Pētījums: puse Latvijas autovadītāju neprot nomainīt riepu automašīnai 30

 

Foto: Publicitātes attēls

Tele 2 | 29.jūlijs 2021 13:19

Notiekot kādai tehniskai ķibelei ar automašīnu, autovadītāji visbiežāk – 35% gadījumu – zvana kādam no saviem tuviniekiem, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktā autovadītāju aptauja.

29% ir atzinuši, ka šādās situācijās vēršas pie autoservisa, bet 21% zvana paziņam, kurš kaut ko saprot no automašīnām. Kopumā vairāk nekā 40% automašīnu īpašnieku ir atzinuši, ka vismaz vienu reizi autovadītāja pieredzē ir gadījies, ka uz ceļa salūzusi automašīna un bija nepieciešama tehniskā palīdzība.

Aptaujā arī noskaidrots, ka visbiežāk autovadītāji sastapušies ar tādām ķibelēm kā caura riepa (31%), elektronikas traucējumi (29%), motora defekts (21%) un nosēdies akumulators (14%).

“Dažādas problēmas ar automašīnām cilvēkiem atgadās regulāri, un šādas situācijas vienmēr rada satraukumu un pārdzīvojumus. Gandrīz puse autovadītāju atzīst, ka nemācētu automašīnai nomainīt riepu vai veikt kādus citus nelielus tehniskus darbus. Autovadītāju – sieviešu vidū šis skaits ir vēl daudz lielāks (70%). Tieši šī iemesla dēļ, investējot 100 000 eiro, esam Baltijā pirmie, kas autovadītājiem piedāvā SOS apdrošināšanu jeb tehnisko palīdzību uz ceļa kā atsevišķu pakalpojumu, lai ikviens autovadītājs ērti ar mobilās lietotnes palīdzību var izsaukt tehnisko palīdzību,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Interesanti, ka vien 7% autovadītāju atzīst, ka tehnisku ķibeļu gadījumā ir stopējuši garāmbraucošās automašīnas, bet 5% meklējuši informāciju internetā, kā rīkoties situācijā, kad notikusi ķibele ar automašīnu.

“Tele2” 2019. gada beigās paziņoja par ieiešanu KASKO apdrošināšanas tirgū, bet šī gada jūnijā par auto tehniskās palīdzības jeb SOS apdrošināšanas pakalpojuma piedāvāšanu. Savukārt “Tele2” viedierīču apdrošināšana ir klientu īpaši novērtēts pakalpojums jau septiņus gadus. Saskaņā ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) publicēto informāciju un aprēķiniem “Tele2” ir astotais lielākais fizisko personu īpašumu apdrošināšanas pārdevējs pēc parakstīto prēmiju apjoma 2020.gadā.

 

 

 
Visi komentāri
 
iciks 29.jūlijs 2021 14:06
1 0 Atbildēt

Es domāju, ka būs smagi pārspīlēts, lai uzsvērtu Tele2 pakalpojuma krietnumu. Varbūt patiešām daļa cilvēku ikdienā ar tādām lietām nenodarbojas, bet ja vajadzēs un ja būs rezerves ritenis līdzi (nez, cik % auto tāds ir?), gan jau izdomās, vai vismaz kāds telefoniski pastāstīs.

Lai gan domāju, ka visā visumā tā ir būtiska lieta. Pirms laika tepat Iauto tauta gudri sprieda, ka to nevajag, jo ir tak Kasko un atbrauks meistars nomainīt. Var jau paļauties uz to, bet cik ilgi gaidīsi, jo sevišķi, ja vēl kādā 7dienā un meža vidū, dodoties uz agro copi?

Padsmit minūtēs pats nomaini un dodies tālāk, bēdas nezinādams.

reku 29.jūlijs 2021 14:09
11 1 Atbildēt

Riepu nomainīt ceļmalā nav nemaz tik viegli un tas ir iemesls, kāpēc auto līdzi vadā...jā, veselu rezerves riteni, ne vien riepu.

ZZZZ 29.jūlijs 2021 14:33
0 0 Atbildēt

Pl uz lielceļa dabūsi sodu, ja pats ķimerēsies. Un tas ir svarīgs process no drošības viedokļa. Pārvilktās skrūves 2x gadā un varbūt biežāk, īstenībā arī būtu jāmaina. Pieredze rāda ka viņas reizēm pārtrūkst...Arī tā vecā zapaska no apakšas ir bīstama priekšā likt. Utt utķp

imzz 29.jūlijs 2021 15:18
3 0 Atbildēt

Pl uz lielceļa dabūsi sodu, ja pats ķimerēsies. Un tas ir svarīgs process no drošības viedokļa.

Tas kurš ierodas palīdzēt jau tāpat ķimerēsies tajā pašā vietā, tikai viena stāvoša transporta līdzekļa vietā būs divi. Vai tad cauras riepas dēļ mūsdienās sauc uzreiz evakuatoru ?

darklight 29.jūlijs 2021 16:08
1 1 Atbildēt

Varbūt jukušajā Vācijā vai Skandināvijā kaut kas tāds ir iespējams, bet normālā valstī tev neviens neko neteiks ja mainīsi riteni. Protams jābūt izliktam trijstūrim, iedegtām avārijas gaismām un tumšajā laikā vestei.

darklight 29.jūlijs 2021 16:25
0 1 Atbildēt

Ā, tikko sapratu, ka tu to par Poliju. Atceros tādu stāstu, bet izklausījās pēc uzmetiena. Nu nevar tevi sodīt par saplīsušas mašīnas labošanu. Tikai - kā jau minēju - trijstūris, gaismas, veste

Pļurkt 29.jūlijs 2021 17:38
3 0 Atbildēt

Ja tu Vācijā apstāsies uz autobāņa riteņa pēc, tad izsauktie specdienesti tev to riteni nomainīs pa īpašām spec-cenām!!

... ja nebiji spējīgs nobraukt no autobāņa!

darklight 29.jūlijs 2021 18:44
0 1 Atbildēt

Nē nu bānis jau ir drusku cits stāsts.

Pļurkt 29.jūlijs 2021 17:35
1 2 Atbildēt

Nekādi cipari tur nav pārspīlēti!! Es domāju, ka tiem ir jābūt vēl lielākiem. Mūjābēlu paaudze drīz degunu nemācēs izšņūkt, ne tikai RITENI nomainīt (riepu nomainīt es ar ne tikai nemāku (bet netaisos).

Vai ta ir kas viņiem to māca?????

Autoskolās sen ar to vairs nenodarbojas - tiem ka tik piķi izsūkt, un uz visu pārējo pilnīgi uzspļaut.

Pat atrodas autoservisi kuros automehāniķi nezin kur kādam auto domkratu vai pacēlāja ķepas pielikt!!!

Manā jaunībā pilnīgi visiem kursantiem vajadzēja iziet praktiskās nodarbības, ne tikai par riteņa, bet par riepas nomaiņu vienam pašam, un piepumpēšanu ar ROKAS PUMPĪTI, bez palīdzības no malas!!

Dāmītes tā zvetēja ar kuvaldu, ka pupi pa muguru vicoja, bet visas to izdarīja!!

darklight 29.jūlijs 2021 18:48
1 0 Atbildēt

Nu es arī tagad vajadzības gadījumā uzpumpēju riepu ar rokas pumpi. Man tas ir vienkāršāk, nekā mīcīties pa benzīntanku, stāvēt rindā...

Shiirs 29.jūlijs 2021 21:54
0 3 Atbildēt

Normālam mašīnām tagad riteņu skrūves pievelk ar 170 Nm. Gribu redzēt kā tu vecais kraķi atskrūvēsi skrūves ar savu ratatslēgu, drīzak apdorsīsies..

Pļurkt 30.jūlijs 2021 8:39
1 1 Atbildēt

To ka pepsikolas paaudze nevar neko izdarīt, jo neko smagāku par savu pipeli rokās nav turējuši vari nestāstīt - pats zinu!!

170 Nm = 17 kg uz metru garas caurules, jeb 34 kg uz 50 cm, jeb 51 kg uz riteņu atslēgas kāta.

Ja tu neesi spējīgs pacelt 50 kg, tad nevajag domāt, ka visi ir tādi nejēgas!

===========

Kas attiecas uz mani, tad tu vari apsēsties uz tās ratatslēgas un es atskrūvēšu skrūves kopā ar visu tavas resnās dirsas svaru!

Kanibaals 30.jūlijs 2021 9:58
0 0 Atbildēt

Teorija ar praksi šeit nesakrīt, tie cipari jāreizina ar divi neieeļļotām skrūvēm.

Pļurkt 30.jūlijs 2021 12:04
0 1 Atbildēt

Ja tās skrūves nav ieeļļotas, tad nākamreiz brauc uz citu servisu!!

Kanibaals 30.jūlijs 2021 21:50
0 0 Atbildēt

Bet tad taču tās atskrūvēšoties.

Pļurkt 31.jūlijs 2021 7:12
0 1 Atbildēt

Nezi kādēļ man neskrūvējas!

imzz 30.jūlijs 2021 11:41
1 0 Atbildēt

"Manā jaunībā pilnīgi visiem kursantiem vajadzēja iziet praktiskās nodarbības, ne tikai par riteņa, bet par riepas nomaiņu vienam pašam, un piepumpēšanu ar ROKAS PUMPĪTI, bez palīdzības no malas!!"

Tavā jaunībā gadījumā nebija riepas ar kameru ?

Pļurkt 30.jūlijs 2021 12:00
0 1 Atbildēt

Protams ka bija ar kameru, jo mācījāmies braukšanu uz galīgi nojāta Moskviča. Sen nepārbortētu riepu tam krāmam bija nāves smaka nomainīt - likām leņķadzelzs gabalu starp riteņa loku un riepu, un zvetējām ar kuvaldu, lai atdabūtu vaļā.

Servisu, kur nu vēl evakuatora nebija kā tādu!! Bija 2 - 3 Žiguļu servisi pa visu Latviju.

hihi 30.jūlijs 2021 14:21
0 0 Atbildēt

Mūsu autoskolā bija arī vingrinājums ar žikliera izpūšanu. Sadalīja kursantus pa pāriem un bija jāpūš!

Krotow 29.jūlijs 2021 22:54
1 0 Atbildēt

Jaunākiem auto bieži rezerves riteņa bagāžniekā nemaz nav. Ir paciņa ar līmes pļuru, kas jāietecina caurajā riepā uin jācer ka caurums aizlips uz laiku, kamēr tiksi līdz servisam. Un bedrē pārsistu un sadriskātu riepu pagaidu remontam tas vienalga nederēs.

kasinsh79 30.jūlijs 2021 9:30
1 0 Atbildēt

Nevis neprot, bet nevēlas (piemēram, smērēties).

msh 30.jūlijs 2021 12:30
0 0 Atbildēt

Es varu tikai apbrīnot šādu cilvēku vēlmi čakarēties un tērēt savu laiku tā vietā lai pārskrūvētu ripuli...

iciks 30.jūlijs 2021 13:38
3 1 Atbildēt

Visu laiku forumā tiek malts, ka pašam neko nevajag darīt, jo savs laiks ir tik dārgs un to izķēzīt mainot eļļu ir glupi.

Stāvēt un gaidīt darboni noteikti ir īpaši izdevīgi, bet pašam ziedot 15 min galīgi nav tā vērts.

Kanibaals 30.jūlijs 2021 10:01
3 0 Atbildēt

》Gandrīz puse autovadītāju atzīst, ka nemācētu automašīnai nomainīt riepu

Gandrīz puse tad ir meļi, jo bezkameras riepu nomainīt nevar 99,9%. Likt šo debilo virsrakstu auto portālā ir necieņa pret lasītājiem. Nav jau 1. Aprīlis.

Jaunais 30.jūlijs 2021 10:06
2 0 Atbildēt

Es tieši to pašu padomāju, izlasot virsrakstu

WALA 30.jūlijs 2021 10:52
2 0 Atbildēt

Pat ja māk to riepu nomainīt jebkuros apstākļos ( pieļauju ka ofrroad dubļu malēji ir vismaz 1x dzīvē nobortētu riepu stūķējuši atpakaļ un ar kaut kādu gāzi pildījuši, un tad izmantojot gāzes izplešanos degšanas rezultāta "spridzinājuši" tas savas riepas virsū), ne vienmēr būs vajadzīgās lietas pie rokas lai to izveiktu.

mefisto 30.jūlijs 2021 11:30
0 0 Atbildēt

Process ir viegli apgūstams un bezproblemātisks, ja līdzi ir rezerves ritenis. Vecākiem auto gan var gadīties, ka skrūves ir iekaltušas vai disks pielipis pie bremžu diska, tad gan ir jautri ))

imzz 30.jūlijs 2021 11:50
2 1 Atbildēt

Interesanti, vai kāds ir mēģinājis caurā riepā iepūst to gāzes-putu aerosolu, kādu var nopirkt arī lielveikalu auto sekcijās.

Tiem riepu remontkomplekta līmes flakoniem, kurus tagad dod līdzi tiem jaunajiem auto, kurus nekomplektē ar rezerves riteni, derīguma termiņš ir 5 gadi. Iespējams , daudzi autovadītāji nemaz nenojauš, ka viņu "līmes pļuras" balons vairs nekam neder.

Kanibaals 30.jūlijs 2021 21:53
0 0 Atbildēt

Viss der un darbojas ir izmēģināts.

qws 30.jūlijs 2021 13:50
1 0 Atbildēt

Es pagājušajā vasarā pārsitu riepu. Beigās zvanīju dīlerim, lai pajautātu, kur atrodas skrūve ar kuru nolaist zapasku. Tā bija viltīgā vietā, pašā aizmugurē, noslēpta zem plastmasas zagluškas. Sajutos kā lohs, bet nu pats nevarēju nekādi atrast

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti