts iegriezties kopā ar ģimeni uz nesteidzīgu un interesantu exkursiju gida pavadībā!”

Ekipāža Nr.26 : „Kā jau viss labais, kas nāk negaidīti, Subaru-club.lv komandas ideja par piedalīšanās Jūsu pasākumā atnāca pēkšņi.... precīzāk: pēc kluba biedra jautājuma „Kas tas „Autofotoorientēšanās” ir? un ko viņa vispābā ēd?” Pārāk gari nedomājot tika izlasīts nolikums, obzervētas iepriekšējo pasākumu atsauksmes... un tika pieņemts lēmums – Jābrauc! :) .... Daudzi izvēlētie dabas un kultūrvēsturiskie objekti bija vienkārši fantastiski, par kuru eksistenci nebija ne mazākās nojausmas. Šajos Lielķezas laikos būs labs iemesls nesteidzīgai budžetu taupošai ekskursijai apskatot kārtīgi šos objektu. Īsumā par braucienu kā tādu. Mazliet saminstinājāmies par plānu ar Naukšēniem. Neskatoties uz to, ka Naukšēnos bija iespējams savākt ļoti daudz punktus, īsajā apspriedē tika pieņemts lēmums uz Naukšēniem pēc zīmoga noteiktajā laikā neskriet. Priekšroka tika dota pārējiem 300 un 200 punktu vērtajiem WP. Tos mums izdevās savākt ļoti operatīvi. Diemžēl viena no telefona googlēta, pie daktera apstiprinājumu guvusi, bet varbūt neprecīza atbilde uz Naukšēnu jautājumu - gala rezultātā mums atspēlējās ar 3.vietu nevis 2. :) ... gadās arī tā! Paviesojāmies arī pie Eesti poisiem – 3 gab. WP tika iegūti bez problēmām! Protams, ka neizpalika garām pabrauktie krustojumi.... Kā jau reiz gudri vīri teica – pirmie slīcēni ir jākucina... tfu... pirmie kucēni ir jāslīcina. Uzskatu, ka mums tas izdevās pa smuko un pēc pilnas programmas! :) Lai arī kā, bet šo līmeni jācenšas noturēt arī turpmāk! Jā ...turpmāk piedalīsimies! Āķis ir lūpā!”

Ekipāža Nr.55: „Mums pasākums patika un piedalīsimies vēl. Bijām trīs meiteņu komanda, visas piedalījāmies pirmo reizi. Bet nu – gāja visādi! Pirmkārt, jau nevarējām atrast tikšanās vietu – pļāpādamas izbraucām cauri visiem Saulkrastiem! :) Dalības numuriņu ielīmēju loga apakšā – augšā taču bija netīrs stikls! :) Saplānot stratēģiju arī kaut kā nesanāca… „varbūt šitā, varbūt labāk tā…” un gala rezultātā braucām un domājām! Pirmo punktu atradām ar lielām grūtībām, otro neatradām vispār! Un jau domājām, kā lai ar godu izstājas. Bet tomēr palikām un tālāk jau gāja labāk! Braslavā onkulīši jautāja vai mēs piedalāmies skrējienā pēc miljona! Citā vietā bariņš puišeļu ar riteņiem pieteicās palīdzēt, fotogrāfijās gan neko neatpazina, bet parādīja, kur citi fotografējās (par to tika pie čipsu pakas)! Par to fotografēšanos pie nepareizā riteņa jau te iepriekš kādam ar tā bija gadījies! Paldies ekipāžai, kura mums pateica, ka tas nav īstais, kuru mēs bildējam! Super, ka bija pauzīte Naukšēnos un liels paldies organizatoriem par pasākumu! Tiekamies Latgalē!!!”

Uzvarētājiem tika arī balvas:

1. vieta - Ekipāža Nr.30 (Andris Robalds/Ilze Robalde) -TomTom navigācijas ierīce no iAuto.lv;

2. vieta - Ekipāža Nr.31 (Kristaps Čuntonovs/Fanija Šitca) - dāvanu karte brīvdienām un dāvanas no CarRent;

3. vieta - Ekipāža Nr.26 (Armands Zvaigzne/Armands Valdbergs) - 50% atlaižu karte no RigaCarRent;

4. vieta - Ekipāža Nr.4 (Māris Palelionis/Anrijs Zunde) - 50% atlaižu karte no RigaCarRent;

5. vieta - Ekipāža Nr.8 (Edgars Kļaviņš/Aija Lagzdiņa) - 50% atlaižu karte no RigaCarRent;

Īpašā balva no Naukšēniem - atpūtas centra "NĀRAS" - dāvanu karte diviem. Šo dāvanu saņēma ekipāža Nr.9 (Ivars Ludboržs/Iluta Kalniņa-Vītiņa) kā kompensāciju par nepareizu taktiku, neapmeklējot Naukšēnu muižu.


Vairāk par “Lielo Orientēšanās Braucienu” varat uzzināt mājas lapā www.autofotoorientesanas.lv

Nākamais “Lielais Orientēšanās Brauciens” notiks 25.-26.jūlijā Latgalē. Reģistrācija jau sākusies!

Lielo Orientēšanās Braucienu IV atbalstīja:
KAUSI-BALVAS, ASFALTPLĒSĒJI, NAUKŠĒNU CILVĒKMUZEJS, DIGITALA PELE, RIGA CAR RENT, KURŠI, REIŅA TRASE, CAR RENT, CARSOUND, EKIDS, SAULKRASTU VELOMUZEJS, JĀŅA SĒTA

Informatīvais atbalsts:
RĪGAS APRIŅĶA AVĪZE, PILSETA24.LV, SAULKRASTU TIC, SAULKRASTOS.LV, žurnāls „ČEMODĀNS”, SIGULDAS ELPA

_____________
33000 - tas tieši tik, cik visi dalībnieki kopā veikuši šajā braucienā.
 
Visi komentāri
 
269218. viesis 8.jūnijs 2009 15:42
0 0 Atbildēt

teiktu diezgan nepārdomāts pasākums, kas liek uzvaras vārdā pārkāpt diezgan pamatīgi CSN noteikumu, sevišķi ātrumu, lai tik būtu pirmais.

Redaktors 8.jūnijs 2009 15:43
0 0 Atbildēt

Par pārkāpumiem pienākas sods.

269220. viesis 8.jūnijs 2009 16:00
0 0 Atbildēt

Pasākums apsveicam, diemžēl problemātiski izkontrolēt tos ātruma pārkāpumus.

ja nu vienīgi uz prieksšdienām katrā mašīnā ir GPS, kas to fiksē.

269221. viesis 8.jūnijs 2009 16:43
0 0 Atbildēt

Kā saka katrs uzņemas atbildību par toko dara - visi pieauguši cilvēki. Galu galā daudzi arī ikdienā krietni pārkāpj atļauto ātrumu, arī es tā mēdzu darīt. Principā nekas neliedz braukt tikai atpūtas pēc. GPS - tas tikai nozīmēs toa ka pasāķums sadārdzināsies - nez vai tas ir seviški piemēroti šiem laikiem kādos dzīvojam.

269226. viesis 8.jūnijs 2009 18:25
0 0 Atbildēt

33000 - tas tieši tik, cik visi dalībnieki kopā veikuši šajā braucienā.

ka tik nebija domātas ekipāžas, ja skaitītu dalībniekus, gan jau būtu 2-3* vairāk?

Jauki, lai izdodas. Kā tur bija ar NAVI lietošanu?

269230. viesis 9.jūnijs 2009 9:35
0 0 Atbildēt

Organizatoriem ir vienkārši samērīt ātrumu - nofiksēt odometra rādījumus startā un finišā un izdalīt ar ceļā pavadīto laiku, no kura iepriekš atņemts laiks, kas nepieciešams orientieru artašanai ārpus mašīnas - i viss būs skaidrs.

tā teikt ideja kā orientēšanās - ļoti apsveicama, cita lieta - "kurš ātrāk" nozīmē vēlmi pārkāpt CSN, labāk to apvienot ar kādu sacensību nolikuma punktu, kas būtiski ierobežo vēlmi pārkāpt ātrumu un viss būs kārtībā ;)

269238. viesis 9.jūnijs 2009 10:49
0 0 Atbildēt

Deksi - ja kāds paredz ĀTRUMSACENSĪBAS - jau nosaukumā rakstīts, kurš ātrāk vai vairāk atradīs - uz KOPLIETOŠANAS CEĻIEM, tad piedodiet pa muti viņam vajag kā minimums.

Es neesmu pret orientēšanās pasākumiem pret autoturismu vai autopiedzīvojumiem, bet ātrumsacensības uz koplietošanas ceļiem ir tas pats, kas čheckpoint race, tikai plašākā mērogā.

Palaidniex

Redaktors 9.jūnijs 2009 10:53
0 0 Atbildēt

Te nav nekādas ātrumsacensības. 10h nobraukt 500-600 kilometrus nozīmē tikai 50-60km/h vidējo ātrumu. Protams, ka neviens nesēņo, bet par ātrumpārkāpumiem dalībnieki saņem sodus.

269240. viesis 9.jūnijs 2009 11:02
0 0 Atbildēt

Es redzēju tādus divus skrējējus, kas no "baltās kāpas" vilka tālāk pa Saulčiem uz kādi 80, ar saspringumu sejā un fočikiem rokā...

Ja cilvēks pārkāpj ātrumu pats par sevi - tā ir viena lieta, ja cilvēks pārkāpj ātrumu tāpēc, ka piedalās savdabīgā čekpoint-race - tas vairs nav tik viennozīmīgi vērtējams...

269243. viesis 9.jūnijs 2009 11:09
0 0 Atbildēt

Deksi - es vēlreiz saku - man nav nekas pretī autotūrismasm, auto pasākumiem, auto orientēšanās utt. autoatpūtas pasākumiem. Super, ka kāds tādus organizē un ka tiem ir apmeklētāji!

Bet tomēr der izvērtēt iespējamos dalībnieku braukšanas ātrumus to pasākuma ietvaros, kas norisinās uz koplietošanas ceļiem. Uzrīko ātrumposmu slēgtā teritorijā, lai skrējēji notriec savu adrenalīnu un izdomā shēmu kā izkontrolēt braucējus, kā arī nolikumu, saskaņā ar kuru braucēji paši ir ieinteresēti NEPĀRKĀPT! Tas nemaz nav tik grūi...

269271. viesis 10.jūnijs 2009 8:54
0 0 Atbildēt

Būtībā šāda veida sacensībās vinnē nevis tie kas ātri brauc, bet gan tie kas mazāk kļūdās un optimāli izmanto resursus :D parasti viena minūte ko tu atvinnē "braucot" no punkta uz punktu tiek pakāsta čurājot uz ceļmalas bērziņa!

P.S. Tā tam būs būt!

269466. viesis 17.jūnijs 2009 9:45
0 0 Atbildēt

vinnet var visi

269470. viesis 17.jūnijs 2009 12:25
0 0 Atbildēt

Ja domā 1vietu, tad nē. Ja paša izvēlētu atpūtu , tad jā.

269471. viesis 17.jūnijs 2009 12:49
0 0 Atbildēt

Lieliska atskaite par pasākumu. Paldies! Būs nākotnē brīvāks laiks - noteikti būs jāpiedalās.

269533. viesis 19.jūnijs 2009 13:21
0 0 Atbildēt

pirms 2iem gadiem pēc viena posma tieši ši iemesla dēļ atteicos no domas piedalīties tālāk, ja nu organizatori to ir novērsuši, mož būs jāpamēģina atkal.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dārgāks nekā agrāk - Nissan atklāj jaunā Juke cenas

Japānas autobūves kompānija atklājusi jaunās paaudzes Nissan Juke cenas. Vācijā tas maksās nepilni 19 000 eiro, kas ir par veseliem 2500 eiro vairāk nekā līdz šim. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 8

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Droni pārvērš liesmās pasaules lielāko naftas pārstrādes rūpnīcu; naftas ieguve sarūk uz pusi (+ VIDEO) 14

Pēc uzbrukumiem Saūda Arābijas naftas rūpniecības objektiem, par kuriem atbildību uzņēmušies Jemenas hutiešu nemiernieki, naftas ieguve Saūda Arābija sarukusi par vairāk nekā uz pusi. Lasīt vairāk

 

No 23 150 eiro – Ford atklāj krosovera Puma cenu (+ FOTO) 7

Ford paziņojis kompaktā krosovera Puma cenu. Vācijā tas maksās vismaz 23 150 eiro, kas ir ievērojami vairāk nekā ražotājs prasa par citu savu kompakto krosoveru – Ecosport. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti