Arī Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies «Dzintara Volga 2010» - iAuto

Arī Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies «Dzintara Volga 2010»

 
16.septembris 2010 13:19

Rīgas Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies atjaunotajā autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010”, kas no 17. līdz 19 septembrim norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (BKSB).

Pasākuma programmā paredzēti izbraucieni ar vēsturiskajiem sporta automobiļiem un to izstāde.
No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:

ESTONIA – 16 M

Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors. Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.
Rīgas Motormuzeja formula, kas brauks Biķernieku apļus, ir ar Žiguļa motoru. Tā ir atjaunota BKSB darbnīcās. Unikāls fakts ir tas, ka ar šo sporta spēkratu trasē dosies tās vēsturiskais pilots E.Lingrēns.

ESTONIA - 15M

Latvijas Antīko automobiļu klubu pārstāvēs tā biedra A.Tomasa atjaunotā formula ESTONIA – 15M.

Apmeklētāju apskatei tiks nodoti arī citi vēsturiskie sporta automobiļi:

ESTONIA - 9

Tallinas eksperimentālajā auto remonta pagājušā gadsimta 60.gadu sākumā uzsāka būvēt sacīkšu automobiļus, kuri atbilda sacīkšu formulai – 3 standartiem. Pirmos eksperimentālos paraugus ESTONIA – 5, kuru motorus un transmisiju aizguva no VDR būvētajām formulām „MELKUS – WARTBURG” ar darba tilpumu līdz 1000 cm3 , kādi PSRS nebija, sāka ražot 1963. gadā.

1966.gadā PSRS čempionātā debitēja pirmā nelielā sērijā ražotā formula ESTONIA – 9. Ar šo sporta auto un tās modernizēto versiju tika izcīnītas 15 uzvaras dažādās PSRS formulu klasēs, kā arī iegūtas 6 zelta, 7 sudraba un 5 bronzas medaļas.

Rīgas Motormuzejā eksponētās formulas ESTONIA – 9 restaurācijā piedalījās gan tās agrākais sacīkšu braucējs V.Tjaguņenko, gan BKSB izveidotājs un ilggadējais direktors E.Kiope, sadarbībā ar motormuzeja speciālistiem. Ar šo formulu startēja sporta meistars ziemas krosā J. Vinte, bet vēlāk arī moto un auto sportists V.Tjaguņenko. Viņš savulaik veica daudzus radikālus šī automobiļa uzlabojumus, līdz pēdējā versijā 70-to gadu sākumā tajā tika iemontēts Žiguļa” motors. Šobrīd tā ir atjaunota maksimāli tuvu tam stāvoklim, kā to izlaida Tallinas rūpnīca un ir vienīgā zināmā pilnā komplektā esošā ESTONIA – 9 Latvijā.

Tehniskie parametri: Motors : 2 taktu 3 cilindru „Wartburg – 312” ar darba tilpumu 992 cm3; jauda - 85 ZS pie 5800 apgr./min. Muzeja ekspozīcijā tas ir novietots guļus uz kreisajiem sāniem, lai samazinātu smagumcentru. Maksimālais ātrums - 195 km/h.

 

GAZ – 24 Volga

Vieglā automašīna GAZ – 24 ir speciāli sagatavots auto krosa sacīkstēm, kuru Motormuzejam dāvināja autosportists H.Janovskis. Viņš ar šo auto startēja 80.-90.gados autokrosos.

Autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010” apmeklētāji pasākuma laikā Rīgas Motormuzeju varēs apmeklēt lētāk, turklāt no muzeja kafejnīcas terases būs iespējams vērot arī sacensības. Pēc festivāla vēsturiskie sporta spēkrati vēl kādu laiku būs aplūkojami Rīgas muzejā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atvedām palīdzību ukraiņiem uz Kupjanskas apgabalu, kur krievu armija cenšās turpināt iebrukumu (+ VIDEO)

iAuto.lv pastāsta un parāda, kur paliek iAuto lasītāju ziedotie riteņu diski, un kādiem nolūkiem tos izmanto. Lasīt vairāk

 

Ar astoņiem stobriem - Bugatti Tourbillon dižojas ar jaunu izplūdes sistēmu (+ FOTO) 9

Ja Bugatti Tourbillon 3,8 miljonu eiro cenai pievieno vēl nepilnu ceturtdaļmiljonu, iespējams tikt pie unikālas izplūdes sistēmas, kas nebūs nevienam citam hiperauto. Lasīt vairāk

 

Vai tā ir pareizi? - autobusa stāvvietu aizņem vieglais transports (+ FOTO) 31

Autobusa stāvvietu pie bērnu slimnīcas Vienības gatvē aizņēmis vieglais transportlīdzeklis. Lasīt vairāk

 

Lynk & Co piesaka sevi Latvijā ar lādējamo hibrīdu un elektroauto (+ VIDEO) 7

Ķīniešu autoražotāji ir gatavi izstrādāt ne tikai atsevišķu modeļus, bet pat veselus zīmolus, lai iekarotu noteiktu valstu tirgus. Tāds ir arī Geely holdingam piederošais Lynk & Co. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti