VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ar informatīvo kampaņu "Nebrauc man virsū!" aicina satiksmes dalībniekus izturēties piesardzīgi pret autoceļu remontdarbu veicējiem un uzturēšanas tehniku, aģentūru LETA informēja LAU pārstāvis Juris Aksels Cīrulis.
Kampaņas laikā autovadītāji tiks aicināti būt uzmanīgākiem remontdarbu laikā, lai izvairītos no sadursmes ar ceļu uzturēšanas tehniku vai darbiniekiem, kuri veic uzturēšanas darbus, kā arī citiem autobraucējiem. Līdztekus tam tiks organizēts arī sociālais eksperiments "Nebrauc man virsū!", kura laikā pārbaudīs, vai satiksmes dalībnieki pārsniedz atļauto ātrumu remontdarbu laikā.
LAU valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors norādīja, ka ar šo kampaņu LAU vēlas uzsvērt, ka ikviena autovadītāja pienākums ir ievērot ceļu satiksmes noteikumus. Pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu (50 kilometri stundā vai 70 kilometri stundā) remontdarbu posmā, autovadītāji izraisa papildu risku gan savai, gan LAU darbinieku drošībai, pauda Nešpors.
"Līdzšinējā statistika liecina, ka, neuzmanīgu un agresīvu autovadītāju dēļ, ceļu satiksmes negadījumi, kuros cieš mūsu darbinieki, notiek katru gadu. Pērn bija viens šāds negadījums, savukārt 2016.gadā - pieci. Aicinām braukt uzmanīgi, ievērot noteikumus, jo no tā ir atkarīga jūsu, citu autobraucēju un remontdarbu veicēju drošība," pauda LAU vadītājs.
Bedru remontu un virsmas apstrādes norises vietās lokāli tiek sašaurināta brauktuve, īslaicīgi ierobežojot satiksmi un braukšanas ātrumu. Lai pēc remontdarbiem apstrādātā virsma iegūtu vēlamo darba rezultātu un nodrošinātu atbilstošu kvalitāti, pēc darbu veikšanas, tiek ieviests ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā, un ceļa posms apzīmēts ar ceļa zīmēm "Uzbērta grants vai šķembas". Pirms ātruma ierobežojumu noņemšanas liekās šķembas no autoceļa tiek noslaucītas.
LAU aicina autovadītājus būt īpaši piesardzīgiem un izvēlēties autoceļa segumam atbilstošu braukšanas ātrumu, stilu un distanci, jo vasaras sezonas laikā aktīvi noritēs autoceļu uzturēšanas darbi visā valsts teritorijā - bedru remonts, virsmas apstrāde, greiderēšana un citi darbi.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.
autoceļa uzturētāja pienākums ir laicīgi izlikt brīdinājuma zīmes !!!
Ar to laicīgi ir arī savas problēmas, ja zīmes uzliek, un tas stāv gadu tur kur pēc tām jau sen nav vajadzības pēc būtības, tad nevajag brīnīties ka sen neviens nebrauc pēc tām zīmēm, vai zīmes ir bet remontdarbu nav - tas neveicina savstarpēju sapratni. Un kur nu vēl pretrunīgi sliktas zīmes un ceļu apzimejumi ...
Šodien uz A1 - prāvā posmā (70) un /uz ceļa strādā\.
Lieki piebilst - nekādu darbu uz ceļa nav.
Lietuvā, veicot ceļa remontu, prot rīkoties sekojoši:
Sākot ar darbadienas rītu, darbiem uzsākoties, tiek atsegtas zeļa zīmes, kas ierobežo ātrumu un zīmes, kas brīdina par darbiem, ja tās nav attstātas visu laiku. Vakarā un brīvdienās, kad darbi nenoris un nekādas bīstamības uz ceļa nav - ātrumu ierobežojošās zīmes tiek aizklātas.
LVCeļi teica, ka tas esot neizpildāms pasākuims un Lietuvā, visticamām ir kāda abnormālija, jo "normālajā Latvijā" tā nevarot un nekad tā nenotikšot. Vēl piebilda, ka šādi tiek cilvēks "savlaicīgi pieradināts" pie jauna ātruma ierobežojuma, negribot dzirdēt, ka tas cilvēkam liek labāk iesakņoties uzskatam, ka zīmēm nevajag ticēt, jo reālu darbu uz ceļa nav, jēga no zīmes kā no tukšas skaņas...