Vecpils dopā nolauzts leģendārais «ķirsis» 2

31.augusts 2009 10:28

Neskatoties uz to, ka Aivis Egle rallijā "Kurzeme 2009" N4 klasē finišēja tikai 3.vietā, ar to pietika, lai titulētais rallija braucējs priekšlaicīgi izcīnītu piekto čempiontitulu savā karjerā.

Cīņas svētdien sākās ar leģendāro Vecpils ātrumposmu, kurš šogad ieguvis nosaukumu EnergoRemonts Rīga. Tajā ātrākais bija Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis (Skandi Auto Rally Team) ar "Mitsubishi Lancer WRC. Otro labāko rezultātu šajā ātrumposmā uzrādīja Lietuvas čempions Vitauts Šveds/Žilvinas Sakalauskas ar N4 klases "Mitsubishi Lancer EVO IX", bet trešo labāko rezultātu uzrādīja par Vasaraudža sīvāko konkurentu uzskatītais Georgs Gross/Kristo Krāgs no Igaunijas ar "Ford Focus WRC". Sīva cīņa turpinājās ceturtajā ātrumposmā, kur ātrākais izrādījās Gross. Vasaraudzim otrais rezultāts, bet trešais ātrākais ar 2,08 sekunžu deficītu ātrumposmā bija N4 klases braucēji Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (SEB Tieto Rally Team) ar "Mitsubishi Lancer EVO IX". Ceturtais labākais rezultāts padevās Latvijas čempioniem Aivim Eglem/Mārtiņam Jerumam (SEB Tieto Rally Team), kuri Vorobjova ekipāžai piekāpās vien par 0,48 sekundēm. Vēl 37 sekundes simtdaļas lēnāks bija Latvijas pārstāvis pasaules rallija čempionātā PWRC ieskaitē Andis Neikšāns ar stūrmani Pēteri Dzirkalu (LMT rallija komanda). 

Rallija "Kurzeme 2009" kopvērtējumā pēc otrās dienas pirmajiem diviem ātrumposmiem salīdzinoši stabilā vadībā ar 11 sekunžu pārsvaru pār Georgu Grosu atradās Ivars Vasaraudzis. Tālāk vietas savā starpā sadlījuši labākie N4 klases braucēji – Šveds, Vorobjovs un Egle, bet 6.vietu rallija kopvērtējumā pēc otrās dienas pirmā etapa ieņem liepājnieks Mārtiņš Būčiņš (Liepājas rallija komanda), kuram tā uzskatāma par veiksmīgu atgriešanos uz rallijsporta skatuves.

Zināmu atpazīstamību rallijā "Kurzeme 2009" ieguvusi rallijsprinta ekipāža Nr.139 - Venta Bičuļa/Agra Roskoša vadītais auto Vecpils ātrumposmā nolauzis leģendāru koku, kurš aug trases ārmalā un rallija aprindās tiek dēvēts vienkārši par ķirsīti. Līdz šim vairāku gadu desmitu garumā no trases izlidojušie auto to veiksmīgi apbraukuši pa vienu vai otru pusi, taču nu izrādījās, ka šis kokam bija pēdējais rallijs. Kā atzīmēja rallija direktors Uldis Hmieļevskis, kokam vēl šogad bijusi laba raža un solījās tā vietā iestādīt jaunu. "Lai to arī turpmāk varētu saukt par Ķirsīša līkumu, būs jāstāda jauns koks. Citādi jau tas vairs arī nebūs īsts Vecpils dops," smaidot solīja Hmieļevskis.

Ja Ivars Vasaraudzis pirmajā vietā bija nostiprinājies pietiekami stabili, tad par tālākajām pozīcijām nepārtraukti norisinājās sīva cīņa, kas nepārtraukti viesa izmaiņas kopvērtējuma tabulā. Pēc sestā ātrumposma lietuvietis Šveds pat bija apsteidzis ar WRC auto braucošo Grosu, bet 18 sekunžu laika sprīdī cieši saspiesti atradās Andis Neikšāns, Jānis Vorobjovs, Mārtiņš Būčiņš, Aivis Egle un Māris Neikšāns. Nākamajā ātrumposmā lietuvietim veicās mazāk un viņš savu pozīciju zaudēja kā Grosam, tā arī Vorobjovam, taču vietu N4 klases galvgali atguva jau pēc nākamā ātrumposma, turklāt izrādās, ka ar bojātu ātrumkārbu.

Pamatīgas izmaiņas rezultātu tabulā ienesa devītais ātrumposms. Pirmo divu vietu sadalījums nemainījās, taču pēc Šveda izstāšanās pārnesumkārbas dēļ pārbraucienā uz ātrumposmu un Vorobjovam piešķirtā 10 sekunžu soda dēļ N4 klases līderpozīcijā nonāca Andis Neikšāns. 

Īsteni dramatiski izvērtās Kurzemes rallija pēdējie kilometri. Kļūme trasē tā brīža N4 klases līderim lika atkrist uz 5.vietu, līdz ar ko uzvara rallijā "Kurzeme 2009” - Jānim Vorobjovam. Uz otro vietu tikai pēdējā ātrumposmā pakāpās Māris Neikšāns no "LMT rallija komandas", savukārt 3.vietu izcīnīja vairākkārtējais Latvijas čempions Aivis Egle, kurš tādējādi jau priekšlaicīgi kļuva arī par 2009.gada Latvijas autorallija čempionu. Viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju Jāni Vorobjovu čempionāta ieskaitē ir pietiekams, lai titulu saglabātu, pat nestartējot sezonas pēdējā posmā, rallijā "Latvija – Kuldīgas rudens", kurš notiks 3.-4.oktobrī Kuldīgas rajonā.

Raliju "Kurzeme 2009" atbalsta "EnergoRemonts Rīga", "Lauma", "Canon", If apdrošināšana, Liepājas dome, Liepājas SEZ, Vega-1, Skandi Motors. Rallija "Kurzeme 2009" oficiālā  televīzija – LTV7.


Rallijsprints - rezultāti

Latvijas rallijsprinta čempionāts
7. posms, “Kurzeme 2009”

4WD+
Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”) 38:16,6, Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”) +1,3 sekunde, Gints Bremze/Toms Freibergs („Mitsubishi EVO”) +11,5. 1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 38:08,5, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”) +2:48,9, Jānis Vīksna/Intars Iesalnieks („Honda Civic Type-R”) +2:59,7.
1600
Atis Bruņinieks/Miķelis Mežaks („VW Golf II”) 40:54,3, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”) +4,1, Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”) +1:40,9.
4WD
Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90”) 40:26,5, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) +3,5, Sandis Boks/Jānis Veilands („Subaru Impreza RS”) +17:17,3. ROAD*
Māris Freibergs/Edgars Trūps („Honda Civic Type-R”) 10,4 soda sekundes, Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”) 28,3, Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”) 34,5.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
Komandas
„B&K Rallijs” (piloti Arvis Arums, Mareks Vītols) 39, „R1 Racing Team” (Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns) 37, „SEB RallyEmotions.net” (Ģirts Torgans, Kaspars Brencis, Rolands Mēnesis) 20.
„Klasikas kauss”
Didzis Meiers/Mārtiņš Meiers („BMW 316”) 43:46,8.

Noslēguma kopvērtējums*
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 90, Rolands Mēnesis 64, Aivars Bērziņš/Māris Šeflers 62, Arvis Arums/Gatis Balgalvis 52, Nauris Berķis/Arvis Piķis 40, Gints Bremze/Toms Freibergs 37.
4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 69, Kaspars Breijers/Gaidars Auns 63, Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 54, Sandis Boks/Jānis Veilands 52, Elmārs Aukšmuksts 50, Didzis Blūms/Aigars Rencis 46.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 90, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns 55, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 54, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 52, Krists Kalniņš 49, Ivars Liepiņš/Pēteris Rastorgujevs 41.
1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 90, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 75, Arnis Alksnis/Armands Pārupe 50, Arvo Himičs/Gints Lasmanis 45, Emīls Skaidrais/Edgars Grīns 41, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis 38.
ROAD
Mareks Vītols/Uģis Reņģe 87, Māris Freibergs/Edgars Trūps 73, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls 58, Uldis Dūka/Pēteris Dūka 57, Atis Ozoliņš/Gatis Jansons 50, Andis Mihelsons/Kristians Mihelsons 41.
Komandas
„R1 Racing Team” 222, “B@K Rallijs” 214, „SEB RallyEmotions.net” 200, “www.go4speed.lv/MS Rallijs” 175, „Auto Moto rallija komanda” 156, „RSR Rally Team Pro” 141.

Latvijas rallijsprinta kausa izcīņa

„Klasikas kauss”
Normunds Orlovs/Jānis Kollis 78, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis 60, Toms Zeleznevs/Rolands Trenko 32.
„Junioru kauss”
Mārcis Ķenavs/Armans Ķenavs 30.

* nosakot noslēguma kopvērtējumu, ekipāžu ieskaitē tiks atmests sliktākā posma rezultāts.
 
Visi komentāri
 
270648. viesis 31.augusts 2009 14:07
0 0 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=wLWpj6TQTng

oij, ķirsīša vais nau!

270731. viesis 2.septembris 2009 7:58
0 0 Atbildēt

Tas tak mūsu kaimiņš

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Jaunais Porsche 911 izrādījies ienesīgākais 2019.gada modelis 5

Vācu marka ar jauno 911 saimi nopelnījusi 2,24 miljardus eiro. Lasīt vairāk

 

367 Zs un 40 km ar elektrību - Audi elektrificē A7 Sportback (+ FOTO)

Frankfurtes autoizstādē skatāms Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – 367 Zs jaudīgs hečbeks, kas 40 km var nobraukt elektriskā režīmā. Lasīt vairāk

 

"Latvijas gāze" saskata labas perspektīvas CNG izmantošanā 6

Kalvītis: Mēs negribam būt Baltijas “aklais punkts” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti