Pārdod unikālu BMW M1, kas ar sašķidrināto gāzi sasniedzis 310 km/h (+ FOTO) 6

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 11.aprīlis 2019 5:11

Britu izsoļu nams Coens of Kensington izlicis pārdošanā retu BMW M1 eksemplāru. Ar šo automašīnu žurnālists un sacīkšu braucējs Haralds Ertls 1981.gadā sasniedza 310 km/h, uzstādot ātruma rekordu ar sašķidrināto gāzi darbināmiem auto.

Unikālā BMW projekts un ātruma rekorda uzstādīšana kļuva par daļu no British Petroleum reklāmas kampaņas, kas tika rīkota, lai veicinātu sašķidrinātās gāzes noietu Autogas zīmola ietvaros. Saskaņā ar plānu Ertlam vajadzēja pārbūvēt standarta vidus motora BMW M1, lai tas varētu darboties ar gāzi un paātrināties līdz 300 kilometriem stundā.

Pārbūvi uzticēja sporta tūninga kompānijai Gustav Hoecker Sportwagen-Service GmbH, kas uzstādīja divus KKK K26 turbokompresorus un pielāgoja rindas M88  sešcilindru motoru tā, lai tas var darboties ar sašķidrināto gāzi. Tā laika informācijas bukleti vēstīja, ka jauda palielinājās no 280 līdz 410 zirgspēkiem, lai gan klīda runas, ka reālā atdeve bijusi pat visi 500 Zs. Projektam pievienojās arī citi uzņēmumi un BMW M1 ieguva mērinstrumentu panelī integrētu Blaupunkt audio sistēmu, īpaši vieglus Ronal riteņu diskus un drošības karkasu.

Rekorda uzstādīšana notika 1981. gada 17. oktobrī, kad Volkswagen testa trasē Ertla vadītais M1 paātrinājās līdz 310,4 kilometriem stundā. Datus fiksēja pats vadītājs, un tos nekad nav apstiprinājuši neatkarīgi avoti. Pēc dažiem mēnešiem, lidojot pie ģimenes, lai nosvinētu Lieldienas, Haralds Ertls gāja bojā lidmašīnas avārijā.

BMW M1 nomainīja vairākus īpašniekus, līdz 1993. gadā nokļuva pie Indijas izcelsmes angļu farmaceita Puma Bhatia. 1995.gadā Bhatia nomira, un viņa dēls nodeva automašīnu Midland Motor muzejam. Pēc 10 gadiem izrādījās, ka muzeja direktors slepeni pārdevis eksponātus un pret viņu tika uzsākta tiesvedība. Policija unikālo BMW M1 atgrieza Bhati ģimenei, kur tas glabājās līdz pat šim brīdim.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 11.aprīlis 2019 9:15
0 2 Atbildēt

Tāds paplucis.

taču 11.aprīlis 2019 9:34
1 0 Atbildēt

teju 30 gadi no tā brīža

Kanibaals 12.aprīlis 2019 17:32
0 0 Atbildēt

Vispār jau tikai no apmēram 2005.gada

WALA 11.aprīlis 2019 10:19
1 0 Atbildēt

Tā reizēm gadās ja "labticīgais" pircējs ir spiests auto iestumt škūnītī un nevienam nerādīt.

msh 11.aprīlis 2019 20:07
0 0 Atbildēt

Šitās turbīnas ir spējīgas arī visus 600 zs sapūst

Janeks90 12.aprīlis 2019 12:13
0 1 Atbildēt

Pa 1,5K€ varētu paņemt. Ne vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti