Vai Latvijai vajadzīgs autotūrists? 2

 
8.jūlijs 2011 10:06

Šobrīd autotūrisms kļūst arvien populārāks brīvā laika pavadīšanas veids. To iecienījuši gan Latvijas tūristi, gan ārvalstu viesi.

Automašīnu novietošanas problēmas Garkalnē, par kurām varējām lasīt ziņu avotos, atklāj tipisku pretrunu starp tiem, kam no tūristu un tajā skaitā autotūristu apmeklējumiem ir praktisks labums, jo viņi nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu, un tiem, kam tūristi traucē un apdraud ierasto mieru un klusumu. Bieži vien tie ir cilvēki, kam konkrētā dzīvesvieta ir tikai guļamrajons, jo visa aktīvā darbība un ikdiena paiet galvaspilsētā vai citur novada centrā. Šie iedzīvotāji, atgriežoties mājās pēc saspringtas darba dienas grib mieru, atpūtu, un tūristi ar vai bez automašīnām viņiem tikai traucē.
Tomēr jāsaprot, ka jāattīstās ne tikai Rīgas, bet arī piepilsētu infrastruktūrai, jālabo ceļi, jāatjauno ietves, jāveido veloceliņi, jāpilnveido pludmales infrastruktūra un kopumā jāattīsta visi Latvijas novadi. Lai to veiktu arvien lielāks darbs jāveic pašvaldībām, piesaistot uzņēmējus, dažāda veida finansējumu, tajā skaitā ES struktūrfondus, kā arī izveidojot pašvaldības atbildībā esošo vidi interesantu tūristiem tajā skaitā autotūristiem.

Skaidrs, ka arī vietējiem iedzīvotājiem ir un vienmēr būs tiesības uz savu dzīves telpu, jo atpūtnieks atbrauc un aizbrauc, bet vietējam iedzīvotājam šajā telpā ir jādzīvo. Tādēļ, protams, ka jāsakārto automašīnu stāvēšanas noteikumi, jāizveido īpašas autostāvvietas ar atbilstošu infrastruktūru, arī tualetēm un atkritumu urnām, kaut vai tādēļ par stāvēšanu būtu jāmaksā kāds lats. Par velti atbilstošu infrastruktūru tirgus ekonomikā nodrošināt nav iespējams.

Tajā pat laikā balstīt ciema vai pilsētas attīstību uz guļamrajona izpratnes atbalstītājiem ir tuvredzīgi gan konkrētai dzīvesvietai, gan valstij kopumā.

Statistika liecina, ka krīzes ietekmē arvien vairāk mūsu valsts iedzīvotāju izvēlas vietējos maršrutus, kuri ir ne mazāk saistoši un patīkami salīdzinot ar dažādām ārvalstu tūrēm. Piemēram, Jūrmalas tūristu vidū jau 30% ir vietējie ceļotāji un šī proporcija aug. Tas liecina, ka aktīvi jādomā par vietējās tūrisma infrastruktūras attīstību gan Jūrmalā, gan Garkalnē, gan citur Latvijā. Lai varam reklamēt Latviju kā autotūristiem draudzīgu zemi, tādejādi piesaistot iebraucējus un „paņemot” viņu atstāto naudu, kas vajadzīga mums visiem.

Atsevišķa tēma, protams, ir ceļu kvalitāte. Tādēļ LAMB jau vairakkārt ir aicinājusi līdzīgi kā citās ES valstīs (http://atlas.eurorap.org/#/European Road Safety Atlas/16 ) izveidot ceļu kvalitātes karti, lai autotūrists varētu izvēlēties piemērotāko maršrutu.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis.
 

 
Visi komentāri
 
283350. viesis 8.jūlijs 2011 23:45
0 0 Atbildēt

maļ savu maļamo. nu būtu saorganizējis tos lamb biedrus, lai uztaisa reālu ceļu kvalitātes karti. tagad caur internetu to nav grūti. bet šitas tikai pa zirgāboliem māk rakņāties un pēc tam to saturu spļaut laukā. kā jau zvirbulis.

283757. viesis 25.augusts 2011 12:37
0 0 Atbildēt

Kam tos tūristus vajag, tie lai arī nodrošina viņiem ērtības SAVĀ teritorijā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti