Nagļi pārliecinoši ātrākie rallija-reidā «Mustangs 2009»

 
21.oktobris 2009 0:00

16. un 17. oktobrī Skrundas apkārtnē norisinājās rallija reida sacensības “Mustangs 2009”, kas bija Latvijas čempionāta apvidus rallija – reida pēdējais 5. posms.

Sacensībās dalību pieteica desmit automašīnu ekipāžas un septiņi motobraucēji. Kopējais trases garums ātrumposmos sastādīja gandrīz 200 kilometrus. Piedaloties gandrīz visām šosezon Latvijas čempionātā startējošajām ekipāžām, kā arī maratonrallija “Dakāra” dalībniekiem - pilotam no Čehijas Miroslavam Zapletalam (T1 klase, H3 EVO, “Offroadsport”), kas 2009. gadā ierindojās augstajā 7. vietā un Krievijas pilotam Iļjam Kuzņecovam (T2 klase, Mitsubishi MRC L201, “RE Autoklubs”) - “Dakārā” - 37.vieta, “Zīda ceļš” – 5. vieta, pārliecinoši ātrākā bija latviešu ekipāža Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (T1 klase, Mitsubishi Pajero Race 2, “RE Autoklubs”). Latvijas čempionāta apvidus rallija – reida šīs sezonas čempioni ekipāža Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters (Mitsubishi Pajero EVO) šoreiz kopvērtējumā samierinājās ar trešo vietu, bet starp N1 grupas automašīnām uzrādīja labāko rezultātu.


Jānis Naglis/ Jānis Naglis jun. pēdējā ātrumposmā izrauj uzvaru (foto: Iveta Kaminska, “AutoEuro”)

Starp motobraucējiem ātrāks bija Juris Rožukalns, kas tuvāko sekotāju apsteidza par 4:33 minūtēm.

Šoreiz Latvijas čempionāts 4 x 4 automašīnām “Mustangs 2009” sākās jau piektdienā, vēlā vakarā, un sportistiem bija jāveic divi ātrumposmi.

Jau pirmajā ātrumposmā norisinājās dramatiski notikumi – 600 metrus no starta divi kūleņi! Ekipāžai Toms Brants/ Kārlis Čurkste izdevās piezemēties atpakaļ uz riteņiem un sacensību turpināt, bet Guntaram Laugalim/ Reinim Lilienšteinam nepaveicās un viņi iestrēga grāvī, līdz ar to sacensībās viņi varēja atgriezties tikai nākošajā dienā, sasistā priekšējā stikla dēļ.

Gandrīz visu sacensību vadībā bija ekipāža Jānis Āzis/ Ainārs Princis (Rīgas Rallijreida komanda, OSCar 3), kuri līdera pozīciju zaudēja tikai pēdējā ātrumposmā un viņiem nācās samierināties ar otro vietu. Par īstu iedzīšanas sacīksti “Mustangs 2009”  izvērtās ekipāžai Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (RE Autoklubs, Mitsubishi Pajero Race 2), kad pirmajā ātrumposmā apmaldīšanās dēļ tika zaudētas gandrīz četras minūtes, plus tika saņemti soda punkti - divas minūtes. Rezultātu tabulā diference no līdera rādīja 6:22 minūtes! Šķita, ka nereāli atgūt zaudēto laiku, tomēr pirms pēdējā ātrumposma atstarpe bija sarukusi līdz 1:21 minūtei. Ekipāžas Jānis Naglis/ Jānis Naglis jun. uzņemtais braukšanas temps bija ļoti ātrs un finišējot izrādījās, ka konkurentus Jāni Āzi/ Aināru Princi viņi ir apsteiguši pat par 1:04 minūtēm.

Kā pēc sacensībām atzina Jānis Āzis: “Tā bija solidaritāte, kāpēc piedalījāmies šajās sacensībās. “Mustanga” trasē braukt ar automašīnu OSCar ir ļoti grūti, jo tās svars ir 2,5 tonnas un izgrozīties šaurajos meža celiņos ir ļoti sarežģīti, pie tam, ja tas ir jāveic ātri, tad abas šīs lietas ir nesavienojamas.”

Par trešo vietu cīņa norisinājās starp ekipāžām Andris Feldmanis/ Krists Feldmanis (OSCar 2), Toms Brants/ Kārlis Čurkste (Mitsubishi Pajero EVO) un viesiem no Čehijas Miroslavs Zapletals/ Zdeneks Ulehla (H3 EVO). Šoreiz visus “iegāza” tehnika – pirmais no cīņas izstājās Brants, kura vadītajai automašīnai, veicot ceturto ātrumposmu, neizturēja ātrumkārba, Feldmaņu OSCaram pēdējā ātrumposmā, veicot pirmo apli, atteicās strādāt logu tīrītāji un tā kā trase bija ļoti dubļaina, turpināt sacīksti bija bīstami, bet čehu ekipāžai pēdējā aplī ceļā pagadījās peļķē noslēpies celms, uz kura trāpot, tika salauzta automašīnas Hummer priekšējā piekare. Līdz ar to godpilnajā trešajā vietā ierindojās ekipāža Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters (Mitsubishi Pajero EVO), kas jau iepriekšējos posmos bija nodrošinājuši sev čempiona titulu, bet šoreiz pirmajā ātrumposmā, apmaldoties un iebraucot tiesnešu zonā, nopelnīja 10 soda minūtes, kas atņēma iespēju cīnīties par pirmo vietu.
Līdz ar to Latvijas čempionāta apvidus rallija – reida absolūtajā vērtējumā Brants/ Čurkste zaudēja otro pozīciju un tika atbīdīts uz piekto vietu. No ceturtās pozīcijas uz otro goda pjedestāla pakāpienu uzkāpa ekipāža Jānis Naglis/ Jānis Naglis jun., bet bronzu spēja nosargāt Guntars Laugalis/ Reinis Lilienšteins sacensībās ierindojoties piektajā vietā.

Otrajā dienā autobraucējiem pievienojās arī septiņi motobraucēji. Lai arī trase vietām bija ļoti dubļaina, no sacīkstes izstājās tikai viens braucējs. Visātrāk trīs ātrumposmus izdevās veikt Jurim Rožukalnam, apsteidzot par 4:33 minūtēm pieredzējušo rallija - reidu un trofi - reidu braucēju Jāni Auziņu, kas šoreiz trasi bija nolēmis veikt ar kvadraciklu. No līdera atpaliekot par 6:22 minūtēm trešajā vietā ierindojās Edgars Liepiņš.

Latvijas čempionāta apvidus rallija-reida un kausa izcīņas, 5. posma, “Mustangs 2009”, Skrunda 16., 17.10.2009. rezultāti:

Vieta/Ekipāža/ Valsts/ Komanda/ Automašīna/ Klase/ Rezultāts
Automašīnām
1. Jānis Naglis/ Jānis Naglis jun., LAT, RE Autoklubs, Mitsubishi Pajero Race 2, T1, 3:34:48
2. Jānis Āzis/ Ainārs Princis, LAT, RRR Team, OSCar 3, T1, 3:35:52
3. Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters, LAT, privāti, Mitsubishi Pajero EVO, N1, 3:47:54
4. Iļja Kuzņecovs/ Modris Žeimuts, RUS/LAT, RE Autoklubs, Mitsubishi MRC L201, T2, 3:56:01
5. Guntars Laugalis/ Reinis Lilienšteins, LAT, Liepājas rallija komanda, Mitsubishi Pajero EVO, N1, 6:21:22
6. Miroslav Zapletal/ Zdenek Ulehla, CZ, Offroadsport, H3 EVO, T1, 9:07:54
7. Normunds Sproģis/ Aleksandrs Innuss, LAT, privāti, Mitsubishi Pajero EVO, N1, 10:18:38
8. Andris Feldmanis/ Krists Feldmanis, LAT, OSCar 2, RRR Team, T1, izstājās
9. Toms Brants/ Kārlis Čurkste, LAT, Liepājas rallija komanda, Mitsubishi Pajero EVO, N1, izstājās
10. Emīls Jakrins/ Martiņš Priede, LAT, privāti, Fiat Panda, T1, izstājās

Motocikliem, kvadracikliem
1. Juris Rožukalns, LAT, TQ, 1:15:00
2. Jānis Auziņš, LAT, TQ, 1:19:33
3. Edgars Liepiņš, LAT, TQ, 1:21:22
4. Kristaps Novads, LAT, TQ, 1:23:36
5. Guntars Rubulis, LAT, TQ, 1:29:44
6. Edgars Balandiņš, LAT, TM, 1:42:51
7. Andis Krūmiņš, LAT, TQ, izstājās

2009. gada Latvijas čempionāta apvidus rallija-reida absolūtais kopvērtējums:
1. Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters, N1, 55 punkti
2. Jānis Naglis/ Jānis Naglis jun., T1, RE Autoklubs, 29 punkti
3. Guntars Laugalis/ Reinis Lilienšteins, N1, Liepājas rallija komanda, 24 punkti
4. Jānis Āzis/ Ainārs Princis, T1, RRR Team, 22 punkti
5. Toms Brants/ Kārlis Čurkste, N1, 21 punkts
6. Aleksandrs Oleiņikovs/ Aleksejs Kuzmičs, T2, RE Autoklubs, 12 punkti

Iveta Kaminska
LAF 4x4 komisijas preses sekretāre

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti