Sestdien Rīgas Motormuzejā - unikālais Renault FU 2

 
19.augusts 2010 18:10

Tikai vienu dienu, sestdien, 21. augustā plkst. 16:00 Rīgas Motormuzejā varēs aplūkot unikālo, pasaulē vislabāk restaurēto kravas automobili RENAULT FU.

Šis transportlīdzeklis ir īpašs ar 20.gadsimta sākumam netipisko lielo kravnesību – līdz 7 tonnām. Tieši tādēļ to armija izmantoja kravas tehnikas, arī tanku pārvadāšanai. Lai nodrošinātu tik lielu kravnesību, automobilim tika uzmontētas īpašas gludās bezprotektora pilngumijas cietas riepas, kuras nebija iespējams sadurt, kā arī milzīgi čuguna riteņi, kuri izturēja lielu slodzi.

Antīko Automobiļu kluba biedrs Jānis Priede jau ilgi meklēja šāda tipa transportlīdzekli, līdz 2007. gadā Roterdamā pie kāda antīko transportlīdzekļu kolekcionāra tika atrasts 1919.gada RENAULT FU, kas tobrīd vairāk līdzinājās sarūsējušam vrakam. „Šis ir ceturtais milzis – kravas transportlīdzeklis, kurš ar manu gādību tiek iegādāts un restaurēts Latvijā. Visi kravas auto ir bijuši vizuāli iespaidīgi, bet RENAULT FU ir īpašs ar to, ka tas ir visvecākais un vizuāli, manuprāt, visiespaidīgākais manā pārziņā nonākušais transportlīdzeklis, jo īpaši tā virsbūves dēļ,” iespaidos dalās auto īpašnieks Jānis Priede.

Restaurācijas process ilgi vairāk nekā divus gadus un tajā iesaistījās kā Latvijas, tā arī Somija un Nīderlandes antīko auto speciālisti. Restaurācijas gaitā tika nolemts, ka mašīnas virsbūve tiks veidota kā sena alus darītāju kravas kaste. „Nolemt bija vieglāk nekā izdarīt, jo tikai retais kalējs un galdnieks iedomājās kā varētu izkalt un no koka izveidot īpaši sarežģītās formas virsbūvi,” stāsta Rīgas Motormuzeja restaurators Gunārs Dortāns.

Pēc Rīgas Motormuzeja rīcībā esošās informācijas otrs šāds eksemplārs atrodas Francijā, Lionā. Tas tiek glabāts slēgtā fondā, kas atbild par Francijas kravas autobūves vēsturisko mantojumu. Šis RENAULT FU ir krietni vien sliktākā stāvoklī nekā Latvijā restaurētais, turklāt tam ir vienkārša, plakana kravas platforma.

Plānots, ka vēlā rudenī unikālais kravas auto tiks izstādīts Rīgas Motormuzejā patstāvīgā ekspozīcijā.

RENAULT FU tehniskie dati:

Izlaiduma gads: 1919. gads
Celtspēja 7 tonnas
Motora tilpums 8 litri
Jauda (pie 1000 apgr./min) 38 ZS
Četrpakāpju pārnesumu kārba, bloķējams diferenciālis.
Pilngumijas riepas, lieti čuguna riteņi.
Speciāla alus darītavu kravas kaste.
Acitelēna (gāzes) lukturi.

 

 

Tā kā restaurētajam automobilim ir izveidota alus darītavas kravas kraste, tad šī vecākā kravas automobiļa prezentāciju atbalsta vecākā alus darītava Latvijā A/S „Cēsu alus”. Saskaņā ar Cēsu pils revīzijas protokola datiem, par alus darītavas dibināšanas gadu uzskatāms 1590. gads.

www.motormuzejs.lv
 

 
Visi komentāri
 
278359. viesis 20.augusts 2010 20:52
0 0 Atbildēt

Cepuri nost.Labāks par jebkuru hujdaju.

278421. viesis 25.augusts 2010 11:57
0 0 Atbildēt

Nu,nu - nefleitē par tiem huidajiem : nav tie sliktākie auto. Pats esmu nobraucis jau ar trijiem (sonatu,santa fe, i-30) - visi bija auto uz GODA. Neviens ne lūza, ne bojājās, ne grabēja. Gribu tagad kaut kur dabūt Genesis.

Ja netici - jebkurš skandimotors mehs pastāstīs, ka ar hundajiem problemu tikpat kā nav, bet ar micukiem problemas veseliem kalniem...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti