Lietuva nesamazinās PVN likmi elektromobiļiem 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.oktobris 2019 11:08

Lietuvas parlaments noraidījis ieceri samazināt pievienotās vērtības nodokli (PVN) jaunām automašīnām ar elektrisko dzinēju.

Seims otrdien nepieņēma izskatīšanai deputātu grupas ierosinājumu piemērot samazinātu PVN likmi 9% apmērā jauniem elektromobiļiem, ja to cena nepārsniedz 35 000 eiro.

Likuma par PVN grozījumu autors Pjetrs Čimbarass no parlamenta opozīcijā esošās Sociāldemokrātiskās darba partijas skaidrojis, ka nodokļa likmes samazinājums palīdzētu Lietuvai izpildīt Eiropas Savienības saistības klimata pārmaiņu kontroles jomā.

Savukārt valdošās Zemnieku un zaļo savienības deputāts Aurims Gaidžjūns prognozēja, ka no nodokļa samazinājuma iegūtu elektromobiļu pārdevēji, savukārt viņa partijas biedrs Arvīds Nekrošjus brīdināja, ka elektromobiļi un hibrīdauto, skatoties no to izmantošanas cikla, rada lielāku piesārņojumu nekā citi transportlīdzekļi.

Lietuvas Seima Budžeta un finanšu komitejas loceklis Mikols Majausks no parlamenta opozīcijā esošās konservatīvās partijas "Tēvzemes savienība-Lietuvas kristīgie demokrāti" sacīja, ka šāda nodokļu atvieglojuma mērķauditorija ir turīgi cilvēki. "Atvieglojums ir paredzēts tiem, kas nopelna vairāk nekā citi un var atļauties dārgu automašīnu," viņš teica.

Ja pieņemtu tādu PVN likmes samazinājumu elektromobiļiem, Lietuvas valsts budžetam tas izmaksātu ap 840 000 eiro gadā. 

 
Visi komentāri
 
msh 9.oktobris 2019 12:52
3 4 Atbildēt

Nu jā, lietuviešiem ir pārāk saprātīgi politiķi...

Kanibaals 10.oktobris 2019 8:22
0 0 Atbildēt

Māk letiņus uzmest.

tas 9.oktobris 2019 15:05
7 4 Atbildēt

Pareizs lemums,apsveicami....

felix65 9.oktobris 2019 15:15
1 2 Atbildēt

Pie mums tirgus ekonomika vai nē! Paši savulaik to ir uz stūra žvadzināja. Tātad arī par maciņiem jācīnās kā tirgus ekonomikā- bez aizbildniecības.

litija jons 9.oktobris 2019 17:06
2 0 Atbildēt

Mācās no mums.

Asaris 10.oktobris 2019 8:04
2 2 Atbildēt

Tagad ietaupija, pēc tam divtik samaksās sodos.

Pļurkt 10.oktobris 2019 8:32
4 1 Atbildēt

Kuros sodos????

Letņi savulaik iznīdēja visu cukurrūpniecību (baidoties no sodiem), leiši tai pat laikā uzbūvēja JAUNU cukurfabrīku un priecājas, ka ir darbs un SAVS cukurs.

Asaris 10.oktobris 2019 10:01
0 0 Atbildēt

Tu rakstu lasi?

"Lietuvai izpildīt Eiropas Savienības saistības klimata pārmaiņu kontroles jomā."

msh 10.oktobris 2019 12:42
0 0 Atbildēt

Un? Varianti jau ir tikai divi - 1) maksāt sodus 2) uzlikt mīksto. Trešā varianta nav - arī lietuvā nedzīvo vieni vienīgi bagātnieki lai tur notiktu tas, ko eiropa prasa. Protams, tev, kā redzams, tuvāks ir totalitārisms, tāpēc ar varu un piespiešano gribas uzspiest tos elektromobīļus.

Asaris 10.oktobris 2019 13:36
0 0 Atbildēt

Nē, es tāpat kā 95% iedzīvotāju nevaru atļauties, un nebūtu priecīgs ja man kaut ko uzspiestu, bet. Piemēram iegrūst 120 miljonus rigas satiksmē valstij ir nauda, lai visa Latvija maksā par ušakova vēlēšanu kampaņu, bet 1 mil. subsidijam vai nodokļu atlaidēm nav, labak maksās sodu kas pēc tam aizies vācu pensionāriem? Kaut kā tā es to redzu.

WALA 10.oktobris 2019 13:39
0 0 Atbildēt

Un tu domā ka elektro lūžņi kaut kā veicina ekoloģisko normu ievērošanu ?!?!?

Ja vien tava pieeja ekoloģijai nav tāda - maksājam lai Āfrika ražo enerģiju un atiecīgi piesārņo da pofig ar ko, importējam to enerģiju un formāli izpildam ekoloģijas mērķus.

Ja uzbūvē kodolelektrostaciju - tad "klimata izmaiņu normas" var viegli izpildīt ar elektro auto, jebkurā citā versijā tā ir tikai piesāŗņojuma "aizstiepšana kaut kur tālāk prom no pilsētām" - BEZ reāla efekta kliemata izmaiņu ierobežošanā. Un oglekļa dioksīda savākšanas tehnoloģijas šobrīd ir pilnīgs marketing bullshit un atklāta melošana sev.

Asaris 10.oktobris 2019 17:49
0 0 Atbildēt

Pirmkārt ar lūzni Tu kraties tagad, kuram ir jāveic n-tās apkopes, remonti un no dirsas gāžās izplūdes gāzes. Es visu mūžu esmu kratijies ar 8+ gadu veciem auto, kur grūd iekšā remontos līdz riebumam (braucu 35k gadā), tapēc vien el. auto liekas pievilcīgs.

Pagaidām kaut vai pieņemam ka viņi nav eko draudzīgāki, un ar 100kw bateriju un elektrostaciju kurina ar oglēm (varbūt tad radītais piesārņojums pietuvosies dīzelim) man arī doma par emisiju izcelšanu no pilsētām šobrīd liekas vilinošāka nekā smakt korķos.

Pļurkt 10.oktobris 2019 18:40
0 0 Atbildēt

Pirmkārt ar lūzni Tu kraties tagad, kuram ir jāveic n-tās apkopes, remonti un no dirsas gāžās izplūdes gāzes. Es visu mūžu esmu kratijies ar 8+ gadu veciem auto, kur grūd iekšā remontos līdz riebumam (braucu 35k gadā),

------------------------------

Nevajag regulāri pirkt auto kuru nopārdod pirms pašas izmešanas!!! Ja jau tādu nopirki, tad vienreiz visu pa riņķi sakārto un nomaini, un vismaz nākamie 5 - 7 gadi būs miers ar remontiem!! Ieguldīji vecajā dampī kādas pāris štukas vecuma intervālā 8 - 10 gadi un tālakajos gados būs ne vairāk kā 2 sotaki gadā uzturēšanai, līdz atkal sasniegs tos 2x8, 2x10 gadi!

Man piemēram ļoti riebās kad savulaik uzspieda VISIEM močiem braukt ar tuvajām gaismām, ieskaitot visus 6-voltīgos. Man ārkārtīgi riebās, ka tikko nopirkatajai mašīnai izmainīja izmešus no 3, uz 2,5 kā tur, respektīvi samazināja pieļaujamo normu uz tādu uz kādu tas auto NEKAD nebija pat projektēts!!

Vēl man te taisās kaut ko vēl uzspiest!!! Kas te ir fašisms vai???

msh 10.oktobris 2019 18:07
0 0 Atbildēt

Nu redzi - tur ir tava problēma - esi kratījies ar 8+ gadus vecām mašīnĀM. Tas nozīmē divas lietas - pirmkārt, tu ar savu tieksmi pēc jaunākām mašīnām tiešām esi iebraucis lūžņu zonā - jo ražošanas ekonomija un ekoloģijas normas dara savu - otrkārt, tevis nosauktais mašīnas vecums kā reiz ir tas, kad jāsāk remonta apļi, treškārt - ja tu tās mašīnas vairāk vai mazāk regulāri maini - nu kāds tur brīnums ka vari visu laiku remontēt - tev liekas ka iepriekšējais mašīnas īpašnieks to mašīnu pārdeva tāpat, prikola pēc? Tas ir pilnīgi normāli ka dažādi mezgli un detaļas nolietojas - tos samaina, un tad kādu laiku ir miers. Un ir diezgan naivi iedomāties ka elektromobīlim, sevišķi ne jau jaunam, būs īpaši savādāk - varēsi grūst tāpat līdz nelabumam, tik par citām lietām.

Attiecībā par "smakt korķos" - 1) atsakies no mašīnas 2) pamet to pilsētu. Man ir ļoti savādi lasīt ka risinājums smakšanai korķos ir nīkšana elektromobīlī tajos pašos korķos...

Asaris 10.oktobris 2019 21:28
0 0 Atbildēt

Nu labi, ja problēma ir mašīnās, kas mani uzrunā, tad lai ir (mašīnas nemainu, parasti braucu ap 5 gadiem, vidēji ap 1k gadā sanāk apkopēs un remontos (tas ir nobraucot 35k)) bet fakts nemainās, ka el. auto nav motors ar 3 tūkstošiem daļu, sajūgs, kārba, eļļa, siksnas un vēl šis tas, nav arī nekas daudz ko mainīt, protams te otra galējība viss elektronikā. Dzīvos redzēs. Tagad jau tie pirmie Leaf tik ir nobraukuši savus 8 gadus, 100% protams nevar vēl zināt.

1) atteikties no mašīnas? Mani kāds teleportēs uz darbu?

2) ja visi sēdēs korķos el. auto, no kā tieši būs jāsmok? Ja dīzeļi priekšā nesmirdēs

Pļurkt 10.oktobris 2019 18:44
0 0 Atbildēt

Asaris

Tu rakstu lasi?

-------------

Tu manu atbildi izlasīji???? LIetuva jau reizi uzspļāva Eiropas prasībām LIKVIDĒT veselu ražošanas nozari un dzīvo cepuri kuldami, kur pakaļālīdējilatvji sūkā fimpi.... savu fimpi!!

Asaris 10.oktobris 2019 21:10
0 0 Atbildēt

Tas gan, un vēl tādu pusmīkstu

Bet nu nezinu vai braļukas un mēs no šitās pēršanas izvairīsimies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti