Vīnes motoru simpozijā Volkswagen izrādījis jaunākās tehnoloģijas, tostarp bēdīgi slavenā dīzeļgeitas motora EA288 jaunāko versiju.
Motoru attīstības nākotnes virzienu Volkswagen saista ar “maigajiem hibrīdiem”, kas turpmāk tiks apzīmēti ar papildinājumu Evo to nosaukumos.
Jau pieminētais EA288 divlitru turbo dīzelis tagad komplektēts ar 12 voltu starteri-ģeneratoru un litija-jonu akumulatoru, samazināta agregāta masa, samazināta berze starp detaļām un optimizēts darba process.
Volkswagen norādījis, ka dīzeļdzinēja atdeve pieaugusi par 9% un motora jauda dažādās versijās būs 136-204 Zs robežās. Pirmie jaunās konstrukcijas motoru saņems Audi modeļi, bet nākotnē – visi modeļi, VW koncerna kas radīti uz MQB platformas.
Vēl viens jaunums – EA211 1,5 litru litru benzīna turbo motors, kas tagad var strādāt arī ar dabasgāzi. Tāpat kā benzīna bāzes versija, tas attīsta 130 Zs (200 Nm), taču ir izdevīgāks ekspluatācijā, jo uz 100 km iztērē 3,5 kg gāzes. Konstruktori apgalvo, ka ar šādu motoru komplektēts VW Golf varēs nobraukt 490 km līdz nākamajai uzpildes reizei.
Savukārt VW Golf astotajai paaudzei (izstrādes procesā) paredzēts 48 voltu starteris-ģenerators, kas palīdzēs benzīna motoram. Šāda hibrīdtehnoloģija palielina motora jaudu starta brīdī un noslāpē dzinēju, kad automobilis ripo. Volkswagen aprēķinājis, ka degvielas ietaupījums sasniegs vidēji 0,3 litrus uz 100 km.
Vienalga, tāpat negribu dīzeli.
Es arī negribēju - tagad ir 2012.gada Golf un vairs nespļaudos -manuprāt, jaunam vai salīdzinoši dīzelim nav ne vainas
Vispār jau otrādi - normālos dīzeļus ražoja pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados, kamēr tagad atraugas bez resursa un ar dārgām remontu izmaksām.
Man patīk kā man benzīnnieku braucēji, vai autobusu braucēji, veseli 12 gabali, salika mīnusus
Iedošu vienu salīdzinājumu - 20 gadus vecs 1.9 TDI ar sūkni - tādā vecumā pie kāda miljona nobraukuma mēdz iestāties izdiluma problēmas sūknim, un izbeigties sprauslas - pirmais pieklājīgajā veidā gan jau izmaksātu 200-300 eiras to sūkni saremontēt, otrais kādas 200 eiras par jauniem smidzinātājiem. Un salīdzinājumam - šīs desmitgades divlitrīgā huiņa, kur augtspiediena sūknis mēdz pat neizturēt mašīnas garantijas laiku un piedirst degvielas sistēmu ar sprauslām, krutajā, dīlera tipa variantā izmaksājot 2-3 štukas, tādā praktiskākā kreiso servisu variantā 1-2 štukas. Un tas ir tad, kad tā huiņa ir tikai 5-10 gadus veca, un tikai degvielas padeves sistēma...