Ziņu aģentūra Bloomberg vēsta, ka litija-jonu akumulatoru cena kopš 2010.gada samazinājusies par 85 procentiem. Diemžēl, elektromobiļu cenu samazinājumam tik straujš kritums nav novērots.
Bloomberg, atsaucoties uz pētniecības kompāniju sniegtajiem datiem vēsta, ka litija-jonu akumulatoru cenas pēdējos gados samazinājušās teju galvu reibinošā ātrumā. 2010. gadā vidējā cena par kWh bija 1160 ASV dolāri (pašlaik EUR 1 040), bet 2018. gadā tā bija tikai 176 dolāri vai nedaudz mazāk par 160 eiro. Tas nozīmē, ka Tesla Model S 100 kWh akumulators 2010. gadā maksāja aptuveni 104 000 eiro, bet 2018. gadā – vairs tikai tikai 16 000 eiro.
Ar līdzīgiem paziņojumiem jau 2017.gadā nāca klajā konsultāciju uzņēmums „Horvath & Partners”, kas Umweltdialog projekta ietvaros bija izpētījis, ka 2010.gadā viens litija jonu akumulators maksājis vidēji 600 eiro, bet 2017. gadā – vairs tikai 170 eiro. Protams, jāņem vērā valūtu kursa svārstības, kas notikušas šo gadu gaitā, taču arī tad cenu samazinājums ir vairāk nekā iespaidīgs. .
Nav šaubu, ka arī nākotnē cenas ies tikai uz leju: "Mēs esam pārliecināti, ka šī tendence turpināsies un 2020. gadā vienas kilovatstundas cena būs mazāka par 100 eiro," norādījis Umweltdialog pētījuma direktors Olivers Greiners no kompānijas Horvath & Partners.
Vēl optimistiskākas prognozes sniedz statistikas datu apstrādes portāls Statista, kas, balstoties uz 2013.-2017.gadu periodā apkopotajiem datiem paredz, ka 2020.gadā 1 kWh cena būs tikai 84 eiro.
Žēl tikai, ka elektromobiļu cenu kritums šādas tendences neuzrāda - 2010. gadā tie bija vairāk nekā divas reizes dārgāki par transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem, bet līdz 2017.gadam to cena bija samazinājusies par 45 procentiem. Tieši to apliecina Horváth & Partners dati, kas papildus elektriskajiem automobiļiem apkopojis datus arī par degvielas šūnu un Plug-in hibrīdautomobiļiem.
Savukārt vācu izdevums de.motor1 sniedz vienu piemēru no savas pieredzes: 2013.gadā BMW i3 maksāja nepilnus 35 000 eiro, bet pašlaik tā cena ir 38 000 eiro. Tas izskatās pēc visai būtiska uzcenojuma, lai gan 3000 eiro nav pat 9 procenti, bet galvenais – pašreizējais BMW i3 jau ir uzlabots modelis, turklāt akumulatora kapacitāte šajā laikā palielinājās no 22 līdz 42 kWh.
Tās ir vidējās cenas. Atsevišķiem ražotājiem palielinās.
Vēl nesen tika rakstīts, ka priekš komunistu auto cenas palielinās.
iauto.lv/zinas/pasaule...-tron-razosana
Un runajot par statistiku, par to, ka cenas vēl samazināsies, japiemin, ka visu li-on batereju tirgu kontrolēs 5 valstis. Vairāk par 2/3 Ķīna. Tā ka tā arī diktēs pa cik kuram pārdot.
www.nextbigfuture.com/2017/06/world...ket-share.html
"Vairāk par 2/3 Ķīna. Tā ka tā arī diktēs pa cik kuram pārdot."
Nu, varbūt, bet tas "diktāts" var notikt tikai cenu nosišanas virzienā, nekā citādi.
China is building factories that will swamp the market.-tas ir, pārpludinās tirgu.
Teorētiski jā, bet palasi, ko raksta piemēram BYD, un citi lielie Ķīnas autoražotāji. Kādi viņiem mērķi un ambīcijas.
Pateikšu priekšā - iekarot Eiropas tirgu ( arī ASV). Tad kā tu domā, ko Ķīnieši vairāk atbalstīs - pašu BYD. BAIC, Chery, utt, vai kaut kādus konkurentus.
Vari aplūkot pēdējo statistiku.
bruegel.org/2019/01/how-e...elopment-race/