Vācijas autobūves uzņēmums BMW trešdien prezentēja vērienīgu izmaksu samazināšanas programmu ar mērķi līdz 2022.gadam kopumā ietaupīt 12 miljardus eiro.
Kompānija norādīja, ka izdevumus plānots samazināt, uzlabojot efektivitāti, tostarp samazinot piedāvāto dzinēju klāstu.
Vienlaikus gan BMW uzsver, ka darbvietu likvidēšana šobrīd netiek plānota.
Tāpat uzņēmums prognozē, ka pirmsnodokļu peļņa šogad varētu nokristies par vairāk nekā 10%, ņemot vērā apjomīgas investīcijas automobiļu elektrifikācijai, valūtas maiņas kursu svārstības un izejmateriālu cenu kāpumu.
BMW arī nāksies palielināt izdevumus, lai ievērotu Eiropas Savienības krietni bargākās prasības attiecībā uz automašīnu kaitīgo izmešu samazināšanu.
Jau ziņots, ka BMW pērn strādāja ar 7,2 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 16,9% mazāk nekā pirms gada.
Vācijā stagflācija. Tāpēc arī panika.
Opel pēc šādas stratēģijas ieviešanas kļuva par lamuvārdu. Kaut iperiekš bija tīri veiksmīgs prēmiums.
Tā nav stagnācija un tikai BMW - tie ir elektromobiļi un darbavietas strauji mazinās ne tikai BMW, piemēram, izplūdes sistēma šamējiem nav vajadzīga, montēšana krietni vienkāršāka, mazāk komponenšu utt, tādēļ tikai likumsakarīgi, ka atbirs ne viena ražotne vien
Kad Opeļš bijis premium zīmols?
kādreiz Opel tiešām bija premium, kurpretim BMW nē
Prēmiuma brends akurāt nebija, bet prēmiuma mašīnas gan ražoja. Iedomājies 1970. gadu - lielākais BMW motors ir ar 2,8 litru darba tilpumu - lielākais opeļa motors - ar 5,4 litru darba tilpumu... Jā, es runāju par opel senator priekštečiem, kuri centās konkurēt ar ko? Jā, tieši tā - ar Mercedes Benz. Bet nu nevienam krutu opeli nevajadzēja, un ta nu opelim ir lejupslīdoša spirāle pēdējos 50 gadus...
Opeli vajadzēja un ar patiku lietoja daudzi. Tomēr kautkādu tirgus turbulenču dēļ (iespējams naftas krīzes dēļ) viņi nonāca līdz cost cutting. Viens no risinājumiem bija sagādes daļas reorganizācija un restaffing izvirzot vienu mērķi - izmaksas lejā. Rezultātā komponenšu cenas bija tik ļoti lejā, ka parādijās tie brīnumi Ascona, Omega etc kur ģenerators bija beigts jau rūpnīcā un rūsas pleķi ietilpa dizainā.,
Šobrīd jamie jau kuro auto paaudzi mēģina atjaunot reputāciju. Un tas nav viegli - pat šeit ir useri, kas nezina saknes un Opeli automātiski asociē ar sliktu reputāciju.
MB manuprāt jau kādu brīdi ir tuvu tai pašai bedrei. VAG arī. Tgd BMW mēģina kājas tur pamērcēt.