ES Vides ministru padomes sanāksmē lems par CO2 emisiju ierobežošanu autotransportam 19

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 9.oktobris 2018 10:07

Eiropas Savienības (ES) Vides ministru padomes sanāksmē Luksemburā šodien plānots spriest par oglekļa dioksīda (CO2) emisiju ierobežošanu autotransportam.

Sanāksmes laikā plānots panākt vispārējo pieeju regulai par CO2 standartiem vieglajiem automobiļiem un vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, kā arī notis politikas debates par regulu attiecībā uz CO2 standartiem smaga darba transportlīdzekļiem.

Tāpat plānots spriest par Bioloģiskās daudzveidības konvenciju un par ES konceptuālo nostāju par gatavošanos ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām līgumslēdzēju pušu konferencei Katovicē 2018.gada 3.-14. decembrī.

Kā liecina valdības apstiprinātais ziņojums par Latvijas pozīcijām šajā sanāksmē izskatāmajos jautājumos, regulas projekts nosaka izmaksu efektīvus CO2 emisiju samazināšanas mērķus līdz 2030.gadam jaunajiem vieglajiem kravas transportlīdzekļiem apvienojumā ar īpašu veicināšanas mehānismu, lai palielinātu nulles vai zemas emisijas transportlīdzekļu īpatsvaru. Tas nodrošinās, ka ES transportlīdzekļu ražošanas nozare saglabās savu tehnoloģisko vadību, tādējādi stiprinot tā konkurētspēju. Tas arī samazinās degvielas patēriņa izmaksas patērētājiem.

Diskusijas par regulas projektu tika sāktas jau pagājušā gadā, un padomes sanāksmē plānots vienoties par vispārējo pieeju.

Sanāksmē Latvijas delegāciju vadīs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Eglīts.

 
Visi komentāri
 
as 9.oktobris 2018 10:15
0 0 Atbildēt

Dīzeļiem (NOx) kirdik, bet ar šo sanāksmi arī pēkšņi mīlētajam benzīnam (CO2) būs kirdik?

msh 9.oktobris 2018 12:31
5 0 Atbildēt

Tāpat turpinā­sies izlikšanās ka TECi to oglekļa dioksīdu neizdala, tb elektromobīlis = bezizmešu.

Ja tas viss būtu nopietni, nevis tikai muldēšanas un nodarbošanās ar huiņu līmenī, tad būtu laiks aizliegt pseidodžipus, stipri atslābināt drošības prasības un noteikt ar likumu prasību pēc pludlīnijas formām - lai ražotāji sāktu laist ārā daudz vieglākas mašīnas ar daudz labāku aerodinamiku.

imzz 9.oktobris 2018 15:23
0 1 Atbildēt

lai ražotāji sāktu laist ārā daudz vieglākas mašīnas ar daudz labāku aerodinamiku.--

Tādas ir: sacīkšu formulas.

Taču labas aerodinamikas auto jābūt "pielīmētiem" pie ceļa.

Vismaz ar mūsu ceļu kvalitāti tas nav iespējams.

msh 9.oktobris 2018 17:46
2 0 Atbildēt

Nejauc pirkstu ar krānu. Formula ir mašīna, kuras aerodinamika ir pielāgota lai radītu maksimālu piespiedējspēku, jo tai ir jāspēj izņemt līkumi ar maksimālu ātrumu. Tikmēr transporta līdzeklim, kura dizaina galvenais mērķis ir pēc iespējas mazāks spēka/degvielas patēriņš, aerodinamika ir pielāgota tam, lai tā gaisa pretestība būtu pēc iespējas mazāka, un noteikti lai tas neradītu ne cēlējspēku vai piespiedējspēku, jo tur procesā tiek radīta pretestība. Šādam transporta līdzeklim arī noteikti nav jābūt pielīmētam pie ceļa - atceries ka ideālā forma ir lāse - kā tu lāsi pielīmēsi pie ceļa?

www.tudelft.nl/en/2018/tu-de...ecumbent-bike/ reku tev piemērs - velosipēds, ar kuru braucējs spēj atvilkt uz 120, bez jebkādas priekšā braucošas gaisu šķeļošas mašīnas.

imzz 9.oktobris 2018 18:29
0 0 Atbildēt

Tikai vai pamanīji, ka tava brīnumvelosipēda tā daļa, kas aptver riteņus ir tikai dažus centimetrus no ceļa virsmas ? Lāse , tā ir teorija , praktiskai lāsei , kurai ir riteņi , jābūt krietni zemai.

msh 9.oktobris 2018 20:51
1 0 Atbildēt

Tas ir nevis tāpēc, kā tu esi iedomājies, lai būtu zemāk, bet tāpēc, lai uzlabotu aerodinamiku, jo vaļējš ritenis to pasliktina, un augstāks velosipēds palielina virsmas laukumu, bez tam - tādam velosipēdam jābūt pēc iespējas zemākam, lai tas būtu pēc iespējas stabilāks; avārija pie 120 kmph varētu būt nāvējoša.

Un tad atkal - tam velosipēdam tomēr ir viena lieta kopīga ar forumulu - abi ir domāti sportam, upurējot praktiskumu tam, lai par kripatu palielinātu veiktspēju. Viegla pludlīnijas formas mašīna ar 20 cm klīrensu būtu ar pāris trīs procentu sliktāku aerodinamiku nekā tāda pati, tikai zemāka mašīna - bet tas tāpat būtu nenormāls uzlabojums attiecībā pret pāris tonnas smagu pseidodžipu.

msh 9.oktobris 2018 20:54
0 0 Atbildēt

...kamēr tam velosipēdam tie daži procenti nozīmētu dažus kilometrus stundā zemāku maksimālo ātrumu, un tas jau apdraudētu iespēju lauzt rekordus...

Rexx 9.oktobris 2018 14:48
0 1 Atbildēt

Ja daudzi auto lietotāji izvēlētos dabai draudzīgu pārvietošanās veidu, ieguvums būtu krietni ievērojamāks

felix65 9.oktobris 2018 18:13
1 0 Atbildēt

Kas ar to domāts? Iet kājām? Baidos, ka tad viņi būs tūplī pie mūsu dzīves tempa un izaicinājumiem.

imzz 9.oktobris 2018 15:18
4 0 Atbildēt

Katru gadu Indijas iedzīvotāju skaits pieaug par 15 miljoniem. Ja mēs beigsim piesārņot "tējkarotes" apjomā, tas diez vai glābs Pasauli, kamēr citi turpina piesārņot ar "tačku". Četras valstis, kuras visvairāk ražo siltumnīcas gāzes ir Ķīns. ASV, Indija, Krievija. Pie kam Ķīna ražo vairāk nekā 10 reizes vairāk siltumnīcas gāzu nekā Vācija.

Pļurkt 9.oktobris 2018 18:06
3 1 Atbildēt

msh

Tāpat turpinā­sies izlikšanās ka TECi to oglekļa dioksīdu neizdala, tb elektromobīlis = bezizmešu.

-------------------------------------------

Tieši tā!!

Kamēr Eiropu pārvaldīs zaļā mafija, pielāgojot visas Eiropas likumdošanu sava biznesa vajadzībām, tikam tā arī būs!!

felix65 9.oktobris 2018 18:15
3 1 Atbildēt

Pusīt, cik tev gadu, ja Tu vēl tici tām pasaciņām par co, kas sacerētas, lai no naivuļiem piķi kāstu?

felix65 9.oktobris 2018 18:16
1 1 Atbildēt

SSori, tas bija domāts imzz.

imzz 9.oktobris 2018 18:40
0 0 Atbildēt

Runa nav par ticēšanu. Tas bija domāts tā, ka pat pēc oficiāli atzītas "ticības" , kurai tic vai izliekas ticam ES vadība, ne jau Latvija ir tā, kuras dēļ "pasaule ies bojā", un nav loģiski, ka eiropiešiem vispār, un mums jo sevišķi, jātiek ierobežotiem tāpēc, ka aziāti, āfrikāņi un Tuvo Austrumu iedzīvotāji vairojas kā traki truši.

Pļurkt 9.oktobris 2018 19:57
0 1 Atbildēt

Kāda tur vēl ticība???

No TEC lai iegūtu VIENU kW enerģijas tiek izmests ārā vairāk CO2 nekā no benzīna vai dīzeļa dzinējiem!!

Jo Jebkura TECa (izņemot ar Stirlinga dzinējiem darbināmos) sadegšanas procesam ir krietni ZEMĀKS LIETDERĪBAS koeficients kā iekšdedzes dzinējiem un vēl jo vairāk kā Stirlinga dzinējam.

----------------

Līdz ar to viss tas ir totāls blefs, savas peļņas vairošanai uz tā rēķina ka lielum lielākā bauru daļa ir tik tāl debilizēta, ka pilnīgi neko nesajēdz pat fizikas sākumlekcijas ietvaros (pateicoties desmitgadēm kultivētai izglītības reformai, kuru Latvāņi pārņem uz urā)!!

Kanibaals 10.oktobris 2018 20:08
0 0 Atbildēt

TEC ja nezināji ir termoelektrocentrāle un tiek iegūta ne tikai elektrība, bet arī siltums.

msh 10.oktobris 2018 20:50
0 0 Atbildēt

Jā, siltums, no kura tikai daļa tiek izmantota, un vasarā lielākā daļa aiziet gaisā.

Kanibaals 11.oktobris 2018 20:01
0 0 Atbildēt

Ja būtu tik neefektīvi tad uzlāde nebūtu lētāka par degvielu. Jā degvielai klāt nodokļi, bet tik un tā bez nodokļiem nav lētāk.

Pļurkt 9.oktobris 2018 19:53
0 0 Atbildēt

CO un CO2 ir kardināli dažādas lietas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti