Aptauja: Puse autovadītāju vismaz reizi saskārušies ar uz ceļa izskrējušu meža dzīvnieku 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 29.jūnijs 2018 11:06

47% autovadītāju vismaz reizi saskārušies ar situāciju, kad uz ceļa negaidīti izskrējis meža dzīvnieks, bet 19% šādas situācijas gadījušās bieži, liecina Volkswagen komerctransporta veiktā aptauja.

60% autovadītāju arī bieži sastapušies ar riska situācijām, kad gājēji neatļautās vietās šķērsojuši ceļu. Aptauja tika veikta, lai noskaidrotu, kā autovadītāji mazina riskus un rīkojas šādās situācijās, kā arī atgādinātu par drošību uz ceļiem.

Situācijās, kad uz ceļa pēkšņi parādījies meža dzīvnieks, 53% autovadītāju veiksmīgi izdevies no sadursmes izvairīties. Katrs piektais (22%) tikmēr atzīst, ka sadursme ar dzīvnieku notikusi, taču sekas nav bijušas smagas. Tikmēr 1% aptaujāto apliecina, ka šādas avārijas situācijas rezultējušās ar smagām sekām. Viens autovadītājs atzinis, ka reiz piedzīvojis situāciju, kad dzīvnieks uzlēcis uz mašīnas jumta, vēl kāds vadītājs informējis, ka sadursmē bojā gājis dzīvnieks un nelietojams pēcāk bijis spēkrats, taču autovadītājam un pasažieriem paveicies – avāriju pārdzīvojuši bez nopietnām traumām.

Savukārt, sastopoties ar gājēju, kurš neatļautā vietā šķērso ceļu, pusei autovadītāju (49%), nereti nācies strauji bremzēt, bet katram trešajam (29%) šādus pārgalvjus parasti izdevies laicīgi pamanīt, rāda aptaujas rezultāti.

“Aptauja liecina, katram trešajam autovadītājam spēkratā ir integrēta sistēma, kas padara transportlīdzekļa vadīšanu drošāku un pat vieglāku, kas vērtējams pozitīvi, jo šofera piesardzība uz ceļa nozīmē drošību gan pašam vadītājam, gan arī gājējiem. Tomēr jāņem vērā, ka teju katram ceturtajam (23%) šādas sistēmas nav pieejamas. Šobrīd Latvijā salīdzinoši reti ceļmalās uzstādīti nožogojumi, kas atturētu meža zvērus no brauktuves šķērsošanas, tādēļ šobrīd ārpus pilsētas autobraucējiem praktiski jebkurā brīdī jābūt gataviem, ka uz ceļa var iznākt kāds dzīvnieks. Viena lieta, ka situācijā cieš tikai auto, bet šogad, nule kā aizvadītajos Jāņos, sadursme ar alni pārvērtās traģēdijā. Asistentu sistēmas, kas brīdina par dzīvnieka tuvošanos salīdzinoši lielā rādiusā, ir neaizstājams palīgs drošības sekmēšanā, turklāt mākslīgais intelekts nereti spēj reaģēt ātrāk, nekā cilvēks, īpaši noguris cilvēks,” skaidro Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Tikmēr ar situācijām, kad spēkratu nav izdevies noturēt braukšanas joslā, aptaujātie autovadītāji saskārušies ļoti reti (52%) vai nekad (29%). Savukārt 5% aptaujāto atzinuši, ka šādas situācijas gadījušās bieži, taču tas esot noticis apzināti.

Arī ar tādām riska situācijām kā akvaplanēšana un sānslīde vairums autovadītāju (58%) sastapušies ļoti reti, bet katrs piektais (19%) – nekad. Tikmēr katram divdesmitajam (6%) šādas situācijas gadījušās bieži. Ja šāda nepatīkama situācija piemeklē, biežākā reakcija ir pakāpeniska ātruma samazināšana – tā parasti rīkojas katrs trešais (29%), bet katrs divdesmitais (5%) parasti sāk stūrēt virzienā uz ceļu. Savukārt 3 % autovadītāju atzinuši, ka rīcība parasti seko atkarībā no riska situācijas izvērtējuma.

Neparedzētas situācijas uz ceļa var gadīties katram no mums, tāpēc būtiskas ir zināšanas par pareizāko reakciju, kā arī liels palīgs ir arī gudrās tehnoloģijas spēkratā, kas var palīdzēt no riska situācijām izvairīties. Lai noskaidrotu, kā autovadītāji visbiežāk rīkojas drošību apdraudošās situācijās un cik bieži šādas situācijas gadās, tika veikta aptauja, kas ilga no 19. līdz 26. jūnijam, tiešsaistē aptaujājot 340 autovadītāju.

 
Visi komentāri
 
650 30.jūnijs 2018 3:55
1 1 Atbildēt

Nabaga bomaari tie 23%, kuriem nekas nav pieejams.Labi ka atlikušajiem 77% tas IR...Un labi ka ir Objektīva aptauja. Vismaz atspēkosim tos melīgos statistikas datus, kas te nesen kladzināja par LV vidējā autoparka 13g vidējo vecumu.Un iAuto Redaktors varētu vienureiz tiešsaistes aizkadra aptaujas neapstrīdamo rezultātu publicēšanas vietā kādu no tiem rūdīti diplomētajiem demagogiem uzaicināt uz tiešsaistes konferenci tiešajā ēterā. Tā ,lai jebkurš interesents piem no LejasPisuāru pagasta KalnaUzjājējiem varētu ieskatīties viņu godīgajās acīs un uzdot savu speciālo Godīgo Jautājumu.

iciks 30.jūnijs 2018 21:15
0 0 Atbildēt

Žēl gan, bet manam 2011. gada autiņam nav nekādu sistēmu, kas palīdz zvēru gadījumos. It kā esmu virs tiem 13 gadiem, bet nu naff... Cik nācies zvēru priekšā bremzēt, tik nu nācies paļauties uz savām acīm un auto bremzēm.

Vispār būtu interesanti uzzināt iauto biedru, relatīvi jaunu auto lietotāju viedokli, vai viņu autiņā ir kas tāds, kas tiešām palīdz šādā gadījumā? Labākas bremzes, spožākas gaismas u.c. tamlīdzīgas lietas neskaitās.

650 1.jūlijs 2018 13:38
1 0 Atbildēt

Nakts redzamības ierīces ap 2010 to gadu bija tikai atsevišķu marku atsevišķos dārgos modeļos. Viņu tādu kopskaits starp tagadējiem lietotajiem auto ir 0,000uj%.Vēl nupat 3-5g tālā pagātnē advancētu lietotāju atsauksmes liecināja, ka nightvision ir viena no bezjēdzīgākajānm extrām, par kuru nav vērts maksāt.Kāpēc nav- da tapc, ka tehnikas progress līdz šim nevarēja nodrošināt nedz tehniski ,nedz arī iekļauties finansiāli daudzmaz rāmjos.Iespējams, ka (varrrbuuut,,)18g modeļa Tuaregā šī ierīce ir beidzoot daudzmaz atbilstošā līmenī.Taa ka vienk tupi Drirst kaut ko ka valsts mērogā un ka pie vispārzināmā 13g/vid autoparka vecuma- nu tas tak ir absolūta fufeļa bīdīšana.Tieši tāpat kā pljuutīt par cilvēka dzīvības “cenu”,ar kuru tie daži km žoga nav (nebūtu) samērojami pat ne procenta daļā.Pretīgi vnk lasīt šos profesi aonālo pļutogrāfu sacereejumus, kas beidzamajā laikā burtiski uzglūn un uzbrūk mums no visām pusēm.Tfu,,

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti