Mazda Tokijā prezentē sporta automobiļa prototipu ar rotordzinēju 4

 

Foto: iAuto.lv

Inchcape Motors Latvia | 30.oktobris 2015 11:51

Mazda Motor Corporation Tokijas auto izstādē prezentējusi jauno Mazda RX-VISION. Šis sporta automobiļa prototips ir aprīkots ar nākamās paaudzes SKYACTIV-R rotordzinēju — tā ir netradicionāla tehnoloģija, kas, iespējams, ir vispievilcīgākais autoražotāja izaicinātāja gara simbols.

Izsmalcinātās proporcijās veidotais modelis RX-VISION ar dzinēju priekšpusē un aizmugurējo riteņu piedziņu atspoguļo nākotnes vīziju, ko var sagaidīt tikai no Mazda un ko neskaitāmi zīmola cienītāji visā pasaulē cer ieraudzīt realitātē.

Rotordzinējus īpašus padara tas, ka tie spēj saražot jaudu trijstūra formas rotoru rotācijas kustības rezultātā (atšķirībā no virzuļu divvirzienu kustības parastajos automobiļu dzinējos). Pārvarot vairākus tehniskus sarežģījumus, Mazda izdevās komercializēt rotordzinējus — vispirms 1967. gadā modelī Mazda Cosmo Sport 110S un pēc tam arī vairākos citos modeļos. Visveiksmīgākais no tiem bija Mazda RX-7 — visu laiku pārdotākais automobilis ar rotordzinēju, kas no 1978. līdz 2002. gadam tika saražots 800 000 vienību.

Nepārtraukti cenšoties palielināt jaudu, degvielas ekonomiju un izturību, Mazda ir vienīgais uzņēmums, kurš jebkad ir uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar automobili, kas aprīkots ar rotordzinēju. Šis varoņdarbs tika paveikts 1991. gadā ar Mazda 787B.

Lai arī patlaban rotordzinēja modeļu sērijveida ražošana nenotiek, Mazda nekad nav pārtraukusi pētniecību un izstrādi šajā jomā. Nākamās paaudzes rotordzinējam autoražotājs izvēlējās nosaukumu SKYACTIV-R, kas pauž apņēmību turpināt piedāvāt klientiem tehnoloģiju, kas izaicina ierasto, kā arī nepārspējamu SKYACTIV kvalitāti, sēžot pie stūres.

Tokijas auto izstāde apmeklētājiem būs pieejama līdz 8. novembrim.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 30.oktobris 2015 13:19
4 2 Atbildēt

Kamēr citi taisa modernus elektriskos, vai degvielas šūnu auto, mazda par modernām vēlas uzdot aizvēsturiskas tehnoloģijas.

alkobots 30.oktobris 2015 15:51
6 2 Atbildēt

mazdai jau bija RX 7 vai RX9- ar so motoru... kur biezak brauca uz evakuatora,nekaa pats...šitie motori labi ja lidz 100 000 vispar nodzīvo....

Kanibaals 1.novembris 2015 15:20
0 0 Atbildēt

Tagad jau daudzi atgriežas uz ielām drošvien ielikuši parastus motorus, lai nav lūžņos jānodod.

Crankshaft 30.oktobris 2015 16:48
2 1 Atbildēt

alkobots

mazdai jau bija RX 7 vai RX9- ar so motoru... kur biezak brauca uz evakuatora,nekaa pats...šitie motori labi ja lidz 100 000 vispar nodzīvo....

===============

Bija Mazda rotornieki jau kopš 1960. gadiem, sākot laikam ar RX-4. Tāda RX-9 vispār nav, RX-8 bija gan, bet RX-7, īpaši turboversija, bija nežēlīgi populārs ASV! Un dzinēja resurss, ja ievēroja spēles noteikumus, jau 1970. gadu beigās līdzinājās virzuļdzinēju resursam - t.i. kalpoja līdz

300 000 km, kas sporta auto ir ļoti daudz!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti