Saeimas sekretārs Andrejs Klementjevs (S) lūgs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visa gada garumā.
Klementjevs aģentūrai LETA pauda, ka nav izprotams Jūrmalas domes plāns iekasēt maksu divu eiro apmērā par iebraukšanu pilsētā visu gadu.
Viņaprāt, argumenti par iebraukšanas maksas atjaunošanu ir saistīti "tikai un vienīgi" ar tranzīta plūsmas mazināšanu ziemas periodā, minot, ka pārdoto caurlaižu statistika ik gadu pieaug.
"Visdrīzāk tik tiešām pagājušajā ziemā un vasarā caurlaižu skaits palielinājās, jo Latvijas iedzīvotāji izvēlējās savus atvaļinājumus pavadīt Latvijā, nevis kādā aizjūras zemē. Vai tik tiešām tranzīta satiksme var būt vienīgais iebraukšanas nodevas atjaunošanas iemesls?" neizpratnē deputāts.
Politiķis akcentēja, ka valstī tiek popularizēts veselīgs dzīvesveids un došanās pie dabas, taču Jūrmalas pilsēta ziemas periodā liedz apkārtējo pašvaldību iedzīvotājiem izmantot veselības uzlabošanas procedūras, kas tiek piedāvātas kūrorta rehabilitācijas centros un sanatorijās. Klementjevs pauda, ka minētie pakalpojumi ir iemantojuši lielu popularitāti, un cilvēki labprāt izmanto rudens un ziemas mēnešus veselības uzlabošanai, tādā veidā arī nodrošinot vietējiem uzņēmumiem ienākumus.
2013.gadā tika atcelta iebraukšanas maksa Jūrmalā rudens un ziemas periodā, lai sekmētu pakalpojumu uzņēmumu attīstību un veicinātu tūristu skaita pieaugumu aukstajā gada periodā, atgādināja Klementjevs, piebilstot, ka viņam nav skaidrs, kas šajā kontekstā mainījies kopš 2013.gada.
"Vai pašvaldība vairs nevēlas domāt par vietējo pakalpojumu uzņēmumu attīstību?" taujāja deputāts, piebilstot, ka tieši 2013.gadā pieņemtais lēmums, viņaprāt, bija viens no iemesliem, kāpēc 2020.gada decembrī Jūrmalas kūrortviesnīcās par aptuveni 40% pieaudzis vietējo viesu skaits no Latvijas, kā arī tūristu skaits no Lietuvas un Krievijas.
Deputāts norādīja, ka, lemjot par iebraukšanas maksu, nedrīkst aizmirst, ka Jūrmalā, kā atzīst pati pašvaldība, galvenās nozares ir mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība, kā arī izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumi, viesnīcu, spa, medicīnas, atpūtas un izklaides pakalpojumi un tirdzniecība.
Klementjevs piekrita, ka sākotnēji Jūrmala tika izmatota tranzītam, jo uz Ventspili plūda kravas, un vieglo transportlīdzekļu vadītāji izvēlējās braukt caur Jūrmalu, nevis kavēties aiz kravas auto, taču patlaban kravas uz Ventspili tik daudz neplūst un ir izdevīgāk izmantot Ventspils šoseju. Deputāts tāpat šaubās, vai pastāvīgas nodevas ieviešana ir vienīgais līdzeklis, kā risināt tranzīta problemātiku.
Politiķis neapšauba iebraukšanas maksas noteikšanu vasaras sezonā, jo tā palīdz regulēt transporta plūsmu pilsētā, lai saudzētu vidi, nodrošinātu dabas un kūrorta resursu aizsardzību un ilgtspējīgu apsaimniekošanu.
2020.gada Jūrmalas publiskajā pārskatā norādīts, ka ieņēmumi no pašvaldības nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā togad bija 2,7 miljoni eiro un kopumā izsniegtas 1 204 882 iebraukšanas caurlaides, stāstīja politiķis, piebilstot, ka pērn nodeva par transportlīdzekļu iebraukšanu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā iekasēta mazākā apjomā, nekā sākotnēji tika prognozēts. "Vai tāpēc ir nepieciešams ieviest nodevu par iebraukšanu un palielināt pilsētas ienākumus?" vaicāja politiķis.
Deputāts satraukts, ka Jūrmala varētu kalpot par piemēru citām Latvijas pašvaldībām. Klementjevs atgādināja, ka vēl 2018.gadā "bija baumas" par to, ka tiks ieviesta iebraukšanas maksa Rīgas centrā.
Ņemot vērā minēto, Klementjevs plāno vērsties VARAM ar lūgumu neatļaut pieņemt lēmumu par iebraukšanas maksas ieviešanu Jūrmalā visu gadu, jo pašvaldība šāda lēmuma pieņemšanu argumentē tikai ar tranzīta palielinājumu.
Kā ziņots, no nākamā gada pavasara iebraukšanai Jūrmalā caurlaides būs nepieciešamas visu gadu, informē Jūrmalas dome. Šādu ieceri atbalstījuši Jūrmalas domes Transporta un mājokļu jautājumu komiteju sēdes deputāti, taču par to vēl jālemj pilsētas domei.
No nākamā gada 1.aprīļa, kad tiks atjaunota iebraukšanas maksa Jūrmalā divu eiro apmērā par dienu, to plānots iekasēt visu gadu. Noteikumus iecerēts mainīt, lai mazinātu tranzīta plūsmu cauri Jūrmalas pilsētai un veicinātu apvedceļa - Ventspils šosejas - izmantošanu.
Lasi iAuto.lv vēl par šo tēmu:
- Saeimas sekretārs lūgs VARAM nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visu gadu
- Diskusija forumā: Jūrmalas caurlaide 2017 - jaunie noteikumi un kārtība
- Kāpēc agrāk nebija problēmu ar caurlaižu kontroli? Vai tiešām Jūrmalas dome skaidro pareizi; bez maksas drīkstot iebraukt tikai ar noteiktiem auto
- Jūrmalas pašvaldība sievietei piemēro 77 sodus par iebraukšanu pilsētā bez caurlaides, bet tiesa atzīst tikai vienu sodu
- Kāpēc jāpērk auto caurlaide braucot uz savu īpašumu Jūrmalā? (+ VIDEO)
Kāpēc Jūrmala ar savu privātnodokli nepiedalās, priekš LV unikālā, 3-joslu "autobāņa", kurš ved no Jūrmalas uz Rīgu, finansēšanā? Pagājušogad to laboja par 23milj. EUR. Laboja LVC par visas Latvijas naudu (nevis Jūrmala no pašvaldības naudas). Tikmēr pārējā Latvijā tiltiem naudas nav.