Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme būs atkarīga no auto radīto izmešu daudzuma 54

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.janvāris 2019 20:26

Sākot ar 1.janvāri transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiks piemērota atkarībā no automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma, aģentūru LETA informēja Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums paredz ar 2019.gada 1.janvāri transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi piemērot atkarībā no automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma.

"Šādā veidā ieviesta kārtība, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par vieglo automobili, kuru pirmās reģistrācijas datums ir pēc 2008.gada 31.decembra, kas ir aprīkots ar iekšdedzes dzinēju vai pēc savas konstrukcijas ir aprīkots ar iekšdedzes dzinēju un kā mehānisku dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātas elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas, maksā, piemērojot nodokļa likmi atkarībā no automobiļa radītā CO2 izmešu daudzuma uz vienu kilometru. Tādējādi plānots veicināt videi kaitīgu transportlīdzekļu lietošanas ierobežošanu, pārejot uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem," skaidroja VID.

Turpmāk transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis nebūs jāmaksā automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu līdz 50 gramiem uz vienu kilometru.

Automobiļiem ar izmešu daudzumu no 51 grama līdz 95 gramiem nodokļa likme būs 12 eiro gadā, ar izmešu daudzumu no 96 gramiem līdz 115 gramiem - 48 eiro, bet auto ar izmešu daudzumu no 116 gramiem līdz 130 gramiem - 84 eiro gadā.

Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu no 131 grama līdz 155 gramiem uz vienu kilometru nodokļa likme būs 120 eiro, ar izmešu daudzumu no 156 gramiem līdz 175 gramiem - 144 eiro, ar izmešu daudzumu no 176 gramiem līdz 200 gramiem - 168 eiro, ar oglekļa dioksīda izmešu daudzumu no 201 grama līdz 250 gramiem - 264 eiro.

Automobiļiem ar oglekļa dioksīda izmešu daudzumu no 251 grama līdz 300 gramiem uz vienu kilometru nodoklis būs 408 eiro, ar izmešu daudzumu no 301 grama līdz 350 gramiem - 552 eiro, bet auto ar CO2 izmešu daudzumu no 351 grama uz vienu kilometru būs jāmaksā nodoklis 756 eiro apmērā.

Papildus tiek noteikta likme 300 eiro apmērā tiem vieglajiem automobiļiem, kuriem motora tilpums ir lielāks par 3500 kubikmetriem.

Ja transportlīdzeklim transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā nav pieejama informācija par tā radīto CO2 izmešu daudzumu, nodokli maksā, summējot nodokļa likmes atbilstoši vieglā automobiļa pilnai masai, motora tilpumam un motora maksimālajai jaudai. Nodokli par vieglo automobili, kurš nav minēts abos gadījumos, maksā atbilstoši tā pilnai masai.

Nodokli būs jāsamaksā valsts budžetā pirms transportlīdzekļa valsts tehniskās apskates, kas tiek veikta Ceļu satiksmes drošības direkcijā.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 2.janvāris 2019 21:08
23 26 Atbildēt

Salīdzinājums:

Chrysler Grand Voyager ( benzīns ) - 294 g - 3.8 benzīns - 300 EUR gadā.

2.8 dīzelim - 233 grami - 264 eiro

....

Renault Grand Espace - 2.2 dci - 244 grami - 264 EUR.

...

Porshe panamera - 2.9 V6 - 184 grami - nodoklis 168 EUR.

...

Kam šis nodoklis ir izdomāts? Pareizi - ģimenēm.

s 2.janvāris 2019 22:05
35 20 Atbildēt

Nu beidzot pats atbildēji uz savu huiņas dzīšanu!

Tie vecie hlami voyādžēri un tamlīdzīgie mēsli sen bija jānovāc no ceļa, saliek visi tās sūda gāzes iekārtas un tad smirdinās apkārt. Šie lūžņi būtu jālikvidē kopā ar dpf "likvidētājiem"...

Par ģimenēm nerunā, jo daudzbērnu ģimenēm ir atlaides arī automašīnas ekpluatācijas nodoklim!

Bet jebkurā gadījumā drošāk ir vienkārši nebraukt ar tām nāves kastēm, lasi voyādžerie. Godīgi sakot es pat nebrīnītos ja Tev ir voyādžērs, jo lielākā daļa šo auto vadītāji ir vienkārši neaptēsti!

ExRacer 2.janvāris 2019 22:21
8 8 Atbildēt

Nu nelielies te ar savu debilitāti.

650 3.janvāris 2019 1:32
24 10 Atbildēt

Vismaz beidzot ir kaut kāda Taisnība iestājusies- normāliem auto tas nodoklis ir kļuvis pat par 120-140eur mazāks.Lai parāda kādu tur to 3,3- 3,8l benzīna hlamu, kurš nesmirdētu,būdams vismaz 5g vecs un kārtējajā aizgalda atejā ar gāzi aprīkots.Visīstākais kapeikapkopesjājēju un gaisa smirdinātāju variants,labi ka pa lielam viņu lielākā daļa ir sen jau sarūsējuši un izjukuši.Kopā ar visiem tiem pdf-a gudriniekiem,gofru virsū un galu salonā un lai tie pirotehniķi tad pasēž kādu pusstundu katrs savā tajā eko-vidē.

jjjj 4.janvāris 2019 12:17
0 7 Atbildēt

A ko darīt ar Dodge Charger 1966. gada, ja tam 5,2 litru V8 motors un kurš nav sarūsējis? Ups! Interesanti, cik viņam būs nodoklis? Nav gan dzīvē taisnības!

reku 5.janvāris 2019 16:51
7 0 Atbildēt

Domāju ka nekas nav jādara.Tas itkā attiecas kuri ir reģistrēti pēc 2008g.Tam 1965g auto vajadzētu VS nm.vēsturiskais spēkrats.

Janis 3.janvāris 2019 11:03
10 0 Atbildēt

Voyagerim +300 pie nodokla

AnsisR 4.janvāris 2019 10:20
8 0 Atbildēt

Tu Voyagerim aizmirsi pieskaitī +300 EUR par tilpumu virs 3.5L

Rexx 2.janvāris 2019 21:22
5 0 Atbildēt

Eu, 3500 kubikmetru motors.... a kas tad tāds?

Shiirs 2.janvāris 2019 21:27
0 0 Atbildēt

tas 3500 kubikmotors noteikti ir zelta bembei

imzz 2.janvāris 2019 21:43
11 0 Atbildēt

"likme būs atkarīga no auto radīto izmešu daudzuma" -- nebūs vis. Jo tiek ņemts vērā kaut kāds "vidējais nobraukums", nevis faktiskais izmešu daudzums, kas ir tieši proporcionāls konkrētā auto sadedzinātās degvielas daudzumam un nekam citam.

atrabotka 2.janvāris 2019 22:31
31 3 Atbildēt

Virsrakstā vajadzētu precizēt gadu, vai vismaz ielikt iekavās auto (>2008), savādāk es uzreiz gāju csdd epakalpojumos skatīties kādas maz izmaiņas. Manam vecajam auto (pagaidām) bez pārmaiņām..

Bet māžošanās jau riktīga - ja jau visi pēc izmešiem, tad kapēc neatcelt vispār to nodokli un nepievienot degvielas cenai?? Ja auto nebauc, tas izmešus neražo. Vienāda izmešu kategorija, bet cits nobrauc 8k gadā, cits - 45k. Godīgi?

msh 3.janvāris 2019 0:14
7 0 Atbildēt

Neaizmirsti ka viss tas lohotrons nāk no augšas - no pašas augšas, nevis no mūsu bāleliņiem. Ja tas nebūtu lohotrons, tad zaļumu mērītu degvielas patēriņā, bet tad, ups, to zaļumu varētu reāli pamērīt. Kamēr tagad viss ir izteikts mistiskos oglekļa dioksīda ciparos, it kā kādas jaunās mašīnas spētu pie vienāda degvielas patēriņā izdalīt mazāk oglekļa dioksīda...

msh 3.janvāris 2019 0:17
0 0 Atbildēt

Man patīk virsraksts - tā vietā lai būtu teksts "jaunajām mašīnām paceļ ceļa nodokli", ir virsraksts, kādu bija jāraksta kaut kadus gadus atpakaļ, kad šo kārtību vispār ieviesa.

Jā, es esmu par jauno gadu pārsteigts - man pat nekādi nodokļi nav piemesti klāt - ceļa nodoklis, kā bija 37 eiras, tā ir, un akcīze arī laikam nav mainījusies, vismaz šodien gāze maksāja tikpat, cik pirms nedēļas.

ezis71 3.janvāris 2019 6:41
2 11 Atbildēt

Mans auto jau nav nekāds jaunais,kā nekā jau 10 gadi bet tavs autiš noteikti vairāk piesmirdina gaisu.

msh 3.janvāris 2019 13:02
6 1 Atbildēt

Piesmirdināt, iespējams, bet izmeši gan būs vienādi, vai tev par sliktu - man, tomēr, ir viegla mašīna ar adekvātu motoru, bet tev - smaga un ar nemotoru.

ezis71 3.janvāris 2019 6:13
0 10 Atbildēt

Jauki, bija 64 EUR šogad būs jāmaksā 144 EUR.

Conqueror 3.janvāris 2019 7:35
1 0 Atbildēt

Khe, 3,5 tūkstoši kubikmetru tas konteiner kuģa dīzelītis

Nigors 3.janvāris 2019 9:39
9 10 Atbildēt

Šitas "ģēnijiem"'ar gāzi aprīkots auto praktiski nerada nekādus kaitīgos izmešus,attīstītās valstīs ar gāzi aprīkoti auto tiek arbrīvoti vai nu no nodokļiem.vai viņiem ir atļauts braukt tur.kur dīzelim un benzīnam aizliegts(dabas parki,kalni,pilsētas) pirms muldēt vajag palasīt ....un nodoklis tiek aprēķināts pēc jaunā sākot auto PĒC 2008. gada (lasīt ar "profi" izrādās neprot), taka kraisleri varēs braukāt tālāk kamēr visiem jaunajiem "papīra" auto nu būs savādāk

s 4.janvāris 2019 11:31
13 0 Atbildēt

Alfon ja nesaprati, tad tas bija domāts tā, ka smirdina - reāli smirdina!

Tur nevienam no tiem auto nav pareizi ustādīta gāzes iekārta, tur ne katalizatora nekā vairs nav! Bīstama un smirdīga miskaste uz riteņiem!

Un nodoklis par laimi šiem mēsliem būs jāmaksā pēc pilnas programmas, tā Tava pie Koļas uzstādītā gāzes iekārta Tev nepalīdzēs.

Aldis 3.janvāris 2019 10:06
2 0 Atbildēt

Gudri ir spriest tiem dēliņiem kam nopirkti jauni BMW ,,,,,

Bet kāds Latvijā un ir sevišķi laukos ir dzīves līmenis?

Un kādi pagastos ir ceļi ,negreiderēti,un ja kaut ko labo vai tt

tas notiek ar piķi un šķembām,tā jaunā mašīna atri parveršas par lūzni.Žēl ka nevaru pievienot video kā laužam mašīnas.

Bet par to jau nevienam galva nesāp .Vajag naudu

msh 3.janvāris 2019 13:04
5 1 Atbildēt

Nu un kas tad ir ka tā "jaunā mašīna" tāda paliek? Jaunās kastes, līdz 10 gadiem, var droši plēst - visas detaļas var nopirkt jaunas, arī oriģināldetaļas, un ja gadās kas ārkārtējs, var pat pie dīlera jaunu virsbūvi pasūtīt. Tās ir vecās, tādas uz 30 gadiem, kas vairāk jātaupa, jo tur detaļas darbūt ir grūti - teiksim, nopērc kādam cigāram vai mucai jaunu, kvalitatīvu stiklu, un nevis šķību ķīnieti - kamēr kādam B6 vai B7 passātam - problēmu nav.

insekc 3.janvāris 2019 10:26
11 4 Atbildēt

Ceļa nodoklim Latvijā nav nekāda sakara ar "zaļumu" t.i. gaisa piesmirdināšanu vai ceļa bojāšanu. Voyager ar kvalitatīvu LPG iekārtu piesārņo dabu krietni mazāk par jebkuru mācītāja atraitnes dīzeli "tikko no Vācijas". Ja 100 "gudrie" tiešām domātu par apkārtējo vidi, nevis budžeta pildīšanu, tad nodoklim būtu jābūt iekļautam degvielas cenā (proporcionāli, cik attiecīgā degviela indē gaisu). Tad ģimenē varētu būt 2 vai 3 mašīnas. Mazauto (ekoloģisks vai elektro) pilsētai un apvidus auto vai minivens izklaidēm/atpūtai/ceļojumiem, atkarībā no interesēm. Tad tiešām mēs maksātu par to, cik deldējam ceļu un piesārņojam gaisu. Bet līdz tam neviens politiķis pat priekšvēlēšanu laikā nav spējis aizdomāties. Tāpēc par pajaunu Voyager ar LPG maksāsim vairāk nekā par vecu Ikarus. Kurš vairāk piesmirdina gaisu un deldē ceļu?

imzz 3.janvāris 2019 12:45
0 0 Atbildēt

"Bet līdz tam neviens politiķis pat priekšvēlēšanu laikā nav spējis aizdomāties"

Protams, visu auto nodokļu iekļaušana degvielas cenā būtu loģiska, bet tādā gadījumā šiem nodokļiem būtu jābūt daudzmaz līdzīgiem ar kaimiņvalstīm, pretējā gadījumā degvielas cena būtiski atšķirsies un sāksies "degvielas iegādes ekskursijas" aiz robežas. Bez tam palielinātos "daudzbraucēju" un komerctransporta izmaksas, jo tagad viņu nodokļu daļu kaut kādā pakāpē sedz "mazbraucēji"

msh 3.janvāris 2019 13:06
7 0 Atbildēt

Tu piemirsi mazu sīkumu - tā džera braucējs par savas tačkas zaļumu jau saņem bonusu - gāze maksā 60 centus, bet benzīns 120 ne jau tikai pašas degvielas cenas dēļ, bet arī akcīzes starpības dēļ. Kāds ciparos gudrāks cilvēks varētu pastāstīt - cik maksātu litrs gāzes ja tai piemērotu benzīna akcīzi - būtu eiro litrā vai nebūtu?

janka 3.janvāris 2019 10:52
0 1 Atbildēt

a kur tos CO2 gramus var redzēt ???? tak teh.pasē tos neraksta .

insekc 3.janvāris 2019 11:50
0 0 Atbildēt

Ieej e-CSDD, tur ir Excel faili ar CO2 par visiem auto:

www.csdd.lv/videjais-degv...un-co2-izpludi

Bet varbūt tomēr vairāk interesē gada ceļa nodoklis. Arī tas ir atrodams e-CSDD.

Pļurkt 3.janvāris 2019 13:29
2 1 Atbildēt

Vot nevaru saprast - jūs te lielākā daļa ķīmijas stundās zem galda onanējāt vai????

CO2 izdalās ļoti līdzīgi ja sadedzina 10 kg dīzeļa, 10 kg benzīna vai 10 kg gāzes!

msh 3.janvāris 2019 16:21
0 0 Atbildēt

Jā, un kas tad ir? Ķīseļa zaļums slēpjas tajā ka sakurina mazāk litrus = mazāk CO2. Gāzes zaļums gan slēpjas citur - degviela satur mazāk visādu draņķu kas sadegot pārvēršas visādos oksīdos un skābēs.

Pļurkt 3.janvāris 2019 19:00
3 1 Atbildēt

Latvānijā ministreļu zaļums slēpjas naudas izkāšanas vēlmē, jo tiek iekasēts tikai un vienīgi no CO2, kuru kā reiz ir pasludinājuši par kaitīgāko no viskaitīgākajiem izmešiem.

Rakstu lasīt vajag!

Pļurkt 3.janvāris 2019 19:08
2 2 Atbildēt

... Sadedzinot 1 kg dīzeļa visādu tevis aprakstīto skābju izdalās desmitiem reižu mazāk kā sadedzinot 1 kg akmeņogļu TECā!!

msh 3.janvāris 2019 20:10
1 0 Atbildēt

Diez vai - TECā var uzlikt filtrus mājas izmērā - dīzelim , nu jā, var, bet parasti pēc 10 gadiem tos izgriež...

Pļurkt 3.janvāris 2019 21:37
2 2 Atbildēt

Spogulī paskaties, apdāvinātais!

Raidams 4.janvāris 2019 23:02
0 6 Atbildēt

Palasi tik uzmanīgāk! Lpg co2 izdala par 30% mazak ka benzinam un dizelim tam pasam degvielas litru daudzumam nevis kg!

ecoscore.be/en/info/ecoscore/co2

Te var palasit

Pļurkt 3.janvāris 2019 13:40
7 0 Atbildēt

Kamēr viss ceļu nodoklis nav pie degvielas, tikam visa šī ambrāža ir "kā smukāk nosaukt" tautas appišanu, jeb apzagšanu!! Kā arī ir domāta nevis kaut kādām zaļajām domāšanām, bet gan kārtējai savu algu pacelšanai un prēmiju par gulēšanu piešķiršanai!

Pļurkt 3.janvāris 2019 13:44
7 0 Atbildēt

Ja grib ieviest zaļo domāšanu, tad zaļajiem auto ir jāpiešķir nodokļu atlaides no valsts (!!!), nevis uz citu rēķina!

------------

Tā ir jau ne pirmo reizi piekoptā sasvstarpējā sarīdīšanas politika (kad ārstiem ilgus gadus nevarēja pacelt algas kaut vai inflācijas kompensācijas apmēros, tad sarīdīja šos ar pensionāriem... šie zarazas kā nesprāgst, tā nesprāgst nost = esot par daudz)!!

insekc 3.janvāris 2019 14:21
1 3 Atbildēt

Pļurkt teica: "Ja grib ieviest zaļo domāšanu, tad zaļajiem auto ir jāpiešķir nodokļu atlaides no valsts (!!!), nevis uz citu rēķina!"

Ko nozīmē "no valsts"? Valsts esam mēs visi un tā ir nodokļu maksātāju nauda.

Jautājums ir par to kā samērīgāk/taisnīgāk uzlikt nodokļus. Bet tā protams ir vienkārši naudas pārdalīšana. NĪN un Ceļa nodokli ir viegli administrēt, tāpēc arī uz to spiež. Ja es par nopelnīto (UN VISU NODOKĻU APLIKTO) algu uzbūvēju māju vai nopērku auto (samaksājot PVN un visus citus iespējamos nodokļus/nodevas), tad par to no manis pienākas $$$ katru gadu. Ja to visu būtu nodzēris vai nopīpējis, tad gan valsts mani liktu mierā.

Pļurkt 3.janvāris 2019 19:05
2 0 Atbildēt

NORMĀLĀS valstīt ir atsevišķi budžeti visām padarīšanām, tai skaitā zaļajai domāšanai... Pie kam zaļajiem kā tādiem ir bezjēgā daudz naudas. Kur no abiem kopā var VALSTIJ apmaksāt "zaudējumus" par visādām nodokļu atlaidēm.

---------------

Taču Latvānijā uzliek papildus nodokli visiem pārējiem, kuru iekasē KOPĒJĀ budžetā, no kura vienmēr var pasmelt algu pielikumam vai "apmācībai (lasi prēmijām) kā veiksmīgāk pamosties uz balsojamās mašīnas pogas nospiešanu"!!

650 3.janvāris 2019 15:47
10 8 Atbildēt

Protams, ne mirkli nau šaubu- gāzes kapeikjājēji tos savus hlamus ir samodificējuši tikai un vienīgi dabas un ekoloģijas vārdā un dziļās rūpēc par līdzcilvēkiem.

Kaut gan īstenībā runa iet tikai par savu kabatu un no šejienes arī izriet, ka tam,kuram nav naudas normālai ražotāja paredzētai degvielai, tam viņas trūkst arī normālai apkopei.Es gribēt redzēt, cik mums būtu to gāzes cienītāju, ja viņa maksātu vienā cenā ar pārējiem degvielas veidiem.

Jauni un tiešām nesmirdoši- tas ir izņēmums, bet neapkopti un reāli nekam neatbilstoši- tas ir ikdiena.Tikai lohu sabiedrībā var "atļaut" iziet TA šādā te pofigā, kad reālās atgāu pielaides simtiem reižu pārsniedz jebkura ražotāja noteiktos normatīvus.

Ne to, ka TA pielaides neatbilst eur6 vai pat aizvēsturiskam eur4, bet ka pilnīgi itin nevienam eur tas neatbilst.Spēkā ir Atejas modifikācijas standarts- katrs lohs var pilnīgi oficiāli un netraucēti atļauties būt "gudrāks" par pašu ražotāju un izmodificēt dajebko.

msh 3.janvāris 2019 16:19
7 0 Atbildēt

To sauc par "pamudināšanu". Vai kāds šī foruma lietotājs apsvērtu vispār domu par elektromobīli ja par to būtu jāmaksā līdzīgi nodokļi utt kā par parastu mašīnu? Vai norvēģija būtu pilna ar elektromobīļiem ja ar tiem negūtu nekādas ērtības un nekādu ietaupījumu? Kad redzi kādu, kurš brauc ar gāzes plīti - tu redzi cilvēku, kuru akcīzes nodokļa politika ir pamudinājusi to izvēlēties.

insekc 3.janvāris 2019 22:03
5 10 Atbildēt

Saprotams, ka es savam Subaru Outback '15 uzliku LPG iekārtu tāpēc, ka gribu braukt nedomājot par patēriņu naudas izteiksmē un tā tas apmēram arī notiek ~ 12 l /100 km LPG, kas atbilst 6 l benzīna vai dīzeļa. BET man ir arī svarīgi ka pie mana auto pakaļas nesmird un es zinu, ka dabu bendēju mazāk kā dīzeļi "tikko no Vācijas". LPG man jau ir 4. auto un ne reizi pie TA nav bijis problēmu ar izplūdes gāzēm. Ja godīgi, auto ir garāžā un tur nesmird pēc gāzes plīts (tāpat kā uz ielas). Nejaukt ar 1. paaudzes padomju LPG iekārtām no onkuļa Vasjas.

Pļurkt 4.janvāris 2019 10:07
9 1 Atbildēt

gribu braukt nedomājot par patēriņu naudas izteiksmē un tā tas apmēram arī notiek ~ 12 l /100 km LPG, kas atbilst 6 l benzīna vai dīzeļa.

----------------

Slims esi vai nu pat kā sadomāji??

typ85 3.janvāris 2019 21:58
0 0 Atbildēt

kubikmetriem.?

automīlis 3.janvāris 2019 22:46
0 0 Atbildēt

Bet interesanti,ka jaunām mašīnām,no salona,ar 1,6-1,8 k.c

dzinējiem

ir tas co2 149-154.Un manam vecam opelim(14 gadīgam),

ir tas pats ap 150 tas co2.Tad iznāk ,ka lētāk sanāk tomēr ar vecākām mašīnām braukt ,ne kā ar jaunam?! Kaut ko nesaprotu.

insekc 4.janvāris 2019 8:54
1 11 Atbildēt

CO2 izmešu daudzums - to jau ķīmija un fizika nosaka. Cik kg ogļūdeņražu sadedzini, tik arī CO2 un H2O radīsies. Un tas pa lielam ir vienāds visām degvielām un pamatā to nosaka auto jauda un masa. BET CO2 jau nesmird, tikai rada " siltumnīcas efektu", bet izrādās, ka visvairāk CO2 ražo GOVIS. Smird un piesārņo izdiluši motori un nekārtībā esošas degvielas sistēmas un tas notiek VISA veida degvielām. Man gan šķiet, ka pēdējā laikā visnešpetnāk smird nojāti dīzeļi. Ne velti Vācijā parādās veco dīzeļu aizliegums pilsētu centros.

Pļurkt 4.janvāris 2019 10:15
10 1 Atbildēt

Da beidz vienreiz murgot!!!

...

Siltumnīcas efektu rada JEBKURAS trīs un vairāk atomu gāzes. ((Neviens nekur neafišē, ka ūdens tvaiki arī ir "kaitīgi"!! = vistīrākā termodinamika))

CO2, H20, CH4. Govis rada kā reiz vislielāko CH4 piesārņojumu! Nu ja saraksta kaitīgumu dilstoši, tad CH4, CO2 un vismazāk H2O.

...

Cik kg ogļūdeņražu sadedzini, tik arī CO2 un H2O radīsies = vot te ir pilnīgi pareizi - dīzelim procentuāli ir vairāk CO2, bet gāzeniekam vairāk H2O

seller 8.janvāris 2019 12:55
0 4 Atbildēt

Kā nosaka izmešu daudzumu, ja piemēram benzīna auto, zem 3500 cm2 auto, kam ir noteikts izmešu daudzums, uzstāda gāzes iekārtu, kā rezultātā izmešu būs mazāk. Kā nosaka izmešu daudzumu pēc gāzes iekārtas uzstādīšanas? Kā to paziņo nodokļa aprēķināšanai?

Pļurkt 8.janvāris 2019 16:31
4 0 Atbildēt

Aizej vēl reizi neorganisko ķīmiju pamācies sākumskolā!!

Bradypus 15.janvāris 2019 16:40
0 0 Atbildēt

Nepalīdzēs - cilvēkam idejiski ir taisnība, pat ja tikai kļūdas pēc. Tā kā par izmešiem uzskata tikai CO2, nevis H2O, tad gāzei izmešu daudzums patiešām ir mazāks, jo C un H proporcija atšķiras - LPG vidējā C:H attiecība ir ap 1:2.5, kamēr benzīnam/dīzelim 1:2

Pļurkt 16.janvāris 2019 10:03
1 0 Atbildēt

Aha un normālos apstākļos dzinējs tērē par 20% gāzes vairāk, kā tas pat motors tērēja benzīnu (uz stenda, laboratorijas apstākļos varot iedabūt +10% robežās).

Kur starpība?? Sāksim rēķināt desmitdaļās?

Bradypus 16.janvāris 2019 11:14
0 0 Atbildēt

Pirmkārt - skābekļa pievienošana tos 20% atsver ar uzviju - viens C piesaista divus O, bet divi H tikai vienu O. Tā kā izmešus mēra gramos, ir jāsaprot, ka CO2 izmešu svars vairāk kā trīskāršojas pret degvielas C svaru. Un paskaties izmešu nodokļa tabulās - tie grami ir ar tik mazu soli, ka jā - jāsāk rēķināt desmitdaļās.

Juris 9.janvāris 2019 20:15
1 1 Atbildēt

Bet kā būs ar tiem auto kuru ražotājus ASV pieķēra krāpjoties ar CO2 datiem? Tas līdzīgi kā sportā ar dopingu.

kasinsh79 10.janvāris 2019 10:34
1 3 Atbildēt

Agrāk brīnījāmies, ka ārvalstīs dzīvo daudz pamuļķu, kuri pērk mazauto, ar mazlitrāžas dzinējiem utt. Mums iet uz identisku stāstu (man gan tas nemaz nepatīk)...

Pļurkt 16.janvāris 2019 10:09
0 0 Atbildēt

Vo, vo!

Ko man darīt, ja kājas tādas pagarākas izaugušas, ka teiksim tādā kā Volvo S-60 tikai nosacīti pietiek vietas priekšā, kur nu vēl aizmugurē? Pagaidām algu neviens nemaksā vadoties pēc kāju garuma vai kāda cita garuma!

A ja ir 2 bērni, kam augums nemaz nav mazāks par mani?

p.s. neviens nav basketbolists ar miljoniem lielām gada algām!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti