Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pētījums: 67% iedzīvotāju no elektroauto iegādes attur cena 8

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 5.oktobris 2024 19:05

Latvijā 67% iedzīvotāju no elektroauto iegādes attur augstā iegādes cena, piektdien pasākumā par Latvijas auto pieejamības pētījumu sacīja "SEB līzinga" valdes loceklis Matīss Janevičs-Dambis.

Savukārt 53% iedzīvotāju norādījuši, ka ar vienu uzlādi nobraucamais attālums ir nepietiekams, kā arī 52% šaubās par auto baterijas ilgmūžību, bet vēl 46% uzskata, ka ir ierobežots publisko uzlādes staciju skaits.

Janevičs-Dambis arī norādīja, ka Latvijā 8% iedzīvotāju kā nākamo auto plāno izvēlēties elektroauto. Tāpat secināts, ka 36% iedzīvotāju priekšroku dotu ar hibrīda dzinēju darbināmiem auto, 29% - ar dīzeļdegvielu, bet 26% - ar benzīnu darbināmiem auto.

Vienlaikus viņš teica, ka atvērtākās grupas elektroauto iegādei ir jaunieši līdz 30 gadiem un jaunajos projektos dzīvojošie iedzīvotāji, kā arī pašreizējie elektroauto īpašnieki. Vienlaikus augstākā interese par elektroauto ir Rīgā un tās apkaimē, kā arī Kurzemē. Savukārt pārējos reģionos populārāki ir ar dīzeļdegvielu darbināmi auto.

Pētījumā arī noskaidrots, ka Latvijā 44% iedzīvotāju zemākas uzturēšanas un lietošanas izmaksas motivētu iegādāties elektroauto, kā arī gandrīz tikpat daudz atzina, ka viņus motivētu valsts atbalsts lietošanas laikā, kā arī valsts atbalsts transportlīdzekļa iegādei.

Komentējot kopējo auto cenu dinamiku Latvijā, Janevičs-Dambis norādīja, ka pēdējo gadu laikā jauno auto cenas ir būtiski pieaugušas - par 20%, bet lietoto - par 5%. Tomēr pēdējo trīs gadu laikā auto reālās cenas ir saglabājušās salīdzinoši stabilas.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) pasākumā norādīja, ka Latvijā iegādāto elektroauto skaits pieaug.

Melnis skaidroja, ka KEM arī turpina strādāt un pilnveidot atbalsta sistēmu iedzīvotājiem videi draudzīgu auto iegādei. Tostarp šā gada jūlijā valdība atbalstīja pilnveidoto programmu iedzīvotājiem elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei.

Viņš teica, ka ir gaidāmas arī citas atbalsta programmas. Tostarp līdz gada beigām KEM plāno organizēt jaunu Modernizācijas fonda programmu, kas galvenokārt domāta uzņēmumiem. "Pamatideja būs atbalsts gan elektroauto, gan elektroauto staciju ierīkošanai," norādīja Melnis.

LETA jau ziņoja, ka piektdien Rīgas Motormuzejā tika prezentēts Latvijas auto pieejamības pētījums.

Iedzīvotāju aptauju pēc "SEB bankas" pasūtījuma veica "Norstat Latvija", kurā piedalījās 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Savukārt autu pieejamības indekss ir rādītājs, kas ilustrē automašīnas vērtību, kuru līzingā var iegādāties viena persona vai ģimene ar vidējiem ienākumiem.

 
Visi komentāri
 
BMW 7.oktobris 2024 8:37
2 1 Atbildēt

Hertz auto noma pieņēma lēmumu atteikties no elektriskajiem nomas auto, jo tiem ļoti strauji krīt vērtība otrreizējā tirgū. Pēc gada tie jau ir zaudējuši pusi no savas sākotnējās iegādes vērtības un ir grūti atrast pircējus lietotam EV.

mnde 7.oktobris 2024 8:44
2 0 Atbildēt

par tirgus pieprasījumam neatbilstošu cenu, grūti un ilgi tirgojas nost dajebkas.

Cenu nosaka piedāvājuma un pieprasījuma attiecība, proti, cik pircējs ir gatavs par kaut ko maksāt.

mnde 7.oktobris 2024 8:42
0 0 Atbildēt

Ta nu gan negaidīts atklājums - auto cena, salīdzinoši ar parastiem dzinējiem, tomēr esot pārāk liela...

Un vēl - palasot EKII atbalsta fonda nosacījumus, nevilšus sanāk nonākt pie slēdziena, ka bez Latvijā reģistrētu juridisku uzņēmumu iesaistes privātpersona nemaz nevar iegūt to EKII atbalstu, privātā kārtā iegādājoties auto no citas ES valsts, kā arī ļoti jau nu limitēti nosacījumi, kad atbalstu neliek kaut daļēji atmaksāt. Un vēl - gauži nepilnīgs tas saraksts ar auto markām, par modeļiem nemaz nerunājot, kaut ir gana daudz modeļi, kuri atbilstu EKII nosacījumiem...

Nja 7.oktobris 2024 10:00
2 0 Atbildēt

Ble un šim vajadzēja pētījumu?

Sergejs 8.oktobris 2024 13:14
0 0 Atbildēt

Jā, vienkārsī aizpildīt līzinga pieteikumu EV iegādei (līdzvērtīgam pēc funkcionalitātes Golf/Octavia/i30), norādot kā ienākumu LV vidējo (pat ne medianas) algu un atbildē iegūt virzienu kurp doties būtu pārāk vienkārši un ātri😁

Onsis 7.oktobris 2024 10:15
1 0 Atbildēt

Ne tikai cena, arī nobraukums un uzlādes ilgums. Ne jau visi dienā nobrauc zem 100km. Ir arī cilvēki kas brauc tālāk!

mnde 7.oktobris 2024 10:24
0 1 Atbildēt

Skaidrs, ka baterijauto nav piemērots visiem.

Protams ir baterijauto arī ar cienījamu nobraukumu, bet tas attiecīgi maksā un ekonomiskā ieguvuma pat ilgtermiņā var nebūt. Ja pieņem, ka tas "tālas distances nobraukt spējīgais" auto norij ~ 22-26 kW/100 km, cik ir jānobrauc km, lai izmaksas būtu vienādas ar jaunu, tāda pat modeļa modernu dīzeli, kurš tālos braucienos ir pat visai ekonomisks.

Protams, izdevīgāks ir tiem, kam pašiem sava elektrība, jo tad izmaksas ir vai nu "0" EUR vai maks 0,05 EUR/kWh... Lādēt publiski pieejamajās stacijās nemaz tik lēti, nudien, nav!

GTD2 7.oktobris 2024 11:23
7 0 Atbildēt

Latvijā 67proc un vēl vairāk vispār jaunu auto iegāde attur tā augstā cena, jo nav pirtspēja, labi ,ka var atļauties 10gadīgu tiko nō Vācijas. Pilnīgi bezjēdzīgs pētījums , pagalm darbs un materiāls.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jālabo stūres iekārta - Fiat un Opel atsauc tūkstošiem automašīnu

Autobūves uzņēmumi Fiat un Opel atsauc vairākus tūkstošus 2024. gadā ražotus Mokka, Corsa un 600 sērijas (Fiat) automobiļu, lai novērstu bīstamu defektu, kas saistīts ar stūres iekārtu. Lasīt vairāk

 

Tas bija sāpīgi - motociklists nokavē ar bremzēšanu (+ VIDEO) 3

Komentārā teikts, ka pēc brīža motociklists piecēlies, ķivere bijusi bojāta, no deguna asinis. Lasīt vairāk

 

Par 84 procentiem – BMW piedzīvo dramatisku peļņas kritumu 15

64 procentu peļņas kritums, ko piedzīvoja Volkswagen ir vēl gluži labs iznākums salīdzinājumā ar BMW, kas trešajā ceturksnī spiests fiksēt peļņas samazināšanos par veseliem 84 procentiem salīdzinājumā ar 2023. gada rezultātu. Lasīt vairāk

 

Zemnieki: Akcīzes nodokļa kāpums degvielai ietekmēs visus (+ VIDEO) 12

Finanšu ministrijas plāns trijos gados palielināt akcīzes nodokli degvielai skars ne tikai autovadītājus, bet arī lauksaimniekus. Ikdienas izmaksu kāpums apdraudēs konkurētspēju un ietekmēs arī produktu cenas veikalos. Sekas jutīs visi, brīdina lauksaimnieki. Nesaņemot Finanšu ministrijas un valdības atbalstu, viņi neizslēdz iespēju rīkot protestus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti