Vairums jeb 86% rīdzinieku atbalsta sarkanās gaismas kontroles luksoforu ieviešanu Rīgā, secināts mobilo sakaru operatora "Latvijas mobilais telefons" (LMT) un pētījumu kompānijas "Norstat" veiktajā aptaujā.
Šo ieceri noteikti atbalsta 47%, bet drīzāk atbalsta - 39% respondentu. Vienlaikus 3% to noteikti neatbalsta, bet 7% drīzāk neatbalsta šādu luksoforu ieviešanu.
LMT pašreiz nodrošina sarkanās gaismas kontroles luksoforu risinājumu pilotprojekta režīmā Liepājā un Rīgā.
Galvaspilsētā tie atrodas Brīvības un Krustabaznīcas ielas krustojumā, kur uzstādītās iekārtas pandēmijas laikā piefiksējušas vidēji vairāk nekā 40 sarkanās gaismas pārkāpumu dienā vienā braukšanas virzienā. Tikmēr pērnā gada pēdējā ceturksnī Rīgā fiksēti 4595 gadījumi, kad automašīnas krustojumu šķērsojušas pie dzeltenā vai sarkanā luksofora gaismas signāla, tostarp pie sarkanās gaismas krustojums šķērsots 3160 gadījumu.
LMT radītā sistēma izmanto datorredzes tehnoloģijas, kas, analizējot video reālā laikā, ar mākslīgā intelekta palīdzību nosaka, kad auto, šķērsojot krustojumu, ir veicis pārkāpumu. Līdzīgi risinājumi tiek plaši pielietoti visā pasaulē, efektīvi mazinot negadījumu skaitu un palielinot satiksmes dalībnieku drošību.
"Norstat" īstenotā sabiedriskās domas aptauja norisinājās 2020.gada decembrī, un tajā piedalījās 505 respondenti no Rīgas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
t.i. 14% rīdzinieku netieši atzīst, ka brauc pie tumši dzeltenā
varbūt 14% saprot, ka satiksmes drošību tas neuzlabos ???
Es tādā aptaujā noteikti būt pret tam muļķībām, jo vismazāk vēlos lai man priekšā kāds liek pa mēmajiem, un es savukārt dabūnu "pakaļā" kādu guļavu, vai "es te vēl paspēšu", jo ir bijuši gadijumi kad uz tava tumši dzeltenā tipa stājoties esmu pēkšņi devis pa pedāļiem, dēļ ne visai saprotamā ātrumā tuvojošās sekojošā auto.
A ko darīt ja braucēji lohi? Guļavu pakaļā var dabūt arī iebraucot pilsētā, Tu bremzē, tas uz 120 kā brauc, tā brauks. Ja nejēdz braukt un par to jāmaksā, es tikai par. Es vēl atļautu RPP atsevišķus sodus piemērot, piemēram braukšana pa sabiedriskā transporta joslu, lai budžetu pilda tie kas nejēdz braukt, jeb domā ka ir paši gudrākie.
Mani tie kas guļ, brauc kā nejegas, parsniedz atrumu visai mz interesē, mana panatdoma ir lai manu sprandu "nepārlauž" un līdzbrauceju nesavaino tikai tāpēc ka kāds pie tkko zaļā būs apatajies man prieksa ka iemiets un tas jas aizmugure vēl nemaz nebūs sācis domat par bremzēšanu. J es esmu.pirmais pie luksafora, tad man pohuj, redzēšu situāciju - aizmīsu ari pie sarkanā pāri ha bus aizdomas par to ja kāds grib manu auto sasist, bet ja kads būs priekšā - man šīs izvēles nebūs. Protams dzīve jau es tapat diezgan labi "lasu" ko tas priejšā darīs un ir loelas rezerves, tomēr jo vairāk būs to kas raustisiez pie dzeltena drosi braukt pāri, jo sudīgākas ir manas un musu visu izredzes izvairīties no "bučām uz dibena".
Ir tāds termins kā droša distance, ja ir problēmas tad nu sorry. Starp citu, ir tāda lieta kā gājēju luksafors, ja ir sarkans, sāc jau domāt par bremzēšanu. Lielākā kļūda ir spiest otram pakaļā jo pats zini, tūlīt pārslēgsies. Un dēļ kā tas viss, ātrāk mājās tiktu, ātrāk uz darbu? Nekad nav bijušas problēmas dēļ ta ka kāds priekšā šā vai citādi bremzētu, ziema ir cits stāsts, pašam tādēļ ir galva uz pleciem.
nu ja bet es tak.saku ka tev/man tā nav problēma, bet ar aizmugurējo auto tad ko grasies iesākt ??? Dibenbučotāji regulari nokļūst StarFM mājas brauksanas "ziņās", tātad tas ir tikai laika jautājums kad es vai tu ari "savu buču uz dupša" saņemsim ...