Visi komentāri - Hibrīdie apvidus auto jeb SUV - kuras automašīnas visilgāk saglabā savu vērtību?

Hibrīdie apvidus auto jeb SUV - kuras automašīnas visilgāk saglabā savu vērtību? 9

 

Foto: iAuto.lv

Citadele | 13.janvāris 2025 12:47

Plānojot jaunas automašīnas iegādi, ir vērts padomāt arī vairākus soļus uz priekšu pēc auto iegādes. Cik ilgi ir paredzēts ar to braukt - trīs, piecus vai desmit gadus? Kādu auto izvēlēties, lai tas strauji nezaudētu savu vērtību un to vēlāk varētu izdevīgi pārdot, skaidro Citadele Leasing eksperti.

Nosakot jaunas automašīnas atpakaļpirkuma vērtību, līzinga kompānijas ņem vērā tādus aspektus kā nobraukums, auto stāvoklis un vecums, kā arī tirgus situāciju. Parasti jaunas automašīnas pirmajā gadā zaudē aptuveni 20% no sākotnējās vērtības, un pēc pieciem gadiem - vidēji 40% no sākotnējās cenas. Taču noteikti auto zīmoli un modeļi saglabā savu vērtību ilgāk.

Izmantojot vēsturiskos lietotu automašīnu cenu datus, ir izstrādāts uz algoritmiem balstīts automašīnu atlikuma vērtības prognozēšanas modelis. Šis modelis analizē tirgū esošo automašīnu tehniskās īpašības un nolietojuma līmeni, sniedzot atlikuma vērtības prognozi.

"Datu bāze tiek atjaunināta katru mēnesi, un pašlaik modelī ir vairāk nekā 11 miljoni datu punktu. Šis ir ievērojams datu apjoms, kas ļauj veikt pamatotas prognozes," norāda Pēteris Plaudis, Citadele Leasing vadītājs Latvijā.

Dati liecina, ka visilgāk savu vērtību saglabā hibrīdie apvidus auto jeb SUV, piemēram, Toyota RAV4, Ford Kuga Hybrid, Toyota CH-R, Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai e-POWER. Šie transportlīdzekļi, ja gadā vidēji nobrauc ap 20 tūkstošiem kilometru, pēc pieciem gadiem var saglabāt pat 55 - 60% no sākotnējās vērtības.

"Ja, izvēloties nekustamo īpašumu, bieži tiek novērtēts tā investīciju atdeves potenciāls, tad, pērkot automašīnu, iedzīvotāji vairāk koncentrējas uz izmaksām. Tomēr ir svarīgi novērtēt arī citus parametrus, piemēram, finansēšanas izmaksas, sākotnējās apdrošināšanas cenas, amortizāciju un konkrētā zīmola automašīnu vērtības saglabāšanu. Padziļināta analīze ļauj pieņemt racionālāku lēmumu, un, ja nepieciešams, pārdot automašīnu, lai kompensētu radušās ekspluatācijas izmaksas. Analizējot datus, redzam, ka, meklējot zemu emisiju transportlīdzekli, lētāk ir iegādāties SUV ar hibrīddzinēju, salīdzinot ar uzlādes hibrīdiem vai pilnībā elektriskajām automašīnām. Turklāt ar šāda veida dzinēju iedzīvotājiem nav jāuztraucas par uzlādes stacijām, jo automašīna pati uzlādē akumulatoru," saka Pēteris Plaudis.

Jauno automašīnu tirgus statistika liecina, ka Toyota, Volkswagen un Škoda ir trīs populārākie zīmoli līzingā iegādāto automašīnu kategorijā Latvijā.

 
Visi komentāri
 
4r 13.janvāris 2025 17:16
5 8 Atbildēt

Godīgi sakot, nav saprotams, kurš pērk tos gandrīz 10 gadīgos krosoverus, ar 150tkm un vairāk nobraukumu,  ja par par to pašu cenu var nopirkt tās pašas markas 3 lidz 5 gadīgu hecbeku vai universāli, ar max 50tkm nobraukumu.

GTD2 14.janvāris 2025 9:10
5 5 Atbildēt

Saprātīgs cilvēks krossoveru pērk ,ja viņam tāds nepieciešams, piemēram jabrauc pa meža ceļiem

ZZZZ 14.janvāris 2025 11:48
5 2 Atbildēt

Pa mežu ar jaunu/mazlietotu bez rāmja krossoveru? Lai tur visus plastmasas ūdiņus atrautu un apakšā, kas tur ķerās norautu? Lielpils un sēta īstāka vieta tādam.

 4r jo vecāks jo vienkāršāks pareizais granD pielietojums.

GTD2 14.janvāris 2025 11:59
1 0 Atbildēt

Es cnerakstīju pa mežu bet pa meža ceļu, mežā krossoveram ātri vien kaput, ja domā Lielpilsētu Rīgu tad jā tur ar krossoveru drošāk, laikam citās pilsētās gan nav nepieciešams

msh 15.janvāris 2025 1:55
1 0 Atbildēt

Nepareizi. Ja krāns vairs nestāv vai krānu aiz vēdera nevar saskatīt, vai pupi noļukuši, vai nemāk braukt -> "džips". Tevis piesauktajām lietām augsta kulba nav vajadzīga, tur pietiek ar parastas mašīnas klīrensu.

Kk 15.janvāris 2025 6:57
0 1 Atbildēt

Pa to naudu nav nopērkams universāls ar labu komplektāciju... maksās 25-35000€.

ZZZZ 14.janvāris 2025 13:03
0 1 Atbildēt

GTD2 Mēs tik te, tik tur mežā, ārpus, neceļos, uz ceļiem izklaidējamies. Neņem galvā.

Kk 15.janvāris 2025 6:54
0 0 Atbildēt

Rāmja SUV tā ir vēsture... tāds nav vajadzīgs..SUV lai brauktu pa lauku ceļiem un mežu pilnīgi pietiekami..krietni augstāks klīrenss un pilnpiedziņa ir viss nepieciešamais tajā situācijā.

Po 17.janvāris 2025 20:17
0 0 Atbildēt

Cik ilgi ir paredzēts ar to braukt - trīs, piecus vai desmit gadus?

Nu, pankūciņ, tieši tā - cik ar to jauno gada auto var nobraukt? Tas mūs interesē, nevis kurš auto ir svaigā gada visbraucamākā miskaste, kurai žurnists nav vāku pat atvēris...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti