Divi nezināmie rallijsprinta čempioni noskaidrosies «Kurzemē 2009»

 
28.augusts 2009 10:36

Sestdien un svētdien Liepājas apkārtnē risināsies rallijs „Kurzeme 2009”, kas būs Latvijas rallijsprinta čempionāta pēdējais, septītais posms. Šobrīd ir zināmi čempioni trīs ieskaites klasēs no piecām– 4WD+ Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”), 1600+ Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) un „Road” Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”).

Šīs nedēļas nogalē Liepājas pusē notiekošais rallijs „Kurzeme 2009” būs unikāls ar to, ka apvienos trīs čempionātus – rallijā, rallijsprintā un rallijā – reidā. Rallijsprinta ieskaitē braucošās ekipāžas būs atšķiramas ar starta numuriem, kuri sāksies no 101, savukārt „Road” grupas pārstāvjiem piešķirti starta numuri sākot no 301. Atšķirībā no lielā rallija, kam sezona noslēgsies tikai 3. un 4. oktobrī ar „Rallijs Latvija – Kuldīgas rudens” Kuldīgas apkārtnē, rallijsprinta čempionātā „Kurzeme 2009” ir pēdējais posms. Jau šobrīd ir zināmi kopvērtējuma uzvarētāji trīs ieskaites klasēs.

Kā pirmie rallijsprinta čempionu titulu šosezon nodrošināja 4WD+ grupā startējošie Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”), pirmo vietu garantējot jau pēc pirmajiem pieciem posmiem, kuros tika izcīnītas uzvaras. 4WD+ klasē jau zināmi arī sudraba medaļu ieguvēji - Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO IX”). Trešās vietas ieguvējus uzzināsim tikai svētdienas pēcpusdienā, kad finišēs rallijs „Kurzeme 2009”. Uz to pretendē trīs ekipāžas - Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”), Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”) un Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO VIII”).

Līdzīgu scenāriju kā Vorobjovs šosezon veidoja Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), taču izstāšanās motora defekta dēļ Madonas rallijsprintā čempionu titula iegūšanu atlika par vienu posmu. Pārējos piecos posmos Briedis/Austrums, kuri ir 2008. gada Latvijas čempioni rallijā N3 klasē, izcīnīja pārliecinošas uzvaras. Saspringta cīņa gaidāma par pārējiem diviem medaļu komplektiem. Šobrīd otrajā vietā atrodas Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”). Tomēr, atmetot sliktākā posmu rezultātu (noslēguma kopvērtējums tiks noteiks pēc šādas metodes), izdevīgākā pozīcijā nokļūst iepriekšējās sezonas čempions Krists Kalniņš („VW Golf II”, „Kurzemē 2009” startēs kopā ar Kārli Stupeli) un 2008. gada vicečempioni Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”). Cerības uz medaļām saglabā arī straujākā progresa autori Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”). Teorētiskas izredzes kāpt uz goda pjedestāla pastāv arī ekipāžai Ivars Liepiņš/Pēteris Rastorgujevs („Renault Clio”), tomēr viņi neplāno startēt.

Iespaidīgs sniegums – piecas uzvaras un viena trešā vieta – priekšlaicīgi čempionu titulu nodrošinājis arī „Road” klases labākajai ekipāžai Mareks Vītols/Uģis Reņģe. Vītols Latvijas čempiona godā jau trešo gadu pēc kārtas (pirmie divi tituli kopā ar Elvi Stankēvicu) un  līdz ar to ir ieguvis arī Sporta meistara nosaukumu. Uz divām atlikušajām vietām uz goda pjedestāla pretendē trīs ekipāžas - Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Senā Jetta”), Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls („Mitsubishi EVO VIII”, valsts prezidenta dēlam līdz pirmajai uzvarai karjerā Gulbenē pietrūka tikai viena sekundes desmitdaļa) un Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”).

Interesanti, ka visas trīs sezonas, kopš tiek izcīnītas medaļas „Road” klasē, sudraba godalga allaž nonākusi Freiberga īpašumā (pirmajā sezonā kopā ar Itaru Siliņu, turpmāk ar Trūpu). Līdz Roberta Vuguļa rekorda atkārtojumam – četri vicečempiona tituli pēc kārtas pilnpiedziņas klasē laika posmā no 2002. līdz 2005. gadam – atlicis tikai viens solis. Sacensību organizatori „Road” klases braucējiem sarūpējuši ļoti interesantu trasi. Sestdien dalībnieki regularitātes režīmā veiks pilsētas ātrumposmu, kam sekos vēl vairāk nekā 100 km papildsacensībās Liepājas apkārtnē. Savukārt svētdien „Road” grupa sacīkstes turpinās Vecpils un Podnieku ātrumposmos. Distancē iekļauts arī Krogzemju „dops”, kurš citu klašu pārstāvjiem nebūs jāveic.

1600 klasē pēc uzvarām pirmajos piecos posmos šķita, ka pārliecinoši pretim čempionu titulam soļo Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”), tomēr izstāšanās ātrumkārbas defekta dēļ „Gulbī 2009” saglabājusi spriedzi līdz pat pēdējam posmam. Papildus intrigu radījuši arī paši brāļi – pēdējā posmā katrs startēs citā ekipāžā, turklāt pilota lomā! Nav noslēpums, ka abi ir labi braucēji un pilota krēslā labprāt sēdētu abi. Šādā iespēja radusies rallijā „Kurzeme 2009”, kur Nauris startēs ar trīskārtējā Latvijas čempiona Andra Andiņa „VW Golf II”. Aizejot ierastajam stūrmanim, Atis pēdējā posmā startēs kopā ar pieredzējušo Miķeli Mežaku. Vienīgie, kas kopvērtējumā vēl var apsteigt Bruņiniekus, ir Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”), kuri bija ātrākie pirms trim nedēļām Gulbenē.

Krietni labākā situācijā gan atrodas Atis Bruņinieks, jo Vītola ekipāža par zelta medaļu ieguvēju var kļūt tikai vienā variantā – pašiem jāuzver, bet Atim Bruņiniekam jāfinišē zemāk par desmito vietu (tieši tik daudz ekipāžu pieteicies sacīkstēm 1600 klasē). Kopvērtējuma trešajā pozīcijā atrodas Arvo Himičs/Gints Lasmanis („VW Golf II”), taču gandrīz līdzīgas izredzes uz goda pjedestāla zemāko pakāpienu saglabā vēl trīs ekipāžas – Emīls Skaidrais/Edgars Grīns („Toyota Corolla”), Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”) un Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”). Tiesa, Skaidrā un Ozoliņa dueti neplāno startēt „Kurzemē 2009”, medaļu sadali atstājot Himiča un Alkšņa ziņā.

Veselas piecas ekipāžas pretendē uz zelta medaļām 4WD grupā. Favorītu lomā kopvērtējuma līderi Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), kuri uzvarējuši pēdējās divās sacīkstēs. Čempionu titulu viņiem garantēs piektā vieta, bet atkarībā no sāncenšu rezultātu sadalījuma var pietikt arī ar zemāku pozīciju. Jau pērn Švarcs-Švampāns, toreiz braucot kopā ar Didzi Putniņu, līdz pat pēdējam brīdim pretendēja uz zelta medaļu, tomēr līdz uzvarai pietrūka 3,2 sekundes, kuras tika zaudētas Raimondam Dūcim/Guntim Kampem („Audi 90”). „Kurzemē 2009” līderu pozīcijas var apdraudēt Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”), Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”), Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90”) un Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”). Izredzes uz kādu no zemākā kaluma godalgām saglabā arī Sandis Boks/Jānis Veilands („Subaru Impreza RS”).
Komandu ieskaitē kopvērtējuma vadībā atrodas „R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns), par pieciem punktiem apsteidzot „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs, Ģirts Torgans, Kaspars Brencis) un vēl par pieciem „B&K Rallijs” (Arvis Arums, Mareks Vītols). Teorētiskas cerības uz pirmo vietu ir arī „www.go4speed.lv/MS Rallijs” (Mārtiņš Vītols, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs).

Pēc čempionāta noslēguma ar rallija „Kurzeme 2009” rallijsprintistiem šosezon paredzēts vēl viens starts – rallijsprints „SKY Rallija Kauss”, kas 19. septembrī risināsies Birzgales apkaimē.


Latvijas rallijsprinta čempionāts
Kopvērtējums pirms 7. (no 7) posma*
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 90, Rolands Mēnesis 64, Aivars Bērziņš 47, Arvis Arums/Gatis Balgalvis 40, Nauris Berķis/Arvis Piķis 40, Ivars Pucens/Ainārs Šusts 22.
4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 57, Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 54, Elmārs Aukšmuksts 50, Kaspars Breijers/Gaidars Auns 48, Didzis Blūms/Aigars Rencis 46, Sandis Boks/Jānis Veilands 42.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 75, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 52, Krists Kalniņš 49, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 46, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns 43, Ivars Liepiņš/Pēteris Rastorgujevs 41.
1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 75, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 73, Arvo Himičs/Gints Lasmanis 45, Emīls Skaidrais/Edgars Grīns 41, Arnis Alksnis/Armands Pārupe 40, Gintars Ozoliņš 38.
ROAD
Mareks Vītols/Uģis Reņģe 85, Māris Freibergs 63, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls 58, Uldis Dūka/Pēteris Dūka 53, Andis Mihelsons/Kristians Mihelsons 41, Atis Ozoliņš/Gatis Jansons 41.
Komandas
„R1 Racing Team” 185, „SEB RallyEmotions.net” 180, “B@K Rallijs” 175, „www.go4speed.lv/MS Rallijs” 163, „Auto Moto rallija komanda” 137, „RSR Rally Team Pro” 126.

* nosakot noslēguma kopvērtējumu, ekipāžu ieskaitē tiks atmests sliktākā posma rezultāts.

LAF SAK preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti