Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

 
Nozare.lv | 18.oktobris 2019 12:13

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem.

Atkarībā no radītā izmešu daudzuma, reģistrējot automobili, no nākamā būs jāmaksā no dažu desmitu eiro līdz 1280 eiro liels nodoklis.

Vides ministrs Ķēstutis Mažeika norādīja, ka nodoklis tiks ieviests,  lai mainītu valsts autoparka struktūru un mudinātu cilvēkus iegādāties tādas automašīnas, kas mazāk kaitē videi.

"Mūsu autoparks ir vecs un izmešu rādītāji ir augsti tāpēc, ka nav šāda nodokļa," sacīja Mažeika.

Likumprojekts tiks iesniegts izskatīšanai Seimā.

Lasi vēl iAuto:

 
Visi komentāri
 
msh 18.oktobris 2019 12:23
15 5 Atbildēt

Klasiskā diršana. "šāds nodoklis" ir akcīzes nodoklis, kamēr tas ko viņi taisās ieviest ir sods par vecāku mašīnu lietošanu.

Freijers 18.oktobris 2019 15:08
14 4 Atbildēt

ekofašistu piespēlēta "legāla" slaukšanas iespēja un nekas vairāk, viss pārējais ir plika lirika. Galvenais, lai vietējie bāliņi nesmeļās idejas....

Liriska atkāpe - dažādiem marksistiem un sociālistiem ļoti nepatīk cilvēku pārvietošanās brīvība, tad nu arī ar to cīnās dažādu "cēlu" mērķu vārdā !

Ilmārs 19.oktobris 2019 12:25
0 0 Atbildēt

Paskaties "vietējo bāleliņu" sastādītās nodokļu likmes pēc izmešu daudzuma,tad tu būsi pārsteigts!

felix65 19.oktobris 2019 10:11
3 1 Atbildēt

Kādi izmeši? Ko tās mašīnas izmet? Jaunie turbonemotori, kuri izmet smagos metālus ir labāki? Na...j šitos ekofašistus! Nothing personal, only business?

650 18.oktobris 2019 15:56
4 4 Atbildēt

Un Atkal...Spec/informācija LV luņiem.Jo, apzināti netiek pateikts (tiek noklusēts)- konkrēti par ko un kam būs šie "līdz" 280eur.

Vai tas būs godīgiem lietotājiem ar reāli saglabātiem darbaspējīgiem euro5 (kaut vai euro4) rūpnīcas/ražotāja parametriem, vai tas būs izgraizīto izpūtēju un amputēto Dpfu entuziastiem, vai tas būs vienkārši 20g vecu TA knapi izgājušu hlamu lietotājiem,kuri vakar aizņēmās no čoma pusotru riepu un kreiso lukturi,bet jau šodien turpat aizstūra to nomainīs uz iepriekšējo/savējo..Nekas "nav" zināms.Varbūt tas būs tieši par pagrabā uztādītjām propāna iekārtām ar 3 gadus neveiktu iekārtas apkopi. Varbūt.Kādreiz.Jā.Visas baltijas piekrastes Lohi tagad sēž kaktā un dreb.Jo tagad kaut kas "BŪS".

ps, bet LV cssd TA joprojām par "taisnīgu samaksu" laipni uzņems jebkuru TA uzlīmes pretendentu.Jo neko "nevar" noteikt.Jo mums "nav" iespēju izmērīt "neizmērāmo".Mēs "nedrīkstam" atraidīt nevienu,kurš iebraucis kasē/samaksāt.

V 18.oktobris 2019 17:04
1 4 Atbildēt

Ko tu nesaproti? Visiem dīzeļiem papildus nodoklis klāt, un vienalga eiro 99 vai 1. Jo tāpat viņiem tie visi euro ir feiki.

650 18.oktobris 2019 20:07
4 2 Atbildēt

Es te pirms pusgada biju ievietojis atsauci uz oficiālu Lietuvas amatpersonu oficiāliem izteikumiem.Kur bija skaidri aprakstīts, ar kādu domu un kādā nolūkā un cik grūti un cik pārdomāti (viņiem) tapa šis papildnodokļu plāns.

LT Valdība skaidri paskaidroja saviem "pazemiešiem", ka (viņu...) Valdībā tiek saspringti domāts par to, KĀ varētu uzlabot nākotnes situāciju,kā cilvēkus motivēt un KĀ(!) vienlaicīgi pēc iespējas neiedzīt izmisumā un bankrotā tos,kuriem esošais 1k vērtais auto ir eksistencei svarīgāks, nekā citam tas 99k vērtais.Turklāt, tur lietoto auto tirgus ir savā ziņā kā "nacionālā vērtība", un nebūt ne visi šīs sfēras darboņi tur ir luņi un liekēži.

Tā ka Tu pats saproti, kur es Tev labprāt piedāvātu šo te Tavu Varoņviedokli "iebāzt".Atver maku, paskaties uz "savu" reģistrācijas apliecību un pēc tam uz sevi spogulī.

651 19.oktobris 2019 0:03
2 3 Atbildēt

650, ko tu darīsi pēc gadiem 10-20? Vēl joprojām brauksi ar savu škodas dīzeli? Cik ilgstspējīga ir tava cīņa par dīzeļiem?

s 19.oktobris 2019 16:20
4 0 Atbildēt

Stulbeni, "650" neaizstāv dīzeļus,

Izskstās, ka vienkārši kaut kad mainis pašreizējo auto uz citu auto, tāpat kā gandrīz jebkurš.

Tas, ko vins vēlas panākt, lai mediji un parējie lohi normāli definē kas, kur, kā būs!! Kādu auto tagad iegādāties, Tu pats maz zini? Bezturbo sūda benzīnu, dīzeli, turbo benzīnu, sūda hibrīdu jeb elektro auto? Ja Tu samaksā par auto 60+ tad gribētos zināt, vai pēc pus gada vēl drīkstēsi legāli ar to pārvietoties! Jo kā mēs redzam citi razotāji joprojām "prezentē" jaunus dīzeļauto, turklāt lielaos vairums normālo auto ir ar to dīzeli, ne katrs vēlas bruakt ar kait kādu kroplu plastmasīgu koijotu, vai hjundaju.

650 19.oktobris 2019 17:36
0 0 Atbildēt

Visi pirodrasi būs iznīdēti un varēšu atpūsties,tagad runāt nav vērc.Iemet savu r/a (podaa;)))

he 18.oktobris 2019 17:24
2 1 Atbildēt

piekrītu 650, ka pagaidām LV medijos pieejamā informācija ir ļoti skopa.

Vakar viss šis cirkulēja bez jebkāda skaidrojuma, kam un par ko būs jāmaksā, šodien beidzot parādījies, ka šis nodoklis būs par REĢISTRĀCIJU. Tātad vienreiz samaksā, ievedot auto valstī.

Latvijā kaut kas līdzīgs bija tikai ar zemākām likmēm, bet dažus gadus atpakaļ smaainīja, ka nodoklis auto ar pirmo reģistrāciju pēc 2008. gada ir pēc CO2 jāmaksā (kas ir loģiski), savukārt vecajiem likmes tika stipri samazinātas un vispār nav atkarīgas no gaisa piesārņošanas (kas ir neloģiski).

Katrā ziņā pagaidām arī šī doma LT par nodokļa ieviešanu vairāk ir mediju sensācija kā reāls nodoklis, kas skars katru iedzīvotāju. Vismaz pēc šobrīd pieejamās informācijas ir radies tāds iespaids.

felix65 19.oktobris 2019 10:17
0 3 Atbildēt

Ko Tu, nahuj, loģisku redzi nodoklī par co? Galīgi daunis?

atrabotka 18.oktobris 2019 18:19
14 3 Atbildēt

Viss tas "eko, zaļais" vājprāts, kas pašlaik notiek ir pilnīgā d****! Ja no rītdienas visā pasaulē beigtu ražot auto ar iekšdedzes dzinējiem, tad valstīm būtu jādod vismaz 20-30 gadi pārejai uz ko citu! Bet tagad grib "rīt uz brokastlaiku" lai visi pāriet uz kaut ko "ekoloģisku" tīru utt. bet iešdedzes dzinējus (kas paši par sevi nav tīri), gan turpina ražot. Nav tur tā ekonomija un ekoloģija tik liela! Vēl viena lieta - jo ekomiskāks auto, jo vairāk brauc, kur vajag, kur nevajag. Rezultātā sadedzina tikpat daudz degvielas un rada tikpat daudz izmešus kā braucot ar vecāku auto, bet retāk/mazāk.

Un vispār kapēc netiek likti milzīgi sodi autoražotājiem, bet parastajiem cilvēkiem? Ķipa nevari atļauties jaunu eko miskasti, tad maksā milzu sodus, par to, ka brauc ar vecu auto..

msh 18.oktobris 2019 18:51
6 1 Atbildēt

Par pēdējo rindkopu - tu laikam neesi sapratis kas pasaulē notiek. Kreisie grauj dažādus pastāvošās kārtības punktus, bet, tāpat kā viens pats hitlers nevarēja nākt pie varas - viņam vajadzēja vācijas rūpniecības atbalstu - tas pats ar kreisajiem - tie atbalsta dažādu industriju vēlmes, pretī saņemot atbalstu. Vai neesi iedomājies kāpēc autoindustrija, varbūt kādus sīkuļus neskaitot, neprotestē pret elektrifikāciju, par spīti savam jaudīgajam lobijam? Tāpēc ka automašīnu tirgus ir piesātināts, bet elektromobīļi tam ir risinājums - ne tikai visiem nāksies tos pirkt, bet tie piedevām būs ar īsākiem darbamūžiem nekā esošās mašīnas, kurām ir netikums kalpot pārāk ilgi. Bet ja tev šķiet ka elektromobīļi ir kaut kas dabai draudzīgs, sāc skatīties tālāk par mašīnas pakaļas buferi - kāda starpība, vai skurstenis kūp mašīnas aizmugurē, laukos, blakus valstī vai ķīnā?

atrabotka 19.oktobris 2019 13:50
1 1 Atbildēt

Kurā brīdī es teicu, ka elektroauto ir kaut kas dabai draudzīgs un ekoloģisks? Neesmu un pagaidām nebūšu šādu auto fans.

Un par šo: "kāda starpība, vai skurstenis kūp mašīnas aizmugurē, laukos, blakus valstī vai ķīnā?"

Viss jau ir pareizi, tikai atceries kādu gaisu elpo pilsētās dzīvojošie ar desmitiem tūkstošu auto, kuri brauc vai stāv sastrēgumos un ražo atgāzes! Tā ir kā gāzes kamera. To, kāds gaiss ir Rīgā un kāds ārpus Rīgas vasarās var ļoti labi just. Protams, izmeši nekur nepaliks - tie tikai būs pārcelti prom no pilsētām un nebūs lielākajai daļai jāelpo, arī tev.

msh 19.oktobris 2019 19:08
1 0 Atbildēt

Nu bet elementāri - kāpēc vajag fanot par cīņu ar sekām? Ja pilsētās ir slikts gaiss dēļ sastrēgumiem, tad jācīnās ar sastrēgumu cēloņiem, nevis jāspiež cilvēkus pirkt elektromobīļi lai tusējot sastrēgumos izpūtēji nekūpētu. Kas tev labāk patīk - ka sastrēgumu nav, vai sēdēt sastrēgumā elektromobīlī? Rīgā sastrēgumi ir tikai tāpēc ka tur ir pārāk daudz iedzīvotāju un vēl vairāk par daudz darbavietu - viss kas būtu vajadzīgs lai risinātu sastrēgumus un piesārņojumu būtu politiska griba pārnest iestādes ārpus rīgas un mudināt uzņēmējus pārcelties uz citām vietām. Bet tā kā bariņam trekno šņukuru ir jābīda bizītis rīgā, tad sēdi vien savos korķos.

P.N. Variantā ar atgāzu pārnešanu ārpus pilsētām man kā reiz palielinās iespējamība ka man jāelpo būs.

msh 18.oktobris 2019 18:53
1 1 Atbildēt

Ā, un vēl - 20-30 gadi ir pārāk ilgs laiks - līdz tam laikam viss klimata pārmaiņu burbulis var vienkārši sabrukt, tāpat kā visādi alarmistu argumenti līdz šim ir sabrukuši, tāpēc vajag ātrāk.

rudens68 19.oktobris 2019 10:18
0 0 Atbildēt

Golfa straume tagad uz minimumu . Viena no teorijām saka ,ka mazo leduslaikmetu (daļa ekspertu to definē kā laikposmu no 1300. līdz 1850. gadam.) izraisīja golfa straumes vājināšanās .

Daži klimata sasilšanas entuziasti apgalo ,ka nav nemaz bijis mazais ledus laikmets , un grenlande nav bijusi zaļa.

Tiss 18.oktobris 2019 21:01
1 0 Atbildēt

Šādu varētu LV arī ieviest, vismaz ka visiem rēķina pēc CO2 vai pēc NOx, jo citādāk nekas nemainīsies. Zinu ka daudzi bļaus, ka LV nav tik bagāta valsts, bet DE premium vietā ar pēc iespējas lielāku dīzeli var pirkt jaunāku, citu marku ar mazāku dzinēju .

Protams 18.oktobris 2019 21:20
4 6 Atbildēt

Protams ir jāaizvāc no ielām visi Tie kūpošie, smirdīgie dīzeļi. Tikai atbalstu!

Zemgalis,dobelnieks 19.oktobris 2019 0:09
5 3 Atbildēt

Var domāt ,ka Latvijā cilvēki ar veciem autiņiem brauc sava prieka pēc...Ja būtu nauda,tad visi sen brauktu ar jaunākiem,bet situācija Latvijā ir tāda,kāda ir.Visi nevar vienā dienā strādāt n-tajās darbavietās...to drīkst izredzētie ierēdņi,kuri paši neko nepelna,bet dzīvo no saskrūvētajiem nodokļiem un shēmām.

msh 19.oktobris 2019 0:21
2 1 Atbildēt

Vispār jau rietumos ir līdzīgi, vienīgi tur cilvēkus vieglāk piespiest nopirkt ko jaunāku jo viņiem naudas ir vairāk...

NU 20.oktobris 2019 6:55
0 0 Atbildēt

leiši malači iedeva gudrām galvām štelli kur naudu izkāst,drīz mums ar būs

msh 20.oktobris 2019 9:11
0 0 Atbildēt

Mums jau ir, likmes vienīgi varbūt bik atšķiras.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 8

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti