Aptauja: 86% rīdzinieku atbalsta sarkanās gaismas kontroles luksoforu ieviešanu Rīgā 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 25.februāris 2021 14:57

Vairums jeb 86% rīdzinieku atbalsta sarkanās gaismas kontroles luksoforu ieviešanu Rīgā, secināts mobilo sakaru operatora "Latvijas mobilais telefons" (LMT) un pētījumu kompānijas "Norstat" veiktajā aptaujā.

Šo ieceri noteikti atbalsta 47%, bet drīzāk atbalsta - 39% respondentu. Vienlaikus 3% to noteikti neatbalsta, bet 7% drīzāk neatbalsta šādu luksoforu ieviešanu.

LMT pašreiz nodrošina sarkanās gaismas kontroles luksoforu risinājumu pilotprojekta režīmā Liepājā un Rīgā.

Galvaspilsētā tie atrodas Brīvības un Krustabaznīcas ielas krustojumā, kur uzstādītās iekārtas pandēmijas laikā piefiksējušas vidēji vairāk nekā 40 sarkanās gaismas pārkāpumu dienā vienā braukšanas virzienā. Tikmēr pērnā gada pēdējā ceturksnī Rīgā fiksēti 4595 gadījumi, kad automašīnas krustojumu šķērsojušas pie dzeltenā vai sarkanā luksofora gaismas signāla, tostarp pie sarkanās gaismas krustojums šķērsots 3160 gadījumu.

LMT radītā sistēma izmanto datorredzes tehnoloģijas, kas, analizējot video reālā laikā, ar mākslīgā intelekta palīdzību nosaka, kad auto, šķērsojot krustojumu, ir veicis pārkāpumu. Līdzīgi risinājumi tiek plaši pielietoti visā pasaulē, efektīvi mazinot negadījumu skaitu un palielinot satiksmes dalībnieku drošību.

"Norstat" īstenotā sabiedriskās domas aptauja norisinājās 2020.gada decembrī, un tajā piedalījās 505 respondenti no Rīgas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
anoagask 25.februāris 2021 15:07
5 2 Atbildēt

t.i. 14% rīdzinieku netieši atzīst, ka brauc pie tumši dzeltenā

WALA 25.februāris 2021 15:38
4 10 Atbildēt

varbūt 14% saprot, ka satiksmes drošību tas neuzlabos ???

Es tādā aptaujā noteikti būt pret tam muļķībām, jo vismazāk vēlos lai man priekšā kāds liek pa mēmajiem, un es savukārt dabūnu "pakaļā" kādu guļavu, vai "es te vēl paspēšu", jo ir bijuši gadijumi kad uz tava tumši dzeltenā tipa stājoties esmu pēkšņi devis pa pedāļiem, dēļ ne visai saprotamā ātrumā tuvojošās sekojošā auto.

Nja 25.februāris 2021 20:10
0 0 Atbildēt

A ko darīt ja braucēji lohi? Guļavu pakaļā var dabūt arī iebraucot pilsētā, Tu bremzē, tas uz 120 kā brauc, tā brauks. Ja nejēdz braukt un par to jāmaksā, es tikai par. Es vēl atļautu RPP atsevišķus sodus piemērot, piemēram braukšana pa sabiedriskā transporta joslu, lai budžetu pilda tie kas nejēdz braukt, jeb domā ka ir paši gudrākie.

WALA 25.februāris 2021 20:55
0 0 Atbildēt

Mani tie kas guļ, brauc kā nejegas, parsniedz atrumu visai mz interesē, mana panatdoma ir lai manu sprandu "nepārlauž" un līdzbrauceju nesavaino tikai tāpēc ka kāds pie tkko zaļā būs apatajies man prieksa ka iemiets un tas jas aizmugure vēl nemaz nebūs sācis domat par bremzēšanu. J es esmu.pirmais pie luksafora, tad man pohuj, redzēšu situāciju - aizmīsu ari pie sarkanā pāri ha bus aizdomas par to ja kāds grib manu auto sasist, bet ja kads būs priekšā - man šīs izvēles nebūs. Protams dzīve jau es tapat diezgan labi "lasu" ko tas priejšā darīs un ir loelas rezerves, tomēr jo vairāk būs to kas raustisiez pie dzeltena drosi braukt pāri, jo sudīgākas ir manas un musu visu izredzes izvairīties no "bučām uz dibena".

Nja 25.februāris 2021 22:23
0 0 Atbildēt

Ir tāds termins kā droša distance, ja ir problēmas tad nu sorry. Starp citu, ir tāda lieta kā gājēju luksafors, ja ir sarkans, sāc jau domāt par bremzēšanu. Lielākā kļūda ir spiest otram pakaļā jo pats zini, tūlīt pārslēgsies. Un dēļ kā tas viss, ātrāk mājās tiktu, ātrāk uz darbu? Nekad nav bijušas problēmas dēļ ta ka kāds priekšā šā vai citādi bremzētu, ziema ir cits stāsts, pašam tādēļ ir galva uz pleciem.

WALA 25.februāris 2021 23:18
0 0 Atbildēt

nu ja bet es tak.saku ka tev/man tā nav problēma, bet ar aizmugurējo auto tad ko grasies iesākt ??? Dibenbučotāji regulari nokļūst StarFM mājas brauksanas "ziņās", tātad tas ir tikai laika jautājums kad es vai tu ari "savu buču uz dupša" saņemsim ...

Vernons 25.februāris 2021 16:17
2 15 Atbildēt

CSDD nav spējīgs normāli izstrādāt CSN. Tur nav divu sadaļu! Ātruma samazināšana un brīdinājuma signāli un to lietošana!

Ceļu policija nevar izpildīt Likuma "Par policiju" 4. pantu, nav Noteikumu punktu, ko rakstīt protokolā!

Muļķību ieviesēji lai izlasa CSL 19. pantu "Pienākumi un tiesības" 3. punkts attiecas arī uz viņiem!

:-) 26.februāris 2021 16:20
0 0 Atbildēt
anonimikis 25.februāris 2021 16:55
0 3 Atbildēt

Šobrīd galvaspilsētā izveidojušies paradumi kavē satiksmi. Daži smilkstiķi brēc, ka cilvēki neuzsāk laicīgi pie zaļā. Jā, neuzsāk. Bet iemesls ir tāds, ka tas nav droši! Jo nav garantijas, ka no sāna nenesas kāds, kuram "tikko vēl zaļais bija". Tāpēc cilvēki spiesti nogaidīt un pārliecināties, ka sānceļos viss ir mierā un tikai tad drīkst braukt.

WALA 25.februāris 2021 18:02
2 0 Atbildēt

Vai tiešām, mani novērojumi gan vairāk liecina par to ka kādskurš bremzē savu auto "planšeti" baksta, vai mobilo lieto ?

... 25.februāris 2021 18:40
1 1 Atbildēt

Neuzsāk tāpēc, ka guļ un uzspļauj pārējiem.

Daudzos krustojumos kreisais ir atļauts ~5...7 sekundes.

No tām pirmā mašna izkustās pēc 4...5 sekundēm un vēl 3...4 mašinas mēģina paspēt. Pēdējā formāli pie sarkanā un tiks sodīta.

Pirmais anonīmais deguna bakstītājs aizbrauks kā varonis...

Krotow 25.februāris 2021 19:21
0 0 Atbildēt

Te jāsāk ar braucēju apmācību, pēc Vācijas parauga iedresējot visiem vienlaicīgi uzsākt kustību, kad zaļais iedegas. Un aizsūtīt uz atkārtotiem braukšanas kursiem tos, kuri pie sarkanās gaismas dračī vaboli (telefonu), skatās blakussēdētājas dekoltē vai ko bērni aizmugurē dara un aizmirst paskatīties uz luksoforu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti