Veicot 573 Valsts tiesu ekspertīžu birojā (VTEB) 2014. gadā veikto autotehnisko ekspertīžu analīzi (2014. gadā VTEB saņemto autotehnisko ekspertīžu skaits), ir konstatēti sekojoši CSNg iemesli (viena CSNg iemesli var būt vairāki).
Pārsvarā VTEB tiek veiktas ekspertīzes negadījumiem ar smagām sekām (bojāgājušiem un cietušajiem) vai arī par strīdīgām situācijām.
Gājēja vai velosipēdista rīcība |
136 gadījumi (23,7%) |
Transportlīdzekļa vadītāja rīcība, nedodot ceļu gājējam/velosipēdistam vai laicīgi nereaģējot uz gājēju/velosipēdistu, kā šķērsli. |
83 gadījumi (no tiem 22 uzbraukumi uz gājēju pārejas) (14,5%) |
Ceļa nedošana apdzenošajam vai pretim braucošajam, veicot kreiso pagriezienu. |
61 gadījums (10,6%) |
Priekšrocības zīmju neievērošana |
59 gadījumi (10,3%) |
Iebraukšana pretējās kustības joslā |
52 gadījumi (9,1%) |
Nobraukums no ceļa klātnes. |
42 gadījumi (7,3%) |
Distances neievērošana. |
31 gadījums (5,4%) |
Nepamatots kustības virziena maiņas manevrs. |
21 gadījums (3,7%) |
Nepareiza ātruma izvēle konkrētajiem ceļa apstākļiem (nepārsniedzot atļauto kustības ātrumu) |
21 gadījums (3,7%) |
Apdzīšanas manevrs neatbilstoši CSN prasībām |
20 gadījumi (3,5%) |
Uzbraukums šķērslim (uz brauktuves, vai brauktuves tuvumā) |
20 gadījumi (3,5%) |
Pārkārtošanās laikā izraisīti CSNg |
19 gadījumi (3,3%) |
Tehniskais stāvoklis, kas ietekmēja CSNg vai bija par tā iemeslu |
15 gadījumi (2,6%) |
Neatbilstošs stāvoklis uz brauktuves pirms manevra uzsākšanas |
15 gadījumi (2,6%) |
Intervāla neievērošana |
13 gadījumi (2,3%) |
Apgriešanās manevra veikšana neatbilstoši CSN prasībām |
12 gadījumi (2,1%) |
Luksofora signālu prasību neievērošana |
10 gadījumi (1,7%) |
Stāvēšana/apstāšanās neatbilstoši CSN prasībām |
7 gadījumi (1,2%) |
“Labās rokas” principa neievērošana |
6 gadījumi (1,05%) |
Agresīva braukšana |
6 gadījumi (1,05%) |
CSN prasību neievērošana braucot atpakaļgaitā |
5 gadījumi (0,9%) |
Satiksmes organizācija |
5 gadījumi (0,9%) |
Pasažieru pārvadāšana neatbilstoši CSN prasībām |
2 gadījumi (0,3%) |
Uzbraukums meža dzīvniekam, kas izraisīja plašāku CSNg |
1 gadījums (0,17%) |
Pajūga vadītāja rīcība |
1 gadījums (0,17%) |
Ātruma pārsniegums, kas ir saistāms ar CSNg rašanos |
72 gadījumi (12,3%) No tiem: 8 gadījumi (līdz 10km/h) 21 gadījumi (līdz 20km/h) 19 gadījumi (līdz 30km/h) 12 gadījumi (līdz 40km/h) 7 gadījumi (līdz 50km/h) 5 gadījumi (virs 50km/h) |
CSNg iemesls nav nosakāms |
11 gadījumi (1,9%) |
Konstatēts inscenēts CSNg |
5 gadījumi (0,9%) |
ātruma pārsniegšana - tikai trešajā vietā... bet tā ir vienīgā lieta par ko kladzina un pret ko vēršās mūsu funkcionāri (Policijas un CSSD) un viņu apkalpojošā prese. mums visur raksti ar kaunināšanu par šo - radari, sodi tiek paaugstināti, stastistikas par pārkāpējiem, netrafarētie auto uttt- bet izrādās - ir citas lielākas porblēmas novēršamas. tātad funcionāri vienkārši dara to (vēršanos pret ātrumu) lai izskatās ka kautko darītu un mediji spēlē līdzi (aiz sava stulbumua - jo tiem tāpat nav nekas labāks par ko rakstīt un uztraukties).
nepareizi skaiti. Ātruma pārsniegums, kas ir saistāms ar CSNg rašanos - 72 gadījumi (12,3%)
+ jāskaita pārējie, kas saistīti ar ātruma pārsniegšanu vai nepareiza ātruma izvēli - piemēram: Apdzīšanas manevrs neatbilstoši CSN prasībām - 20 gadījumi (3,5%) vai tu domā, ka cilvēks dzen nepārsniedzot ātrumu?
+ Iebraukšana pretējās kustības joslā 52 gadījumi (9,1%) Nobraukums no ceļa klātnes. 42 gadījumi (7,3%) - vai tad šie negadījumi nenotika tāpēc, ka nenovaldīja spēkratu. Lielākā daļa negadījumu ir vairāk vai mazāk saistīti ar ātruma pārsniegšanu
Tu tā tikai domā un bez jebkāda pamata. Jo ir skaidri norādīts ātruma pārsniegšanas gadījumu skaits, kas saistīts ar CSNg notikšanu + vēl papildus vēl atsevišķa pozīcija par ceļa apstākļiem neadekvāta ātruma izvēli, kaut formāli pieļaujamais ir ievērots - tur vispār kaukādi 3% bija. Ātruma pārsniegšana apdzenot? Nebūt ne obligāti - tu vari ietesties pretimnākošajā arī ar 40, apdzenot nepārredzamā vietā.
Jā un nē, tāpēc ka nobraukšana un iebraukšana, uzbraukšana ... var notikt novēršot uzmanību no ceļa, mobilais, apžilbināts vai aizmiga.
Un kur tad telefona glāstītāji? Tas ir liels avāriju iemesls