Autoceļu uzturētājs sāk informatīvo kampaņu "Nebrauc man virsū!" 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.jūnijs 2020 10:23

VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ar informatīvo kampaņu "Nebrauc man virsū!" aicina satiksmes dalībniekus izturēties piesardzīgi pret autoceļu remontdarbu veicējiem un uzturēšanas tehniku, aģentūru LETA informēja LAU pārstāvis Juris Aksels Cīrulis.

Kampaņas laikā autovadītāji tiks aicināti būt uzmanīgākiem remontdarbu laikā, lai izvairītos no sadursmes ar ceļu uzturēšanas tehniku vai darbiniekiem, kuri veic uzturēšanas darbus, kā arī citiem autobraucējiem. Līdztekus tam tiks organizēts arī sociālais eksperiments "Nebrauc man virsū!", kura laikā pārbaudīs, vai satiksmes dalībnieki pārsniedz atļauto ātrumu remontdarbu laikā.

LAU valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors norādīja, ka ar šo kampaņu LAU vēlas uzsvērt, ka ikviena autovadītāja pienākums ir ievērot ceļu satiksmes noteikumus. Pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu (50 kilometri stundā vai 70 kilometri stundā) remontdarbu posmā, autovadītāji izraisa papildu risku gan savai, gan LAU darbinieku drošībai, pauda Nešpors.

"Līdzšinējā statistika liecina, ka, neuzmanīgu un agresīvu autovadītāju dēļ, ceļu satiksmes negadījumi, kuros cieš mūsu darbinieki, notiek katru gadu. Pērn bija viens šāds negadījums, savukārt 2016.gadā - pieci. Aicinām braukt uzmanīgi, ievērot noteikumus, jo no tā ir atkarīga jūsu, citu autobraucēju un remontdarbu veicēju drošība," pauda LAU vadītājs. 

Bedru remontu un virsmas apstrādes norises vietās lokāli tiek sašaurināta brauktuve, īslaicīgi ierobežojot satiksmi un braukšanas ātrumu. Lai pēc remontdarbiem apstrādātā virsma iegūtu vēlamo darba rezultātu un nodrošinātu atbilstošu kvalitāti, pēc darbu veikšanas, tiek ieviests ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā, un ceļa posms apzīmēts ar ceļa zīmēm "Uzbērta grants vai šķembas". Pirms ātruma ierobežojumu noņemšanas liekās šķembas no autoceļa tiek noslaucītas.

LAU aicina autovadītājus būt īpaši piesardzīgiem un izvēlēties autoceļa segumam atbilstošu braukšanas ātrumu, stilu un distanci, jo vasaras sezonas laikā aktīvi noritēs autoceļu uzturēšanas darbi visā valsts teritorijā - bedru remonts, virsmas apstrāde, greiderēšana un citi darbi.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 
Visi komentāri
 
un Ikviena 14.jūnijs 2020 12:25
5 1 Atbildēt

autoceļa uzturētāja pienākums ir laicīgi izlikt brīdinājuma zīmes !!!

WALA 14.jūnijs 2020 12:28
7 0 Atbildēt

Ar to laicīgi ir arī savas problēmas, ja zīmes uzliek, un tas stāv gadu tur kur pēc tām jau sen nav vajadzības pēc būtības, tad nevajag brīnīties ka sen neviens nebrauc pēc tām zīmēm, vai zīmes ir bet remontdarbu nav - tas neveicina savstarpēju sapratni. Un kur nu vēl pretrunīgi sliktas zīmes un ceļu apzimejumi ...

Palaidniex 14.jūnijs 2020 17:15
6 0 Atbildēt

Šodien uz A1 - prāvā posmā (70) un /uz ceļa strādā\.

Lieki piebilst - nekādu darbu uz ceļa nav.

Palaidniex 15.jūnijs 2020 11:33
3 0 Atbildēt

Lietuvā, veicot ceļa remontu, prot rīkoties sekojoši:

Sākot ar darbadienas rītu, darbiem uzsākoties, tiek atsegtas zeļa zīmes, kas ierobežo ātrumu un zīmes, kas brīdina par darbiem, ja tās nav attstātas visu laiku. Vakarā un brīvdienās, kad darbi nenoris un nekādas bīstamības uz ceļa nav - ātrumu ierobežojošās zīmes tiek aizklātas.

LVCeļi teica, ka tas esot neizpildāms pasākuims un Lietuvā, visticamām ir kāda abnormālija, jo "normālajā Latvijā" tā nevarot un nekad tā nenotikšot. Vēl piebilda, ka šādi tiek cilvēks "savlaicīgi pieradināts" pie jauna ātruma ierobežojuma, negribot dzirdēt, ka tas cilvēkam liek labāk iesakņoties uzskatam, ka zīmēm nevajag ticēt, jo reālu darbu uz ceļa nav, jēga no zīmes kā no tukšas skaņas...

650 14.jūnijs 2020 17:53
2 1 Atbildēt

Laiks (būtu)nomainīt plati.Nesip man smadzenes (par manu naydu..)!

Janeks90 14.jūnijs 2020 22:49
1 1 Atbildēt

Tad ir tādi gadījumi bijuši kur neapdzīvotā zonā uz ceļa strādā ceļu remonta brigāde, bet zīmes tik mazas, ka bultiņu pa kuru pusi apbraukt var pamanīt tikai 100m attālumā un tad ir strauji jābremzē, lai darbotos “nebrauc man virsū”. Vēl “labāks” gadījums ir kad viņi tumsā strādā un zīmes nav apgaismotas.

citās ES valstīs zīmes par ceļa sašaurinājumu ir izvietotas 500m attājumā no remonta vietas un atkārtojā vēl reizi vai divas līdz remonta vietai ar sašaurinājumu. Arī tad, ja remonts ir īslaicīgs. Varbūt varētu nošpikot kaut ko tādu un ieviest Latvijā, lai šoferi laicīgi sāktu sabremzēties. Nebūtu jātaisa “nebrauc man virsū” akcijas.

Tas tikai tāds mans ne īpaši svarīgs novērojums.

Krotow 15.jūnijs 2020 1:34
1 0 Atbildēt

Laikam baidās, ka tālākās zīmes nozags. Viens taču nesen zaga atstarojošos mietiņus.

wons 15.jūnijs 2020 7:21
1 0 Atbildēt

Tas pats attiecas arī uz velobraucējiem. Tā apaļā pie kuras turas braucot ir stūre un to var grozīt. Ir arī bremze, kuras var nospiest. Virsū braukt nevajag.

ZZZZ 15.jūnijs 2020 9:04
2 0 Atbildēt

Sestdien 3 vīriņi, koši zaļās drēbēs, kaut ko ņēmās uz Liepājas ceļa tilta pāri Lielupei. Nevienas brīdinošas zīmes neredzēju...Man personīgi viņu vietā būtu bail tur uz braucamās daļas atrasties. Būtu kaut vai auto trijstūrīti nolikuši...

650 15.jūnijs 2020 16:11
0 0 Atbildēt

Šis ir "atbilde" uz visādu te iedomīgu privātpersonu iebildumiem.Ak ta kundziņiem nav labi, ka remontējam, āaa, nu okk.Acs pret zobu- negribējāt ievērot un saprast, tagd reku saņemsiet acī Taisnību.Neviena vārda, aka taisnīgi centīsimies izlikt zīmes, un veicināsim savstarpējo cieņu un sapratni remonta zonās,un taa.Nee.Pārsniegsiet,maitas, tagad ātrumu par 1km/sek, maksāsiet ragā.Izleks jums purnagalā Spirdītis ar Lāpstu- i vēl jaunu vesti viņam nopirksiet, nerunājot par morālā kaitējuma atlīdzināšanu visai Strādātāju Kopienai kā tādai.Es domāt, ka vajag atcelt visādas tur tolerances un uttt, no pirmā kilometra un sodu visiem un par jebko.Pietiek Kom.Kamp on.Jā.

Vernons 15.jūnijs 2020 18:55
0 0 Atbildēt

Ar mūsu braukšanas kultūru 10 tonnīgs betona bluķis jāliek joslā pirms remonta vietas ar uguņošanu! Mēdz neredzēt ne to vien.

ZZZZ 16.jūnijs 2020 8:44
4 0 Atbildēt

Es par kārtīgu, spēcīgu stroboskopu uz masta, kas vismaz 2m augsts. Jo pirmais parauj garām tam betonam, bet neķerpila astē jau var nepaspēt noreaģēt...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti