Litija-jonu akumulatoru cena kopš 2010.gada samazinājusies par 85% 4

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 28.aprīlis 2019 12:32

Ziņu aģentūra Bloomberg vēsta, ka litija-jonu akumulatoru cena kopš 2010.gada samazinājusies par 85 procentiem. Diemžēl, elektromobiļu cenu samazinājumam tik straujš kritums nav novērots.

Bloomberg, atsaucoties uz pētniecības kompāniju sniegtajiem datiem vēsta, ka litija-jonu akumulatoru cenas pēdējos gados samazinājušās teju galvu reibinošā ātrumā. 2010. gadā vidējā cena par kWh bija 1160 ASV dolāri (pašlaik EUR 1 040), bet 2018. gadā tā bija tikai 176 dolāri vai nedaudz mazāk par 160 eiro. Tas nozīmē, ka Tesla Model S 100 kWh akumulators 2010. gadā maksāja aptuveni 104 000 eiro, bet 2018. gadā – vairs tikai tikai 16 000 eiro.

Ar līdzīgiem paziņojumiem jau 2017.gadā nāca klajā konsultāciju uzņēmums „Horvath & Partners”, kas Umweltdialog projekta ietvaros bija izpētījis, ka 2010.gadā viens litija jonu akumulators maksājis vidēji 600 eiro, bet 2017. gadā – vairs tikai 170 eiro. Protams, jāņem vērā valūtu kursa svārstības, kas notikušas šo gadu gaitā, taču arī tad cenu samazinājums ir vairāk nekā iespaidīgs. .

Nav šaubu, ka arī nākotnē cenas ies tikai uz leju: "Mēs esam pārliecināti, ka šī tendence turpināsies un 2020. gadā vienas kilovatstundas cena būs mazāka par 100 eiro," norādījis Umweltdialog pētījuma direktors Olivers Greiners no kompānijas Horvath & Partners.

Vēl optimistiskākas prognozes sniedz statistikas datu apstrādes portāls Statista, kas, balstoties uz 2013.-2017.gadu periodā apkopotajiem datiem paredz, ka 2020.gadā 1 kWh cena būs tikai 84 eiro.

Žēl tikai, ka elektromobiļu cenu kritums šādas tendences neuzrāda - 2010. gadā tie bija vairāk nekā divas reizes dārgāki par transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem, bet līdz 2017.gadam to cena bija samazinājusies par 45 procentiem. Tieši to apliecina Horváth & Partners dati, kas papildus elektriskajiem automobiļiem apkopojis datus arī par degvielas šūnu un Plug-in hibrīdautomobiļiem.

Savukārt vācu izdevums de.motor1 sniedz vienu piemēru no savas pieredzes: 2013.gadā BMW i3 maksāja nepilnus 35 000 eiro, bet pašlaik tā cena ir 38 000 eiro. Tas izskatās pēc visai būtiska uzcenojuma, lai gan 3000 eiro nav pat 9 procenti, bet galvenais – pašreizējais BMW i3 jau ir uzlabots modelis, turklāt akumulatora kapacitāte šajā laikā palielinājās no 22 līdz 42 kWh.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 28.aprīlis 2019 13:06
1 5 Atbildēt

Tās ir vidējās cenas. Atsevišķiem ražotājiem palielinās.

Vēl nesen tika rakstīts, ka priekš komunistu auto cenas palielinās.

iauto.lv/zinas/pasaule...-tron-razosana

Un runajot par statistiku, par to, ka cenas vēl samazināsies, japiemin, ka visu li-on batereju tirgu kontrolēs 5 valstis. Vairāk par 2/3 Ķīna. Tā ka tā arī diktēs pa cik kuram pārdot.

www.nextbigfuture.com/2017/06/world...ket-share.html

imzz 28.aprīlis 2019 13:42
1 1 Atbildēt

"Vairāk par 2/3 Ķīna. Tā ka tā arī diktēs pa cik kuram pārdot."

Nu, varbūt, bet tas "diktāts" var notikt tikai cenu nosišanas virzienā, nekā citādi.

China is building factories that will swamp the market.-tas ir, pārpludinās tirgu.

viencexperc 28.aprīlis 2019 13:56
1 5 Atbildēt

Teorētiski jā, bet palasi, ko raksta piemēram BYD, un citi lielie Ķīnas autoražotāji. Kādi viņiem mērķi un ambīcijas.

Pateikšu priekšā - iekarot Eiropas tirgu ( arī ASV). Tad kā tu domā, ko Ķīnieši vairāk atbalstīs - pašu BYD. BAIC, Chery, utt, vai kaut kādus konkurentus.

Vari aplūkot pēdējo statistiku.

bruegel.org/2019/01/how-e...elopment-race/

JanJan 29.aprīlis 2019 8:45
0 1 Atbildēt

Būs konkurence auto tirgū, cenas kritīsies. Tagad jau sāk parādīties lielajiem koncerniem plāni. Paies vēl gadi 5 un nebūs vairs jāčīkst, ka par e-golfa cenu var nopirkt 2 parastos golfus...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti