Izdevums focus2move apkopojis statistiku par 2018.gada pirmo pusgadu.
Saskaņā ar šo pētījumu pasaulē pieprasītākais auto modelis joprojām ir Toyota Corolla, kas neraugoties uz 0,4 procentu kritumu salīdzinājumā ar pērnā gada rezultātu, joprojām saglabā 1.vietu ar 610 661 eksemplāriem.
Otro vietu ieņem Ford F-Series pikaps ar 536 461 eksemplāriem (+3,2%), bet trešais ir Eiropas visvairāk pirktais auto modelis Volkswagen Golf, kas atradis 441 948 pircēju (+0,8%).
Aiz pirmā trijnieka izvietojušies Honda Civic (424 688; +7,2%), Toyota RAV4 (408 703; +7,5%) un Volkswagen Tiguan (405 085; +16,3%), kam seko Volkswagen Polo (375 795; +8,3%), Honda CR-V (337 802; -4,0%) un Toyota Camry (337 107; +6,3%).
Desmitnieku noslēdz Chevrolet Silverado (323 107; +8,9%).
Pavisam 2018.gada pirmajā pusgadā realizēti 48 miljoni jaunu vieglo automobiļu, kas ir par 3,2 procentiem vairāk nekā līdzīgā laika posmā pērn. Līdz ar to pārdošanas apjomi globālajā tirgū turpina augt jau devīto gadu pēc kārtas.
Tiešām neviena modeļa no Ķīnas?
Ķīnā ir 70 lieli auto ražotāji. Konkurence tur ļoti asa, tāpēc vienam modelim savākt lielus pārdošanas apjomus, ir ļoti grūti.
Drīzāk jau Indiešu Maruti var iekļauties topā. Tur Maruti ir līderis, konkurence ne tik asa. Pirktāko autokompāniju sarakstā, Maruti ieņem 14.vietu. Apsteidzot MAZDA, FIAT, Skoda...
...
Bet, ja ņemam realitāti, tad Ķīnā NEVIENA autokompānija nevar ražot automašīnas ķīnas tirgum nepiedaloties ķīnas kompānijai. Piemēram Toyotas ražo kompānija GAC - Toyota ( kur gan GA, gan Toyotai irr 50 procentu akciju ).
Ja Ķīnā pārdeva 192 000 toyotu corollu, tad var uzskatīt, ka gan Toyota notirgoja 192 000, gan GAC notirgoja 192 000 automašīnu.
p.s.
VW ķīnā ražo -SAIC+VW, tāpēc arī 150 000 Ķīnas Tiguanu saražo SAIC.
p.s.s.
Šis likums drīzumā tiks atcelts, tāpēc Tesla savu jauno gigafabriku Ķīnā nedalīs ne ar vienu.