Automašīnu ražošana Itālijā augustā salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn samazinājusies par 37,4%, tādējādi reģistrēts straujāks kritums kā jūlijā, ziņo valsts statistikas birojs.
Jūlijā automobiļu ražošana valstī gada griezumā saruka par 7,4%.
Kritums augustā daļēji tiek skaidrots ar pusvadītāju deficītu pasaulē, kas smagi skāris autoražošanas nozari.
Itālijas autobūves uzņēmuma "Fiat" rūpnīcu valsts dienvidos šī problēma skārusi jo sevišķi smagi un prognozes liecina, ka pirmo reizi kopš 2015.gada ražošana apjoms šajā rūpnīcā šogad saglabāsies zem 200 000 automobiļu.
Pusvadītāju deficītu izraisījis ievērojamais pieprasījuma kāpums pēc sadzīves elektronikas precēm koronavīrusa pandēmijas laikā, radot grūtības pusvadītāju ražotājiem saražot nepieciešamo apjomu.
Tāpat šo deficītu veicina autoražošanas nozares aizvien plašāka pievēršanās elektrisko automobiļu ražošanai.
Krituma temps paātrinājies. Jeb ražošanas temps palēninājies. Ko saka eksperti?
Latviskais formulējums ir diezgan nožēlojams, bet ideja vienkārša - braucam ar noteiktu ātrumu, drusku nospiežam bremzi, ātrums sāk samazināties. Piemēram par 1 km/h ik sekundē. Taču tad, ja bremzes pedālis turpina tuvoties grīdai, tad palēninājums turpina pieaugt - arvien stiprāk spiežot pedāli, mēs arvien lielāku spēku ieliekam bremzēs. Tad var gadīties, ka pirmajā sekundē krīt par 1 km/h, otrajā par 5 km/h un trešajā par 10.
Jā, var teikt vienkārši ātrums krītas, bet raksts uzsver, ka ātrums krīt arvien straujāk.