Zviedru-ķīniešu konsorcijs NEVS izliks pārdošanā pēdējo Saab 9-3 Turbo eksemplāru. Ar benzīna motoru aprīkotā automašīna ražota 2014.gadā un tās noskrējiens ir vien 5 km.
Saab automobiļu cienītājiem tiks dota reta iespēja – iegādāties pilnīgi jaunu sedanu ar 220 Zs (350 Nm) divlitru turbomotoru un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Automobilis saglabāts no 2014.gada – pēdējā ražošanas gada, kurā uzņēmums izgatavoja vien 420 eksemplārus.
Automašīna tiks parādīta Saab muzejā Zviedrijas Trollhetenā no 7. jūnija līdz 9. jūnijam, bet izsole notiks vēlāk 2019. gadā. Automašīnas sākuma cena netiek nosaukta.
Zviedru Saab pārtrauca automobiļu ražošanu 2011.gadā, ko atkal atsāka divus gadus vēlāk ar konsorcija NEVS atbalstu. Ilgi gan tas neturpinājās un 2014.gadā benzīna automašīnu ražošanas atkal apstājās. 2016.gadā NEVS paziņoja, ka neražos automobiļus ar oriģinālo nosaukumu, jo visas tiesības uz zīmolu un logotipu pieder aerokosmiskajai kompānijai Saab AB. Tajā pašā laikā uzņēmumam izdevās vienoties par nosacījumiem, kas ļauj saglabāt apzīmējumu 9-3, kas tagad tiek izmantots Ķīnā ražotiem elektriskajiem transportlīdzekļiem.
kādreiz arī Latvijā bija daudz Saab fanu...
Tāpēc ka, atšķirībā no vāciešiem, tā ir ļoti kvalitatīva un laba mašīna.
Kvalitatīva un laba mašīna? Kas tajā sābā ir kvalitatīvs?
Ā nu jā, cilvēkam kurš savā mūžā sēdējis tikai fordos un vojādžeros, tas saabs varbūt arī škiet kvalitatīvs...
Par tehnisko uzticamību vispār nerunāsim. Principā sābu izvēlas cilvēki, kuri vēlas kaut kādu aprīkojumu, bet nevēlas braukt ar visādiem fordiem, kreisleriem un tamlīdzīgu samazgu.
Zināma taisnība tam ekspertam ir - viņš vienkārši ar "vācieši" domāja opeli, uz kā bāzes tas sābs ir uzbūvēts...
Vispār jau tieši par to ir runa, ka SAAB zaudēja kvalitāti, pārejot uz GM (nevis opeļa) platformu. Vācieši tos pašus opeļus uz GM platformas būvēja vēl zemākā kvalitātē.