ASV populārā organizācija Consumer Reports, kas pārbauda, testē un izmēģina dažādus ražojumus, tostarp automobiļus, neieteiks pircējiem Tesla cenu ziņā pieejamāko modeli – Model 3.
Consumer Reports speciālisti bija “šokēti” par Model 3 bremžu sistēmas darbību un atzīmēja, ka dažas elektromobiļa funkcijas ir neparocīgas un sarežģīti pārvaldāmas.
Testu laikā Model 3 bremzēšanas ceļš (100 km/h – 0 km/h) sasniedzis 46,33 metrus. Pēc šī rādītāja Model 3 zaudē ne tikai visiem savas klases automobiļiem, bet pat pilnizmēra pikapam Ford F-150, kas apstājas pēc 44,2 metriem.
Nepastāvīgo rezultātu dēļ Consumer Reports nācās notestēt vēl vienu Model 3 eksemplāru, taču rezultāti izrādījās gandrīz identiski – bremzēšanas ceļa garums par 6,3 m pārsniedza vidējo rezultātu klasē un bija par 7,62 m garāks nekā krosoveram Model X.
Komentējot Model 3 testu rezultātus, izdevuma Car and Driver vadītājs K.S. Kolvels sacījis, ka 11 gadu laikā viņam nav gadījies redzēt mašīnu, kura demonstrē tādu nepastāvību testu laikā - “Varbūt daži kravas auto… tas ir ļoti dīvaini”, viņš rezumējis.
Savukārt Tesla pārstāvji apsolījuši izmainīt bremžu sistēmas darbības algoritmu nākamās iebūvētā programmnodrošinājuma atjaunošanas laikā.
Consumer Reports ziņojums noteikti nenāks par labu jau tā iedragātajai Tesla reputācijai un akciju vērtībai. Model 3 ir modelis uz kuru īlons Masks liek vislielākās cerības, taču pagaidām tā ražošana nesekmējas un krietni atpaliek no nospraustā grafika. 2017.gada vasarā, kad startēja Model 3 ražošana, Masks solīja 20 000 eksemplāru īsā laikā, taču visā ceturtā ceturkšņa laikā no konveijera nobrauca vien 2425 mašīnas. Tad tika prognozēti 10 000 eksemplāri viena mēneša laikā, bet atskaites liecināja, ka 2018.gada pirmo trīs mēnešu laikā izdevies saražot vien 9800 automobiļus.
Vai tik tā nebūs brīnišķīgā sistēma, kas nevis prasti bremzē, bet gan bremzē prātīgi un uzkrāj enerģiju, kā arī lādē aķīti?
Testētāji nudien nav gatavi inovācijām.
Diezin vai - ja jāapstājas ekstrēmā situācijā, tad nepieciešamas bremzes nevis strāvas uzkrāšana
Es atsaucos uz vienā no tiem autožurnāliem aprakstu par 200k vērto Teslas bulcinieku, kur bijušas ļoti savdabīgas bremzes, kuru dēļ testētājs gandrīz sirmus matus dabūjis. Kas zina, varbūt arī te kas tāds...
Manā skatījumā ir tā - ja bremzē mierīgi, manis pēc tas auto tur var taisīt savas reģenerācijas u.t.t. Ja bremžu pedālis grīdā - pajāt to visu, jābremzē un nevajag taupīt bremžu klučus, kas citādi tām teslām kalpojot dikti ilgi.
It kā jau varētu nelikties nopietni mans teiktais, jo pagrūti iedomāties, ka kāds ražotājs varētu neiedomāties, ka bremzes ir bremzēšanai un tas nav joks, bet mūsdienās jau visādi brīnumi notiek.