Eiropas Savienības (ES) Vides ministru padomes sanāksmē Luksemburā šodien plānots spriest par oglekļa dioksīda (CO2) emisiju ierobežošanu autotransportam.
Sanāksmes laikā plānots panākt vispārējo pieeju regulai par CO2 standartiem vieglajiem automobiļiem un vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, kā arī notis politikas debates par regulu attiecībā uz CO2 standartiem smaga darba transportlīdzekļiem.
Tāpat plānots spriest par Bioloģiskās daudzveidības konvenciju un par ES konceptuālo nostāju par gatavošanos ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām līgumslēdzēju pušu konferencei Katovicē 2018.gada 3.-14. decembrī.
Kā liecina valdības apstiprinātais ziņojums par Latvijas pozīcijām šajā sanāksmē izskatāmajos jautājumos, regulas projekts nosaka izmaksu efektīvus CO2 emisiju samazināšanas mērķus līdz 2030.gadam jaunajiem vieglajiem kravas transportlīdzekļiem apvienojumā ar īpašu veicināšanas mehānismu, lai palielinātu nulles vai zemas emisijas transportlīdzekļu īpatsvaru. Tas nodrošinās, ka ES transportlīdzekļu ražošanas nozare saglabās savu tehnoloģisko vadību, tādējādi stiprinot tā konkurētspēju. Tas arī samazinās degvielas patēriņa izmaksas patērētājiem.
Diskusijas par regulas projektu tika sāktas jau pagājušā gadā, un padomes sanāksmē plānots vienoties par vispārējo pieeju.
Sanāksmē Latvijas delegāciju vadīs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Eglīts.
Dīzeļiem (NOx) kirdik, bet ar šo sanāksmi arī pēkšņi mīlētajam benzīnam (CO2) būs kirdik?