Latvijā 67% iedzīvotāju no elektroauto iegādes attur augstā iegādes cena, piektdien pasākumā par Latvijas auto pieejamības pētījumu sacīja "SEB līzinga" valdes loceklis Matīss Janevičs-Dambis.
Savukārt 53% iedzīvotāju norādījuši, ka ar vienu uzlādi nobraucamais attālums ir nepietiekams, kā arī 52% šaubās par auto baterijas ilgmūžību, bet vēl 46% uzskata, ka ir ierobežots publisko uzlādes staciju skaits.
Janevičs-Dambis arī norādīja, ka Latvijā 8% iedzīvotāju kā nākamo auto plāno izvēlēties elektroauto. Tāpat secināts, ka 36% iedzīvotāju priekšroku dotu ar hibrīda dzinēju darbināmiem auto, 29% - ar dīzeļdegvielu, bet 26% - ar benzīnu darbināmiem auto.
Vienlaikus viņš teica, ka atvērtākās grupas elektroauto iegādei ir jaunieši līdz 30 gadiem un jaunajos projektos dzīvojošie iedzīvotāji, kā arī pašreizējie elektroauto īpašnieki. Vienlaikus augstākā interese par elektroauto ir Rīgā un tās apkaimē, kā arī Kurzemē. Savukārt pārējos reģionos populārāki ir ar dīzeļdegvielu darbināmi auto.
Pētījumā arī noskaidrots, ka Latvijā 44% iedzīvotāju zemākas uzturēšanas un lietošanas izmaksas motivētu iegādāties elektroauto, kā arī gandrīz tikpat daudz atzina, ka viņus motivētu valsts atbalsts lietošanas laikā, kā arī valsts atbalsts transportlīdzekļa iegādei.
Komentējot kopējo auto cenu dinamiku Latvijā, Janevičs-Dambis norādīja, ka pēdējo gadu laikā jauno auto cenas ir būtiski pieaugušas - par 20%, bet lietoto - par 5%. Tomēr pēdējo trīs gadu laikā auto reālās cenas ir saglabājušās salīdzinoši stabilas.
Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) pasākumā norādīja, ka Latvijā iegādāto elektroauto skaits pieaug.
Melnis skaidroja, ka KEM arī turpina strādāt un pilnveidot atbalsta sistēmu iedzīvotājiem videi draudzīgu auto iegādei. Tostarp šā gada jūlijā valdība atbalstīja pilnveidoto programmu iedzīvotājiem elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei.
Viņš teica, ka ir gaidāmas arī citas atbalsta programmas. Tostarp līdz gada beigām KEM plāno organizēt jaunu Modernizācijas fonda programmu, kas galvenokārt domāta uzņēmumiem. "Pamatideja būs atbalsts gan elektroauto, gan elektroauto staciju ierīkošanai," norādīja Melnis.
LETA jau ziņoja, ka piektdien Rīgas Motormuzejā tika prezentēts Latvijas auto pieejamības pētījums.
Iedzīvotāju aptauju pēc "SEB bankas" pasūtījuma veica "Norstat Latvija", kurā piedalījās 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Savukārt autu pieejamības indekss ir rādītājs, kas ilustrē automašīnas vērtību, kuru līzingā var iegādāties viena persona vai ģimene ar vidējiem ienākumiem.
Hertz auto noma pieņēma lēmumu atteikties no elektriskajiem nomas auto, jo tiem ļoti strauji krīt vērtība otrreizējā tirgū. Pēc gada tie jau ir zaudējuši pusi no savas sākotnējās iegādes vērtības un ir grūti atrast pircējus lietotam EV.
par tirgus pieprasījumam neatbilstošu cenu, grūti un ilgi tirgojas nost dajebkas.
Cenu nosaka piedāvājuma un pieprasījuma attiecība, proti, cik pircējs ir gatavs par kaut ko maksāt.