Mazda Tokijā prezentē sporta automobiļa prototipu ar rotordzinēju 4

 

Foto: iAuto.lv

Inchcape Motors Latvia | 30.oktobris 2015 11:51

Mazda Motor Corporation Tokijas auto izstādē prezentējusi jauno Mazda RX-VISION. Šis sporta automobiļa prototips ir aprīkots ar nākamās paaudzes SKYACTIV-R rotordzinēju — tā ir netradicionāla tehnoloģija, kas, iespējams, ir vispievilcīgākais autoražotāja izaicinātāja gara simbols.

Izsmalcinātās proporcijās veidotais modelis RX-VISION ar dzinēju priekšpusē un aizmugurējo riteņu piedziņu atspoguļo nākotnes vīziju, ko var sagaidīt tikai no Mazda un ko neskaitāmi zīmola cienītāji visā pasaulē cer ieraudzīt realitātē.

Rotordzinējus īpašus padara tas, ka tie spēj saražot jaudu trijstūra formas rotoru rotācijas kustības rezultātā (atšķirībā no virzuļu divvirzienu kustības parastajos automobiļu dzinējos). Pārvarot vairākus tehniskus sarežģījumus, Mazda izdevās komercializēt rotordzinējus — vispirms 1967. gadā modelī Mazda Cosmo Sport 110S un pēc tam arī vairākos citos modeļos. Visveiksmīgākais no tiem bija Mazda RX-7 — visu laiku pārdotākais automobilis ar rotordzinēju, kas no 1978. līdz 2002. gadam tika saražots 800 000 vienību.

Nepārtraukti cenšoties palielināt jaudu, degvielas ekonomiju un izturību, Mazda ir vienīgais uzņēmums, kurš jebkad ir uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar automobili, kas aprīkots ar rotordzinēju. Šis varoņdarbs tika paveikts 1991. gadā ar Mazda 787B.

Lai arī patlaban rotordzinēja modeļu sērijveida ražošana nenotiek, Mazda nekad nav pārtraukusi pētniecību un izstrādi šajā jomā. Nākamās paaudzes rotordzinējam autoražotājs izvēlējās nosaukumu SKYACTIV-R, kas pauž apņēmību turpināt piedāvāt klientiem tehnoloģiju, kas izaicina ierasto, kā arī nepārspējamu SKYACTIV kvalitāti, sēžot pie stūres.

Tokijas auto izstāde apmeklētājiem būs pieejama līdz 8. novembrim.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 30.oktobris 2015 13:19
4 2 Atbildēt

Kamēr citi taisa modernus elektriskos, vai degvielas šūnu auto, mazda par modernām vēlas uzdot aizvēsturiskas tehnoloģijas.

alkobots 30.oktobris 2015 15:51
6 2 Atbildēt

mazdai jau bija RX 7 vai RX9- ar so motoru... kur biezak brauca uz evakuatora,nekaa pats...šitie motori labi ja lidz 100 000 vispar nodzīvo....

Kanibaals 1.novembris 2015 15:20
0 0 Atbildēt

Tagad jau daudzi atgriežas uz ielām drošvien ielikuši parastus motorus, lai nav lūžņos jānodod.

Crankshaft 30.oktobris 2015 16:48
2 1 Atbildēt

alkobots

mazdai jau bija RX 7 vai RX9- ar so motoru... kur biezak brauca uz evakuatora,nekaa pats...šitie motori labi ja lidz 100 000 vispar nodzīvo....

===============

Bija Mazda rotornieki jau kopš 1960. gadiem, sākot laikam ar RX-4. Tāda RX-9 vispār nav, RX-8 bija gan, bet RX-7, īpaši turboversija, bija nežēlīgi populārs ASV! Un dzinēja resurss, ja ievēroja spēles noteikumus, jau 1970. gadu beigās līdzinājās virzuļdzinēju resursam - t.i. kalpoja līdz

300 000 km, kas sporta auto ir ļoti daudz!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Cik tuvu elektrifikācijas vilnis ir kravas auto biznesam ? (+VIDEO) 1

Vai zinājāt, ka patlaban lielākais pilnībā elektriskais Scania kravas auto sastāvs, kas jau strādā raktuvēs Norvēģijā, sver 64 tonnas? To un daudz ko citu īstos ziemas apstākļos varējām izmēģināt Scania Winter pasākumā Norvēģijas ziemeļos Trisilā. Lasīt vairāk

 

Pētījums: 2022.gadā ES elektroenerģijas ražošana no vēja un saules apsteidza gāzi 1

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis 2022.gadā pirmo reizi saražoja vairāk elektroenerģijas no vēja un saules, nekā no dabasgāzes, secinājusi domnīca "Ember". Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf turpinās dzīvot arī elektriskajā laikmetā 2

Volkswagen vadība apstiprinājusi, ka koncerna leģenda, kompaktās klases modelis Golf, turpinās dzīvot arī elektriskajā laikmetā, pārejot uz savu devīto paaudzi. Lasīt vairāk

 

Baltijā restartējas atbalsts elektromobiļiem: kādi ir subsīdiju modeļi? 7

Lai samazinātu autotransporta CO2 izmešus un paātrinātu autoparka atjaunināšanu, Baltijas valstīs aktivizētas atbalsta programmas elektroauto pircējiem. Ko no tām var iegūt privātpersonas un ko uzņēmumi? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti