Apvienojas divi pasaules autobūves smagsvari - FCA un PSA vienojas par uzņēmumu apvienošanu 16

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.decembris 2019 16:31

Itālijas un ASV autobūves uzņēmums "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Francijas "Groupe PSA" (PSA) parakstījuši vienošanos, lai apvienotos un izveidotu pasaulē ceturto lielāko autoražotāju, teikts trešdien publiskotajā abu kompāniju kopīgajā paziņojumā.

Vienošanās paredz īstenot divu līdzvērtīgu partneru apvienošanos, un šīs vienošanās rezultātā rūpnīcu slēgšanas netiek plānotas, norāda autoražotāji.

Apvienotais uzņēmums nodarbinās vairāk nekā 400 000 cilvēku, tam būs gandrīz 170 miljardu eiro apgrozījums un tas gadā pārdos aptuveni 8,7 miljonus automobiļu.

Apvienošanos paredzēts pabeigt 12-15 mēnešu laikā. Apvienotā uzņēmuma galvenā pārvaldes mītne atradīsies Nīderlandē, un tā akcijas joprojām būs kotētas Parīzes, Milānas un Ņujorkas fondu biržās.

Tikmēr PSA vadītājs Karloss Tavaress vadīs jauno uzņēmumu, bet FCA padomes priekšsēdētājs Džons Elkans būs kompānijas padomes priekšsēdētājs.

Kā vēstīts, FCA oktobrī paziņoja, ka ved apvienošanās sarunas PSA, kas ražo "Peugeot" un "Citroen" automobiļus.

 
Visi komentāri
 
msh 18.decembris 2019 17:29
7 13 Atbildēt

Nu un kāda jēga no šī pasāciena? Iespēja piedāvāt amerikāņiem ne tikai itāļu, bet arī franču mēslus?

hsm 18.decembris 2019 21:02
0 0 Atbildēt

Būs ceturtie pasaulē aiz Volkswagen, Toyota un Renault-Nissan-Mitsubishi.

msh 18.decembris 2019 22:53
1 10 Atbildēt

Nu un kāda no tā jēga?

hsm 19.decembris 2019 10:12
3 0 Atbildēt

Nu tu jau vienmēr vari radīt savu unikālo autobrendu, tikai tu tā vietā strādā gaterī un eksistē!

Domā viņi tāpat vien satikās feisbukā un izdomāja apvienoties? Varbūt vienam, vai otram bija finansiālas problēmas, varbūt apvienojas, lai sāktu strādāt pie elektro auto, bla tavai smadzenei tas būs par grūtu, vari necenties to izprast.

msh 19.decembris 2019 12:41
0 8 Atbildēt

Tavai smadzenei tiešām ir par grūtu saprast ka lai apvienotu kaut kādus autoražotājus - tur ir jābūt nopietnam un labi apdomātam pamatojumam Uzskatāms piemērs tam kā to VAJAG darīt ir fofāgena grupa - kur dažādos laikos dažādi ražotāji iepirkti, un visiem sadalītas savas nišas. Tikmēr reku FCA ir Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Trucks un PSA ir Citroën DS Ambassador Opel Peugeot Vauxhall Aixam. Kā tos visus sadalīs lai tie nekonkurētu savā starpā, un kāds būs ieguvums no tā visa? Pēdējā gadsimta vēsture ir pilna ar piemēriem, kur apvienojot norauj pa burbuli normālus ražotājus - šī apvienošanās kaut kā izskatās pēc British Leyland Motor Corporation gadījuma, kā tas beidzās, ja nezini, pačukstēšu priekšā - no kaut kādām pāri par 10 markām pakāpeniski vienu pēc otras nolikvidēja.

hsm 19.decembris 2019 18:50
1 0 Atbildēt

Un kā tu zini, ka tur nav kaut kāda pamatojuma?

Un kādēļ vienkāŗsi jaatīstās? Kā tu zini, ka tie sūda brendi apzināti netiek nogremdēti? Kā gāja opelim? Varbūt bija jau uz sabrukšanas robežas un šis bija vienīgais glābiņš! Tur daudz iespējamo variantu, bet tu pat skaitīt nemāki tik tālu

Tikai ievem šeit savu gateršņika viedokli. Ja esi tik ļoti gudrs, kādēļ strādā gaterī? Tikai pasaki, vēl ka tev tas patīk un ka tur ļoti labi maksā.

msh 20.decembris 2019 1:22
0 0 Atbildēt

Pamatojums visdrīzāk ir matemātisks.

Šaubos ka opelis bija uz sabrukšanas robežas - kļūšana par zvēru karali to tiešām ne no kā neizglābs.

... 19.decembris 2019 8:48
9 4 Atbildēt

Mēsls esi Tu ar savu tizlo graustu

Haha 18.decembris 2019 23:09
1 0 Atbildēt

Bija jau MB + Chrusler un beidzās ar MB pagrimumu. Nez kurš tagad kuru nogremdēs )))

Akis 19.decembris 2019 10:06
9 3 Atbildēt

Nu bet, ko Tu gribi mb apvienojas ar kaut kadu sūdu kreisleru, protams, ka pagrimums garntēts. Šeit apvienojās divi sūdi, nez kāds būs iznākums

felix65 19.decembris 2019 11:26
1 0 Atbildēt

Vēl jau pasaulē pietiek autoražotāju- lūzeru, kurus pievienot. ES arī grāba visus, ko var. Kam kļuva labāk? Angļi pat notin makšķeres.

nunu 19.decembris 2019 19:56
0 0 Atbildēt

zinot ka PSA tikko apēda Opel un tagad grib norīt FIAT & Co es nebūtu optimists. Divas zivis ar puvumiem un problēmām. Ja izdosies tad apēdu savu pižiku (ziemas cepure no nenosakāma zvēra). Ceru palikt dzīvs...)))

Rft 19.decembris 2019 21:49
0 5 Atbildēt

To ka no apvienosanas biezi vien iegust tikai investiciju bankieris ar savu sucess fee ar ko pec tam padalas ar kadu no menedzmenta kurs palidzeja ari zin tie, kas nedaudz ir starptautiskaja limeni gaisu paostijusi. Ir, protams, cilveki, kas dubulto morali tikai filmas redzejusi un tic tam, ka globalie speltaji ir too big to fail, jo neveiksmes stastus nezina. Ja ztceries agrak bija tads my-space, kurs apvieonojas un pazuda, vai ja gribi tad auto nozare mersedes apvionojoties nopirka chrysleri pa 30... jardiem un pecak pardeva par 7.. jo savstarpeji konkurejoshi modelji ka jau ieprieksejais komentators pareizi noradija. Panem Latvijas lielos alus razotajus, kas vienojas viens pie otra un mazas markas izshkida tirgu.. iedomats parakums besi ara, atgadina pertiki pa tv discovery, kas apmizas, lai butu smaka un krutaks pa citiem

Hsm 20.decembris 2019 4:16
3 1 Atbildēt

Kāds šeit sakars ar kaut kādu sūda myspace? Myspace pazuda nejau apvienošanās dēļ, bet tādēļ, ka tas bija sūds pēc būtības, principā tas būtu tas pats kas pirlaist "msh" pie šprices vw grupai.

Kā jau teicu, kurš vispār teica, ka šai sadarbībai jābūt veiksmīgai? Man personīgi pie vienas vietas tie pežuli, opeļi un kas vel tur par sūdiem ir. Un es nekad neesmu teicis, ka lielas kompānijas neizgāžas, kā vecas sētas!!! Es vairāk par to, ka gateršniks redz domā, ka zin visu. Tajā pašā laikā psa fca, nezin, to ka daudzi šādā veidā ir izgāzušies? Tu joko vai?

Varbūt pienācis laiks dažiem auto brendiem pazust, tur var būt daudz un dažādi scenāriji! Neviens nesaka, ka šie tagad gatavojas iekarot visus tirgus ar tie mēsliem, iespējams gluži otrādi, nedaudz patīris to tirgu.

Par to alu, tas nav nekas jauns pierasta lieta, mazie nereti panešās uz lielo pikji, pat Bauskas alus tagad ir zem Cido, driz vares to mēslu nepirkt.

Psa 20.decembris 2019 0:49
2 3 Atbildēt

Laikam kadam ir baigie pētijumi ka zin ka šie ir sūdi.

Tad man jautājums, kas mūsdienas nav sūds bmw vai MB?

Par kuru tu samaksa 50 un pat vairak tukst. Un pec tam remonte pat biežāk neka citronu vai vw produktu.(iz pieredzes)

Sen vairs nav kartīgu .....

Juris 20.decembris 2019 2:46
6 2 Atbildēt

Pie dirsas tie remonti, nejau tur tā sāls lašaratu tu.

Citrona un tam līdzīgie vienkārši ir kartona sūdi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti