Vācijā šā gada martā pārdoti 347 433 jauni automobiļi, kas ir par 3,4% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras KBA apkopotie dati.
Tikmēr šā gada pirmajos trīs mēnešos kopumā jaunu automobiļu tirdzniecība Vācijā pieaugusi par 4%.
Vācijas autoražotāja "Volkswagen" ražoto automašīnu pārdošanas apjoms ceturksnī palielinājies par 7,2%, bet BMW tirdzniecības apjoms sarucis par 1,9%.
KBA arī norāda, ka no kopējā martā pārdoto jaunu automašīnu skaita vien 31,4% bijuši ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automobiļu, kas ir par 9,2 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada.
Dīzeļmašīnu vietā vācieši izvēlas alternatīvas piedziņas modeļus.
Elektroautomobiļu noiets pieaudzis par 73,1% (3792 vienības), hibrīdautomobiļu - par 45,4% (10 874), bet Plug-in (pie strāvas pieslēdzamie) automobiļi pirkti par 31,9% vairāk (3018). Šī paša iemesla dēļ strauji audzis pieprasījums pēc LPG un CNG automobiļiem (+171,9%, 1498 vienības) un arī benzīna automobiļu tirgus daļa, uzrādot kāpumu par 9,3% turpina palielināties
tie procenti alternatīvajām degvielām jau izsaktās iespaidīgi, bet, šarēķinot vienību skaitu, tie ir nepilni 20 tūkstosi automobiļi, kas no 350 tūkstošiem sastāda tikai pavisam nelielu daļu.
Pēc būtības dīzeļus pircēji ir aizstājuši ar benzīnu.
Un pareizi ir, ka aizstājuši ar dīzeļus ar benzīniem, no alternatīvajām degvielām vēl var iztikt.