Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 25.oktobris 2024 16:25

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē.

Pašvaldības pārstāve Aira Ancāne, komentējot apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aicinājumu atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās, "jo tās rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi", atzina, ka "temats ir izvirzīts par diskusiju objektu".

"Tiek vērtēti gan ekspertu, gan politiķu viedokļi, bet patlaban konkrēta secinājuma vēl nav. Turpināsim vērtēt gan pozitīvo, gan negatīvo ietekmi," informēja pašvaldības pārstāve.

Kā ziņots, "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka priekšrocības neveicina videi draudzīgāku transporta līdzekļu izmantošanu, pilsētās autotransporta skaits kopumā esot jāsamazina, priekšrocību dēļ Rīgai piederošais uzņēmums "Rīgas satiksme" negūst ieņēmumus no autostāvvietām, turklāt elektroautomobiļus mēdzot novietot stāvvietās uz ilgu laiku, tādējādi "atņemot vietu automašīnām, kuru vadītājiem tiešām ir svarīgi īslaicīgi novietot transportlīdzekli Rīgā".

Apvienības pārstāvji uzsver, ka pilsētas telpa ir ierobežota, īpaši pilsētas centrā un vecpilsētā, tāpēc lielāks ieguvums iedzīvotājiem būtu, ja ielas telpu izmantotu zaļās zonas ieviešanai, gājēju ietvju paplašināšanai, kokiem, veloinfrastruktūrai un mikromobilitātes rīku novietnēm, kā arī parkletiem un kafejnīcu terasēm. Autostāvvietu maksa ir labs instruments, lai autonovietnes izmantotu maksimāli efektīvi un īslaicīgi, nevis tās kalpotu par ilgtermiņa novietnēm, pauž organizācija.

Savukārt "Latvijas Elektroauto biedrība" (LEAB), atbildot uz šo iniciatīvu, pauž pozīciju, ka problēma nav elektroautomobiļu novietošanā vecpilsētā, bet vispārējā auto satiksmes intensitātē. Elektroautomobiļi "kā videi draudzīgākais transporta līdzeklis" varot būt daļa no risinājuma. Viens no galvenajiem iemesliem esošajām elektroauto priekšrocībām ir valsts stratēģija - veicināt pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, lai samazinātu emisijas un pretēji apvienības apgalvojumiem, uzlabotu dzīves kvalitāti pilsētā, samazinot gaisa piesārņojumu un transporta troksni.

LEAB pārstāvji piekrīt, ka priekšrocības samazina "Rīgas satiksmes" ieņēmumus, bet uzsver, ka ir svarīgi izvērtēt citus ieguvumus. Bezmaksas stāvvietas ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai stimulētu elektroauto iegādi un izmantošanu. Atceļot elektroautomobiļu priekšrocības, cilvēki var atteikties no to iegādes, kā arī nestabilitāte tirgū var atturēt uzņēmumus mainīt autoparku jau tagad, kas ilgtermiņā var negatīvi ietekmēt Latvijas ekonomiku, turpinot būt atkarīgiem no importētas degvielas un tās cenu izmaiņām.

Biedrības pārstāvji uzsver - ja nepieciešamas izmaiņas atbalsta programmās, tās būtu jāveic pakāpeniski un par tām iepriekš laicīgi jāinformē sabiedrība, kā arī izmaiņām jābūt balstītām uz datiem. Tāpat ir svarīgi izstrādāt ilgtermiņa vīziju par elektroauto attīstību Latvijā un sadarboties ar uzņēmumiem, lai veicinātu to pāreju uz elektroautomobiļiem. Lai veicinātu ilgtspējīgu mobilitāti un samazinātu pilsētas gaisa piesārņojumu, ir nepieciešams turpināt atbalstīt elektroauto attīstību.

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" darbojas kopš 2016.gada ar mērķi veicināt labas pilsētvides veidošanu Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

LEAB apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā.

 
Visi komentāri
 
650 25.oktobris 2024 17:19
1 0 Atbildēt

Diženāka sensācija būtu tad, ja pašvaldībām atceltu iespēju Atcelt.Visu pilsētu varētu atdot (vai pārdot) Cilvēkiem.Vai vismaz LEAB biedrībai.Interesanti, kā pēc vēl jo projām nava nodibināta centralizētā Lohu biedrība.

Samazina rīgas satiksmes ieņēmumus,tu tik paskatko..Te kko prasītos izmainīt.Katram iedzīvotājam (loham) noteikt pienākumu Palielināt (rīgassatiksmes) ieņēmumus.

Biznesmenis 25.oktobris 2024 17:29
0 0 Atbildēt

Lai iedod 20 % atlaidi no standarta tarifa, un lieta darīta.

ZZZZ 25.oktobris 2024 17:49
2 0 Atbildēt

Nu kas tā par tādu demagoģiju, tak EV 1% tik. Kur paliek pārējais piķis?

Conqueror 25.oktobris 2024 21:07
6 0 Atbildēt

ZZZZ:

bet joks tāds, ka tas 1% sabrauc Rīgas centrā uz stāvēšanu, kamēr pārējie, ar degvielas dzinējiem, var tikai riņķot pa ielām un meklēt brīvas vietas...

Conqueror 25.oktobris 2024 21:08
3 0 Atbildēt

vispār, zinu, ka tas nebūs populāri, bet jāuzstāda pirms Rīgas centra loka, augšējie stieņi ar kamerām, lai bildē visus, kas iebrauc centrā, un lai maksā 5 eiro....

asd 26.oktobris 2024 0:30
1 1 Atbildēt

Jā, tieštā, piekrist tavs. Lai centrs izmirst pavisam. Tad tiks panākts cēlais PislētaLohiem mērķis.

Kamēr nav ziemeļu šķērsojuma un valsts iestādes neizvāc no centra, nekas tāds nav iespējams.

0pis 26.oktobris 2024 21:23
0 0 Atbildēt

Kas liek domāt, ka centrs ņems un izmirs?

Teslists 26.oktobris 2024 7:53
2 0 Atbildēt

Cik RS piesolīja šitiem zilajiem tūtiņbikšiem no "Pilsēta cilvēkiem"?

Neviens necerēja ka cilvēki tiešām būs gatavi investet elektroauto lai nemaksatu par kaut ko, par ko patiesībā nebūtu jāmaksā!

RS protams ka neiekasē vairs tik daudz cik gribētos.

Doma jau ir ieviest maksu, nejau aizvākt mašīnas no vecpilsētas!

Upss 26.oktobris 2024 8:07
3 0 Atbildēt

Tas tiksi sākums,- drīz aizliegs arī braukt pa sabiedriskā transporta joslu utt.!

Tims 26.oktobris 2024 9:36
1 0 Atbildēt

Elektro auto tirdzniecība ar to vēl vairāk sabremzēsies. Pa lielam jau tos pirka pierīgā dzīvojošie, kas strādā centrā. Ātrāk aizbraukt, lētāk stāvēt. Bonusus atceļot EV jēga paliek tikai kaut kādas pārliecības māktiem un vienkārši ļaužiem ar lieliem ienākumiem, kas grib pamēģināt kā tad tur īsti ir ar tiem elektro..

Pļurkt 26.oktobris 2024 16:02
2 0 Atbildēt

Nu re - nemaz tik ilgi nevajadzēja gaidīt, lai eļektričku lafa beigtos!

Betons 26.oktobris 2024 17:49
0 2 Atbildēt

Kurinātāj, beidz dročēt uz citu cilvēku nelaimi, ujobān!

Pļurkt 27.oktobris 2024 7:56
0 0 Atbildēt

Līdz šim visa tavējā lafa bija uz mana rēķina!

Tā ka nevis nelaime, bet nepelnītā laime beidzās!

Dročij vien tālāk

W12 26.oktobris 2024 18:25
2 0 Atbildēt

Nu kādas problēmas. Ja Pierīgā dzīvojošs personāžs strādā Rīgas centrā vai pat Vecrīgā, tad lai brauc ar sabiedrisko transportu. Būs vēl zaļāk un videi draudzīgāk. Bet nu tas ir reāls marasms, ka pats Rīgas centrs ir pārvērsts par ilgtermiņa bezmaksas autostāvvietu elektriskajiem auto.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Tesla uztriecas citam auto, lai glābtu cilvēka dzīvību (+ VIDEO) 3

Video autors nav drošs par to, kas izpildīja pēkšņo izvairīšanās manevru - Tesla autopilots vai cilvēks pie stūres. Kā domājat jūs? Lasīt vairāk

 

Dr. Viljams Happers: CO2 pieaugums kopš industrializācijas ir pārāk mazs, lai ietekmētu sasilšanu (+ GRAFIKI) 7

Politisko lēmumu dēļ Eiropā un Latvijā mēs arvien vairāk esam spiesti maksāt par CO2 emisijām. Skaidrosim, kas tas ir un vai vispār uz CO2 pamatojuma ir jēga maksāt? Lasīt vairāk

 

Mēģinot apdzīt kravas auto, avarē divi Bugatti Chiron (+ VIDEO) 5

Avārija notikusi Marokā, ekskluzīvajiem spēkratiem piedaloties organizētā izbraucienā pa Ziemeļāfrikas valsts ceļiem. Lasīt vairāk

 

Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās 14

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti