Nīderlandē samazina ātrumu uz automaģistrālēm – no 2020.gada ne ātrāk par 100 km/h 35

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 14.novembris 2019 10:50

No 2020.gada uz Nīderlandes automaģistrālēm maksimālais ātrums tiek samazināts no 130 uz 100 km/h. Lēmums pieņemts ekoloģisko apsvērumu dēļ.

Nīderlandes valdība ir nolēmusi samazināt maksimālo atļauto ātrumu uz automaģistrālēm no 130 līdz 100 km stundā. Izmaiņas, kas stāsies spēkā nākamgad ieviestas, lai samazinātu slāpekļa oksīda līmeni gaisā.

"Nevienam tas nepatīk," preses konferencē sacīja premjerministrs Marks Rutte, "Bet uz spēles tiešām ir kaut kas lielāks.”

Maksimālā ātruma ierobežojums uz maģistrālēm būs spēkā tikai dienā, savukārt no pulksten 19:00 līdz 06:00 autovadītājiem, tāpat kā iepriekš, būs atļauts pārvietoties ar ātrumu līdz pat 130 km/h.

Tādējādi Nīderlande kļūs par valsti ar vienu no mazākajiem atļautajiem maksimālajiem ātrumiem Eiropā.

Atgādināsim, ka ar atļauto ātrumu 100 km/h dažos posmos vasaras periodā atļauts pārvietoties arī pie mums, bet pārējā laikā uz visiem galvenajiem autoceļiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz 90 kilometrus stundā.

Interesanti, ka dažās mūsu kaimiņvalstīs, piemēram, Lietuvā un Krievijā, tuvāko gadu laikā plānots sakārtot ceļus tā, ka dažās automaģistrālēs maksimālā ātruma ierobežojumu varēs pacelt līdz 130 km/h.

Krievijā šobrīd ir ātruma ierobežojums 110 km stundā. Tajā pašā laikā Valsts satiksmes inspekcija iepriekš paziņoja par plāniem tuvākajā laikā palielināt pieļaujamo ātruma ierobežojumu uz automaģistrālēm līdz 130 km stundā.

 

 
Visi komentāri
 
Latvānija 14.novembris 2019 11:18
3 1 Atbildēt

Tad jau pie mums viss ir makten ekoloģiski un Visa eiropa no mums mums var mācīties!Tāpat arī ceļus jāremontē 3 gadu garumā, jo tas samazina ātruma pārsniegšanas gadījumus un nav vajadzīgi fotoradari!

WALA 14.novembris 2019 11:41
3 4 Atbildēt

tehniski itkā pareizi, jo 0,9 litru lūžņu klanu ceļos un uz bānā ar 130 km/h rij trakāk kā X5 ar 3 litriem. Bet nu ja bānis un kalnos, un kāds proves braukt ar 100km/h - ar esošajiem pārnesumiem - 100 punkti ka nekāda ekoloģijas uzlabošana nesanāks. Tik jautājums vai kāds to izmērši, jeb atkal samierināsies ar kaut kādu vidējo rā'ditāju, kas parādīs ka ir kāds neliels ieguvums.

bet kopumā vispār stulbums- ja kāds ir gatavs atmest par to lielāku piķi - lai to dara, lai brauc un teŗē vaorāk degvielas, citādi tas izskatās dīvain attiecībā pret teiksim to ka joprojām drīkst prikt un lietot Bentley un Rolls Royce ar 6.75 litru dzinējiem. Baigā ekoloģija ...

jaunas riepas 14.novembris 2019 12:18
9 3 Atbildēt

Nav "bānis un kalnos" Nīderlandē.Nav kalnu.

WALA 14.novembris 2019 14:39
0 1 Atbildēt

Es to vispārīgā kontekstā ne tieši par NL.

Srannā Saļara 14.novembris 2019 12:04
13 35 Atbildēt

Dīzeļiem vispār vajadzētu atļaut pārvietoties tikai ar izslēgtu motoru, t.i. pa kalnu lejā ripojot, bet augšā tikai stumjot.

WALA 14.novembris 2019 14:44
25 9 Atbildēt

Gribas krānu pastaipīt ?

Tad varu tikai teikt tā - sranie elektro auto - pirms izbraukuši uz ceļa jau ir saražojuši 2 x tik izmešu cik dīzeļu auto, un ja vēl nošķiļas pirms nobraukuši vismaz 2 gadus un vismaz 70'000km , tad tādus elektro braucējos aiz vienas vietas jāpiekar pie staba, par biedinājumu citiem ! Un savukārt ja elektro kasti neizdodas pārdot- tad tā vispār ir ekoloģiska katastrofa !

Valdis 15.novembris 2019 10:38
3 2 Atbildēt

dizeldzineji ir mazak kaitigi, kaa benzina, iztaisi eksperimentu iebraucot garazaa un aiz sevim aiztaisot vartus, vispirms ar dizeli, neizslapejot motoru, kadu laiku pasedi , pecak ar benzinnieku, jo no taa vairs neizkapsi)))

Freijers 14.novembris 2019 12:55
6 3 Atbildēt

Ka tikai bigās neiznāk tā, ka "progresīvā R Eiropā" cilvēku nenospiež tik ļoti, ka sāksies uz A Eiropu, kur arbūzi vēl nebūs visu sačakarējuši, cilvēku plūsma.

Migla 14.novembris 2019 15:01
8 0 Atbildēt

Lietuvā jau ir 130km/h Kauņas ceļš.

Šogad braucu lieliski 100km virs 130.km/h.

Ceļa segums nav tas labākais, bet uzticas autovadītājiem. Prieks braukt uz Lietuvu naudu atstāt.

he 14.novembris 2019 15:03
3 0 Atbildēt

tur būvē vēl tādus ceļus, kur varēs 130km/h braukt

?? 14.novembris 2019 15:03
5 2 Atbildēt

Tūnberga?

650 14.novembris 2019 18:26
14 7 Atbildēt

Ieteicams būtu/sākt neēst ar dīzeļdegvielu darbināmā komerctransporta piegādātos produktus.Katram sava organisma "izmešus" stingri kontrolēt un sadalīt pa sastāvdaļām.Atsevišķos (otrreizējai izmantošanai nederīgos...) sadalījumu Maisiņus nodot tikai pa trešdienām pl.7-9:30, fiziski klātienē izstāvot Rindu bijušā salaspils ātomreaktora īpašā režīma ierobežotas piekļuves teritorijā.Apturēt jebkuru transporta nozares dīzeļdarbību.Neielaist rīgas centrā kruīza kuģus un virs ozolnieku novada teritorijas sakarināt dirižabļus, lai nepieļautu arī paaugstinātā oktānskaitļa benzīna izgarojumus.Ārpusrīgas skolēnu pārvadāšanai iepirktos tran/sport/līdzekļus nodot tollmetsā un no 2020g 1.aprīļa uzlikt moratoriju uz jebkuriem Lauksaimniecības darbiem.Uzrūgušos grantsceļus papildus pārklāt ar fitolaktobaktērijām un sabērt uz tiem sliekas,lai paātrināt to pašlikvidēšanos.Iepriekš šeit pieminētos 5gab dzelzceļa sastāvus ar šai ziemai paredzēto sālssmilšu maisījumu iebērt Baltajā Jūrā.Jā! Urrā!Banzai!

Muflons 15.novembris 2019 8:46
0 97 Atbildēt

Dunduk, fights jau nav pret komerctransportu, bet pret vieglajiem dīzeļiem.

atrabotka 14.novembris 2019 18:50
0 0 Atbildēt

Tad jau ražotājam vairs nevajadzēs ražot visādus 8 pakāpju automātus un nez kādas tehnoloģijas. Maksimālo iespējamo ātrumu automobiļiem varēs noteikt kādus 140-150 km/h.

msh 14.novembris 2019 19:20
1 8 Atbildēt

Naivais! Tie tomāti ar miljons robiem lielākoties ir domāti lai motoru noturētu šaurā eko diapazonā, nevis lieliem ātrumiem - tev šķiet ka astoņdesmitajos gados [un vēl ātrāk], kad tomātiem bija max 4 robi un ielas mašīnu mešalkām sestais robs vēl nebija pienācis klāt, nebija mašīnas kas spējīgas uz 250-300 kmph?

Piemēram vari paņemt honda cr-v - man liekas ka tur vēl vecais 2.0 nemotors paguva tikt sajūgs ar 10 robu tomātu - 10 robi mašīnai kura diez vai vairāk par kādiem 160 ir spējīga - priekš tevis nosauktā ātruma diapazona astoņi robi būtu kā reiz...

atrabotka 14.novembris 2019 19:35
5 1 Atbildēt

Es kaut kur rakstīju, ka agrāk automašīnas nevarēja uz 200 km/h un vairāk pabraukt, ko? Un tieši kapēc esmu naivs? Tieši tapēc arī tiek radīti daudzpakāpju automāti, lai braucot tevis nosauktajos ātrumos būtu mazi motora apgriezieni, nevis redlains. Izlien no 90-desmitajiem - kāda jēga diskutēt un piesaukt kā bija pirms 20, 30 vai cik tur gadiem! Tas ir sen pagājis un jāskatās nākotnē.

msh 14.novembris 2019 21:34
0 7 Atbildēt

Tu to tieši nerakstīji, bet tas izrietēja no tava teksta - ja esi aizmirsis ko tu uzrakstīji, tu pasniedzi savu uzskatu ka 8 robu tomāti esot domāti lieliem ātrumiem. Lūk, tagad vēlreiz tu uzrakstīji tieši to pašu, tik nez kādēļ man uzbrūkot par savu naivumu Ja tu ne tikai skatītos uz priekšu, bet atcerētos pagātni, tad tu zinātu kā šo problēmu risināja agrāk - ar mazāku, platāk izvietotu robu skaitu - tas astoņu robu tomāts no četrinieka pa lielam atšķiras ar to, ka pa vidu starp četrinieka robiem ir vēl pa robam sabāzts, un paši robi savādāk izkārtoti - tas nenozīmē ka četrinieka ceturtais un astoņnieka astotais robs nevar būt vienāda garuma.

Ja kas - paturi prātā ka neadekvāti zemi motora apgriezieni tikai pasliktina degvielas ekonomiju.

kk 14.novembris 2019 22:56
8 0 Atbildēt

Labi pietiks gudriniek!!!

Vēl pasaki, ka paatrinājums arī būs vienāds?

Teiksim 350zs 500nm, 4 ātrumu automāts un 8 ātrumu automāts! Kā ar "elastību" pie dažādiem ātrumiem? Kā ar to, ka dažādās vietās ir citādi max atlautie braukšanas ātrumi?

Un beidz te vienreiz spiesties par korkji visām pudelēm. Tad drīz vispār neko nevarēs rakstīt, jo tu izdomāsi piepļūtīt, to kas nav pieminēts kādā komentārā, piemēram šis - "paturi prātā ka neadekvāti zemi motora apgriezieni tikai pasliktina degvielas ekonomiju".

P.s.

Un paturi prātā, ka kompresijaizdedzes motors nav tas pats, kas dzirksteļaizdedzes motors.

msh 14.novembris 2019 23:19
0 1 Atbildēt

Pardon, pārķēru nicku; bet nu starpību starp tavu tēmu un atrabotkas tēmu saprati.

msh 14.novembris 2019 23:18
0 2 Atbildēt

Nu re, tu tikko vēlreiz, un savādāk izskaidroji kāpēc astoņu robu tomāti nekur nepazudīs, tādējādi apgāžot savu pirmo apgalvojumu Pie viena, lai to savu pirmo postu sadragātu līz galam, piemeti "dažādus maksimālos atļautos ātrumus"

Bet to tekstu es "izdomāju piepļūtīt", jo tavā pirmajā apgalvojumā [kuru tu pats apgāzi, sākot runāt par paātrinājumu] kārba ar daudziem robiem tika pasniegta kā risinājums tam, lai lielos ātrumos motors lēni grieztos - un nevis lai mazākos ātrumos ātrāk paātrinātos - sanāk ka ja tu būtu autoinženieris, tu konfigurētu mašīnas, kam tuvu maksimālajam ātrumam augstākajā robā būtu neoptimāli zemi motora apgriezieni; reālajā dzīvē - izniekots viens vai divi pārnesumi, jo motors to vienkārši nepavilktu, vai arī zemākā robā pavilktu labāk un ekonomiskāk.

Dīzelis un benzīns nav tas pats, bet tas princips par apgriezieniem attiecas uz abiem, tik izmainās diapazons - ja tu gribētu lai benzīnnieks @ 250 kmph mocītos uz 4k, nevis grieztos uz 6k, tad dīzelim priekš tevis tie paši cipari būtu 4k un 2,5k - viss kas atšķiras, ir difera garums...

atrabotka 14.novembris 2019 23:09
2 0 Atbildēt

Ja tiešām tev pagrūti ar saprašanu, tad "domāti lieliem ātrumiem" biju domājis ar mazākiem dzinēja apgriezieniem pie lielākiem ātrumiem, ko tieši nodrošina daudzpakāpju automāts! Nav runa, ka ar kaut kādu vecu mašīnu tu nevarēji nesties ātri! Kapēc tādas transmisijas radītas? Lai dzinējs strādātu efektīvā apgriezienu diapazonā un ātri braucot apgriezieni būtu mazāki, tādējādi auto ekonomiskāks! P.S. 2017 BMW 320, 8 pakāpju automāts - 4000rpm uz 200 km/h ;)

msh 14.novembris 2019 23:25
0 2 Atbildēt

Nu bet kāds sakars tava bembija četru katlu turbiķa kārbas robu skaitam ar zemiem apgriezieniem? Tas ir diferis, kas nodrošina tos tavus zemos apgriezienus, ne kārba - robu skaits ir paātrinājumam, bet garums - dēļ fakta ka tas tavs motoriņš ir ar mazu gliemezi un ātri beidz elpot [@ wiki rakstīts ka griezes moments sāk krist nost jau pie 4,2k]. 2.5 ceškai 6 robu mešalkas sestais robs rezultējas tādos pat apgriezienos kā tavam bembijam - iemesls kāpēc UrS4/UrS6 sestais robs ir kā 2.5 kārbas piektais, un nevis sestais, ir tāpēc ka tas 2.2 20v turbiķis "sāk aizrīties" tikai pie 5,5k un tas ka sešinieci UrS4 ielika labākam paātrinājumam [sākumā bija tikpat gara pieciniece].

Pie tāda veida turbiķiem kādus BMW šodien izmanto, kā reiz varētu arī bez problēmām iztikt ar četrinieci...

650 15.novembris 2019 0:09
7 5 Atbildēt

normāls stock traktorists @4rpm pasip garām tā, ka tās jūsu uŗkas vnk nošūpojas...mešalkas dorčītāji kāpj ārā uspīpēt und prasa "akastasbija" ;P

Muflons 15.novembris 2019 8:55
0 29 Atbildēt

Nu paskaties te, kā izpildās traktors pret beņu 1:1.

Esmu dzirdējis tos tekstus "Mans čipotais 535d iet garām M5 kā stāvošam". Nu lūk:

youtu.be/bvUCm1rmED8

WALA 15.novembris 2019 9:37
0 0 Atbildēt

un no citas puses - ja taisa dīzeli speciāli dragam, tad ir daudzas lietas jādara savādāk, nekā to dara standarta dīzeļ auto.

WALA 15.novembris 2019 9:36
0 0 Atbildēt

Tur taču nav nekāda noslēpuma - pie vienādas masas benzīnam ir jāiet projām, jo 1) jauda ir lielāka pie lielākiem apgriezieniem, 2) var stiept ātrumus līdz red-lainam nezaudējot jaudu līdz ar ko var slēgties (skaidrs ka abiem automāts bet tik un tā) pāri vēlāk - (tas dod tos atrāvienus par "kurpusu" ik pa brīdim, kamēr citā laikā tie praktiski iet ar vienādu astatumu).

Piekabini šitādiem auto piekabes ar maksimālo kravnesību un viss būs pilnīgi pretēji.

msh 15.novembris 2019 13:15
0 0 Atbildēt

Nebūs. Tu piemirsi galveno starpību [dēļ kā ķīselis līdzvērtīgam benzīnam blakām nebrauks, jo nemaz neturēs līdzi] - kārba maina ņūtonmetrus pret apgriezieniem, un dīzelim tā to dara stipri vairāk, tb visi robi, izņemot pāris pirmos, garāki, līdz ar to benzīnniekam līdz riteņiem nonāk vairāk ņūtonmetru un uz nākamo robu [kurš paņem nost ņūtonmetrus] jāpārslēdzas stipri vēlāk. Līdz ar to var arī bez problēmām ar to benzīnnieku vilkt to piekabi, vienīgi tas būs jāgriež - problēma būs patēriņš...

s 15.novembris 2019 20:02
14 0 Atbildēt

Davai msh, izbeidz te vienreiz dirst.

Es taču nesaku, ka Tu esi lohs, jo tici Dievam?

Nafig Tu nepārtraukti lien citu makos?

Un nafig Tu man neatbildi uz vienu jautājumu, kuru es Tev jau nez cik reizes esmu uzdevis?

Tad kādu auto izvēlēties, piemēram mana situācija.

Nobraucu gadā min 40t km max ap 60t km. aptuveni 50/50 šoseja(bānis)/ pilsēta. Auto kurš var droši pārvietoties ar ātrumu 200+km/h (droši es domāju labas bremzes, vadāmība utt), un tajā pašā laikā, lai komfortabli būtu braukt pa Latvijas sūdaceļiem (99% asfalts), auto kurš būtu kluss, ar kvalitatīvu montāžas kvalitāti, ērtiem krēsliem, labu mūzikas sistēmu, un gaismām.

Šim auto arī jābūt pietiekoši lielam un jānodrošina komforts aizmugurē sēdošajiem ari garākos pārbraucienos. Tajā pašā laikā pilsētā patēriņam nevajadzētu būt lielākam par 11l uz 100km. (Reālam braucot pilnigi normali nedomājot par to, kā vajadzētu mazāku patērinu). Automašīnai jābūt drošai, jo pidari ir visur, un diemžēl vairākumā.

Protams, dinamikai jābūt ļoti labai, atsaucīgai un saprotamai, lai nav jāvelk ārā plānotājs, lai saplānotu kā apdzīt priekšā esošos lohus aiz kravas auto.

Izskats, tas protams gaumes jautājums, bet nu Tu jau zini ka visādus jukam, civikam, priusam līdzīgus kropļus es nevaru ciest.

Es saprotu, ka Tava atbilde nebūs objektīva, jo Tu nezini, un nesaproti, jo vienkārši neesi braucis ar manām vēlmēm atbilstošu auto, un tomēr uzraksti, tīri intereses dēļ.

WALA 15.novembris 2019 14:44
0 1 Atbildēt

tā - ja tu šitā, tad dod ka piemēru studijā, kurām kastēm ir tā kā tu saki, pārbaudīsim kaut vai tikai teorētiski. Mana pieredze liecina ka dīzeļi pārsvarā bija labāk piemēroti konkrētai virsbūvei, un attiecīgi bija krietni pārāki startā.

Ķirbis 14.novembris 2019 20:34
1 0 Atbildēt

Diezgan savdabīgs lēmums. Jēdzīgāk būtu luksoforu izslēgšana naktīs un tuneļu/tiltu izbūves sastrēgumu vietās.

Vernons 14.novembris 2019 21:53
5 1 Atbildēt

Holandē dzīvo 17 miljoni iedzīvotāju! Sastrēgumi ne pa jokam. Neko tur neviens nezaudēs! Holandieši izmanto Vācijas autobāni, kas iet gar viņu robežu un pārvietojas. Neredzu tur problēmu. Pie kam jaunus ceļus vairs nebūvē, vai palabo šo un to.

Latvijai ir kur tiekties! Mums savus savest tādā kārtībā, kā Holandē, kur 40% teritorijas ir zemāk par jūras līmeni.

Opis 16.novembris 2019 3:31
0 0 Atbildēt

Sranā pakaļa var ar viņu šļūkt....

Chankaishi 16.novembris 2019 22:15
3 0 Atbildēt

Nu jā - te jau pareizi piezīmēja, Nīderlandē ļoti daudz mazauto, kuru motori strāda ar turpat vai ne maksimumu pie 130km/st, līdz ar to ar rodās tas slāpekļa oksīds.

Janni>650 18.novembris 2019 21:18
0 0 Atbildēt

650, tas bi kuuul:_)

Krotow 5.decembris 2019 23:45
0 0 Atbildēt

Tūlīt ierobežotā atļautā ātruma valstu sarakstam pievienosies vē arī ātruma karaļvalsts Vācija

www.dw.com/en/germany-ur...its/a-51541709

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti