Vai Latvijai vajadzīgs autotūrists? 2

8.jūlijs 2011 10:06

Šobrīd autotūrisms kļūst arvien populārāks brīvā laika pavadīšanas veids. To iecienījuši gan Latvijas tūristi, gan ārvalstu viesi.

Automašīnu novietošanas problēmas Garkalnē, par kurām varējām lasīt ziņu avotos, atklāj tipisku pretrunu starp tiem, kam no tūristu un tajā skaitā autotūristu apmeklējumiem ir praktisks labums, jo viņi nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu, un tiem, kam tūristi traucē un apdraud ierasto mieru un klusumu. Bieži vien tie ir cilvēki, kam konkrētā dzīvesvieta ir tikai guļamrajons, jo visa aktīvā darbība un ikdiena paiet galvaspilsētā vai citur novada centrā. Šie iedzīvotāji, atgriežoties mājās pēc saspringtas darba dienas grib mieru, atpūtu, un tūristi ar vai bez automašīnām viņiem tikai traucē.
Tomēr jāsaprot, ka jāattīstās ne tikai Rīgas, bet arī piepilsētu infrastruktūrai, jālabo ceļi, jāatjauno ietves, jāveido veloceliņi, jāpilnveido pludmales infrastruktūra un kopumā jāattīsta visi Latvijas novadi. Lai to veiktu arvien lielāks darbs jāveic pašvaldībām, piesaistot uzņēmējus, dažāda veida finansējumu, tajā skaitā ES struktūrfondus, kā arī izveidojot pašvaldības atbildībā esošo vidi interesantu tūristiem tajā skaitā autotūristiem.

Skaidrs, ka arī vietējiem iedzīvotājiem ir un vienmēr būs tiesības uz savu dzīves telpu, jo atpūtnieks atbrauc un aizbrauc, bet vietējam iedzīvotājam šajā telpā ir jādzīvo. Tādēļ, protams, ka jāsakārto automašīnu stāvēšanas noteikumi, jāizveido īpašas autostāvvietas ar atbilstošu infrastruktūru, arī tualetēm un atkritumu urnām, kaut vai tādēļ par stāvēšanu būtu jāmaksā kāds lats. Par velti atbilstošu infrastruktūru tirgus ekonomikā nodrošināt nav iespējams.

Tajā pat laikā balstīt ciema vai pilsētas attīstību uz guļamrajona izpratnes atbalstītājiem ir tuvredzīgi gan konkrētai dzīvesvietai, gan valstij kopumā.

Statistika liecina, ka krīzes ietekmē arvien vairāk mūsu valsts iedzīvotāju izvēlas vietējos maršrutus, kuri ir ne mazāk saistoši un patīkami salīdzinot ar dažādām ārvalstu tūrēm. Piemēram, Jūrmalas tūristu vidū jau 30% ir vietējie ceļotāji un šī proporcija aug. Tas liecina, ka aktīvi jādomā par vietējās tūrisma infrastruktūras attīstību gan Jūrmalā, gan Garkalnē, gan citur Latvijā. Lai varam reklamēt Latviju kā autotūristiem draudzīgu zemi, tādejādi piesaistot iebraucējus un „paņemot” viņu atstāto naudu, kas vajadzīga mums visiem.

Atsevišķa tēma, protams, ir ceļu kvalitāte. Tādēļ LAMB jau vairakkārt ir aicinājusi līdzīgi kā citās ES valstīs (http://atlas.eurorap.org/#/European Road Safety Atlas/16 ) izveidot ceļu kvalitātes karti, lai autotūrists varētu izvēlēties piemērotāko maršrutu.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis.
 

 
Visi komentāri
 
283350. viesis 8.jūlijs 2011 23:45
0 0 Atbildēt

maļ savu maļamo. nu būtu saorganizējis tos lamb biedrus, lai uztaisa reālu ceļu kvalitātes karti. tagad caur internetu to nav grūti. bet šitas tikai pa zirgāboliem māk rakņāties un pēc tam to saturu spļaut laukā. kā jau zvirbulis.

283757. viesis 25.augusts 2011 12:37
0 0 Atbildēt

Kam tos tūristus vajag, tie lai arī nodrošina viņiem ērtības SAVĀ teritorijā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

SM un CSDD realizētajā uzlādes tīklā "e-mobi" var vienlaicīgi uzlādēt tikai 1 elektroauto, gaidi 3h (+ VIDEO)

iAuto izbrauc ar teju 141 000 eiro dārgo Audi e-tron GT un secina, ka SM un CSDD realizētais uzlādes tīkla "e-mobi" projekts ar vienu ātrās uzlādes vietu nebūs glābiņš šajā konkrētajā vietā, ja, piemēram, piebrauc divi šādi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 2

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 30

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti