Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Saeimas sekretārs lūgs VARAM nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visu gadu 31

 

Jūrmalas centrs, galvenā iela Dubulti 2021

Nozare.lv | 23.septembris 2021 10:10

Saeimas sekretārs Andrejs Klementjevs (S) lūgs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visa gada garumā.

Klementjevs aģentūrai LETA pauda, ka nav izprotams Jūrmalas domes plāns iekasēt maksu divu eiro apmērā par iebraukšanu pilsētā visu gadu. 

Viņaprāt, argumenti par iebraukšanas maksas atjaunošanu ir saistīti "tikai un vienīgi" ar tranzīta plūsmas mazināšanu ziemas periodā, minot, ka pārdoto caurlaižu statistika ik gadu pieaug.

"Visdrīzāk tik tiešām pagājušajā ziemā un vasarā caurlaižu skaits palielinājās, jo Latvijas iedzīvotāji izvēlējās savus atvaļinājumus pavadīt Latvijā, nevis kādā aizjūras zemē. Vai tik tiešām tranzīta satiksme var būt vienīgais iebraukšanas nodevas atjaunošanas iemesls?" neizpratnē deputāts.

Politiķis akcentēja, ka valstī tiek popularizēts veselīgs dzīvesveids un došanās pie dabas, taču Jūrmalas pilsēta ziemas periodā liedz apkārtējo pašvaldību iedzīvotājiem izmantot veselības uzlabošanas procedūras, kas tiek piedāvātas kūrorta rehabilitācijas centros un sanatorijās. Klementjevs pauda, ka minētie pakalpojumi ir iemantojuši lielu popularitāti, un cilvēki labprāt izmanto rudens un ziemas mēnešus veselības uzlabošanai, tādā veidā arī nodrošinot vietējiem uzņēmumiem ienākumus.

2013.gadā tika atcelta iebraukšanas maksa Jūrmalā rudens un ziemas periodā, lai sekmētu pakalpojumu uzņēmumu attīstību un veicinātu tūristu skaita pieaugumu aukstajā gada periodā, atgādināja Klementjevs, piebilstot, ka viņam nav skaidrs, kas šajā kontekstā mainījies kopš 2013.gada.

"Vai pašvaldība vairs nevēlas domāt par vietējo pakalpojumu uzņēmumu attīstību?" taujāja deputāts, piebilstot, ka tieši 2013.gadā pieņemtais lēmums, viņaprāt, bija viens no iemesliem, kāpēc 2020.gada decembrī Jūrmalas kūrortviesnīcās par aptuveni 40% pieaudzis vietējo viesu skaits no Latvijas, kā arī tūristu skaits no Lietuvas un Krievijas.

Deputāts norādīja, ka, lemjot par iebraukšanas maksu, nedrīkst aizmirst, ka Jūrmalā, kā atzīst pati pašvaldība, galvenās nozares ir mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība, kā arī izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumi, viesnīcu, spa, medicīnas, atpūtas un izklaides pakalpojumi un tirdzniecība.

Klementjevs piekrita, ka sākotnēji Jūrmala tika izmatota tranzītam, jo uz Ventspili plūda kravas, un vieglo transportlīdzekļu vadītāji izvēlējās braukt caur Jūrmalu, nevis kavēties aiz kravas auto, taču patlaban kravas uz Ventspili tik daudz neplūst un ir izdevīgāk izmantot Ventspils šoseju. Deputāts tāpat šaubās, vai pastāvīgas nodevas ieviešana ir vienīgais līdzeklis, kā risināt tranzīta problemātiku.

Politiķis neapšauba iebraukšanas maksas noteikšanu vasaras sezonā, jo tā palīdz regulēt transporta plūsmu pilsētā, lai saudzētu vidi, nodrošinātu dabas un kūrorta resursu aizsardzību un ilgtspējīgu apsaimniekošanu.

2020.gada Jūrmalas publiskajā pārskatā norādīts, ka ieņēmumi no pašvaldības nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā togad bija 2,7 miljoni eiro un kopumā izsniegtas 1 204 882 iebraukšanas caurlaides, stāstīja politiķis, piebilstot, ka pērn nodeva par transportlīdzekļu iebraukšanu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā iekasēta mazākā apjomā, nekā sākotnēji tika prognozēts. "Vai tāpēc ir nepieciešams ieviest nodevu par iebraukšanu un palielināt pilsētas ienākumus?" vaicāja politiķis.

Deputāts satraukts, ka Jūrmala varētu kalpot par piemēru citām Latvijas pašvaldībām. Klementjevs atgādināja, ka vēl 2018.gadā "bija baumas" par to, ka tiks ieviesta iebraukšanas maksa Rīgas centrā.

Ņemot vērā minēto, Klementjevs plāno vērsties VARAM ar lūgumu neatļaut pieņemt lēmumu par iebraukšanas maksas ieviešanu Jūrmalā visu gadu, jo pašvaldība šāda lēmuma pieņemšanu argumentē tikai ar tranzīta palielinājumu.

Kā ziņots, no nākamā gada pavasara iebraukšanai Jūrmalā caurlaides būs nepieciešamas visu gadu, informē Jūrmalas dome. Šādu ieceri atbalstījuši Jūrmalas domes Transporta un mājokļu jautājumu komiteju sēdes deputāti, taču par to vēl jālemj pilsētas domei.

No nākamā gada 1.aprīļa, kad tiks atjaunota iebraukšanas maksa Jūrmalā divu eiro apmērā par dienu, to plānots iekasēt visu gadu. Noteikumus iecerēts mainīt, lai mazinātu tranzīta plūsmu cauri Jūrmalas pilsētai un veicinātu apvedceļa - Ventspils šosejas - izmantošanu.

Lasi iAuto.lv vēl par šo tēmu:

 
Visi komentāri
 
Vērsties varam! 23.septembris 2021 12:10
6 4 Atbildēt

Kas tas par fakino feodālismu, kad guļamrajons iedomājas sevi par pilsētvalsti? Kāda daba, jocīgie? Jūrmala ir aizbūvēta ar apartamentu mājām un tas vēl nav galā. Uzlieciet atbilstošu NĪ nodokli un būs jums piķis.

Krotow 23.septembris 2021 12:32
1 4 Atbildēt

Ir jau uzlikts tāds, ka Jūrmalas iedzimtie no savām pensijām to vairs nevar samaksāt.

Tirgus 23.septembris 2021 12:43
6 1 Atbildēt

Pag, Jūrmala jau arī vairs nav tā vieta, kas pirms 50 gadiem. Ja cilvēki ir gatavi maksāt $$$ par iespēju dzīvot kāpās, tad ir pilnīgi stulbi nepaņemt to naudu. Iedzimto jautājumam ir vairāki risinājumi, piem. vientuļiem veciem cilvēkiem dome varētu dot atlaidi (saprāta robežās, lai jaunie neizmantotu vecīšus kā veidu lai nemaksātu nodokli par savu lielo savrupmāju) vai arī - jā, nepopulāri - bet pārdot īpašumu par naudu, kas tiem ļautu apmesties jebkurā citā LV vietā pēc izvēles. Jūrmala taču vairs nav ne zvejnieku ciems, ne tautas vadītu sanatoriju pilsēta. Tikpat labi Apple varētu Kalifornijas iedzīvotājiem pārdot ajfounus par $200 jo tie taču vietējie.

Maris 23.septembris 2021 18:18
1 0 Atbildēt

Jūrmalniekiem arī ir jāpērk caurlaides braucot mājās, ja nebrauc ar savu auto

Jūrmalnieks 24.septembris 2021 11:54
0 0 Atbildēt

Jā, stulbi kaut kā, kamēr mamma ciemojās, aizdzinu viņas mašīnu uz Rīgu, lai uztaisa apkopi. Aizmirsu, ka man kā jūrmalniekam jāpērk caurlaide svešam auto, un mamma dabūja 2x50 euro sodu.

Skaidroju, ka es braucu, bet viņiem viens pīpis, īpašnieks maksā.

Atriebība 24.septembris 2021 16:19
0 0 Atbildēt

No Jūrmalas autoservisiem nepatriotiskajam jūrmalniekam.

Jumu 25.septembris 2021 13:10
0 0 Atbildēt

Neesmu jūrmalnieks, bet skaitu, ka dzīvot jūras krastā patīkami kādus divus mēnešus gadā. Bet pārējā laikā, pavasara un rudens lietavās, un ziemā pie mīnusa temperatūras, kad vējš pūš no jūras puses ...??? ... Nu vienkārši to nesaprotu.

Varbūt ka skaitās prestiži?

650 23.septembris 2021 13:44
1 4 Atbildēt

Cerams, ka a.god.dr.Sajmas Sekretāriāts izskatīs arī jautājumu par tā saucamā Jūrmalas$ apvedceļa "caur"laidību", "noslogojumu" un "atbilstību" tā saucamajiem augstākajiem drošības standartiem.

Cik tur tā saucamo nogriešānas/ieskriešanās joslu, kāda satiksmes intensitāte, kādi ir tur Valdošie "satiksmes dalībnieku" paradumi un ieradumi un tā tālāk, un 'tamlīdzīgi, un tā joprojām, un jā ,un prottams un kā tad.Jā.. .

pss.,- fb.watch/8c4Y00ImJ7/ jā, jājā,un/vai jājājā,,,,

Saki? 23.septembris 2021 14:21
3 3 Atbildēt

Saki, ka tev braukšana pa apvedceļu liekas pārāk bīstama un tad tu uz 50 caur Jūrmalu jūties drošāk? Vismas esi godīgs, tas jau ir labi.

650 23.septembris 2021 15:00
2 2 Atbildēt

Man neko vajag teikt- es pa šo maršrutu braukāju iespējams ilgāku laiku, nekā tu šajā pasaulē dzīvo.Gadījumā ja TEV ir "ko teikt"- ieraksties kā šīs vietnes pastāvīgais lietotājs. Paskatīsimies, cik "godīgi" un cik "daudz" tev sanāks no sevis izspiest.

ps.,- īpašššs sveiciens (visiem citiem) anonaonanīmajiem šakāļiem

Hihis 23.septembris 2021 15:12
3 2 Atbildēt

650 ir tavs vārds vai uzvārds, neonanīmais tu mūsu braukātāj?

650 23.septembris 2021 16:06
1 2 Atbildēt

Nē, tas ir neuzbāzīgs atgādinājums.Uztraucies labāk par savu vārdu (vai Dibbenu).

Koa 23.septembris 2021 16:33
2 1 Atbildēt

Jāsarga dibbens no 650, esmu brīddināts.

A 23.septembris 2021 15:19
8 1 Atbildēt

Kāpēc Jūrmala ar savu privātnodokli nepiedalās, priekš LV unikālā, 3-joslu "autobāņa", kurš ved no Jūrmalas uz Rīgu, finansēšanā? Pagājušogad to laboja par 23milj. EUR. Laboja LVC par visas Latvijas naudu (nevis Jūrmala no pašvaldības naudas). Tikmēr pārējā Latvijā tiltiem naudas nav.

Loģiski 23.septembris 2021 15:25
1 0 Atbildēt

Ja no Priedaines līdz Rīgai ietu tikpat plats ceļš kā no Priedaines uz Kurzemes pusi. Ja jūrmalniekiem vajag vairāk joslu ikdienas braukšanai uz Rīgu - lai metas klāt ar naudu.

A 23.septembris 2021 15:28
0 0 Atbildēt

Vismaz tā posma, kas ir līdz piņķiem.

650 23.septembris 2021 15:59
1 0 Atbildēt

VisKurZemes tranzītLohi tad lai tur "piemet" vismaz par vienu joslu un par vispārēju dzimumsatiksmes kavēšanu.

A 23.septembris 2021 18:00
0 0 Atbildēt

Viņi jau maksā, tāpat kā visi pārējie LV iedzīvotāji. Un tiklīdz Jūrmalnieki atbrauc mājās, viņiem tālāk ir jābrauc pa vienjoslinieku. Pēc plāna sanāk, ka par valsts naudu Jūrmalai pienākas tikai viena josla līdz Rīgai, tāpat kā visai pārējai Latvijai, Rīgu pašu ieskaitot, līdz 2040. gadam. Turklāt, tāda josla, pa kuru drīkst braukt visi garāmbraucēji, tāpat kā visur citur Latvijā.

650 23.septembris 2021 18:31
0 1 Atbildēt

Visās valstīs ir apm vienādi.Iesākumā Uļmannā fīrerGatve ar dab.basseinu un 6gab zobārstniecībass vibrojoslām, tad 3,pēc tam 2,tālāk vēl gabaliņu vienjosla (priekš neatlaidīgākajiem lohiem) un beigu galam galā ir DeadEnd.Kur beidzamlaikā ir populāri krist pa tiešo bez starpniekiem no stāvkrassta/jūrā.

Būtu vēlams iznomāt visu Jūrmalu kādam EuroPark24h SIA.Lai maksā visi.Gan vietējie kūrFirsti,gan tukumTalsu zvejniekApriņķa tranzītNabagi.Jā.

Un 23.septembris 2021 19:57
1 0 Atbildēt

vēl varētu arī padalities četru joslu apvedceļam gar Jūrmalu!

A100Q 23.septembris 2021 17:53
4 1 Atbildēt

Lai liek vēl lielāku iebraukšanas maksu, piemēram eur 100, bet tad arī Jūrmalniekiem par iebraukšanu citās pilsētās, jāmaksā tikpat. Ar ko Jūrmala īpašāka par citām pie jūras un ne tikai pie jūras esošajām apdzīvotajām vietām ? Arguments par tur esošām sanatorijām un nevēlamu transporta kustību nederēs jo Latvijā ir pietiekoši daudz vietas kurās transports bez iebraukšanas maksas ir ievērojami mazāks - gaiss tīrāks. Nevajag visu sadzīt vienā vietā.

SHADE 23.septembris 2021 19:59
1 0 Atbildēt

VENTSPILS ŠOSEJA IR KATASTROFA,KATRU NEDĒĻU LĪĶI VAI CIETUŠIE,KĀDAM IZBRAUKŠANA CAUR JŪRMALU PALIELINA IZREDZES IZDZĪVOT

Slinkais 24.septembris 2021 9:17
1 0 Atbildēt

ejiet tirst. sākumam atceļat Reigas stāvvietu astronomiskās maksas, tad arī parunāsim par šo nožēlojamo 2 eur maksas piemērošanu

msh 24.septembris 2021 18:12
1 0 Atbildēt

Nav jau teikts ka tie kas brauc uz Rīgu kaut ko atstāj tajos ziedojumu aparātos - es apmēram četru gadu laikā, vidēji reizi mēnesī aizbraucot uz Rīgu, tās kastes esmu izmantojis precīzi divas reizes. Tajā pašā laikā nabadzīgās Jūrmalas ziedojumu aparātos naudu esmu metis vairāk reižu, lai arī tur esmu pabijis stipri mazāk reižu - un, protams, atsauce uz stāvvietām ir galīgi garām - stāvvietu, kura Rīgā vai Liepājā būtu maksas stāvvieta, esmu šo reižu laikā izmantojis vienreiz, bet ja tā būtu maksas - nebūtu izmantojis nemaz.

Biezais 24.septembris 2021 11:49
1 2 Atbildēt

Ja atcels maksu, es vairs nebraukšu uz Jūrmalu, jo negribu dzīvot lētā vietā, kur visi bomži var atļauties iebraukt! Vairs nebūs tā ekskluzīvā sajūta, par ko visu laiku maksāju!

Jau tagad daži blēdās un nopērk lētākos EV, lai brauktu pa brīvu, bet es jau teiktu, ka bezmaksas iebrauksānu var dot tikai PORSHE un TESLA īpašniekiem, nevis budžeta klases drandaļotiem.

dtdghdgfh 24.septembris 2021 11:56
0 1 Atbildēt

+1

Krotow 24.septembris 2021 13:10
0 0 Atbildēt

Patinot filmu atpakaļ, Jūrmala kā atsevišķa administratīvā vienība kļuva tikai PSRS laikā, kad tur sāka būvēt vissavienības nozīmes sanatorijas un sāka gāzties iekšā sovoku pūļi. Pirms tam tā bija Rīgas Jūrmala. Šobrīd Jūrmalas Dome nespēj turēties pretīm sovoku izcelsmes kapitāla turētāju iegribām, jo piķis, kas tur grozās, ir daudzkārt par lielu vietējiem kuslajiem prātiem. Dažs labs tā pat līdz kokaīnam nodzīvojas Varbūt ir jēga pievienot Jūrmalu atpakaļ Rīgai. Tur domei vismaz jāiemaksā krietni vairāk

Jūrmalnieks 24.septembris 2021 14:13
1 0 Atbildēt

Tu ko nopietni, gribi saskrūvēt staķīšus arī Jūrmalā!?

Rīgā ir tā aizrāvušies ar staķīšiem, ka tagad pat pie skolām nevar skolas autobuss piebraukt. Piemēram, Rīgas centra Humanitārās vidusskolas, Bērnudārz apūcīte, Rīgas skolēnu pils, 94.bērnudāraz audzēkņi varēja braukt ekskursijās vai kopīgos pasākumos no Ērgļu ielas, kur bērniem bija ļoti ērti un droši iekāpt autobusos. Tagad dēļ staķīšiem Ērgļu ielā autobusi vairs nevar iegriezties un bērniem ir jālec autobusos no Barona nielas veloparodijjoslas un jau daži bērni esot nonesti ar ātri lidojošiem velosipēdiem. Nē paldies! Jūrmalai nevajag to stabiņu sērgu.

Krotow 24.septembris 2021 15:05
1 0 Atbildēt

Staķis un liber...ti pie Rīgas šprices taču mūžīgi nebūs. Pēc tam to sviestu varēs noskrūvēt un aizvest Staķim uz mājām. cVai būtu labāk Truksni par Rīgas mēru un Rīgu par reģionālo kokaīna tranzīta centru? Un brīvu vaļu Krievijas oligarhu rokaspuišiem?

Vasilijspetrovichs 26.septembris 2021 14:33
0 0 Atbildēt

No 2017 gada ir iniciatīva lai šo mēslu kancelētu vispār -

ATCELT NEGODPRĀTĪGO MAKSU PAR IEBRAUKŠANU JŪRMALĀ UN CITĀS ĪPAŠA REŽĪMA ZONĀS! manabalss.lv/i/1193

Vasilijspetrovichs 26.septembris 2021 14:42
0 0 Atbildēt

Un tad vēl palozofēju par tēmu:

2021 gada 1. aprīlis un no šodienas atkal Jūrmalā atsākas kārtējais “Caurlaižu režīms”, es gan nesauktu to par “Caurlaižu”, bet gan par “Publisku naudas slaukšanas režīmu”, jo normāli par caurlaidēm nebūtu jāmaksā, tās jāpiešķir visiem, kam tas ir nepieciešams, un tikai tad pārējie pērk biļetes!

Tātad, kas mums noticis kopš 2017 gada, kopš iniciatīva ir izveidota?

Iniciatīvu parakstījušas 3165 personas, milzīgs paldies visiem par atbalstu!

Jūrmala pa šo laiku pieņēma iebraukšanas maksu arī motocikliem, Jūrmala pārgāja uz digitalizētu mašīnu un sodu uzskaiti, notikušas arī vairākas tiesvedības, bet Jūrmalas vadība ar putām uz lūpām turpina aizstāvēt savu “ekoloģisko” ideju, kur galīgi vairs nevaru saskatīt “sakaistos” deklarētos mērķus!

Tātad, kas ir NEGODPRĀTĪGA maksa - tas ir tad, kad tev ir jāmaksā par to ko tu nevēlies saņemt, vai tev šī maksa tiek uzspiesta izmantojot viltības, nezināšanu vai arī, Jūrmalas gadījumā, ģeogrāfisko stāvokli, kad tev nav citu iespēju, kā tikai maksāt! Zinu, zinu daudzi teiks, nav ko tur braukt uz to stulbo Jūrmalu, bet es nerunāju par tiem, kuriem ir brīva izvēle un tie parasti ir izrēķinājuši, ka 2 eiro iebraucot, būs lētāk kā maksa par autostāvvietām, tur jau viss ir labi un pareizi, jo tā ir brīva izvēle - braukt vai nebraukt. Es runāju par tiem, kas spiesti maksāt par to, ka Jūrmalā ir darbs, par tiem, kuriem Jūrmalā dzīvo kolēģi un viņiem var būt mašīna servisā, par to ka servisa maiņas auto nevar būt kurš katrs, par to, ka kāds brauc pie drauga, kurš dzīvo Jūrmalā ar savu pagalmu un savu iekoptu stāvvietu tajā, es runāju arī par Latvijas pastu, kuram jāpiemaksā par to, ka Jūrmalā ir jāpiegādā pasta sūtījumi… un vēl… un vēl…

Šogad pirms Pašvaldības vēlēšanām esmu vairāk kā pārliecināts, ka tieši šāda sistēma Jūrmalā ir šķība, greiza, galīgi nepareiza un aicinu pielikt tai treknu punktu parakstoties - manabalss.lv/atcelt-diskri...ima-zonas/show

Nav mans pienākums, bet varu padomāt, kas būtu darāms labāk. Man liekas, ka atbildes uz šiem jautājumiem šobrīd ir viegli atrisināmas tā, ka lielākai daļai vairs nerastos iebildumi pret Jūrmalas caurlaides režīmu, tādejādi novēršot arī negodprātību un beidzot panākot patiesas rūpes par tranzīta plūsmas novirzīšanu, bez izņēmumiem, kas varēja atļauties samaksāt caurbraukšanas maksu:

1. Tranzīta plūsmu var kontrolēt ar esošām kamerām un laika uzskaiti starp iebraukšanas punktiem;

2. Nomainīt ceļazīmes iebraucot un Jūrmalas stāvvietās, kurās automašīnas drīkstētu atrasties tikai ar iegādātu Jūrmalas caurlaidi un tad kontrolēt novietotās automašīnas;

3. Protams pielāgot saistošos noteikumus, programmatūru un kontroles mehānismus tā, lai tas viss patiesi funkcionē visas sabiedrības, nevis šauras interešu grupas labā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 3

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 73

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti