800 km; uzlāde 20 minūšu laikā – korejieši sola jaunu super akumulatoru 22

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 9.novembris 2020 5:54

Korejas uzņēmums SK Innovation (SKI) pašlaik strādā pie jauna super akumulatora, kas tiek solīts jau 2021.gada pirmajā pusē.

Straujā elektroautomobiļu ražošanas attīstība visā pasaulē likusi sarosīties arī dažādu komponenšu piegādātājiem, pimkārt jau tiem, kas nodarbojas ar akumulatoru izstrādi.

Viens no šādiem ražotājiem ir Dienvidkorejas uzņēmums SK Innovation, kas pieteicis jaunu super akumulatoru. Tā izstrāde tiks pabeigta 2021.gada pirmajā pusē, tādēļ jau tiek būvēta akumulatoru rūpnīcu ASV Džordžijas štatā, kas katru gadu apgādās ar jaunām baterijām 300 000 elektromobiļu, piemēram, VW ID.4.

Zināms, ka jaunais super akumulators nodrošinās strāvas krājumus 800 kilometriem, bet uzlādei šādam daudzumam būs nepieciešams divu 20 minūšu cikls.

Uzņēmums vēl nav sniedzis precīzu informāciju par akumulatora elementu sastāvu, taču atklāj, ka akumulatora darbības laiks būs vairāk nekā 1000 uzlādes ciklu. Kā ziņo Green Car Reports, SKI savā izstrādes procesā vēlas koncentrēties uz "ilgmūžīgām baterijām, kas nodrošina lielu darbības rādiusu".

 
Visi komentāri
 
sultāns 9.novembris 2020 8:54
2 1 Atbildēt

1001 reizi - sanāk, ka braucot 6 dienas nedēļā, bača turēs apmēram 4 gadus?

anonimikis 9.novembris 2020 9:22
5 3 Atbildēt

Ja katru nedēļu tiks nobraukti 5000 km tā arī varētu būt. Uz to laiku būs miljons noripināts.

Burt 12.novembris 2020 11:37
0 0 Atbildēt

Pus miljonu km pa 4 gadiem, katru dienu 500 km uz kurieni?

Asaris 9.novembris 2020 9:53
1 0 Atbildēt

Pag pag, te atkal kaut ko muhļī ar skaitļiem. Teikts 2 x 20min cikls, tad nesanāk 800km 40 minūtēs? Tas jau tāpat kā Tesla model 3

Motorolers 9.novembris 2020 10:40
2 1 Atbildēt

Tik Teslai nav 800km, bet nu teksts 2x20min iespārda, nafig nerakstīt vienkārši 40min, kā arī kāda strāvas jauda tam nepieciešama? LV, kā mēs zinām, ar šīm ātrajām uzlādēm pašvaki, jeb viņu vienkārši nav!

matemātika 9.novembris 2020 11:35
2 0 Atbildēt

Acīmredzot, uzlādes process nedarbojas pēc aritmētikas likumiem, kur 2+2=4. Otrā uzlādes fāze piedzen baču līdz augšai, visdrīzāk, mums jau neviens nav teicis kā tā ir uzbūvēta.

Bet tas nav nekas, galvenais, lai šī baterija lēnāk degradētu no ātrajām uzlādēm. Vairums auto ražotāju jau atklāti saka - ja lādēsiet tikai ar ātro uzlādi, bača ilgi nevilks. Gan jau drīz to iekļaus garantijas nosacījumos.

Krotow 9.novembris 2020 12:17
3 0 Atbildēt

Divi cikli minēti, jo baterija nelādējas lineāri. Pirmais cikls ir uzlāde līdz drošajai ietilpībai, līdz kurai var lādēt ar lielāku strāvu. Kaut kur līdz 70-80%. Pēc tam līdz 100% drīkst lādēt ar mazāku strāvu un tas būs ilgāk.

Krotow 9.novembris 2020 12:23
2 0 Atbildēt

Nav slikti. Pārvēršot 800km reālajā dzīvē (ziema, kapacitātes samazināšanās, baterijai novecojot utt.) kādos 500km ar garantētām 1000 uzlādes reizēm, sanāk +/- 500000 km. Maniem braukšanas paradumiem ar to pietiktu 20 gadiem - virsbūve sarūsētu ātrāk. Aktuālais jautājums - cena un reālais parādīšanās laiks dzīvē. Lai nav kārtējais kodolsintēzes reaktors, kas "pēc dažiem gadiem būs".

nūuuu.... 9.novembris 2020 14:19
1 1 Atbildēt

Ņemot vērā, ka baterijas ietilpība samazinās, pat nebraucot, visdrīzāk ka 20 gadiem nepietiktu - bez ļoti būtiska ietilpības samazinājuma. Nu, varbūt beigās pietiktu 20km braucienam - uz centru un atpakaļ.

Krotow 9.novembris 2020 14:50
0 0 Atbildēt

Ja baterijas dzesēšana ir uzdevumu augstumos, parasti tik slikti nav. Pagaidām vienīgais zināmais e-auto, kam tik ļoti sajājās baterija, bija 2010-o gadu Nissan Leaf modeļi. Citādi "dabiskais nodilums" baterijas ietilpībai 10 gados ir apmēram 30%. Ja nelādē līdz 100% un visu laiku nemin grīdā, izskatās ka baterija pārdzīvos auto virsbūvi.

te vēl 9.novembris 2020 15:00
1 3 Atbildēt

Rēķini klāt nodilumu, ko dos ātrā uzlāde un ja nestāvēsi klāt (un nevarēs ierobežot augšējo robežu) tad arī nodilumu, ko dod uzlāde līdz augšai, cik nu tur dzesēšana līdzēs - daļēji vai pilnībā, to nezinu.

Krotow 9.novembris 2020 15:06
0 0 Atbildēt

Daudzmaz jēdzīgiem auto lādētājiem var norādīt lādēšanas režīmu un līdz cik % lādēt. Un parasti, kad nav jābrauc tālu, līdz 100% nelādē. Tāpēc, ja nav "jāpielejas" tūlīt un jābrauc no Siguldas uz Liepāju, ātrās lādēšanas mīnusu nebūs. Tiem, kuri dzīvo dzīvokļos bez lādētājiem un gribēs nenokaut bateriju pirmajā desmitgadē, gan nāksies kaut ko domāt.

Pļurkt 9.novembris 2020 15:13
2 1 Atbildēt

Kārtējie pusmeli!

20 min + 20 min, kaut gan tekstā ir ka var uzlādēt 20 minūtēs!

Tas ir tā pat kā ar hibrīdiem - klārē ka var iekļauties 3 litros uz 100 km, BET tikai noteiktā ciklā. Čaļiem kuri izmēģināja Rīga - Berlīne bija izbrīns, par to ka patēriņš ir 7+ litri - pat vairāk kā analoģiskai tačkai ar pliku benzīnnieku.

Krotow 9.novembris 2020 15:28
0 0 Atbildēt

Raksta autori vnk grib klikšķus

imzz 9.novembris 2020 16:09
0 0 Atbildēt

Ka tikai nebūs sīkā šriftā papildinājums: ja lietosiet tikai ātrās uzlādes, baterijas mūžs būs 250 uzlādes ciklu. Cilvēki diskusijās maz pievērš uzmanību tam, ka uzlādes efektivitāte ir apm. 85%, pārējais aiziet siltumā, un, saprotams, par gaisa sildīšanu arī jāmaksā.

Ja , piem, 150 kWh bateriju uzlādē 40 minūtēs, uzlādes jauda ir 150*60/40= 225 kW , ņemot vērā energoefektivitāti 85% pat 225/0.85= 265 kW.

Siltuma jauda, kas izdalīsies būs 265-225=40 kW, Tātad, lai baterija uzlādes procesā neizcepas, jāaizvada iespaidīgi 40 kW siltuma jaudas.

Krotow 9.novembris 2020 16:22
0 0 Atbildēt

Tas viss jau sen ir aprakstīts un zināms jau kopš litija baterijas parādījās masu produkcijā. Gribi lai baterija saglabā ietilpību ilgāk - lādē līdz 1C strāvai un tikai līdz 80% un neizlādē pavisam tukšu. Cilvēku valodā - lēnā lādēšana līdz 80% ir OK - pārējais ir paša atbildība. Tiesa, vairums diez vai tam pievērsīs uzmanību.

imzz 9.novembris 2020 17:22
0 0 Atbildēt

Jā gan, tikai agrāko elektroauto baterijas nebija tik ietilpīgas kā tās, kas tagad projektos. Līdz ar to pietika pat ar gaisa dzesēšanu. Bet, lai nodzesētu rakstā aprakstītā auto bateriju ātrās uzlādes procesā, par ar tradicionālo šķidruma dzesēšanu varētu būt par maz.

ha-ha 9.novembris 2020 19:09
0 1 Atbildēt

nekas vairs nav kā agrāk - arī ķīniešu meitene reklāmā īsti pēc ķīnietes vairs neizskatās

Hi-Hi 9.novembris 2020 20:26
1 0 Atbildēt

Tīri loģiski, ka neizskatās pēc ķīnietes, jo ir korejiete...

viencexperc 10.novembris 2020 0:32
2 0 Atbildēt

Tādai varētu arī iespraust...

ZZZZ 10.novembris 2020 10:48
0 0 Atbildēt

Vai nav tā, ka el auto lietotāji iedalās kam vajag veikt lielāku, neprognozējamāku attālumu un otri kam darbs mājas. Otriem vienkārši tur nakts, diena var lēni un nobraukumi samērīgi. Pietiek ar to kas ir.

Tad nu tiem pirmajiem varētu tirgot auto, bet bateriju nomā, līzingā utt. Uz galvenajiem ceļiem iespēja tos ātri mainīt. It īpaši kā no raksta izriet, ka baterijas ražo vieni un tirgo citiem. Tās varētu standartizēt lai varētu ātri nomainīt maiņas, uzpildes stacijās.

imzz 10.novembris 2020 15:11
0 0 Atbildēt

Cik zināms, ir viens ražotājs, kas nodarbojas ar maināmām baterijām, tas ir ķīniešu NIO. Tas nav vienkārši, auto jāpaceļ un baterija tie izņemta/ielikta no apakšas.

Līdz bateriju standartizācijai vēl tālu., tad arī baterijas varētu dalīt sekcijās, katru elementu, pieņemsim, ne smagāku par 15 kg, lai sievietes un bērni tos nenomestu zemē :-/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti