Renault EZ-GO - robotizētais transports pilsētai un kopbraukšanai 1

 
Renault | 8.marts 2018 11:06

Ženēvas automobiļu izstādē Renault iepazīstina ar sava robotisko transportlīdzekļu un kopbraukšanas koncepta auto. Inovatīvajai automašīnai piemīt ikonisks dizains, kas integrējas vidē, tās mērķis ir radīt jaunus pārvietošanās veidus pārslogotā pilsētvidē.

Kā pirmais savā kategorijā, Renault EZ-GO ir vairāk nekā tikai elektrisks, autonoms konceptauto. Tas ir gan transportlīdzeklis, gan pakalpojums, kas ļauj cilvēkiem izsaukt transportlīdzekli konkrētā lokācijā vai pilsētā izvietotās stacijās - atkarībā no izvēles. Renault uzskata, ka transporta pakalpojumu integrācija apvienojumā ar pieslēgumu pilsētas infrastruktūrai - piesaistes sensoriem, datu analītikai, saistītiem pakalpojumiem, multimodālajām sistēmām un citiem - būs veiksmīgu mobilitātes risinājumu un nākotnes viedo pilsētu galvenā iezīme.

“Mobilitātes nākotni raksturo elektrodzinēji, savienojamība un autonoma vadība – Renault tā ir svarīga iespēja uzlabot pilsētvidi. Daudzās pilsētās ir novecojoša vai ļoti jauna iedzīvotāju demogrāfija - cilvēki meklē jaunus mobilitātes risinājumus,” sacīja galvenais izpilddirektors Terijs Bollore (Thierry Bolloré). “Mēs jau esam sākuši pētīt jaunus mobilitātes pakalpojumus. Uzskatām, ka apvienojumā ar pieredzi automašīnās un vieglajos komerctransportlīdzekļos, Renault grupa ir lieliskā pozīcijā, lai nodrošinātu šo potenciālo tirgu ar elektriskiem, savienotiem, autonomiem mobilitātes pakalpojumiem gan patērētājiem, gan uzņēmumiem. EZ-GO ir ieskats nākotnes mobilitātes risinājumos.”

Foto: iAuto.lv

Renault EZ-GO ir tikai pirmais loceklis no konceptauto saimes, ar ko Renault iepazīstinās 2018. gada laikā. EZ-GO seko pērn izrādītā transportlīdzekļa un pilsētas infrastruktūras savienojuma tehnoloģiju (V2X) autonomās automašīnas prototipa SYMBIOZ Demo car pēdās.

EZ-GO konceptauto koplietošanai pilsētvidē
EZ-GO ir koplietošanai paredzēts robotisks automobilis, kura pakalpojumus var izmantot gan privātas, gan sabiedriskas organizācijas. Tas papildina mobilitātes iespējas līdzās braucieniem ar privāto automašīnu vai sabiedrisko transportu, piemēram, metro un autobusu.

Foto: iAuto.lv

Tas darbojas kā tūlītēja izsaukuma pakalpojums ar mobilās aplikācijas palīdzību vai no pilsētā izvietotajām stacijām, atkarībā no lietotāja izvēles. Robotiskais transportlīdzeklis apvieno privātā transportlīdzekļa elastību un ērtību ar sabiedriskā transporta efektivitāti un vieglumu.

“Mēs izstrādājām Renault EZ-GO kā ikonisku pilsētvides daļu. Šis elektriskais, autonomais koncepts pēta pozitīvo potenciālo ietekmi, ko rada visiem pieejama kopīga mobilitāte." sacīja Korporatīvā dizaina vecākais viceprezidents Laurens van Den Akers (Laurens van den Acker). "Vizuāli pievilcīgs un integrēts pilsētas vidē, tas piedāvā nepieredzētu 360 grādu logu skatam uz pilsētu un vietu, kur cilvēkiem atpūsties un baudīt braukšanas pieredzi.”

Renault EZ-GO lepojas ar inovatīvu uzbūvi un kokona stila izskatu, tas ir radīts ar nodomu nodrošināt plašāko pārredzamības lauku autonomās sistēmas sensoriem un nodrošināt gaismu no augšas caur panorāmas jumta stiklu. Automobiļa ierobežotais augstums nodrošina, ka gājējiem netiek aizsegts skats uz pilsētas ainavu.

Foto: iAuto.lv

Kad Renault EZ-GO savienojas ar staciju, tam ir plata gluda grīda, kas it kā papildina stacijas platformu, lai pasažieriem atvieglotu iekāpšanu un izkāpšanu, gan pasažieriem, kas pārvietojas ar kājām, gan ar ratiņkrēslu. Šī automobiļa koncepts paredz, ka to varēs izmantot visdažādākie lietotāji, dažādos veidos un daudzveidīgos apstākļos, paturot prātā “Easy Life” konceptu, kas ir Renault vīzijas pamatā.

Renault EZ-GO nodrošina 4. līmeņa autonomās vadīšanas iespēju saskaņā ar SAE starptautisko 5 līmeņu skalu. Tas nozīmē, ka automobilis spēj uzturēt vajadzīgo distanci no priekšā braucošā transportlīdzekļa, saglabāt joslu, mainīt joslas (pie apdzīšanas), pilnīgi patstāvīgi veikt pagriezienus krustojumos. Tas spēj arī ieņemt drošu pozīciju gadījumā, ja netālu radušies ārkārtēji apstākļi, - vai nu pats, vai caur savienojumu ar uzraudzības centru – tehnoloģija šobrīd tiek izstrādāta Alianses paspārnē.

Salīdzinājumā ar ierasto vai turp-atpakaļ pārvadājumu tipa transportu, Renault EZ-GO aktīvi gādā par braucēju drošību, ko sekmē ātruma ierobežojums (50 km/h – 30 km/h), plašas durvis priekšpusē, kas ir drošas un atveras bez apdraudējuma no ceļa puses, pasažierim iekāpjot un izkāpjot, bet gaismu marķējums uz zemes ārpusē norāda platformas apstāšanās vietu.

Foto: iAuto.lv

Renault EZ-GO ir aprīkots ar 4CONTROL šasiju ar četriem vadāmiem riteņiem, kas uzlabo izveicību un drošību, braucot pilsētā.

Renault EZ-GO ir robotizētas nākotnes vīzija. Renault grupas ambīcija ir attīstīt vairākus scenārijus jauniem mobilitātes pakalpojumiem tirgū ar kopbraukšanas, transportlīdzekļa izsaukšanas un robotizēto automašīnu pakalpojumiem. Lai sniegtu šīs iespējas patērētājiem, Renault grupa turpinās inovācijās balstītu sadarbību ar saviem partneriem, publisko sektoru un izmantos Renault-Nissan-Mitsubishi alianses sniegtās iespējas izpētes un izstrādes resursos.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
viencexperc 8.marts 2018 11:25
2 0 Atbildēt

Kārtējais veceņu marasms. Tādus auto zīmēja 50 tajos gados. Tajos laikos nākotni zīmēja ar tukšām ielām un lieliem auto.

Pilsētas aug, satiksmes plūsma aug, dzīves ilgums aug. Nākotnē rādās, ka būs tādi auto:

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti